פסק הדין שהרבי הוא מלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[תמונה:הפסק דין.JPG|left|thumb|250px|פסק הדין כי [[הרבי]] הוא [[מלך המשיח]] חתום על ידי מאות רבנים]] | [[תמונה:הפסק דין.JPG|left|thumb|250px|פסק הדין כי [[הרבי]] הוא [[מלך המשיח]] חתום על ידי מאות רבנים]] | ||
'''פסק דין שהרבי מלך המשיח''' הוא פסק דין על פי ה[[הלכה]] שנכתב ונחתם על ידי רבני זמננו בכמה מהדורות ובנימוקים הלכתיים שונים, ועליו חתומים מאות רבנים מכל הזרמים. פסק הדין קובע כי על פי ההלכה [[הרבי כמלך המשיח|הרבי מליובאוויטש הוא מלך המשיח]] ועליו להתגלות ו[[הגאולה האמיתית והשלימה|לגאול את ישראל]]. מטרת הפסק היא לזרז ולפעול בעולם את התגלותו של [[הרבי]] לעין כל כ[[מלך המשיח]], לאור דבריו של הרבי בהזדמנויות שונות על כוחם הגדול של פסקי דין הלכתיים, המחייבים כביכול את [[בית דין של מעלה]]. | '''פסק דין שהרבי מלך המשיח''' הוא פסק דין על פי ה[[הלכה]] שנכתב ונחתם על ידי רבני זמננו בכמה מהדורות ובנימוקים הלכתיים שונים, ועליו חתומים מאות רבנים מכל הזרמים. פסק הדין קובע כי על פי ההלכה [[הרבי כמלך המשיח|הרבי מליובאוויטש הוא מלך המשיח]] ועליו להתגלות ו[[הגאולה האמיתית והשלימה|לגאול את ישראל]]. מטרת הפסק היא לזרז ולפעול בעולם את התגלותו של [[הרבי]] לעין כל כ[[מלך המשיח]], לאור דבריו של הרבי בהזדמנויות שונות על כוחם הגדול של פסקי דין הלכתיים, המחייבים כביכול את [[בית דין של מעלה]].והרבי , כמובן לא התייחס לפסק הדין. | ||
==היסטוריה== | ==היסטוריה== | ||
שורה 19: | שורה 19: | ||
בזמן זה אשר לאחר שנתקיימו דבריו של הרבי בקשר לשנת ניסים ואחר כך נפלאות אראנו בכל העולם כולו, באנו בזה בפסק דין ברור שהגיע זמן הגאולה אשר בו יתגלה הרבי תיכף ומיד כמלך המשיח ותתגלה מלכותו בכל העולם כולו וללא שום מניעות ועיכובים ובפועל ממש למטה מעשרה טפחים נאו מיד ממש ממש ממש|מרכאות=כן}} | בזמן זה אשר לאחר שנתקיימו דבריו של הרבי בקשר לשנת ניסים ואחר כך נפלאות אראנו בכל העולם כולו, באנו בזה בפסק דין ברור שהגיע זמן הגאולה אשר בו יתגלה הרבי תיכף ומיד כמלך המשיח ותתגלה מלכותו בכל העולם כולו וללא שום מניעות ועיכובים ובפועל ממש למטה מעשרה טפחים נאו מיד ממש ממש ממש|מרכאות=כן}} | ||
בהמשך לכך טסו ל[[ניו יורק]], ל[[770|חצר הרבי]], | בהמשך לכך טסו ל[[ניו יורק]], ל[[770|חצר הרבי]],[[דוד]] נחשון ו[[אבי טאוב]] הידועים כאנשים מעורערים בנפשם- על מנת להגיש לרבי את פסק הדין. ביום [[ב' אייר]] בבוקר הגיעו לניו יורק, ובו ביום נוספו ארבע חתימות חדשות לפסק: של הרב [[יוסף אברהם הלר]] חבר [[בית דין צדק קראון הייטס]], הרב [[גרשון מענדל גרליק]] רבה של [[מילאנו]], הרב [[לוי ביסטריצקי]] רבה של [[צפת]], והרב [[גדליה אקסלרוד]] אב בית הדין ב[[חיפה]]. | ||
