משתמש:שנוזל/עמוד ראשי

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


{{{שם}}}

חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה חב"דית, חופשית לקריאה, כתיבה ועריכה. מטרתנו היא הפצת תורת חסידות חב"ד תוך דגש על ענייני גאולה ומשיח בשפה פשוטה וברורה. המיזם עוסק גם בנושאים אחרים הקשורים בחסידות חב"ד וביהדות בכלל, מושגים, אישים והיסטוריה.
בחב"דפדיה יש כעת: 10,500 ערכים. הצטרפו למיזם!

{{{שם}}}

נשמה יורדת לעולם הזה וחיה שבעים-שמונים שנה, כדי לעשות טובה ליהודי פעם אחת, בגשמיות ובפרט ברוחניות

ציטוטים נוספים

{{{שם}}}

השבוע בימי חב"ד - פרשת בהעלותך

(ג' - ט' סיוון)

{{{שם}}}

הפארק העירוני בפולטובה

העיר פולטבה היא בירת מחוז במרכז אוקראינה הממוקמות על שפת נהר 'ורסקלה', ויושבת על קו מסילת הרכבת שבין חרקוב לעיר הבירה קייב. בעבר, פעלה במקום קהילה יהודית גדולה, וגדולי הרבנים מחסידי חב"ד כיהנו כרבני העיר.

הקהילה היהודית במקום ידעה עליות ומורדות, ובנקודות השיא שלה הגיעה לכדי עשרים וחמישה אחוזים מהאוכלוסיה הכללית בעיר. כבירת המחוז וכמרכז כלכלי חשוב, היוותה פולטבה גם את המרכז הרוחני של יהודי האזור, הן במוסדות החינוך היהודיים שהוקמו בה והן בסמכות לייצג את היהודים תושבי האזור מול השלטונות.

העיר הייתה מרכז חסידי נחשב, והתגוררו בה רבים מחסידי חב"ד באותה תקופה. בשנת תרנ"א אף עלתה הצעה שאדמו"ר הרש"ב יעתיק את מקום מגוריו לעיר ושם יקבל על עצמו את עול הנשיאות.

מנגד נחשבה העיר גם כמרכז של ה'משכילים', שהקימו במקום בית ספר יהודי בו נלמדו מקצועות חופשיים, מתוכו יצאו הוגי דעות רבים שנמנו על ראשי הציונות ומובילי דרכה.

לאחר מלחמת העולם הראשונה הפכה העיר למרכז רוחני של ממש כאשר הסניפים העיקריים של שתי הישיבות החשובות בברית המועצות קבעו את מקומם בעיר, ובראשם הסניף של ישיבת תומכי תמימים פולטובה.

ערכים חדשים נוספים: בית העלמין צפת, ויקטור עטיה, יוסף ברוק,
ישראל הרשקוביץ, נטע שלמה וילהלם, שמואל ברזין

{{{שם}}}

היום יום.jpg
לשיעורי חת"ת ורמב"ם היומי

ארבעה לעומר. "גם בשמחה ובצהלה". "שלום עליכם", "אשת חיל", "מזמור לדוד", "דא היא סעודתא", "ויתן לך" אומרים בלחש.

פעם פירש אבי אדמו"ר: "מה נשתנה הלילה - גלות שנמשל ללילה - הזה - האחרון - מכל הלילות - גליות שקדמוהו.

שבכל הלילות אין אנו מטבילין - לשון מירוק נקיון וטהרה - אפילו פעם אחת - לא נגמר המירוק בהם, כי הרי היה אחריהם עוד גלות - הלילה הזה שתי פעמים - מירוק גוף וגילוי הנפש.

שבכל הלילות אנו אוכלים חמץ או מצה - היינו כי גם אחר הגלות, העבודה היא מצד נפש האלקית, מצה ביטול, ומצד נפש הבהמית, חמץ ישות. - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולו מצה - שיועבר רוח הטומאה.

שבכל הלילות אנו אוכלין שאר ירקות - כל המקנא פניו מוריקות, ובכל הגליות הרבה בחינת בקנאה: קנאת סופרים והדומה - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולו מרור - קנאה היותר גדולה, על דרך מאמר רבותינו זכרונם לברכה כל צדיק נכווה מחופתו של חברו.

שבכל הלילות אנו אוכלין בין יושבין ובין מסובים - כל הגילוים שעל ידי הגליות - אוכלין - בחינת התענוג, ויש התפשטות התענוג ותענוג העצמי ויש מי שמגיע בעבודתו להתפשטות התענוג ויש לתענוג העצמי - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולנו מסובין - שכל ישראל יגיעו לבחינת תענוג העצמי.

{{{שם}}}

הרב זלמן פוזנר - מראשוני שלוחי הרבי שליט"א

{{{שם}}}

תמונת הקישור תמונת הקישור תמונת הקישור תמונת הקישור תמונת הקישור תמונת הקישור
chabad.info
חדשות חב"ד
chabadinfo.com
חדשות חב"ד (אנגלית)
מפתח
ספרי הרבי
hebrewbooks
ספריית חב"ד
chabadlibrary
ספרי חב"ד (טקסט)
770live
שידור חי מ-770

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד