משתמש: חב"דפדי פעיל

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ב״ה יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!‏
יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!



חב"דפדי פעיל
יהודי הוא אחד שנולד לאם יהודיה או שהתגייר כהלכה
לדף שיחתי לחץ כאן למעבר לערכים מומלצים לחץ כאן למעבר לערכים מובחרים לחץ כאן
=תבנית:בדף זה מקפידים על הרגש חסידי


{{{שם}}}

והוא גואלנו...


למשתמש זה יש מטרה אחת: לעשות נחת רוח לרבי שליט"א מלך המשיח ולהביא את הגאולה האמיתית והשלימה!



משתמש זה יצר ערך מיוחד על בובות קש, ודעותיו בעניין. לכניסה לחצו כאן. משתמש זה הוא המשתמש הפעיל ביותר בחב"דפדיה (ומכאן שמו). רוצים לבדוק? בדקו בשינויים אחרונים.


כל מי שרוצה לשאול או לכתוב לי משהו בכל עניין שהוא, שיכתוב בדף השיחה שלי ואשמח לענות לו בעז"ה. גם אם למישהו יש ביקורת על משהו שאני כותב או לא, מוזמן לכתוב לי ע"כ בדף השיחה ובעז"ה אתקן זאת אם יהיה צורך.

להתראות בבית המקדש השלישי עוד היום - י"ט בכסלו ה'תשפ"ה! יחי המלך המשיח!

יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

תיבות משתמש

חב"דפדיה:

דף הבית שלי הוא האנציקלופדיה החב"דית - חב"דפדיה
גם משתמש זה משתתף במיזם דבר מלכות!
משתמש זה מאמין שהעורכים הוותיקים בחב"דפדיה צריכים להתנהג באהבת ישראל למשתמשים החדשים
משתמש זה ידידותי לסביבה ונוהג לקבל את פניהם של חדשים
משתמש זה קיבל הרשאה להעלאת קבצים וישמח לעזור בכך.
משתמש זה יצר 7 ערכים למען חב"דפדיה

הרבי שליט"א, משיח והרבי הוא משיח:

משתמש זה ישמח לשמוע על חנוכת הארמון למלך המשיח
משתמש זה מפרסם בגאון את בשורת הגאולה והגואל
משתמש זה מאמין ובטוח שביום י"ט בכסלו ה'תשפ"ה הרבי מלך המשיח שליט"א מתגלה!
‎על חליפתו של משתמש זה מתנוסס דגלון‎
גם אני מנוי לערוץ זמן הגאולה ביוטיוב!
משתמש זה הוא חסיד חב"ד ומשתדל לקיים את הוראות הרבי מליובאוויטש ולהביא לימות המשיח.


משתמש זה נמנה על תלמידי התמימים


זה הבית שלי ולא אחר!
משתמש זה משתדל להרבות במעשים (עריכות) מאשר בדיבורים.
משתמש זה הינו בעל ידע בגרפיקה וישמח להענות לבקשות בנושא.
משתמש זה ישמח להענות לבקשת תמונות.
משתמש זה מייחל לבניין בית המקדש וגאולת עם ישראל
על כיפתו של משתמש זה מתנוססת לתפארה הכרזת הקודש יחי אדוננו, אך אם תשאל אותו ע"כ, הוא יענה לך שמתחת לכיתוב היחי מתנוססת לתפארה כיפתו..

לימוד תורה והתוועדות:

משתמש זה אוהב במיוחד ללמוד את תורת החסידות
משתמש זה אוהב במיוחד ללמוד מתורת הגאולה
משתמש זה מקפיד על לימוד הדבר מלכות השבועי
משתמש זה אוהב להתוועד על כל עניין, בכל מקום ובכל זמן.

