27,062
עריכות
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) (נראה לי כך זה בסדר) |
מ (החלפת טקסט – "{{הערת שוליים|" ב־"{{הערה|") |
||
שורה 708: | שורה 708: | ||
::אני לא חושב שנכון לומר שאדמו"ר '''גידל''' שער ארוך. שערות הם מותרי מוחין, וממילא לאנשים בעלי [[מוחין]] גדולים (הרוגטשאווער, אדמו"ר), השערות צמחו בצורה גדולה. כ"ק היה מספר פעם בפעם, אבל בניגוד לאנשים כערכנו שיערו צמח ארוך [[משתמש:nbjo ngbsk ahjhw|מענדל'ה, 444]] - [[שיחת משתמש:nbjo ngbsk ahjhw|תא דואר]] | ::אני לא חושב שנכון לומר שאדמו"ר '''גידל''' שער ארוך. שערות הם מותרי מוחין, וממילא לאנשים בעלי [[מוחין]] גדולים (הרוגטשאווער, אדמו"ר), השערות צמחו בצורה גדולה. כ"ק היה מספר פעם בפעם, אבל בניגוד לאנשים כערכנו שיערו צמח ארוך [[משתמש:nbjo ngbsk ahjhw|מענדל'ה, 444]] - [[שיחת משתמש:nbjo ngbsk ahjhw|תא דואר]] | ||
:::זה הסבר מדהים בהברקתו, אם כי אנשים שיודעים את המציאות ידעו אם זה אכן נכון. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום ח' בסיוון ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 02:55, 21 במאי 2010 (UTC) | :::זה הסבר מדהים בהברקתו, אם כי אנשים שיודעים את המציאות ידעו אם זה אכן נכון. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום ח' בסיוון ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 02:55, 21 במאי 2010 (UTC) | ||
::::מצטרף למענדל'ה, וכפי שאמר פעם [[מלך המשיח]] ל[[שלום בער גנזבורג]]{{ | ::::מצטרף למענדל'ה, וכפי שאמר פעם [[מלך המשיח]] ל[[שלום בער גנזבורג]]{{הערה|שאמר לו כי חסידים מודאגים משערו הארוך של רבינו.}} (התוכן): "אני קוץץ מידי פעם כאשר יש מה לקצוץ" (בקודש פנימה). ---משיח עכשיו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]''' | ||
:::::בכלל, שערות לא מגדלים, הם גדלים מאליהם.. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 10:08, 21 במאי 2010 (UTC) | :::::בכלל, שערות לא מגדלים, הם גדלים מאליהם.. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 10:08, 21 במאי 2010 (UTC) | ||
שורה 714: | שורה 714: | ||
== התוועדות חסידית - י"ב סיון ה'פרצת == | == התוועדות חסידית - י"ב סיון ה'פרצת == | ||
מה עם [[התוועדות]] חסידית? מזמן{{ | מה עם [[התוועדות]] חסידית? מזמן{{הערה|כ"ח ניסן}} לא הי' פה משהו.. | ||
ופותחין מעניינא דיומא: תשעים ושבע שנה לייסוד רשמי של [[אגודת ישראל]]. ומומלץ לכ"א לעיין בס' 'מקטוביץ' ועד ה' אייר' המסכם בליווי מסמכים וכו' את פרשת חלק [[אדמו"ר הרש"ב]] בנושא, וכן את החיבור [[התייסדות אגודת ישראל]] מאת [[אדמו"ר הריי"צ]]. | ופותחין מעניינא דיומא: תשעים ושבע שנה לייסוד רשמי של [[אגודת ישראל]]. ומומלץ לכ"א לעיין בס' 'מקטוביץ' ועד ה' אייר' המסכם בליווי מסמכים וכו' את פרשת חלק [[אדמו"ר הרש"ב]] בנושא, וכן את החיבור [[התייסדות אגודת ישראל]] מאת [[אדמו"ר הריי"צ]]. | ||
שורה 722: | שורה 722: | ||
