פסק הדין שהרבי הוא מלך המשיח
ערך זה זקוק לעריכה: הסיבה לכך היא: כללי. | |||
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה. |
פסק דין שהרבי מלך המשיח נכתב לראשונה בב' אייר תשנ"א בהתאם לדברי הרבי על כוחם של פסקי דין[1] שהרבנים צריכים לפסוק ש'כבר הגיע זמן הגאולה'. הפסק הראשון נכתב ביוזמת ר' דוד נחשון ור' אבי טאוב ועליו חתומים שלושה רבנים מארץ הקודש: הרב מרדכי שמואל אשכנזי, הרב לוי ביסטריצקי, והרב גדלי' שי' אקסלרוד, וכן חתמו עוד שני רבנים: הרב יוסף אברהם העלער, והרב גרשון מענדל גרליק. את הפסק הגישו לרבי ביום ב' אייר ה' תשנ"א בדרכו למקווה, ר' דוד נחשון אמר לרבי "פה נמצאים הפסקי דינים על הרבי מלך המשיח" הרבי סקר את כולם, ובמבט מאיר עם חיוך אמר הרבי "ישר כח, ישר כח" והכניס את הפסק דין לכיס הסירטוק. מיד לאחר מכן נסעו לקרא את הפסק על האוהל של הרבי הריי"ץ, וכאשר הם סיימו לקרוא את הפסק דין, הרבי הגיע לאוהל. משם פנו להקריא את הפסק אצל הרבנית חיה מושקא, ואצל אם המלך, הרבנית חנה. באותו ערב היה חלוקת דולרים, והרבי פנה אליהם בפנים מאוד מאירות, ולמחרת הם קיבלו תשובה מהרבי "נת' אזעה"צ והעניין [או הענינים]" (הרבי היה מזכיר "הענין" או "הענינים" על דוחו"ת בעניני משיח ואז הבינו שהרבי מרוצה מהענין).
נוסח הפסק הראשון
בית דין רבני אנ"ש בארה"ק ת"ו
מוצש"ק פ' טהרה ל' דחודש הגאולה-ניסן שהוא א' דר"ח אייר שנת נפלאות אראנו. אלפי שנים נמצאים בני ישראל בגלות מפוזרים ומפורדים בין העמים וכבר סבלו צרות ר"ל ל"ע במידה ויתר מן המידה וכלו כל הקיצים ועיניהם כלות ומצפות לבוא הגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו, בחסדי השי"ת זכה דורנו דור השביעי לרגעים האחרונים של הגלות, מעיינות החסידות הופצו חוצה והגיעו לכל פינה ופינה בעולם על ידי עבודתו של הרבי במשך למעלה מארבעים שנה, מאות אלפי בני ובנות ישראל, אנשים נשים וטף מאמינים באמונה שלימה אשר רק הרבי בכוחו לגאול את עם ישראל מן הגלות הנוראה והוא הוא גואל אחרון.
בזמן זה אשר לאחר שנתקיימו דבריו של הרבי בקשר לשנת ניסים ואחר כך נפלאות אראנו בכל העולם כולו, באנו בזה בפסק דין ברור שהגיע זמן הגאולה אשר בו יתגלה הרבי תומ"י כמלך המשיח ותתגלה מלכותו בכל העולם כולו וללא שום מניעות ועיקובים ובפועל ממש למטה מעשרה טפחים נאו מיד ממש ממש ממש.
שליחות לציונים ברוסיה
ר' דוד נחשון ור' אבי טאוב יצאו לכיוון הציונים ברוסיה על מנת לקרוא את פסקי הדין ביום ראשון י"ג סיון ה'תשנ"א, למוסקבה הגיעו אחר הצהריים של יום שני י"ד סיון ומיד יצאו לכיוון ליבאוויטש, שם קראו את פסק הדין ביום שלישי ומיד שבו למוסקבה. מיד באותו ערב הם יצאו לכיוון הציון של האדמו"ר האמצעי.
כאשר חזרו לקייב קיבלו הוראה מהרבי "לנסוע למז'יבוז' עכשיו", ההוראה הגיעה כאשר כבר חזרו ממז'יבוז'...
ביום חמישי היו במז'יבוז ובליל שישי בם הלכו לקרוא את פסק הדין על האוהל של המגיד מאניפולי, וחזרו לקייב ביום שישי בבוקר.
