גילוי אלקות לעתיד לבוא

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

לעתיד לבוא תושלם תכלית כוונת הקב"ה בבריאת העולם, ותתממש תאותו ורצונו שיהיה לו יתברך דירה בתחתונים (בית כאן בעולם הזה). והקב"ה יתגלה כאן בעולם, וכל הבריאה יראו אותו עם העיניים הגשמיים באופן גלוי, וזה יהיה דבר הכי טבעי.

במקורות[עריכה | עריכת קוד מקור]

פסוקים רבים מתארים גילוי זה. ורק מעין גילוי כזה הקב"ה התגלה במתן תורה.

וְנִגְלָה כְּבוֹד ה' וְרָאוּ כָל בָּשָׂר יַחְדָּו כִּי פִּי ה' דִּבֵּר

ישעי' מ, ה

כִּי עַיִן בְּעַיִן יִרְאוּ בְּשׁוּב יְהוָה צִיּוֹן

ישעי' נב, ח

וְלֹא יִכָּנֵף עוֹד מוֹרֶיךָ וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת אֶת מוֹרֶיךָ

ישעי' ל, כ

מה יתגלה[עריכה | עריכת קוד מקור]

א. יתגלה כח הפועל בנפעל, וידע כל פעול כי אתה פעלתו.

ב. יתגלה כוח המהווה, כח העצמות[1].

ג. יתגלה כח המחיה (כל נברא פרטי, עשרה מאמרות)[2].

ד. יתגלה איך שאין עוד מלבדו[3].

ה. גילוי פנימיות עתיק - רדל"א[4].

ו. אור שלמעלה מהעולמות, ומצד שני יהיה בפנימיות[5].

אופן הגילוי[עריכה | עריכת קוד מקור]

ז. אופן הגילוי יהיה באופן של פשיטות[6].

[7].

על דרך שעתה היד נכווה באש, כמו כן בענינים רוחניים לעתיד לבוא, וראו כל בשר אפילו חיות ובהמות[8].

ח. ולא יכנף עוד מוריך והיו עיניך ראות את מוריך - הוא יהיה בגלוי ללא שום לבושים[9].

כבר היה לעולמים[עריכה | עריכת קוד מקור]

במתן תורה, אך אז היה רק מצד למעלה, ועל כן חזרה זוהמתן, לעתיד לבא הגילוי יהיה מצד העולם[10].

ולכן אף שכבר היה במתן תורה, יהיה חידוש לעתיד לבא[11].

מעשינו ועבודתנו[עריכה | עריכת קוד מקור]

עבודתינו בזמן הגלות היא להמשיך גילוי אלקות, הא' בגולה[12]. וע"כ משה + אחד = משיח[13]. ג' שלבים בגילוי אלקות - אלף - בגולה, ועבודתינו לכל אחד מהג' שלבים[14].

כיון שיהיה גילוי שם הוי' בכל העולם[15], השם יהיה נקרא ככתבו בכל העולם, לא רק בבית המקדש כבבית ראשון, על ידי מעשינו[16].

ב. ע"י שלילת השיתוף, יהיה גילוי העצמות[17].

ד. עבודתינו לגילוי איך שאין עוד מלבדו, הוא העבודה דאני לא נבראתי אלא לשמש את קוני[18].

ה. ע"י עבודתינו דפנימי' הנשמה, יתגלה פנימי' עתיק[19].

הכנה לגילויים לעת"ל, פנימי' עתיק, לימוד חסידות (פנימי' התורה)[20].

ז. על ידי מעשינו בזמן הגלות, על ידי שמגלים הכוונה פנימית דהירידה, שהירידה צורך עליה, ומגלים זה על ידי מסירת נפש[21].

הכנה לוראו כל בשר, שיתנהג על פי תורה ומצוות (באמונה, והתאמתות כמו שהיה רואה), מבלי לחכות עד שיבין[22].

(ע"י נתינת צדקה)[23].

טעימה, מעין, והתחלה[עריכה | עריכת קוד מקור]

א. אצל רבותינו נשיאינו גם עתה כח הפועל בנפעל בגלוי, לעת"ל יהי' בגלוי לכל[24].

ב. בצדיקים כח המחי' בגלוי[25].

ז. אלקות בפשיטות אצל רבותינו נשיאינו, עד שצריכים להתייגע שיש מציאות העולם[26].

מעין וראו כל בשר, שע"י הרדיו אפשר לשמוע (לראות[27]) חסידות בגשמיות בכל העולם[28].

ח. [29].

ע"י מס"נ בגילוי הבאה מגילוי היחידה ללא לבוש[30].

הערות שוליים

  1. ש"פ נשא תנש"א.
  2. לקו"ש חכ"ט ע' 22.
  3. סה"ש תשמ"ח ח"ב ע' 514.
  4. הביאור בזה, ד"ה פדה בשלום תשכ"ו, סה"מ מלוקט ו', אות יא.
  5. לקו"ש ח"א ע' 235.
  6. לקו"ש חי"ז ע' 93. חי"א ע' 69.
  7. לקו"ש חכ"ה ע' 263.
  8. אחש"פ תשי"ט, שיחו"ק החדש ע' 292.
  9. תניא פרק ל"ז. ואין זה סתירה לכך מזה ש"המלך אין רואין אותו כשהוא ערום" (סנהדרין כב, א), כי האדם יהיה בתחלית הביטול לעצמותו יתברך, ולכן לא יהיה שום מציאות לעצמו, כי כל מציאותו אינה אלא מציאותו של המלך, ולכן לא שייך לומר "רואין אותו" (כשני דברים נפרדין), מכיון שנעשה חלק מן העצם (שיחת עשרה בטבת תשמ"ז, התוועדויות ע' 230 הע' 94).
  10. סה"מ מלוקט ח"א ע' שעא. לקו"ש חי"א ע' 10.
  11. (תניא רפל"ז) התוועדויות תנש"א ח"ג ע' 311…
  12. התוועדויות תשמ"ה ח"ב ע' 840.
  13. לקו"ש חי"א ע' 9.
  14. שיחת ש"פ אמור תנש"א.
  15. קונט' ענינה של תורת החסידות ס"ד.
  16. התוועדויות תשמ"ג ח"ג ע' 1530, 1536.
  17. ד"ה מים רבים תשי"ז, סה"מ מלוקט א', אות ח.
  18. שמח"ת תשנ"ב.
  19. סוף ד"ה כימי צאתך תשל"ט, סה"מ מלוקט ג'.
  20. לקו"ש חי"ט ע' 246.
  21. ד"ה ונחה תשכ"ה, סה"מ מלוקט ב, אות ח-ט.
  22. אג"ק ח"ה ע' שג.
  23. אג"ק חי"א ע' תיז.
  24. ש"פ דברים תשד"מ, התוועדויות ע' 2305-2306.
  25. לקו"ש חכ"ט ע' 22.
  26. ד"ה ונגלה כבוד הוי' תשט"ו, אות ז.
  27. חנוכה לייב - ליל א' דחנוכה תשנ"ב???
  28. לקו"ש חט"ו ע' 42…
  29. סןף ד"ה ולא יכנף תשכ"א (הישן).
  30. תו"מ חכ"ג ע' 193.