ריפוי החולים בגאולה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|")
 
(3 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 7: שורה 7:


==== בתחילה הקב"ה מרפא את העוורים ====
==== בתחילה הקב"ה מרפא את העוורים ====
"כשיבוא (הקב"ה) לרפאות העולם אינו מרפא תחילה אלא העוורים", באופן שהם נעשים "[[סגי נהור|סגי־נהור]]" למעליותא, יש להם ריבוי אור בפשטות (באופן שאין זה ממעט ח"ו מכח ה[[ראייה|ראי']] הגשמי), ובמילא יש באפשרותם לקרוא וללמוד תורה גם מ[[אותיות הכתב]] הרגילות – כאחד העם<ref name=":0">סוף שיחת ש"פ עקב תנש"א. התוועדויות תנש"א ח"ד ע' 174.}}.
"כשיבוא (הקב"ה) לרפאות העולם אינו מרפא תחילה אלא העוורים", באופן שהם נעשים "[[סגי נהור|סגי־נהור]]" למעליותא, יש להם ריבוי אור בפשטות (באופן שאין זה ממעט ח"ו מכח ה[[ראייה|ראי']] הגשמי), ובמילא יש באפשרותם לקרוא וללמוד תורה גם מ[[אותיות הכתב]] הרגילות – כאחד העם{{הערה|סוף שיחת ש"פ עקב תנש"א. התוועדויות תנש"א ח"ד ע' 174.}}.


אלו שיקומו ב[[תחיית המתים]] [[תחיית המתים#אופנה|יקומו כמו שנפטרו]], ואחר כך יתרפאו.
אלו שיקומו ב[[תחיית המתים]] [[תחיית המתים#אופנה|יקומו כמו שנפטרו]], ואחר כך יתרפאו.
שורה 15: שורה 15:
== יוצא מן הכלל ==
== יוצא מן הכלל ==
{{ציטוט|תוכן=אָמַר רַבִּי לֵוִי לֶעָתִיד לָבוֹא הַכֹּל מִתְרַפְּאִין חוּץ מִ[[נחש|נָּחָשׁ]] וְגִבְעוֹנִים, נָחָשׁ שֶׁנֶּאֱמַר {{הערה|ישעיה סה, כה.}} "וְנָחָשׁ עָפָר לַחְמוֹ, לֹא יָרֵעוּ וְלֹא יַשְׁחִיתוּ וגו'", גִּבְעוֹנִים, "וְהָעֹבֵד הָעִיר יַעַבְדוּהוּ מִכֹּל שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל{{הערה|יחזקאל מח, יט.}}".|מקור=בראשית רבה פ"כ, ג}}
{{ציטוט|תוכן=אָמַר רַבִּי לֵוִי לֶעָתִיד לָבוֹא הַכֹּל מִתְרַפְּאִין חוּץ מִ[[נחש|נָּחָשׁ]] וְגִבְעוֹנִים, נָחָשׁ שֶׁנֶּאֱמַר {{הערה|ישעיה סה, כה.}} "וְנָחָשׁ עָפָר לַחְמוֹ, לֹא יָרֵעוּ וְלֹא יַשְׁחִיתוּ וגו'", גִּבְעוֹנִים, "וְהָעֹבֵד הָעִיר יַעַבְדוּהוּ מִכֹּל שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל{{הערה|יחזקאל מח, יט.}}".|מקור=בראשית רבה פ"כ, ג}}
הנחש יהיה שמש גדול{{הערה|סנהדרין נט, ב. ד"ה כימי צאתך תשמ"ב סה"מ מלוקט ב' ע' מא.}}, כמו לפני [[חטא עץ הדעת]], אבל אחד מן ה(עשרה{{הערה|ראה הליקוט בתורה שלימה פ' בראשית פ"ג.}}) קללות שהנחש קיבל ש(הכל מה ש)יאכל (יהיה בטעם של) עפר, ישאר גם לעתיד לבא (שנאמר "ועפר תאכל '''כל''' ימי חייך" - להביא לימות המשיח).  
הנחש יהיה שמש גדול{{הערה|סנהדרין נט, ב. ד"ה כימי צאתך תשמ"ב סה"מ מלוקט ב' ע' מא.}}, כמו לפני [[חטא עץ הדעת]], אבל אחד מן ה(עשרה{{הערה|בתורה שלימה פ' בראשית פ"ג מלקט את כל העשרה.}}) קללות שהנחש קיבל ש(הכל מה ש)יאכל (יהיה בטעם של) עפר, ישאר גם לעתיד לבא (שנאמר "ועפר תאכל '''כל''' ימי חייך" - להביא לימות המשיח).  