למרות שהיה זה יום שישי הם יצאו כבר באותו היום להאדיץ' לאוהל של האדמו"ר הזקן.
בשבת הם שהו בדנייפרופטרובסק ומיד אח"כ המשיכו עם רכב לכיון רוסטוב, וגם שם קראו את פסק הדין שהרבי הוא מלך המשיח. כעת נשאר לנסוע לר' לוי יצחק שניאורסון, אביו של הרבי באלמא אטא, לשם נסעו בטיסה.
לאלמא אטא הגיעו בלילה שבין שני לשלישי בשעה 3 לפנות בוקר וקראו על הציון של רבי לוי יצחק שבנו בכורו "הוא גואל אחרון... יתגלה... כמלך המשיח ותתגלה מלכותו בעולם כולו".
כאשר חזרו ל770 הרבי דיבר שיחה מיוחדת על שני מרגלי חרש שדווקא שליחות זו הוכתרה בהצלחה...
ההחלטה
בחודש תשרי בשנת תשנ"ח התארגנו מספר רבנים בארץ הקודש וכתבו פסק דין שתוכנו שהרבי הוא מלך המשיח, וכבר הגיע זמן הגאולה.
התעוררות הרבנים באה בעקבות הזדמנויות רבות בהם ביקש הרבי שרבנים ינצלו את כוחם ויפסקו שהגיע זמן הגאולה ומשיח צריך לבוא.
תקופה קצרה לאחר שנכתב ה'פסק' החדש - ביקש הרב מרדכי שמואל אשכנזי מהרב יצחק ליפש שישתדל ויתעסק בהחתמת רבנים נוספים על פסק הדין. בקשתו לרב ליפש באה בעקבות נסיונו בהחתמת רבנים על 'פסק' דומה שנכתב ונחתם על ידי רבנים בין השנים תשנ"ב-תשנ"ד, ובעקבות השתדלותו בהחתמת אישי ציבור וח"כים על בקשה שהרבי מלך המשיח יגאל את עם ישראל ויבוא לארץ ישראל.
מאז נכתב פסק הדין ועד היום, הצטרפו אליו למעלה משלוש מאות רבנים מהארץ ומחו"ל, אף מחוגים שאינם נמנים על חסידי חב"ד.
יש לציין כי פסקי דינים שהרבי מלך המשיח נכתבו בגירסאות שונות[דרושה הבהרה] כבר משנת תשנ"א, לחלק מהם התייחס הרבי בעצמו בשיחת שבת פרשת משפטים תשנ"ב, ואמר שפסקי דין אלו מזרזים את הגאולה.
בנוסף לכך הרבי עצמו ביקש פעמים רבות מרבנים שיפסקו שכבר הגיע זמן הגאולה.
נוסח ה'פסק דין'
כבוד קדושת אדמו"ר מליובאוויטש בשיחת קודש פרשת שופטים ה'תשנ"א קובע קביעה הלכה למעשה שיש לדורנו זה נביא וחייבים לשמוע בקולו וכפי שנפסק ברמב"ם הלכות יסודי התורה פרק ז.
וזה לשונו הקדוש: "... צריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שזכינו שהקב"ה בחר ומינה בעל בחירה, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור, שיהיה ה"שופטיך" וה"יועציך" ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בני ישראל.. עד הנבואה העיקרית - הנבואה ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא". עד-כאן-לשונו-הקדוש בשיחה הנ"ל.
בשיחת קודש פר' וירא ה'תשנ"ב אומר כבוד-קדושת אדמו"ר: … בימינו אלו נתבטלו כל המניעות והעיכובים כו', וכיון שכן, ישנה (לא רק המציאות דמשיח, אלא) גם ההתגלות דמשיח, ועכשיו צריכים רק לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש. עד-כאן-לשונו-הקדוש.
בשיחת קודש פר' משפטים ה'תשנ"ב אומר כבוד-קדושת אדמו"ר: "... וכן הפסק דין של הרבנים ומורי הוראה בישראל שהגיע זמן הגאולה, "יעמוד מלך מבית דוד וכו', בחזקת שהוא משיח", ועוד הוסיף על פסק-דין הנ"ל את המילים: ועד להמעמד ומצב ד"הרי זה משיח בודאי", ובשיחה זו רמז הרבי בצורה ברורה על היותו מלך המשיח.