הוראותיו של הרבי:

משתמש זה יוצא מדי שבוע למבצע תפילין ובכך מכין את העולם לגאולה
משתמש זה רושם ילדים בספר התורה לילדי ישראל
משתמש זה מקפיד על לימוד השיעורים היומיים כפי תקנת הרבי
למשתמש זה חשובים ביותר שלושת השלמויות עליהם דיבר ועורר הרבי רבות: שלימות התורה, שלימות העם, ושלימות הארץ

תפילה:

משתמש זה מקפיד על עבודת התפילה ונוהג להתפלל כעבד לפני רבו


משתמש זה מקפיד לטעום מזונות לפני תפילת שחרית
משתמש זה מקפיד לשים צדקה לפני התפילה
משתמש זה מקפיד לטבול במקווה כל בוקר

מגורים:

משתמש זה גר בארץ הקודש
משתמש זה הינו צפתי גאה!
משתמש זה מתגורר בריכוז אנ"ש
דער באַניצער פאַרשטייט דעם רבי'נס שפראַך
משתמש זה זכה / זוכה ללמוד בישיבת חסידי חב"ד ליובאוויטש, בעיר הקודש צפת!

אחדות:

משתמש זה שואף לאחדות


משתמש זה משתדל להתנהג באחדות

מתנגד:

משתמש זה מתנגד לתכנית המאה
משתמש זה מתנגד לרעיון הציוני על כל מונחיו, זרמיו ושיטותיו, ולכל השלכותיו המעשיות והרעיוניות.

כללי:

‎משתמש זה מנוי לעיתון בית משיח.
משתמש זה משתדל להשמע לפסיקת רבני חב"ד ומסתמך על דעותיהם.
משתמש זה אוהב במיוחד היסטוריה חב"דית, ומשקיע בתכונה זו מרץ רב!

תיבות משתמש:

משתמש זה מחבב תיבות משתמש


תולדות חיי:

  1. נוצרתי ביום רביעי, י"ד שבט ה'תשפ"א.
  2. בכ"א שבט תשפ"א נוצרה העריכה המאה שלי.
  3. העריכה ה1,000 - יום רביעי כ"ד אלול ה'תשפ"א.

הרשאות שיש לי כמשתמש:

חבר אוטומטית בקבוצת משתמשים ותיקים. הכוללת:

  • העברת דפים - move
  • העברת דפים יחד עם דפי המשנה שלהם - move-subpages
  • העברת קבצים - movefile
  • העלאת קבצים - upload
  • עקיפת ההגבלה על קצב הפעולות שניתן לבצע מכתובת IP מסוימת - autoconfirmed
  • עריכת דפים המוגנים ברמת ההגנה "רק משתמשים ותיקים מורשים" - editsemiprotected

קצת על עצמי:

  1. משתמש זה גר בעיה״ק צפת תובב״א!
  2. אני מאמין שכ״ק הרבי שליט״א מלך המשיח חי וקיים בנצחיות לעולם ועד!
  3. משתמש זה בקי בכל הקשור לתוכנת מדיה ויקי ויוכל לעזור בזה למשתמשי האתר.
  4. משתמש זה כתב חוברות בנושא נצחיותו של הרבי שליט״א מלך המשיח.
  5. משתמש זה בעד יצירת ערכים אינציקלופדיים המתאימים אך ורק לחסידות ליובאוויטש.
  6. למשתמש זה אין בעיה עם ערכים קצרמרים, ואדרבא - להפוך את כל הערכים הקצרמרים לערכים גדולים ומורחבים,

שהרי עם לא היה ערכים הנקראים 'קצרמרים' - לא היה את חב"דפדיה, וללא הערכים הקצרמרים - לא היינו מסוגלים להגיע לכמות כזאת של ערכים, גדולים וקטנים[1].