הרב נחשון חיכה לרבי ליד ה[[מקווה]]{{הערה|בימים בהם הרבי נסע ל[[האוהל|אוהל]], היה טובל לפני כן במקווה.}}, וכשהגיע הרבי הגיש לו את פסק הדין. הרבי הסתכל ואמר בחיוך: {{ציטוטון|ישר כח, ישר כח!}} והכניס את המעטפות לכיס ה[[סירטוק]]. | הרב נחשון חיכה לרבי ליד ה[[מקווה]]{{הערה|בימים בהם הרבי נסע ל[[האוהל|אוהל]], היה טובל לפני כן במקווה.}}, וכשהגיע הרבי הגיש לו את פסק הדין. הרבי הסתכל ואמר בחיוך: {{ציטוטון|ישר כח, ישר כח!}} והכניס את המעטפות לכיס ה[[סירטוק]]. | ||
שורה 70: | שורה 70: | ||
==התייחסויות הרבי== | ==התייחסויות הרבי== | ||
[[קובץ:הרב אברגל ב770.jpg|left|thumb|250px|הרב [[יורם אברג'ל]] בביקורו ב-[[770]], בו חתם על פסק הדין שהרבי הוא משיח]] | [[קובץ:הרב אברגל ב770.jpg|left|thumb|250px|הרב [[יורם אברג'ל]] בביקורו ב-[[770]], בו חתם על פסק הדין שהרבי הוא משיח]] | ||
רעיון הפסק דין מתבסס על דברים שנשמעו מהרבי עצמו בעבר, אודות כוחם של פסקי דין מרבנים בכח ה[[תורה]], במיוחד בנושא הגאולה. ב[[מוצאי יום כיפור]] [[תשכ"א]] בסעודה ב[[770#קומה שניה|דירת הרבי הריי"צ]] פנה הרבי לרבנים וביקש מהם להסכים שמשיח יבוא. אחד הרבנים ענה: "וכי אנו צריכים להסכים? מי אנו שנסכים? שהרבי יסכים!" פניו של הרבי הרצינו והוא לא הגיב, אך לאחר כמה ימים, בליל [[חג הסוכות]], כשנשאל בקשר ל[[יום טוב שני של גלויות]] - הגיב הרבי: "יום טוב שני של גליות? הרי יכולתם לחסוך זאת לגמרי!"{{הערה|המלך במסיבו חלק א' ע' נט-סא.}} | רעיון הפסק דין מתבסס על דברים שנשמעו מהרבי עצמו בעבר, אודות כוחם של פסקי דין מרבנים בכח ה[[תורה]], במיוחד בנושא הגאולה. ב[[מוצאי יום כיפור]] [[תשכ"א]] בסעודה ב[[770#קומה שניה|דירת הרבי הריי"צ]] פנה הרבי לרבנים וביקש מהם להסכים שמשיח יבוא. אחד הרבנים ענה: "וכי אנו צריכים להסכים? מי אנו שנסכים? שהרבי יסכים!" פניו של הרבי הרצינו והוא לא הגיב, אך לאחר כמה ימים, בליל [[חג הסוכות]], כשנשאל בקשר ל[[יום טוב שני של גלויות]] - הגיב הרבי: "יום טוב שני של גליות? הרי יכולתם לחסוך זאת לגמרי!" דבר המעיד כי הרבי התנגד לפסק דין בכל תוקף{{הערה|המלך במסיבו חלק א' ע' נט-סא.}} | ||
כמו כן פנה לרבנים ואדמו"רים נוספים שיפסקו שהגיע זמן הגאולה{{הערה|1=[http://www.hageula.com/moshiach/psak/4638.html בי"ד של מקובלים פסק: הגיע זמן הגאולה] סיפור פסק הדין של הרב [[מרדכי אליהו]] שהגיע זמן הגאולה.}}, ובשנת [[תשמ"ז]] הגישו רבני חב"ד לרבי פסק דין כזה{{הערה|ראה קובץ '''דידן נצח''', הוצאת [[ועד חיילי בית דוד]], תשע"ב.}}. | כמו כן פנה לרבנים ואדמו"רים נוספים שיפסקו שהגיע זמן הגאולה{{הערה|1=[http://www.hageula.com/moshiach/psak/4638.html בי"ד של מקובלים פסק: הגיע זמן הגאולה] סיפור פסק הדין של הרב [[מרדכי אליהו]] שהגיע זמן הגאולה.}}, ובשנת [[תשמ"ז]] הגישו רבני חב"ד לרבי פסק דין כזה{{הערה|ראה קובץ '''דידן נצח''', הוצאת [[ועד חיילי בית דוד]], תשע"ב.}}. | ||
{{ציטוט|מרכאות=כן|מקור=שיחת שבת פרשת משפטים תשנ"ב | {{ציטוט|מרכאות=כן|מקור=שיחת שבת פרשת משפטים תשנ"ב | ||
