משתמש:שמואל חיים/כל ימי חייך להביא לימות המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
קרייזי אבאוט משיח העביר את הדף כל ימי חייך להביא לימות המשיח לשם משתמש:שמואל חיים/כל ימי חייך להביא לימות המשיח בלי להשאיר הפניה: אינו ראוי
מ (קרייזי אבאוט משיח העביר את הדף כל ימי חייך להביא לימות המשיח לשם משתמש:שמואל חיים/כל ימי חייך להביא לימות המשיח בלי להשאיר הפניה: אינו ראוי)
 
(7 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות)
שורה 5: שורה 5:
[[הרמב"ם]] בפרשו מסביר את המשנה, שהכוונה ל[[יציאת מצרים]] זה לפרשת [[ציצית]] שבה מוזכר "יציאת מצרים", שעד אז הוא לא היה מזכיר פרשה זו משום "וראיתם אותם" שיש חיוב לקיים את המצווה בשעות הבוקר ולא בשעות הלילה (מתי שלא רואים אחד את השני).{{הערה|פירוש הרמב"ם למשניות}}.
[[הרמב"ם]] בפרשו מסביר את המשנה, שהכוונה ל[[יציאת מצרים]] זה לפרשת [[ציצית]] שבה מוזכר "יציאת מצרים", שעד אז הוא לא היה מזכיר פרשה זו משום "וראיתם אותם" שיש חיוב לקיים את המצווה בשעות הבוקר ולא בשעות הלילה (מתי שלא רואים אחד את השני).{{הערה|פירוש הרמב"ם למשניות}}.


ב[[בריתא]] נאמר ש[[בן זומא]] הקשה על אמרת חכמים שיאמרו [[יציאת מצרים]] גם בלילות, הלא נאמר:" הנה ימים באים נאם ה' ולא יאמרו עוד חי ה' אשר העלה את בני ישראל מארץ מצרים כי אם חי ה' אשר העלה ואשר הביא את זרע בית ישראל מארץ צפונה ומכל הארצות אשר הדחתים שם וישבו על אדמתם", חכמים הגיבו כל כך שאין הכוונה שיתבטל יציאת מצרים, אלא ששיעבוד המלכויות יהיה העיקר ויציאת מצרים יהיה רק טפל לו.{{הערה|ברכות,י"ב, ב}}.
ב[[בריתא]] נאמר ש[[בן זומא]] הקשה על אמרת חכמים שיאמרו [[יציאת מצרים]] גם בימות המשיח, הלא נאמר:" הנה ימים באים נאם ה' ולא יאמרו עוד חי ה' אשר העלה את בני ישראל מארץ מצרים כי אם חי ה' אשר העלה ואשר הביא את זרע בית ישראל מארץ צפונה ומכל הארצות אשר הדחתים שם וישבו על אדמתם", חכמים הגיבו כל כך שאין הכוונה שיתבטל יציאת מצרים, אלא ששיעבוד המלכויות יהיה העיקר ויציאת מצרים יהיה רק טפל לו.{{הערה|ברכות,י"ב, ב}}.


==בתורת החסידות==
==בתורת החסידות==
ב[[תורת החסידות]] נשאל, אודות הצורך להזכיר יציאת מצרים ב[[ימות המשיח]], הרי ה[[גאולה האמיתית והשלימה]] היה הרבה יותר גדולה ה[[גאולת מצרים]], אז למה יש צורך באמירת סיפור "[[יציאת מצרים]]" ב[[ימות המשיח]]?
ב[[תורת החסידות]] נשאל, אודות הצורך להזכיר יציאת מצרים ב[[ימות המשיח]], הרי ה[[גאולה האמיתית והשלימה]] תהיה הרבה יותר גדולה ה[[גאולת מצרים]], אז למה יש צורך באמירת סיפור "[[יציאת מצרים]]" ב[[ימות המשיח]]?
 
בחסידות מוסבר שלמרות מעלתה הגדולה של ה[[גאולה האמיתית והשלימה]] יש גם מעלה ל[[גאולת מצרים]] משום שהיא פתחה את הפתח לשאר הגאולות כולל הגאולה העתידה.{{הערה|ספר המאמרים תש"ח, עמ' 164}}.
 
[[הרבי]] הזכיר פעמים רבות בשיחותיו את המשפט "כל ימי חייך להביא לימות המשיח", שכל ענייני העובדה צריכים להיות חדורים ב"להביא לימות המשיח", שלא רק שהאדם [[ציפייה לגאולה|יצפה לגאולה]] אלא שכל אחד [[הבאת הגאולה|יביא את משיח]] בעצמו,{{הערה|התוועדויות תשנ"ב, ח"א, עמ' 298}} וישאל את עצמו:
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=מה עשיתי ומה אני עושה בכדי להקל את "חבלי משיח" ולזכות לגאולה השלימה על ידי משיח צדקנו?!|מקור=מתוך פתיח ללוח [[היום יום]]}}
 
בתורת החסידות גם מוזכר, שעצם הזכרת [[יציאת מצרים]] הוא מביא את ה[[משיח]]{{הערה|תורת מנחם,כ"א,ב,268}}.
 
==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
*[http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=11348&CategoryID=1943 להביא לימות המשיח], [[שיחת השבוע]], גיליון עמ' 1474
*[http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=11348&CategoryID=1943 להביא לימות המשיח], [[שיחת השבוע]], גיליון עמ' 1474
{{גאולה ומשיח}}
{{גאולה ומשיח}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]]