הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 113: שורה 113:
אולם בשיחותיו במשך השנים הביא לכך רמזים ברורים{{הערה|ד"ר יעקב גוטליב בספרו 'שכלתנות בלבוש חסידי' עמ' 174: "ואולם האמת צריכה להיאמר: העיון בכתבי רמ"מ מוביל למסקנה כי רמ"מ ראה עצמו כמי שעליו הטילה ההשגחה העליונה להביא את הגאולה... התבטאויותיו ורמיזותיו הברורות בשנותיו האחרונות, הן בבחינת "סופו מעיד על תחילתו".}}:
אולם בשיחותיו במשך השנים הביא לכך רמזים ברורים{{הערה|ד"ר יעקב גוטליב בספרו 'שכלתנות בלבוש חסידי' עמ' 174: "ואולם האמת צריכה להיאמר: העיון בכתבי רמ"מ מוביל למסקנה כי רמ"מ ראה עצמו כמי שעליו הטילה ההשגחה העליונה להביא את הגאולה... התבטאויותיו ורמיזותיו הברורות בשנותיו האחרונות, הן בבחינת "סופו מעיד על תחילתו".}}:
*דוגמה אחת היא הערה בסוף [[שיחה]] שהוגהה על הרבי טרם פרסומה, ובה מופיעים [[ראשי תיבות]] של המילה 'מיד' תוך אזכור שמו כמשיח בהמשך לשמות אדמו"רי חב"ד הקודמים: {{ציטוטון|לפי סדר הקירבה אלינו [[מלך המשיח|'''מ'''שיח]] ('''מ'''נחם שמו) [[יוסף יצחק שניאורסון|'''י'''וסף '''י'''צחק]] ו[[שלום דובער שניאורסון|'''ד'''ובער]]}}{{הערה|1=הערה לשיחת פרשת משפטים תשנ"ב, תורת מנחם - התוועדויות, [[תשנ"ב]] חלק ב, [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=15987&st=&pgnum=306&hilite= עמוד 282 הערה מספר 148].}}.
*דוגמה אחת היא הערה בסוף [[שיחה]] שהוגהה על הרבי טרם פרסומה, ובה מופיעים [[ראשי תיבות]] של המילה 'מיד' תוך אזכור שמו כמשיח בהמשך לשמות אדמו"רי חב"ד הקודמים: {{ציטוטון|לפי סדר הקירבה אלינו [[מלך המשיח|'''מ'''שיח]] ('''מ'''נחם שמו) [[יוסף יצחק שניאורסון|'''י'''וסף '''י'''צחק]] ו[[שלום דובער שניאורסון|'''ד'''ובער]]}}{{הערה|1=הערה לשיחת פרשת משפטים תשנ"ב, תורת מנחם - התוועדויות, [[תשנ"ב]] חלק ב, [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=15987&st=&pgnum=306&hilite= עמוד 282 הערה מספר 148].}}.
*הרבי אמר שנשיא הדור הוא המשיח שבדור{{הערה|[https://drive.google.com/file/d/12LZQVNIsTMlzAItot-Fn4cyl3zIiKrJG/view הנחה מההתוועדות] והדברים נדפסה ב[[התוועדויות]] תשמ"ו ח"א ע' 342. כן הוא גם ב[[דבר מלכות משפטים]] וב[[קונטרס בית רבינו שבבבל]].}}{{הערה|לרגל [[כינוס השלוחים]] של שלוחי הרבי ב[[ארצות הברית]] וקנדה שהתקיים באותה השנה הגיה הרבי את השיחה ואמר שבטח יעיינו בה ה[[שלוחים]].}}{{הערה|[https://drive.google.com/file/d/1MHt-wgBGCzrA0UzCxEfHiDnV8GS12K6e/view השיחה המוגהת] נדפסה ב[[לקוטי שיחות]] חכ"ט ע' 358}}. בהזדמנות נוספת אמר הרבי שכל חסיד מאמין באמונה שלימה שהרבי שבדורו – בדוגמת נשיא דורנו – הוא המשיח{{הערה|[https://drive.google.com/file/d/1tU3kzWdfjcIVmGMQbYX0EaHkxoevcRiB/view הנחה מהשיחה] נדפסה ב[[התוועדויות]] תשמ"ז ח"א ע' 257.}}.