|תוכן=רואים כבר (מעין ו) התחלת פעולתו של מלך המשיח על העמים.. שהחלטת והכרזת מנהיגי אומות העולם ב[[ערב שבת]] פרשת משפטים על דבר מעמד ומצב ד"[[וכתתו חרבותם לאתים]]", היא כתוצאה מהחלטת והכרזת "מלכי רבנן" ש"הנה זה ([[מלך המשיח]]) בא".. הפסק דין של הרבנים ו[[מורה הוראה|מורי הוראה]] בישראל שהגיע זמן הגאולה | |תוכן=רואים כבר (מעין ו) התחלת פעולתו של מלך המשיח על העמים.. שהחלטת והכרזת מנהיגי אומות העולם ב[[ערב שבת]] פרשת משפטים על דבר מעמד ומצב ד"[[וכתתו חרבותם לאתים]]", היא כתוצאה מהחלטת והכרזת "מלכי רבנן" ש"הנה זה ([[מלך המשיח]]) בא".. הפסק דין של הרבנים ו[[מורה הוראה|מורי הוראה]] בישראל שהגיע זמן הגאולה. | ||
==רבנים שחתמו על פסק הדין== | ==רבנים שחתמו על פסק הדין== | ||
שורה 117: | שורה 116: | ||
*הרב [[נפתלי אסטולין]] | *הרב [[נפתלי אסטולין]] | ||
*הרב [[דוד אסייג]] | *הרב [[דוד אסייג]] | ||
[[גדליה אקסלרוד]] | |||
*הרב [[יהושע זעליג אהרונוב]] | *הרב [[יהושע זעליג אהרונוב]] | ||
*הרב [[גבריאל ארבוב]] | *הרב [[גבריאל ארבוב]] | ||
שורה 171: | שורה 170: | ||
*הרב [[ירוחם פישל ג'ייקובס]] | *הרב [[ירוחם פישל ג'ייקובס]] | ||
*הרב [[יוסף גינזבורג]] | *הרב [[יוסף גינזבורג]] | ||
[[יצחק פייביש גינזבורג]] | |||
*הרב [[מנחם מענדל גלוכובסקי]] | *הרב [[מנחם מענדל גלוכובסקי]] | ||
*הרב [[שניאור זלמן גפני]] | *הרב [[שניאור זלמן גפני]] | ||
שורה 214: | שורה 213: | ||
*הרב משה ניסן וולבוסקי | *הרב משה ניסן וולבוסקי | ||
*הרב [[יוסף יצחק וולוסוב]] | *הרב [[יוסף יצחק וולוסוב]] | ||
[[מנחם מענדל וולפא]] | |||
[[שלום דובער וולפא]] | |||
*הרב דוד וולפמן | *הרב דוד וולפמן | ||
*הרב [[אריה וועג]] | *הרב [[אריה וועג]] | ||
שורה 316: | שורה 315: | ||
*הרב [[הלל פבזנר]] | *הרב [[הלל פבזנר]] | ||
*הרב [[יוסף יצחק פבזנר]] | *הרב [[יוסף יצחק פבזנר]] | ||
*הרב [[יגאל | *הרב [[יגאל [[משה זאב פיזם]] | ||
*הרב [[שמשון פיזם]] | *הרב [[שמשון פיזם]] | ||
*הרב [[יוסף יצחק פינסון]] | *הרב [[יוסף יצחק פינסון]] |
גרסה מ־22:48, 11 באוגוסט 2020
פסק דין שהרבי מלך המשיח הוא פסק דין על פי ההלכה שנכתב ונחתם על ידי רבני זמננו בכמה מהדורות ובנימוקים הלכתיים שונים, ועליו חתומים מאות רבנים מכל הזרמים. פסק הדין קובע כי על פי ההלכה הרבי מליובאוויטש הוא מלך המשיח ועליו להתגלות ולגאול את ישראל. מטרת הפסק היא לזרז ולפעול בעולם את התגלותו של הרבי לעין כל כמלך המשיח, לאור דבריו של הרבי בהזדמנויות שונות על כוחם הגדול של פסקי דין הלכתיים, המחייבים כביכול את בית דין של מעלה.והרבי , כמובן לא התייחס לפסק הדין.
היסטוריה
הפסק הראשון
בכ"ח ניסן תשנ"א, נשא הרבי שיחה נדירה שבה הטיל הרבי את האחריות להבאת הגאולה על החסידים. בסיום השיחה אמר הרבי: "אני את שלי עשיתי, ומכאן ולהבא עשו כל אשר ביכולתכם להביא בפועל את משיח צדקנו". הדברים חוללו סערה בקרב החסידים ויצרו גל של יוזמות שנועדו לסייע להבאת המשיח. במוצאי שבת ל' ניסן התכנסו חסידי חב"ד לאסיפה דחופה בכפר חב"ד. במהלך האסיפה הועלתה הצעה על ידי הרב שמואל פרומר, לערוך פסק דין מהרבנים שהרבי הוא משיח.