הרינו קובעים בזה פסק הלכה על-פי דין תורתנו הקדושה - מבוסס על ההלכה שברמב"ם פרק ז' הלכות יסודי התורה הלכה א', פרק ט' הלכה ב' ופרק י' הלכה א' - שכבוד קדושת אדמו"ר מלך המשיח יש לו דין נביא ומפורש בשיחותיו הקדושות שמרמז על עצמו שהוא נביא ומובן משיחותיו הקדושות שהוא הוא המלך המשיח, וכן עודד שירת "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", וכבר אמר לעיני כל ישראל ולעיני כל העולם דברים העתידים להיות ובאו דבריו ונתקיימו במילואם ב'מלחמת ששת הימים' וב'מלחמת המפרץ' ועוד ועוד.
ועל כן מחויבים אנו לשמוע לכל אשר יאמר לנו מגדר החיוב לשמוע לדברי הנביא, ובכלל זה - שהוא המלך המשיח ויתגלה אלינו מיד ממש
רבנים שחתמו על פסק הדין
הרשימה להלן הינה רשימה חלקית על פי סדר האל"ף-בי"ת:
שגיאות פרמטריות בתבנית:טורים
פרמטרים [ מספר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
- הרב דוד אבוחצירא
- הרב אליהו אבוחצירא
- הרב גרשון מנחם מענדל אבצן
- הרב זלמן אבלסקי
- הרב אליהו אברג'ל
- הרב יורם אברג'ל
- הרב יוסף אברקי
- הרב יהושע אדוט
- הרב בנימין אדרעי
- הרב יעקב אדרעי
- הרב ישר אדרעי
- הרב חיים אדרעי
- הרב נתן יצחק אוירכמן
- הרב יהורם אולמן
- הרב דוד אופן
- הרב יוסף יצחק אופן
- הרב דורון חיים איזמן
- הרב ישעיה אשר אייכנשטיין מזדיטשוב
- חכם רפאל אלאשוילי
- הרב יהודה אלחרר
- הרב מרדכי דב אלטיין
- הרב שאול משה אליטוב
- הרב שמעון אלמליח
- הרב יוסף אלמשעלי
- הרב שלמה אמסלם
- הרב יוסף אנגל
- הרב משה אנטיזדה
- הרב אליהו אסולין
- הרב זלמן לייב אסטולין
- הרב נפתלי אסטולין
- הרב דוד אסייג
- הרב גדליה אקסלרוד
- הרב יהושע זעליג אהרונוב
- הרב גבריאל ארבוב
- הרב מרדכי שמואל אשכנזי
- הרב משה אשכנזי
- הרב עזריאל זעליג אשכנזי
- הרב יוסף באגד
- הרב שמואל פסח בוגומילסקי
- הרב דוד רפאל באנון
- הרב אליהו דוד בורנשטיין
- הרב יוסף בוימגרטן
- הרב רפאל בוסי
- הרב יהונתן בורגן
- הרב יונתן בורוכוב
- הרב מאיר בורנשטיין
- הרב יעקב יצחק בידרמן
- הרב יוסף חיים ביטון
- הרב שמעון ביטון
- הרב שמואל חיים בלומינג
- הרב יעקב בלומנפלד
- הרב יצחק יעקב בלטנר
- הרב ברוך בליז'ינסקי
- הרב מרדכי בלינוב
- הרב משה בן אבו
- הרב יוסף בן זכריה
- הרב רחמים בנין
- הרב אהרון בעגון
- הרב אלעזר בקשי
- הרב נועם ברטוב
- הרב שרגא בראווד
- הרב משה אהרון ברוידא
- הרב ברוך אדלר
- הרב יוסף ישעיה ברוין
- הרב נתן נטע ברכהן
- הרב חי ברכץ
- הרב ישעיה ברקוביץ'
- הרב שלמה זלמן ברקוביץ'
- הרב נח גנזבורג
- הרב אליהו גבאי
- הרב מסעוד גבאי
- הרב יחיאל גברא
- הרב שלום דובער גוטניק
- הרב שלמה דניאל גולדפרב
- הרב יצחק גולדשטיין
- הרב שמשון גולדשטיין
- הרב יוחנן גוראריה
- הרב שניאור זלמן גוראריה