::למדתי לא מזמן שיחה של אדמו"ר הצמח צדק, המסביר כי קליפת עמלק היא - "יודע את רבונו, ומתכוין למרוד בו". שכן, אחרי יציאת מצרים לא היה שום הסתר, ולהיפך היו גילויים עצומים של יציאת מצרים וקריעת ים סוף, וא"כ לא היה הסתר של הדעת, ואעפ"כ עמלק שידע את מלכות ה' בא עם "חוצפה - בלא טעם ומענה כלל", ונלחם בכלל ישראל, וכמשל המוזכר ברש"י עם היורה רותחת וכו'. '''(לערך מורחב: קליפת [[עמלק]]]]''' | ::למדתי לא מזמן שיחה של אדמו"ר הצמח צדק, המסביר כי קליפת עמלק היא - "יודע את רבונו, ומתכוין למרוד בו". שכן, אחרי יציאת מצרים לא היה שום הסתר, ולהיפך היו גילויים עצומים של יציאת מצרים וקריעת ים סוף, וא"כ לא היה הסתר של הדעת, ואעפ"כ עמלק שידע את מלכות ה' בא עם "חוצפה - בלא טעם ומענה כלל", ונלחם בכלל ישראל, וכמשל המוזכר ברש"י עם היורה רותחת וכו'. '''(לערך מורחב: קליפת [[עמלק]]]]''' | ||
::היוצא מדבריו לעניננו, מוסר השכל עצום: אנו, חסידי חב"ד, לומדים ספרי חסידות, יוניתן לומר שההשגה של חסיד חב"ד ממוצע באלוקות גבוה מעל ערוך של חסיד אחר, {{ | ::היוצא מדבריו לעניננו, מוסר השכל עצום: אנו, חסידי חב"ד, לומדים ספרי חסידות, יוניתן לומר שההשגה של חסיד חב"ד ממוצע באלוקות גבוה מעל ערוך של חסיד אחר, {{הערה|בלא שום המעטת חשיבותם של חסידי פולין}}. ואם כן נמצא, שכאשר חסיד חב"ד עובר עבירה ח"ו, הפגם גדול לאין ערוך מאשר אדם רגיל, שכן כאשר הדעת אינה בגלות, ואדם פוגם על אף הדעת שבו הפגם חמור הרבה יותר. | ||
::ולכן האחריות המוטלת עלינו הרבה יותר גדולה. על כל קטע חסידות שלומדים, נוספת אחריות נוספת... --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום י"א בסיוון ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 18:52, 24 במאי 2010 (UTC) | ::ולכן האחריות המוטלת עלינו הרבה יותר גדולה. על כל קטע חסידות שלומדים, נוספת אחריות נוספת... --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום י"א בסיוון ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 18:52, 24 במאי 2010 (UTC) | ||
:::אמר הרה"ח ר' [[יצחק הורביץ]] - דער מתמיד הי"ד: "רק אצל [[חסיד]] שייך 'יודע את ריבונו ומכוון למרוד בו', כיוון שרק הוא 'יודע את ריבונו'."{{ | :::אמר הרה"ח ר' [[יצחק הורביץ]] - דער מתמיד הי"ד: "רק אצל [[חסיד]] שייך 'יודע את ריבונו ומכוון למרוד בו', כיוון שרק הוא 'יודע את ריבונו'."{{הערה|הפתגם עצמו הרבה יותר חריף ו'שטארק'...}}. ו[[הרבי]] סיפר ש[[אדמו"ר הריי"צ]] אמר על-כך: "יותר מדי [[מרה שחורה]]..."{{הערה|לכלל הגרס' בזה ראה בס' [[יראת השם אוצרו]].}}. ---משיח עכשיו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]''' | ||
:ברוך שכיוונתי לדברי ר' איטשע מתמיד, אם כי צריך להזהר ממרה שחורה. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום י"א בסיוון ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 22:40, 24 במאי 2010 (UTC) | :ברוך שכיוונתי לדברי ר' איטשע מתמיד, אם כי צריך להזהר ממרה שחורה. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום י"א בסיוון ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 22:40, 24 במאי 2010 (UTC) | ||