באותו ערב, רבה של כפר חב"ד הרב מרדכי אשכנזי, כתב את הנוסח המלא של פסק הדין:
מוצאי שבת קודש פרשת טהרה ל' דחודש הגאולה - ניסן שהוא א' דראש חודש אייר שנת נפלאות אראנו
אלפי שנים נמצאים בני ישראל בגלות מפוזרים ומפורדים בין העמים וכבר סבלו צרות, רחמנא ליצלן, לא עלינו, במידה ויתר מן המידה וכלו כל הקיצים ועיניהם כלות ומצפות לבוא הגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו,
בחסדי ה' יתברך, זכה דורנו דור השביעי לרגעים האחרונים של הגלות, מעיינות החסידות הופצו חוצה והגיעו לכל פינה ופינה בעולם על ידי עבודתו של הרבי במשך למעלה מארבעים שנה,
מאות אלפי בני ובנות ישראל אנשים נשים וטף מאמינים באמונה שלימה אשר רק הרבי בכוחו לגאול את עם ישראל מן הגלות הנוראה והוא הוא גואל אחרון,
בזמן זה אשר לאחר שנתקיימו דבריו של הרבי בקשר לשנת ניסים ואחר כך נפלאות אראנו בכל העולם כולו, באנו בזה בפסק דין ברור שהגיע זמן הגאולה אשר בו יתגלה הרבי תיכף ומיד כמלך המשיח ותתגלה מלכותו בכל העולם כולו וללא שום מניעות ועיכובים ובפועל ממש למטה מעשרה טפחים נאו מיד ממש ממש ממש
בהמשך לכך טסו לניו יורק, לחצר הרבי,דוד נחשון ואבי טאוב הידועים כאנשים מעורערים בנפשם- על מנת להגיש לרבי את פסק הדין. ביום ב' אייר בבוקר הגיעו לניו יורק, ובו ביום נוספו ארבע חתימות חדשות לפסק: של הרב יוסף אברהם הלר חבר בית דין צדק קראון הייטס, הרב גרשון מענדל גרליק רבה של מילאנו, הרב לוי ביסטריצקי רבה של צפת, והרב גדליה אקסלרוד אב בית הדין בחיפה.
הרב נחשון חיכה לרבי ליד המקווה[1], וכשהגיע הרבי הגיש לו את פסק הדין. הרבי הסתכל ואמר בחיוך: "ישר כח, ישר כח!" והכניס את המעטפות לכיס הסירטוק.
לאחר מכן נסעה משלחת להקריא את פסק הדין בקברו של הרבי הקודם ובקברה של אשתו של הרבי, הרבנית חיה מושקא. בהמשך הצטרפו הרב יהודה קלמן מארלאו והרב אברהם אזדאבא מבית הדין בקראון הייטס.
הפסק השני והשליחות לרוסיה
במוצאי חג השבועות, התקיימה אסיפה של רבני חב"ד בעולם שהגיעו לניו יורק לחג, שם ניסחו מחדש את פסק הדין כפסק ההלכתי המבוסס על הלכות הרמב"ם. וכך נכתב בו בין היתר:
הרי ברור על פי דין תורת אמת שחל על הרבי הלכה זו ד"בחזקת שהוא משיח", שהרי נתקיימו בהרבי כל התנאים המנויים ברמב"ם הנ"ל
הרבנים גם חתמו על כתב מינוי לרב דוד נחשון ולר' אבי טאוב, שיסעו לקברי נשיאי חב"ד ברוסיה, להקריא שם את פסק הדין. ביום ראשון י"ג סיוון, במעמד חלוקת הדולרים, פנה הרבי מיוזמתו לר' אבי טאוב, הגיש לו דולר נוסף ואמר: "ברכה והצלחה, זה עבור הנסיעה". מיד למחרת ביום שני יצאה המשלחת למוסקבה, משם המשיכו לליובאוויטש והקריאו את פסק הדין על קברם של אדמו"ר הצמח צדק ואדמו"ר המהר"ש. במהלך הימים הבאים ביקרו בקברם של אדמו"ר האמצעי בניעז'ין, הבעל שם טוב במז'יבוז', המגיד ממעזריטש באניפולי, אדמו"ר הזקן בהאדיטש, אדמו"ר הרש"ב ברוסטוב ועל קברו של אביו של הרבי, רבי לוי יצחק באלמא אטא[2]. ביום רביעי חזרה המשלחת ל-770[3].
ביום ההילולא של האריז"ל, בה' מנחם אב, עלו על קברו בצפת מנין חסידים והקריאו את נוסח פסק הדין. על דו"ח שהוכנס לרבי על כך, ענה: "ויהי רצון שיפעלו כל זה פעולתם וכו' והזמן גרמא וכו' אזכיר על הציון". בתשעה באב לקראת סיום הצום הוקרא הפסק במערת המכפלה, בקבר רחל ובכותל המערבי.
לאחר כ"ז אדר תשנ"ב, ביקשו שוב הרבנים מהרב נחשון ומטאוב לנסוע לקברי נשיאי חב"ד ברוסיה, על מנת להקריא את פסק הדין ולהתפלל לרפואתו של הרבי[4].
הפסק השלישי
הפסק השלישי נחתם על ידי חשובי הרבנים בראשות הרב פנחס הירשפרונג והוקרא על ידי הרב יצחק הנדל בי"א ניסן תשנ"ב. תוכן הפסק הוא שלרבי יש את הגדר ההלכתי של בחזקת משיח, וכיוון שכך, חלה עליו שבועת התורה "שלא יכבה נרו לעולם ועד", והוא יחיה בחיים נצחיים.
הפסק הרביעי
בחודש תשרי תשנ"ח כתב הרב גדליה אקסלרוד פסק דין חדש. בניגוד לפסקי הדין הקודמים, המבוססים על הלכות מלך המשיח, מבוסס פסק דין זה על 'דין נביא' החל על הרבי:
כבוד קדושת אדמו"ר מליובאוויטש בשיחת קודש פרשת שופטים ה'תנש"א קובע קביעה הלכה למעשה שיש לדורנו זה נביא וחייבים לשמוע בקולו וכפי שנפסק ברמב"ם הלכות יסודי התורה פרק ז.