- הרב אבא דוד גורביץ'
- הרב שמואל גורביץ'
- הרב זכריה גורי
- הרב אריאל גורן
- הרב משה גורקוב
- הרב ירוחם פישל ג'ייקובס
- הרב יוסף גינזבורג
- הרב יצחק פייביש גינזבורג
- הרב מנחם מענדל גלוכובסקי
- הרב שניאור זלמן גפני
- הרב דניאל גרבסקי
- הרב חיים צבי גרונר
- הרב יעקב גרנשטט
- הרב ששון גריידי
- הרב דניאל גרין
- הרב מאיר גרינברג
- הרב אריה גרינברג
- הרב גרשון מענדל גרליק
- הרב ישראל גרשטנקורן
- הרב אליהו דהן
- הרב דוד דהברעסער
- הרב אליעזר דוברבסקי
- הרב אריה לייב דודאביץ'
- הרב עקיבא אליהו דיוויק
- הרב מרדכי דיעי
- הרב נועם דקל
- הרב מאיר שמעון דרורי
- הרב ישראל שלום דרעי
- הרב משה הבלין
- הרב משה הויכברג
- הרב אריה לייב היינץ
- הרב ישעיה הכהן
- הרב ישראל הלפרין
- הרב יצחק הנדל
- הרב ישראל יוסף הנדל
- הרב יהושע העכט
- הרב יצחק הכט
- הרב שגיא הר שפר
- הרב אברהם הרוניין
- הרב ישעיהו הרצל
- הרב פנחס לייבוש הרצל
- הרב ישראל הרשקוביץ
- הרב נועם וגנר
- הרב יוסף יצחק ווילשאנסקי
- הרב מנחם מענדל ווילשאנסקי
- הרב רפאל ווילשאנסקי
- הרב משה ווינר
- הרב משה יעקב ווייס
- הרב משה ניסן וולבוסקי
- הרב יוסף יצחק וולוסוב
- הרב מנחם מענדל וולפא
- הרב שלום דובער וולפא
- הרב דוד וולפמן
- הרב אריה וועג
- הרב שלמה וילהלם
- הרב דוד ועקנין
- הרב מכלוף ועקנין
- הרב מנשה זכריהו
- הרב יוסף יצחק זלצמן
- הרב אשר זמל
- הרב יצחק חביב
- הרב ישועה חדד
- הרב ברוך חורי
- הרב משה חזן
- הרב לוי חזקיה
- הרב עזריאל חייקין
- הרב שמעון חיריק
- הרב אהרון חן
- הרב דוד חנזין
- הרב שמריהו חריטונוב
- הרב דב טברדוביץ'
- הרב שלמה טובים
- הרב אליעזר טורין
- הרב צבי אלימלך טורנהיים מלוקווע
- הרב יוסף טייב
- הרב חיים מנחם טייכטל
- הרב דב טייכמן
- הרב צבי הירש טלזנר
- הרב גרשון טננבוים
- הרב יצחק ידגר
- הרב מנשה יום טוב
- הרב יעקב יוסף
- הרב ברוך בועז יורקוביץ'
- הרב זלמן יפה
- הרב אברהם יפרח
- הרב מרדכי יצחקי
- הרב אליהו כהן
- הרב בנימין כהן
- הרב יוסף כהן
- הרב נועם שמעון כהן
- הרב חנן כוחונוסבקי
- הרב יגאל כספי
- הרב זכריה כספי
- הרב יוסף יצחק לבקובסקי
- הרב יונה לייב לבל
- הרב ברוך לבקיבקר
- הרב שלמה זלמן לבקיבקר
- הרב שלמה לוי
- הרב בערל לויטין
- הרב משה לוין
- הרב שלמה דובער פנחס לזר
- הרב יחייא לחיאני
- הרב אלכסנדר ליברוב
- הרב שניאור זלמן ליברוב
- הרב זבולון ליברמן
- הרב אהרן יחיאל לייפר מנדבורנא
- הרב אברהם ליפסקר
- הרב ברוך ליפקין
- הרב שלמה ליפש
- הרב יצחק מאיר ליפשיץ
- הרב חיים יצחק אייזיק לנדא
- הרב מאיר מאירי
- הרב יהודה קלמן מארלו
- הרב אברהם חיים מזרחי
- הרב שלמה מזרחי
- הרב מנחם מענדל מטוסוב
- הרב גואל ישראל מיירס