*הרבי אמר שנשיא הדור הוא המשיח שבדור{{הערה|[https://drive.google.com/file/d/12LZQVNIsTMlzAItot-Fn4cyl3zIiKrJG/view הנחה מההתוועדות] והדברים נדפסה ב[[התוועדויות]] תשמ"ו ח"א ע' 342. כן הוא גם ב[[דבר מלכות משפטים]] וב[[קונטרס בית רבינו שבבבל]].}}{{הערה|לרגל כינוס השלוחים של שלוחי הרבי ב[[ארצות הברית]] וקנדה שהתקיים באותה השנה הגיה הרבי את השיחה ואמר שבטח יעיינו בה ה[[שלוחים]].}}{{הערה|[https://drive.google.com/file/d/1MHt-wgBGCzrA0UzCxEfHiDnV8GS12K6e/view השיחה המוגהת] נדפסה ב[[לקוטי שיחות]] חכ"ט ע' 358}}. בהזדמנות נוספת אמר הרבי שכל חסיד מאמין באמונה שלימה שהרבי שבדורו – בדוגמת נשיא דורנו – הוא המשיח{{הערה|[https://drive.google.com/file/d/1tU3kzWdfjcIVmGMQbYX0EaHkxoevcRiB/view הנחה מהשיחה] נדפסה ב[[התוועדויות]] תשמ"ז ח"א ע' 257.}}.
*בשיחות אחרות מתעכב הרבי על דברי חז"ל{{הערה|סנהדרין צח, ב: "יש אומרים מנחם בן חזקיה שמו".}} שמשיח "מנחם שמו" (שמו הפרטי של הרבי הוא מנחם מענדל). ובכמה מקומות{{הערה|שיחת שבת פרשת תרומה תש"נ. וראה גם שיחת שבת פרשת האזינו תנש"א: "מנחם מענדל, שמו של משיח צדקנו וכינוי השם".}} מוסיף גם בנוגע לשמו השני מענדל, שהוא בגימטריא "צדק", ש"צדק" הוא שמו של משיח{{הערה|על פי הפסוק (ישעי' יא, ה) "והיה צדק אזור מתניו".}}.
*בשיחות אחרות מתעכב הרבי על דברי חז"ל{{הערה|סנהדרין צח, ב: "יש אומרים מנחם בן חזקיה שמו".}} שמשיח "מנחם שמו" (שמו הפרטי של הרבי הוא מנחם מענדל). ובכמה מקומות{{הערה|שיחת שבת פרשת תרומה תש"נ. וראה גם שיחת שבת פרשת האזינו תנש"א: "מנחם מענדל, שמו של משיח צדקנו וכינוי השם".}} מוסיף גם בנוגע לשמו השני מענדל, שהוא בגימטריא "צדק", ש"צדק" הוא שמו של משיח{{הערה|על פי הפסוק (ישעי' יא, ה) "והיה צדק אזור מתניו".}}.
*הרבי גם רמז בכך שאמר שמספר הבית של הרבי, [[770]], הוא בגמטריא "בית משיח"{{הערה|[[קונטרס בית רבינו שבבבל]] סעיף ז' הערה 92}} וכן אמר שההכרזה של משיח תבוא מחוץ לארץ ישראל{{הערה|שיחת שבת פרשת חיי שרה סעיף י"ב הערה 108}}, זאת על פי דברי חז"ל{{הערה|הגמרא (סנהדרין צח) מספרת שמשיח נמצא ברומי, ובדורנו "פתחה של רומי", דהיינו המדינה הגדולה בעולם (גבורות ה' פרק י"ח), הוא באמריקה, שם יושב המלך המשיח ומצפה לגאולה. וכן מובא בשם המלבי"ם (רב"ב מקמניץ, קכ"ד) "שמשיח בהכרח שיבוא מאמריקה", וכן אמר בעל ה"דברי חיים" מצאנז (ספר ארצות החיים מכתב ו'): "משיח יתגלה באמריקה".}}.
*הרבי גם רמז בכך שאמר שמספר הבית של הרבי, [[770]], הוא בגמטריא "בית משיח"{{הערה|[[קונטרס בית רבינו שבבבל]] סעיף ז' הערה 92}} וכן אמר שההכרזה של משיח תבוא מחוץ לארץ ישראל{{הערה|שיחת שבת פרשת חיי שרה סעיף י"ב הערה 108}}, זאת על פי דברי חז"ל{{הערה|הגמרא (סנהדרין צח) מספרת שמשיח נמצא ברומי, ובדורנו "פתחה של רומי", דהיינו המדינה הגדולה בעולם (גבורות ה' פרק י"ח), הוא באמריקה, שם יושב המלך המשיח ומצפה לגאולה. וכן מובא בשם המלבי"ם (רב"ב מקמניץ, קכ"ד) "שמשיח בהכרח שיבוא מאמריקה", וכן אמר בעל ה"דברי חיים" מצאנז (ספר ארצות החיים מכתב ו'): "משיח יתגלה באמריקה".}}.
4,566

עריכות