וזה לשונו הקדוש: "... צריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שזכינו שהקב"ה בחר ומינה בעל בחירה, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור, שיהיה ה"שופטיך" וה"יועציך" ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בני ישראל.. עד הנבואה העיקרית - הנבואה ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא". עד-כאן-לשונו-הקדוש בשיחה הנ"ל.
בשיחת קודש פר' וירא ה'תשנ"ב אומר כבוד-קדושת אדמו"ר: … בימינו אלו נתבטלו כל המניעות והעיכובים כו', וכיון שכן, ישנה (לא רק המציאות דמשיח, אלא) גם ההתגלות דמשיח, ועכשיו צריכים רק לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש. עד-כאן-לשונו-הקדוש.
בשיחת קודש פר' משפטים ה'תשנ"ב אומר כבוד-קדושת אדמו"ר: "... וכן הפסק דין של הרבנים ומורי הוראה בישראל שהגיע זמן הגאולה, "יעמוד מלך מבית דוד וכו', בחזקת שהוא משיח", ועוד הוסיף על פסק-דין הנ"ל את המילים: ועד להמעמד ומצב ד"הרי זה משיח בודאי", ובשיחה זו רמז הרבי בצורה ברורה על היותו מלך המשיח.
הרינו קובעים בזה פסק הלכה על-פי דין תורתנו הקדושה - מבוסס על ההלכה שברמב"ם פרק ז' הלכות יסודי התורה הלכה א', פרק ט' הלכה ב' ופרק י' הלכה א' - שכבוד קדושת אדמו"ר מלך המשיח יש לו דין נביא ומפורש בשיחותיו הקדושות שמרמז על עצמו שהוא נביא ומובן משיחותיו הקדושות שהוא הוא המלך המשיח, וכן עודד שירת "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", וכבר אמר לעיני כל ישראל ולעיני כל העולם דברים העתידים להיות ובאו דבריו ונתקיימו במילואם ב'מלחמת ששת הימים' וב'מלחמת המפרץ' ועוד ועוד.
ועל כן מחויבים אנו לשמוע לכל אשר יאמר לנו מגדר החיוב לשמוע לדברי הנביא, ובכלל זה - שהוא המלך המשיח ויתגלה אלינו מיד ממש
על הפסק חתומים מאות אדמו"רים, רבני ערים, שכונות וקהילות מכל החוגים והזרמים וכן רבני חב"ד מכל העולם. את החתימות אוסף הרב יצחק ליפש, ובמשך כל העת מצטרפים רבנים חדשים לפסק.
מסע הרבנים - תשע"ז
בשנת תשע"ז, לקראת כ"ד טבת - יום ההילולא של אדמו"ר הזקן - יצאה קבוצה של שניים עשר מרבני מכון הלכה חב"ד, למסע רשמי להשתטחות על אוהלי רבותינו נשיאינו. מטרת המסע הייתה הקראת פסק דין שהרבי מלך המשיח ובקשה להתגלותו - על ציוניהם של אדמו"ר הזקן ואדמו"ר האמצעי. במהלך המסע התדיינו הרבנים בסוגיות הלכתיות שונות ואף ביקרו אצל שלוחים והשתתפו במספר אירועים מיוחדים[5].
עם נחיתת הרבים בשדה התעופה, יצאו הרבנים להשתטחות על ציונו של אדמו"ר הזקן בהאדיטש. במהלך הנסיעה גיבשו הרבנים את הנוסח הסופי של פסק הדין, המבוסס על מקורות הלכתיים ושיחותיו של הרבי. לאחר ההחלטה והגהת נוסח פסק הדין, חתמו עליו כל הרבנים. משלחת הרבנים הגיעה לציונו של האדמו"ר הזקן בהאדיטש, שם הקריא נציג הרבנים, הרב שלמה זלמן לבקיבקר, מראשי הישיבה בצפת ומורה צדק, את פסק הדין:
כ"ד טבת יום הילולא דכ"ק אדמו"ר הזקן ה'תשע"ז כאן האדיטש ליד הציון הקדוש. פסק דין!... ולכן פוסקים בזה על פי דין תורתנו הקדושה מבוסס על ההלכה ברמב"ם (פרק ז' הלכות יסודי תורה הלכה א' ובפרק ט' הלכה ב' ובפרק י' הלכה א' שכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א הרי הוא נביא הדור והוא הוא המלך המשיח... ועל כן אנו מחויבים לשמוע לכל אשר יאמר לנו ויורנו בגדר החיוב לשמוע לקול נביא. ובכלל זה שהוא מלך המשיח... ולפי הוראת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שהגיע זמן הגאולה, לכן אנו מבקשים שעתה תנשא מלכותו לעיני כל ממש תיכף ומיד בשלימות הגאולה נאו עכשיו.