תחזוקת חב"דפדיה:

תחזוקת ערכים

נכון🔄 ליום שישי י"ט בכסלו ה'תשפ"ה20 בדצמבר 2024 בשעה 22:41 יש בחב"דפדיה ערכים שדורשים:

עריכה שכתוב עדכון פישוט השלמה הרחבה איחוד פיצול שם עיצוב הבהרה מקורות בדיקה העברה חשיבות הצבעה
161 93 68 11 693 143 5 3 0 1 351 691 0 0 8 0

ערכים שיצרתי:

  1. משתמש:חב"דפדי פעיל
  2. שיחת משתמש:חב"דפדי פעיל
  3. בובות קש
  4. סמס לרב
  5. משיח קידס אונליין
  6. ערוץ אלף (אוחד לבסוף עם צבאות השם בישראל)
  7. ארגון הטרור פנסאים
  8. חברת ימות המשיח פתרונות תקשורת

ערכים ששיפרתי ותרמתי:

ערכים שבהם המשתמש חב"דפדי פעיל תרם, הוסיף, ערך או העלה: כאן

יחי המלך המשיח!


- היום, כ' בכסלו ה'תשפ"ה, הרבי שליט"א מתגלה! -
משתמש זה מתנגד לארגון 'פנסאים' הלוחם נמרצות בקדוש והיקר לחסידות חב"ד ולוחם בכ"ק אד"ש מה"מ, היל"ת. ומשת"פים עם מהרסיה ומחריביה של חב"ד. הנני מבקש מהנהלת האתר למחוק את הערך עליו מאתרנו הקדוש!

תודה רבה למשתמשים מר"ש, חסיד של הרבי, קער אַ וועלט היינט! וחלוקת קונטרסים, אשר הדף משתמש שלי מועתק מתוך דף משתמש שלהם. וע״כ הנני מודה להם מאוד!

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!



מחפשים בית משיח?
בקרו אותנו:
חב"ד בעולם

קשה לך במשהו?
יש לך התלבטות?
היכנס עכשיו ל:
אתר אגרות קודש

מהי חסידות חב"ד?
איך הרבי חי וקיים?
לקריאה בנושא:
חב"ד fm

יש לך שאלה הלכתית?
מתבייש לשאול רב?
בקרו אותנו:
סמס לרב

*קרדיט לחלוקת קונטרסים

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

הרבי מעודד את שירת ה'יחי' - תחילת תשנ"ד

יחי המלך, או בנוסח המורחב יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד, הינה הכרזה שהתקבלה על ידי חסידי חב"ד בדור השביעי על פי שיחות הרבי, בתור נוסח של קבלת המלכות של הרבי כמלך המשיח. הרבי הסביר שלהכרזה זו ישנו כח להוסיף חיים למלך ובפרט למלך המשיח, לגלות את הקשר שבין העם למלך, ולזרז את ביאת המשיח.

רקע

ההכרזה בנוסח "יחי המלך", "יחי אדוננו מורנו ורבינו" וכיו"ב התקבלה בקרב חסידי חב"ד במהלך השנים כשלדברים נוספים משנה תוקף וחשיבות בעקבות שיחת ב' בניסן תשמ"ח, שבה הסביר הרבי באריכות את המעלה בהכרזה זו. ההכרזה בנוסח "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" החלה בשנת תנש"א, כאשר בעקבות השיחה הידועה בכ"ח בניסן באותה שנה החלו חסידים בפעולות הקשורות לזיהוי הרבי כמשיח, ובמהלכן אימצו נוסח זה. הכרזה בנוסח זה הוכרזה לפני הרבי לראשונה בהתוועדות שבת פרשת תזריע מצורע וקיבלה את הסכמת הרבי. ניגון עם מילים אלו הושר לפני הרבי במוצאי אותה שבת וזכה לעידוד מיוחד שנמשך גם לאחר שהרבי הגיע למקומו[2].

בשנים תשנ"ג-תשנ"ד עודד הרבי את הניגון "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" כמעט בכל הזדמנות שבה יצא לקהל, ובעקבות זאת התפשטה ההכרזה בנוסח זה יותר ויותר. חסידי חב"ד כיום מכריזים 'יחי אדוננו' בסיום כל תפילה ובמעמדים שונים, מדפיסים את ההכרזה בפרסומים רבים וכן מנגנים ניגון זה לעיתים קרובות.