== [[כבר היה לעולמים]] ==
== כבר היה לעולמים ==
{{הפניה לערך מורחב|כבר היה לעולמים}}
* בעת ב[[מתן תורה]] נתרפאו כל החולים, אך בשונה מכך בזמן ה[[גאולה]] יהיה ריפוי החולים באופן נצחי{{הערה|התוועדויות תשנ"ב ח"ב ע' 142. וש"נ.}}.
* בעת ב[[מתן תורה]] נתרפאו כל החולים, אך בשונה מכך בזמן ה[[גאולה]] יהיה ריפוי החולים באופן נצחי{{הערה|התוועדויות תשנ"ב ח"ב ע' 142. וש"נ.}}.
* ריפוי [[משה רבינו]] מצרעתו{{הערה|שמות פרק ד, פסוקים ו-ז.}}.
* ריפוי [[משה רבינו]] מצרעתו{{הערה|שמות פרק ד, פסוקים ו-ז.}}.

גרסה אחרונה מ־23:41, 11 בדצמבר 2024

בזמן הגאולה כולם יהיו בריאים לחלוטין, כל החולים יתרפאו, לא יהיה יותר סומין, חרשים, פסחים ואלמים.

מקור הייעוד[עריכה | עריכת קוד מקור]

אָז תִּפָּקַחְנָה עֵינֵי עִוְרִים וְאָזְנֵי חֵרְשִׁים תִּפָּתַחְנָה. אָז יְדַלֵּג כָּאַיָּל פִּסֵּחַ וְתָרֹן לְשׁוֹן אִלֵּם

ישעי' לה, ה-ו

בשלבים[עריכה | עריכת קוד מקור]

בתחילה הקב"ה מרפא את העוורים[עריכה | עריכת קוד מקור]

"כשיבוא (הקב"ה) לרפאות העולם אינו מרפא תחילה אלא העוורים", באופן שהם נעשים "סגי־נהור" למעליותא, יש להם ריבוי אור בפשטות (באופן שאין זה ממעט ח"ו מכח הראי' הגשמי), ובמילא יש באפשרותם לקרוא וללמוד תורה גם מאותיות הכתב הרגילות – כאחד העם[1].

אלו שיקומו בתחיית המתים יקומו כמו שנפטרו, ואחר כך יתרפאו.

גם לרופאים יהיה פרנסה, מזה שכולם יהיו בריאים[2].

יוצא מן הכלל[עריכה | עריכת קוד מקור]

אָמַר רַבִּי לֵוִי לֶעָתִיד לָבוֹא הַכֹּל מִתְרַפְּאִין חוּץ מִנָּחָשׁ וְגִבְעוֹנִים, נָחָשׁ שֶׁנֶּאֱמַר [3] "וְנָחָשׁ עָפָר לַחְמוֹ, לֹא יָרֵעוּ וְלֹא יַשְׁחִיתוּ וגו'", גִּבְעוֹנִים, "וְהָעֹבֵד הָעִיר יַעַבְדוּהוּ מִכֹּל שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל[4]".

בראשית רבה פ"כ, ג

הנחש יהיה שמש גדול[5], כמו לפני חטא עץ הדעת, אבל אחד מן ה(עשרה[6]) קללות שהנחש קיבל ש(הכל מה ש)יאכל (יהיה בטעם של) עפר, ישאר גם לעתיד לבא (שנאמר "ועפר תאכל כל ימי חייך" - להביא לימות המשיח).

כבר היה לעולמים[עריכה | עריכת קוד מקור]

ערך מורחב – כבר היה לעולמים

ועוד.

הערות שוליים[עריכה | עריכת קוד מקור]

  1. סוף שיחת ש"פ עקב תנש"א. התוועדויות תנש"א ח"ד ע' 174.
  2. כפ"ח עלון 512 ע' 65.
  3. ישעיה סה, כה.
  4. יחזקאל מח, יט.
  5. סנהדרין נט, ב. ד"ה כימי צאתך תשמ"ב סה"מ מלוקט ב' ע' מא.
  6. בתורה שלימה פ' בראשית פ"ג מלקט את כל העשרה.
  7. התוועדויות תשנ"ב ח"ב ע' 142. וש"נ.
  8. שמות פרק ד, פסוקים ו-ז.
  9. מלכים ב' פרק ה, פסוק יד.