התייחסויות הרבי
רעיון הפסק דין מתבסס על דברים שנשמעו מהרבי עצמו בעבר, אודות כוחם של פסקי דין מרבנים בכח התורה, במיוחד בנושא הגאולה. במוצאי יום כיפור תשכ"א בסעודה בדירת הרבי הריי"צ פנה הרבי לרבנים וביקש מהם להסכים שמשיח יבוא. אחד הרבנים ענה: "וכי אנו צריכים להסכים? מי אנו שנסכים? שהרבי יסכים!" פניו של הרבי הרצינו והוא לא הגיב, אך לאחר כמה ימים, בליל חג הסוכות, כשנשאל בקשר ליום טוב שני של גלויות - הגיב הרבי: "יום טוב שני של גליות? הרי יכולתם לחסוך זאת לגמרי!" דבר המעיד כי הרבי התנגד לפסק דין בכל תוקף[6]
כמו כן פנה לרבנים ואדמו"רים נוספים שיפסקו שהגיע זמן הגאולה[7], ובשנת תשמ"ז הגישו רבני חב"ד לרבי פסק דין כזה[8].
{{ציטוט|מרכאות=כן|מקור=שיחת שבת פרשת משפטים תשנ"ב
|תוכן=רואים כבר (מעין ו) התחלת פעולתו של מלך המשיח על העמים.. שהחלטת והכרזת מנהיגי אומות העולם בערב שבת פרשת משפטים על דבר מעמד ומצב ד"וכתתו חרבותם לאתים", היא כתוצאה מהחלטת והכרזת "מלכי רבנן" ש"הנה זה (מלך המשיח) בא".. הפסק דין של הרבנים ומורי הוראה בישראל שהגיע זמן הגאולה.
רבנים שחתמו על פסק הדין
ראו גם קטגוריה:רבנים שחתמו על הפסק דין שהרבי מלך המשיח
הרשימה להלן הינה רשימה חלקית על פי סדר האל"ף-בי"ת:
{{טורים|מספר=4|תוכן=
- הרב דוד אבוחצירא
- הרב אליהו אבוחצירא
- הרב גרשון מנחם מענדל אבצן
- הרב זלמן אבלסקי
- הרב אליהו אברג'ל
- הרב יורם אברג'ל
- הרב יוסף אברקי
- הרב יהושע אדוט
- הרב בנימין אדרעי
- הרב יעקב אדרעי
- הרב ישר אדרעי
- הרב חיים אדרעי
- הרב נתן יצחק אוירכמן
- הרב יהורם אולמן
- הרב דוד אופן
- הרב יוסף יצחק אופן
- הרב דורון חיים איזמן
- הרב ישעיה אשר אייכנשטיין מזדיטשוב
- חכם רפאל אלאשוילי
- הרב יהודה אלחרר
- הרב מרדכי דב אלטיין
- הרב שאול משה אליטוב
- הרב שמעון אלמליח
- הרב יוסף אלמשעלי
- הרב שלמה אמסלם
- הרב יוסף אנגל
- הרב משה אנטיזדה
- הרב אליהו אסולין
- הרב זלמן לייב אסטולין
- הרב נפתלי אסטולין
- הרב דוד אסייג
- הרב יהושע זעליג אהרונוב
- הרב גבריאל ארבוב
- הרב מרדכי שמואל אשכנזי
- הרב משה אשכנזי
- הרב עזריאל זעליג אשכנזי
- הרב יוסף באגד
- הרב שמואל פסח בוגומילסקי
- הרב דוד רפאל באנון
- הרב אליהו דוד בורנשטיין
- הרב יוסף בוימגרטן
- הרב רפאל בוסי
- הרב יהונתן בורגן
- הרב יונתן בורוכוב
- הרב מאיר בורנשטיין
- הרב יעקב יצחק בידרמן
- הרב יוסף חיים ביטון
- הרב שמעון ביטון
- הרב שמואל חיים בלומינג
- הרב יעקב בלומנפלד
- הרב יצחק יעקב בלטנר
- הרב ברוך בליז'ינסקי
- הרב מרדכי בלינוב
- הרב משה בן אבו
- הרב יוסף בן זכריה
- הרב רחמים בנין
- הרב אהרון בעגון
- הרב אלעזר בקשי
- הרב נועם ברטוב
- הרב שרגא בראווד
- הרב משה אהרון ברוידא
- הרב ברוך אדלר
- הרב יוסף ישעיה ברוין
- הרב נתן נטע ברכהן
- הרב חי ברכץ
- הרב ישעיה ברקוביץ'
- הרב שלמה זלמן ברקוביץ'
- הרב נח גנזבורג
- הרב אליהו גבאי
- הרב מסעוד גבאי
- הרב יחיאל גברא
- הרב שלום דובער גוטניק
- הרב שלמה דניאל גולדפרב
- הרב יצחק גולדשטיין
- הרב שמשון גולדשטיין
- הרב יוחנן גוראריה
- הרב שניאור זלמן גוראריה