התייחסויות הרבי

ב' ניסן תשמ"ח

בב' בניסן תשמ"ח בשיחה שנשא הרבי בביתו בפרזידנט 1304 הורה הרבי להכריז "יחי המלך" כשמסביר את תוכן ההכרזה: כאשר העם מכריזים יחי המלך, הדבר נותן ומוסיף חיות במלך - בנשיא הדור ובמלך המשיח ובכך מכתירים אותו. וכך כותב הרבי[3]:

מציאותו של המלך תלויה בהעם "אין מלך בלא עם" כלומר אף על פי שנקראים "עם, מלשון עוממות.. רחוקים ממעלת המלך", הרי, ביחד עם זה פועלים הם את המלכות - המלך. וכמודגש גם בהכתרת המלך - שהעם מכריזים "יחי המלך" (כפי שמצינו גם במלכות בית דוד), שבזה מודגש גם שפעולת העם היא בחיי המלך חיים של מלך.

...אנשי הדור פועלים הוספה בענין החיים אצל נשיא הדור, כאמור לעיל בענין ההכרזה "יחי המלך".

ובאותיות פשוטות: לאחרי שישנה השלימות ד"חיים" שנה לנשיאותו דנשיא דורנו - צריכה להיות הוספה עיקרית בעניין החיים על ידי פעולת העם שמכריזים "יחי המלך", שתוכנה של הכרזה זו - שכבר הגיע הזמן דהקיצו ורננו שוכני עפר - כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו ועד דהקיצו ורננו דוד מלכא משיחא!

...ענין ההכתרה - "יחי המלך" שעל ידי זה פועלים ביאת דוד מלכא משיחא.

...הענין ד"אין מלך בלא עם" (תוכן הכרזת העם "יחי המלך") הוא בהדגשה יתירה אצל מלך המשיח.

...והמעשה הוא העיקר: יש לסיים ולהשלים את מעשינו ועבודתינו - כולל גם הבקשה והדרישה "עד מתי", וההכרזה "יחי המלך" דוד מלכא משיחא - בזריזות הכי גדולה, הקשורה עם שמחה וחיות אשר ענינים אלו... פועלים כביכול ה"אחישנה" דהזריזות אצל הקב"ה... לגאול את בני ישראל בזריזות הכי גדולה, תיכף ומיד ממש, "לא עיכבן המקום כהרף עין"

התוועדויות תשמ"ח חלק ב' עמ' 503-494

בעקבות שיחה זו החלה התעוררות מיוחדת בין החסידים ליישם את הדברים:

רגעים ספורים אחרי שסיים הרבי את השיחה הכריז הרב שלום בער וולפא בנוכחותו של הרבי: "יחי המלך" ו"יחי אדוננו מורנו ורבינו"[4] ובהמשך אותו לילה רקדו רבים ברחוב הסמוך לבית בשירת "יחי אדוננו מורנו ורבינו"[5] ומאות תמימים וחסידים הכריזו "יחי המלך", "יחי המלך המשיח" וכדומה[6].

ביחידות לגבירים שהתקיימה למחרת, בג' ניסן תשמ"ח בזאל הקטן, אמר ר' חיים גולדברג לרבי "יחי המלך" והרבי הגיב על דבריו בעניית: "אמן"[7]. בד' ניסן תשמ"ח בעת שיצא הרבי לנסוע לביתו הכריז התמים אלחנן מישולובין שלושה פעמים את הכרזת "יחי המלך" כשאחריו עונה הקהל "יחי" והרבי הניף בידו הקדושה בתנועת עידוד[7]. את הכריכה האחורית של שני קבצי הערות וביאורים של תלמידי אהלי תורה שיצא לאור לרגל י"א ניסן תשמ"ח[8] עיטרה ההכרזה: "יחי המלך לעולם".