- הרב אברהם מיכאלשווילי
- הרב בן ציון מיכאלשווילי
- הרב משה מיכאלשווילי
- הרב יצחק מיכאלשווילי
- הרב חיים מילר
- הרב מרדכי מלובני
- הרב חיים מלול
- הרב מיכאל מלכא
- הרב שלמה ממן
- הרב יעקב מנדלסון
- הרב סעדיה מעטוף
- הרב שלום מעטוף
- הרב אהרון מרגולין
- הרב יוסף מרגי
- הרב מנחם נוימן
- הרב דוד נוסבאום
- הרב פרץ ניסים
- הרב יוסף יצחק נפרסטק
- הרב חיים נפתלין
- הרב יוסף יצחק נקי
- הרב מנחם מענדל סבג
- הרב יואל סויסה
- הרב מאיר סויסה
- הרב יוסף יצחק סילברמן
- הרב שלום מענדל סימפסון
- הרב ברוך סלונים
- הרב חיים סלונים
- הרב שניאור זלמן סלונים
- הרב יוסף שמעון סמיערק
- הרב רחמים עמרוסי
- הרב שמאי ענדע
- הרב נחום ערנטרוי
- הרב חיים פארו
- הרב הלל פבזנר
- הרב יוסף יצחק פבזנר
- הרב יגאל פיזם
- הרב משה זאב פיזם
- הרב שמשון פיזם
- הרב יוסף יצחק פינסון
- הרב שמואל פלוטקין
- הרב יהודה פרידמן
- הרב מנשה פרמן
- הרב פרץ פרטוש
- הרב פנחס פשטר
- הרב ראובן צופין
- הרב יהושע הרצל צ'יצלנקר
- הרב רחמים רפאל ציקושווילי
- הרב אברהם צמח
- הרב פנחס קארף
- הרב יהודה קובלקין
- הרב יצחק קוגן
- הרב אברהם קוט
- הרב אלתר בצלאל קופצ'יק
- הרב נטע קופרמן
- הרב חיים קיז'נר
- הרב אבשלום קיל
- הרב מאיר קירש
- הרב דוד בן ציון קליין
- הרב יחיאל מנחם מענדל קלמנסון
- הרב מאיר שמחה קלמנסון
- הרב שלום דובער קלמנסון
- הרב שמואל קמינצקי
- הרב מרדכי קנלסקי
- הרב יוסף יצחק קסלמן
- הרב יוסף יצחק קפלן
- הרב שאול יצחק קצין
- הרב מכלוף עמינדב קריספין
- הרב אלכסנדר מענדל קרליבך
- הרב מרדכי אברהם ראדאל
- הרב יעקב מנחם רבינוביץ מביאלא
- הרב ליאור רוזנבוים
- הרב יוסף חיים רוזנבלט
- הרב שאול רוזנבלט
- הרב אהרן רוזנפלד מפינסק קרלין
- הרב יצחק רויטמן
- הרב ניסן מענדל רופו
- הרב יהושע רסקין
- הרב מנחם מענדל רסקין
- הרב יאשיהו שאמע
- הרב שמעון שאער
- הרב דניאל שהינו
- הרב אהרן יעקב שווי
- הרב אברהם לייב שוחט
- הרב דוד שועדיק
- הרב שלום דובער שטעק
- הרב אליהו שטרן
- הרב ישראל שטרן מנישכיז
- הרב יהודה ירמיה שילדקרויט
- הרב יעקב דוד שככטר
- הרב נחמיה שמרלינג
- הרב אליהו שמואל שמרלר
- הרב יצחק שפרינגר
- הרב ישי שרעבי
- הרב אבינועם תעיזי
- הרב יוסף יצחק תעיזי
ראה גם
קישורים חיצוניים
- פסק הדין
- 'אתר פסק דין'
- 'העובדות שמאחורי הפסק', קובץ המפרט את ההיסטוריה וההשתלשלות של פסקי הדין שנחתמו במהלך השנים, המגדירים את הרבי כמלך המשיח.
- דוד נחשון, סיפור השתלשלות הפסק דין, באתר הגאולה
- כנס התעוררות ניסן תשנ"ד המשפיע הרב פנחס לייבוש הרצל מקריא את פסק הדין שהרבי הוא מלך המשיח
הערות שוליים
- ↑ לדוגמא: בעת ביקור הרבנים הראשיים י"ג אייר תשמ"ט, מאמר ד"ה אנכי הוי'- ערב שבועות תשמ"ט.