- הרב אבא דוד גורביץ'
- הרב שמואל גורביץ'
- הרב זכריה גורי
- הרב אריאל גורן
- הרב משה גורקוב
- הרב ירוחם פישל ג'ייקובס
- הרב יוסף גינזבורג
- הרב מנחם מענדל גלוכובסקי
- הרב שניאור זלמן גפני
- הרב דניאל גרבסקי
- הרב חיים צבי גרונר
- הרב יעקב גרנשטט
- הרב ששון גריידי
- הרב דניאל גרין
- הרב מאיר גרינברג
- הרב אריה גרינברג
- הרב גרשון מענדל גרליק
- הרב ישראל גרשטנקורן
- הרב אליהו דהן
- הרב דוד דהברעסער
- הרב אליעזר ליפמן דוברבסקי
- הרב אריה לייב דודאביץ'
- הרב עקיבא אליהו דיוויק
- הרב מרדכי דיעי
- הרב נועם דקל
- הרב מאיר שמעון דרורי
- הרב ישראל שלום דרעי
- הרב משה הבלין
- הרב משה הויכברג
- הרב אריה לייב היינץ
- הרב ישעיה אלעזר הכהן
- הרב ישראל הלפרין
- הרב יצחק הנדל
- הרב ישראל יוסף הנדל
- הרב יהושע העכט
- הרב יצחק הכט
- הרב שגיא הר שפר
- הרב אברהם הרוניין
- הרב ישעיהו הרצל
- הרב פנחס לייבוש הרצל
- הרב ישראל הרשקוביץ
- הרב נועם ווגנר
- הרב יוסף יצחק וילשאנסקי
- הרב מנחם מענדל וילשאנסקי
- הרב רפאל וילשאנסקי
- הרב משה ווינר
- הרב משה יעקב ווייס
- הרב משה ניסן וולבוסקי
- הרב יוסף יצחק וולוסוב
מנחם מענדל וולפא שלום דובער וולפא
- הרב דוד וולפמן
- הרב אריה וועג
- הרב שלמה וילהלם
- הרב דוד ועקנין
- הרב מכלוף ועקנין
- הרב מנשה זכריהו
- הרב יוסף יצחק זלצמן
- הרב אשר זמל
- הרב יצחק חביב
- הרב ישועה חדד
- הרב ברוך חורי
- הרב משה חזן
- הרב לוי חזקיה
- הרב עזריאל חייקין
- הרב שמעון חיריק
- הרב אהרון חן
- הרב דוד חנזין
- הרב שמריהו חריטונוב
- הרב דב טברדוביץ
- הרב שלמה טובים
- הרב אלעזר טורין
- הרב צבי אלימלך טורנהיים מלוקווע
- הרב יוסף טייב
- הרב חיים מנחם טייכטל
- הרב דב טייכמן
- הרב צבי הירש טלזנר
- הרב גרשון טננבוים
- הרב יצחק ידגר
- הרב מנשה יום טוב
- הרב יעקב יוסף
- הרב ברוך בועז יורקוביץ'
- הרב זלמן יפה
- הרב אברהם יפרח
- הרב מרדכי יצחקי
- הרב אליהו כהן
- הרב בנימין כהן
- הרב יוסף כהן
- הרב נועם שמעון כהן
- הרב חנן כוחונוסבקי
- הרב יגאל כספי
- הרב זכריה כספי
- הרב יוסף יצחק לבקובסקי
- הרב יונה לייב לבל
- הרב ברוך לבקיבקר
- הרב שלמה זלמן לבקיבקר
- הרב שלמה לוי
- הרב שלום דובער לויטין
- הרב משה לוין
- הרב שלמה דובער פנחס לזר
- הרב יחייא לחיאני
- הרב אלכסנדר סנדר ליברוב
- הרב שניאור זלמן ליברוב
- הרב זבולון ליברמן
- הרב אהרן יחיאל לייפר מנדבורנא
- הרב אברהם ליפסקר
- הרב ברוך ליפקין
- הרב שלמה ליפש
- הרב יצחק מאיר ליפשיץ
- הרב חיים יצחק אייזיק לנדא
- הרב מאיר מאירי
- הרב יהודה קלמן מארלו
- הרב אברהם חיים מזרחי
- הרב שלמה מזרחי
- הרב מנחם מענדל מטוסוב
- הרב גואל ישראל מיירס
- הרב אברהם מיכאלשווילי
- הרב בן ציון מיכאלשווילי
- הרב משה מיכאלשווילי
- הרב יצחק מיכאלשווילי
- הרב חיים מילר
- הרב מרדכי מלובני
- הרב חיים מלול
- הרב מיכאל מלכא
- הרב שלמה ממן
- הרב יעקב מנדלסון
- הרב סעדיה מעטוף
- הרב שלום מעטוף
- הרב אהרון מרגולין
- הרב יוסף מרגי
- הרב מנחם נוימן
- הרב דוד נוסבאום
- הרב פרץ ניסים
- הרב יוסף יצחק נפרסטק
