ריפוי החולים בגאולה
בזמן הגאולה כולם יהיו בריאים לחלוטין, כל החולים יתרפאו, לא יהיה יותר סומין, חרשים, פסחים ואלמים.
מקור הייעוד[עריכה | עריכת קוד מקור]
אָז תִּפָּקַחְנָה עֵינֵי עִוְרִים וְאָזְנֵי חֵרְשִׁים תִּפָּתַחְנָה. אָז יְדַלֵּג כָּאַיָּל פִּסֵּחַ וְתָרֹן לְשׁוֹן אִלֵּם
— ישעי' לה, ה-ו
בשלבים[עריכה | עריכת קוד מקור]
בתחילה הקב"ה מרפא את העוורים[עריכה | עריכת קוד מקור]
"כשיבוא (הקב"ה) לרפאות העולם אינו מרפא תחילה אלא העוורים", באופן שהם נעשים "סגי־נהור" למעליותא, יש להם ריבוי אור בפשטות (באופן שאין זה ממעט ח"ו מכח הראי' הגשמי), ובמילא יש באפשרותם לקרוא וללמוד תורה גם מאותיות הכתב הרגילות – כאחד העם[1].
אלו שיקומו בתחיית המתים יקומו כמו שנפטרו, ואחר כך יתרפאו.
גם לרופאים יהיה פרנסה, מזה שכולם יהיו בריאים[2].
יוצא מן הכלל[עריכה | עריכת קוד מקור]
אָמַר רַבִּי לֵוִי לֶעָתִיד לָבוֹא הַכֹּל מִתְרַפְּאִין חוּץ מִנָּחָשׁ וְגִבְעוֹנִים, נָחָשׁ שֶׁנֶּאֱמַר [3] "וְנָחָשׁ עָפָר לַחְמוֹ, לֹא יָרֵעוּ וְלֹא יַשְׁחִיתוּ וגו'", גִּבְעוֹנִים, "וְהָעֹבֵד הָעִיר יַעַבְדוּהוּ מִכֹּל שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל[4]".
— בראשית רבה פ"כ, ג
הנחש יהיה שמש גדול[5], כמו לפני חטא עץ הדעת, אבל אחד מן ה(עשרה[6]) קללות שהנחש קיבל ש(הכל מה ש)יאכל (יהיה בטעם של) עפר, ישאר גם לעתיד לבא (שנאמר "ועפר תאכל כל ימי חייך" - להביא לימות המשיח).
כבר היה לעולמים[עריכה | עריכת קוד מקור]
ערך מורחב – כבר היה לעולמים |
- בעת במתן תורה נתרפאו כל החולים, אך בשונה מכך בזמן הגאולה יהיה ריפוי החולים באופן נצחי[7].
- ריפוי משה רבינו מצרעתו[8].
- ריפוי נעמן שר צבא מלך ארם על ידי אלישע הנביא[9].
ועוד.
הערות שוליים[עריכה | עריכת קוד מקור]
- ↑ סוף שיחת ש"פ עקב תנש"א. התוועדויות תנש"א ח"ד ע' 174.
- ↑ כפ"ח עלון 512 ע' 65.
- ↑ ישעיה סה, כה.
- ↑ יחזקאל מח, יט.
- ↑ סנהדרין נט, ב. ד"ה כימי צאתך תשמ"ב סה"מ מלוקט ב' ע' מא.
- ↑ בתורה שלימה פ' בראשית פ"ג מלקט את כל העשרה.
- ↑ התוועדויות תשנ"ב ח"ב ע' 142. וש"נ.
- ↑ שמות פרק ד, פסוקים ו-ז.
- ↑ מלכים ב' פרק ה, פסוק יד.