לקראת ההתוועדות הקבועה של הרבי באחרון של פסח החלו הרב שמואל פרומר והרב זמרוני ציק לעורר שלוחים להגיע להשתתף בהתוועדות ולהכריז בפני הרבי את ההכרזה 'יחי המלך', אך אחד החסידים הפעיל לחץ נגדי לטרפד את היוזמה שבעקבות זאת לא יצאה אל הפועל. יש הטוענים כי לכך התייחס הרבי כשדיבר בחריפות בסמיכות לכך על זה שישנם יהודים שרוצים להישאר בגלות[9].

בשיחת שבת פרשת שמיני, ערב ראש חודש אייר, תשמ"ח, חזר הרבי מלך המשיח בקיצור על ההוראה להכריז "יחי המלך":

צריכה להיות הוספה בענין החיים - "יחי המלך", דוד מלכא משיחא (נתבאר בארוכה בשיחת ב' ניסן)

התוועדויות תשמ"ח חלק ג' עמ' 204, הערה 80
.

ביחידות כללית שהתקיימה בט' סיון תשמ"ח עברה אחת הנשים והכריזה: "יחי המלך המשיח", והרבי השיב: "אמן, בקרוב" ולאחר מכן בירכה: "ברכה והצלחה"[7]

בחלוקת דולרים בי"א ניסן תשמ"ט הכריז אחד העוברים בפני הרבי: "יחי המלך המשיח" והרבי בירכו כשחיוך נסוך על פניו: "בשורות טובות"[10].

לאחר שיחת כ"ח ניסן תנש"א

ביום כ"ח ניסן תנש"א הודיע הרבי בשיחה לחסידים: "אני מוסר את הענין אליכם, עשו כל אשר ביכולתכם להביא בפועל את משיח צדקנו".

בעקבות השיחה קיבלה כל הפעילות להבאת המשיח תנופה חדשה כולל ההוראה על הכרזת "יחי המלך" ומשמעותה: קבלת מלכותו של הרבי כמלך המשיח.

בדו"ח בן שני דפים אודות אסיפת הייסוד של המטה העולמי להבאת המשיח נכתב באותיות מוגדלות: "יחי המלך כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לעולם ועד" ומענה הרבי על הדו"ח בד' אייר תנש"א היה: "כל המצורף-בזה אזכיר על הציון".

ביום שישי ערב פרשת תזריע-מצורע הוכנס על ידי ר' דוד נחשון בקבוק משקה למזכירות הרבי על מנת לקבלו בהתוועדות השבת, בעבור התוועדויות אודות קבלת המלכות (לבקבוק צורף פתק ובו מטרה זו לשמה הוא מוכנס).

בליל שבת קודש אור לו' אייר תנש"א עודד הרבי את הניגון "שישו ושמחו בשמחת הגאולה" בדרך יציאתו מתפילת ערבית, לאחר מכן דרבן הרב דוד נחשון את הציבור להוסיף את המילים "יחי אדוננו מורינו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד" למנגינה זו וכך נמשכו הריקודים עם מילים אלו זמן רב ואף בשלום זכר שהיו בלילה זה ברחבי שכונת קראון הייטס ניגנו כך.