- הרב חיים נפתלין
- הרב יוסף יצחק נקי
- הרב מנחם מענדל סבג
- הרב יואל סויסה
- הרב מאיר סויסה
- הרב יוסף יצחק סילברמן
- הרב שלום מענדל סימפסון
- הרב ברוך סלונים
- הרב חיים סלונים
- הרב שניאור זלמן סלונים
- הרב יוסף שמעון סמיערק
- הרב רחמים עמרוסי
- הרב שמאי ענדע
- הרב נחום ערנטרוי
- הרב חיים פארו
- הרב הלל פבזנר
- הרב יוסף יצחק פבזנר
- הרב [[יגאל משה זאב פיזם
- הרב שמשון פיזם
- הרב יוסף יצחק פינסון
- הרב שמואל פלוטקין
- הרב יהודה פרידמן
- הרב מנשה פרמן
- הרב פרץ פרטוש
- הרב אריה פרקש
- הרב פנחס פשטר
- הרב ראובן צופין
- הרב יהושע הרצל צ'יצלנקר
- הרב רחמים רפאל ציקושווילי
- הרב אברהם צמח
- הרב פנחס קארף
- הרב יהודה קובלקין
- הרב יצחק קוגן
- הרב אברהם קוט
- הרב אלתר בצלאל קופצ'יק
- הרב נטע קופרמן
- הרב חיים קיז'נר
- הרב אבשלום קיל
- הרב מאיר קירש
- הרב דוד בן ציון קליין
- הרב יחיאל מנחם מענדל קלמנסון
- הרב מאיר שמחה קלמנסון
- הרב שלום דובער קלמנסון
- הרב שמואל קמינצקי
- הרב מרדכי קנלסקי
- הרב יוסף יצחק קסלמן
- הרב יוסף יצחק קפלן
- הרב שאול יצחק קצין
- הרב מכלוף עמינדב קריספין
- הרב אלכסנדר מענדל קרליבך
- הרב מרדכי אברהם ראדאל
- הרב יעקב מנחם רבינוביץ מביאלא
- הרב ליאור רוזנבוים
- הרב יוסף חיים רוזנבלט
- הרב שאול רוזנבלט
- הרב אהרן רוזנפלד מפינסק קרלין
- הרב יצחק רויטמן
- הרב ניסן מענדל רופו
- הרב יהושע רסקין
- הרב מנחם מענדל רסקין
- הרב יאשיהו שאמע
- הרב שמעון שאער
- הרב דניאל שהינו
- הרב אהרן יעקב שווי
- הרב אברהם לייב שוחט
- הרב דוד שועדיק
- הרב שלום דובער שטעק
- הרב אליהו שטרן
- הרב ישראל שטרן מנישכיז
- הרב יהודה ירמיה שילדקרויט
- הרב יעקב דוד שככטר
- הרב נחמיה שמרלינג
- הרב אליהו שמואל שמרלר
- הרב יצחק שפרינגר
- הרב ישי שרעבי
- הרב אבינועם תעיזי
- הרב יוסף יצחק תעיזי
}}
ראו גם
קישורים חיצוניים
- [machiaharrive.com/psakdin.pdf פסק הדין] באתר 'פסק דין'
- 'העובדות שמאחורי הפסק', קובץ המפרט את ההיסטוריה וההשתלשלות של פסקי הדין שנחתמו במהלך השנים, המגדירים את הרבי כמלך המשיח.
- דוד נחשון, סיפור השתלשלות הפסק דין, באתר הגאולה
- כנס התעוררות ניסן תשנ"ד המשפיע הרב פנחס לייבוש הרצל מקריא את פסק הדין שהרבי הוא מלך המשיח
- רבי לילדים: פְּסַק דִּין • משיח
- 10 עובדות על פסקי הדין על הגאולה ומלך המשיח, בתוך שבועון בית משיח פרשת ויחי ה'תש"פ
הערות שוליים
- ↑ בימים בהם הרבי נסע לאוהל, היה טובל לפני כן במקווה.
- ↑ לקריאת יומן המסע והשתלשלות הדברים בקובץ העובדות שמאחורי הפסק
- ↑ הרב נחשון מספר שכאשר יצא הרבי מתפילת ערבית, עבר לידם ועשה בידו הקדושה תנועת עידוד והמשיך ללכת, ומיד הסתובב חזרה ועשה תנועה של תמיהה בידו - כאומר "כבר הספקתם?" - ומיד המשיך בתנועת עידוד חזקה לעברם.
- ↑ כתב המינוי
- ↑ מסע הרבנים ההיסטורי: רשמי מסע וגלריה מסכמת
- ↑ המלך במסיבו חלק א' ע' נט-סא.
- ↑ בי"ד של מקובלים פסק: הגיע זמן הגאולה סיפור פסק הדין של הרב מרדכי אליהו שהגיע זמן הגאולה.
- ↑ ראה קובץ דידן נצח, הוצאת ועד חיילי בית דוד, תשע"ב.