למחרת בהתוועדות בסיום השיחה הרביעית הזכיר הרבי כרגיל שכעת יעלו מלמטה למעלה ויכריזו את פרטי הדברים (והפעם הרבי הוסיף עוד קטע שלא נאמר בשבתות האחרות:) ופרסום זה נעשה בכל העולם כולו, ועד לכל סדר השתלשלות, וזוכים לשמוע ההכרזה ש"הנה זה (משיח) בא. בסיום החלוקה ניגשו ר' דוד נחשון ר' אבי טאוב ור' שמריה הראל כדי לקבל את בקבוק המשקה. הרבי מזג להם כחצי כוס משקה (יותר מהמקובל) ואז הכריז ר' דוד נחשון (תוכן): "משקה זה יעבור הפעולות לקבלת מלכותו של הרבי מלך המשיח. בהמשך לפסיקתם של רבנים ובתי-דינים שהגיע עת הגאולה ושהרבי הוא מלך המשיח שצריך להתגלות ולגאול את עם ישראל ולכן אנו מכריזים (והכריז בפעם הראשונה בנוכחות הרבי): "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!" כשאחריו חזר הקהל בהכרזת : "יחי!" וכך לסירוגין שלשה פעמים. בשעת ההכרזה היה חיוך נסוך על פני הרבי[11].

במוצאי שבת כשהרבי נכנס לתפילת מעריב בזאל הקטן (כרגיל בכל מוצ"ש), במשך מספר דקות לפני שנכנס שרו "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" (בניגון של "זאל שוין זיין די גאולה"), ובכניסתו עודד הרבי בידו הקדושה את הניגון, וכשהגיע למקום הקבוע לתפילתו אף עודד בשתי ידיו (דבר נדיר כשמתפלל ב"זאל הקטן"). וגם כשיצא בתום התפילה עודד את השירה.

בח' אייר תנש"א הוכנס אל הרבי כתב קבלת מלכותו חתום ע"י חסידים רבים בנוסח: "הננו הח"מ מקבלים עלינו את מלכותו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח, לפעול במסירות נפש בכל רצונו וכל מה שידרוש אתנו ומתוך שמחה וטוב לבב, ויחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", ועל מכתב זה השיב הרבי למחרת, ט' אייר תנש"א: "אזכיר על הציון ויבשר טוב".

ביום שני ט"ו אייר תנש"א בסיום תפילת מנחה, אמר שיחת קודש וחילק דולרים לקהל. ולאחר מכן יצא הרבי מבית הכנסת כשבדרכו מעודד בחוזקה את שירת הקהל "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" כאשר את ר' דוד ישראל נחשון מעודד בצורה מיוחדת בהנפת ידו הק' בסיבוב שלם[12].

וכן לאחר תפילת מעריב באותו יום, כשיצא הרבי עודד את הקהל ששר ניגון זה בעוצמה רבה.

בכ"ד מנחם אב תנש"א עבר ר' משה דירז'ינסקי (מפעילי צא"ח בירושלים) ובירך את הרבי בשם לומדי השיעור הקבוע ברמב"ם בירושלים שיתקיימו בו כל הברכות שבתורה והכריז בקול רם: "יחי אדוננו המלך לעולם". הרבי חייך חיוך רחב ובירכו: "בשורות טובות, הצלחה רבה"[13].

תולדות תשנ"ב

בהתוועדות שהתקיימה כשנה לאחר מכן בשבת פרשת תולדות תשנ"ב, התייחס הרבי להכרזה "יחי אדוני המלך דוד לעולם", וביאר כי תוכנה של ההכרזה היא "התגלות מציאותו של מלך המשיח הפועלת את התגלותו לעין כל".

תשנ"ג

לאחר כ"ז אדר תשנ"ב בתקופה בה "חוליינו הוא נשא ומכאובינו סבלם"[14], התחילו להכריז "יחי" במעמדים מיוחדים[15]. בי"א בניסן ה'תשנ"ב זמן נערך מחוץ ל770 כינוס צבאות ה' בו שבמרכזו עמדה הכרזת יחי המלך ע"י "חיילי צבאות ה'".

אחרי התקיעות ביום הראשון של ר"ה תשנ"ג שרו רק את המנגינה ללא המילים (מכיוון שהיה זה לאחר התקיעות, ואין להפסיק מתחילת התקיעות עד סיום התפילה). וביום השני כאשר נגנו לאחר התקיעות זכו לעידוד מיוחד מהרבי. בהמשך חודש תשרי תשנ"ג שרו את ה"יחי" בפני הרבי מספר פעמים והרבי עודד את הקהל. בשמחת תורה תשנ"ג, בעת ההקפות כששרו ניגון זה זכו לעידוד מיוחד ונמרץ מהרבי ומאז הפך שירת ניגון זה לנוהג קבוע בכל תפילה כאשר ראו את הרבי ובכל פעם זכו לעידודו של הרבי, ניגון ולעיתים קרובות ניכרה ההתאמצות המיוחדת בעידוד.

לקראת י' שבט תשנ"ג, תוכנן כינוס גדול ב - 770, בו ישירו לפני הרבי "יחי אדוננו". כאשר המעמד ישודר באמצעות רשתות הטלויזיה לכל העולם כולו. לקראת מעמד זה התכוננו אנ"ש בכל רחבי תבל בהתרגשות עצומה ואף היו שכינו אותו בשם "ההכתרה", אך היו שחששו שהרבי יעודד את השירה "יחי אדוננו" לעיני כל העולם, ושאלו את הרבי האם אכן כך הוא רצונו הקדוש והוא אישר זאת ואף כששאלו שיתכן ויגרם מזה נזק לחב"ד הרבי ביטל חשש זה, ואכן במעמד זה עודד הרבי את הכרזת ושירת "יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד" ומאז הפך זה למנהג קבוע אצל חסידי חב"ד ברחבי העולם שלאחר כל תפילה מכריזים "יחי" (וכן לאחר קריאת התורה וכן קודם התקיעות של ראש השנה). מיד לאחר ג' תמוז היה כינוס בית דין רבני חב"ד בו פסקו שצריך להמשיך בהכרזה זו וכן להמשיך לכתוב אותה על גבי דף השער של שבועון כפר חב"ד.

בסך הכל לאורך השנים עודד הרבי את שירת 'יחי אדוננו' בלמעלה מ-450 הזדמנויות, 417 מתוכם מתועדות בהסרטות וידאו, ולמעשה זהו הניגון שהרבי עודד אותו הכי הרבה פעמים לאורך שנות הנשיאות.

ראו גם

לקריאה נוספת

  • הכרזתי הכרזה שנשמעה בכל סדר ההשתלשלות, שבועון בית משיח כ"ז ניסן תשפ"א עמוד 10, במלאות שלושים שנה למעמד המיוחד

קישורים חיצוניים

שיחות הרבי;

יחי אדוננו בעידודו של הרבי

שונות


הערות שוליים

  1. לשלמות העניין בהרחבה, עיין כאן.
  2. יש לציין כי היה דבר נדיר שהרבי יעודד את השירה בכניסתו לזאל הקטן לאחר שהגיע למקומו.
  3. קטעים נבחרים מהשיחה כפי שהוגהה על ידי הרבי.
  4. על פי סרט הוידאו, דקה 7:50
  5. על פי וידאו מהריקודים
  6. על פי מכתב אותנטי ששלח אחד התמימים באותם ימים לבני משפחתו באה"ק
  7. 7.0 7.1 7.2 על פי סרט הוידאו
  8. גליון תלו
  9. "לגייר" אותו, עד שיכריז "יחי המלך" קישור לאתר הגאולה
  10. על פי סרט הוידאו, דברי משיח תשמ"ט ח"ג ע' 408
  11. קובץ 30 שנה ליחי.
  12. ט"ו אייר תנש"א, הרבי מלך המשיח מעודד את שירת ה"יחי", את"ה העולמי - קובץ וידאו קישור לאתר חב"ד אינפו
  13. על פי סרט הוידיאו.
  14. כפי שנכתב בגמרא שמשיח סובל תחלואי הגלות, וכמו שנאמר 'אכן חלינו הוא נשא ומכבאונו סבלם'.
  15. כמו לפני התקיעות בראש השנה, בסיום תפילת נעילה ביום הכיפורים ועוד