ריפוי החולים בגאולה: הבדלים בין גרסאות בדף
(←בשלבים) |
מ (החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
==== בתחילה הקב"ה מרפא את העוורים ==== | ==== בתחילה הקב"ה מרפא את העוורים ==== | ||
"כשיבוא (הקב"ה) לרפאות העולם אינו מרפא תחילה אלא העוורים", באופן שהם נעשים "[[סגי נהור|סגי־נהור]]" למעליותא, יש להם ריבוי אור בפשטות (באופן שאין זה ממעט ח"ו מכח ה[[ראייה|ראי']] הגשמי), ובמילא יש באפשרותם לקרוא וללמוד תורה גם מ[[אותיות הכתב]] הרגילות – כאחד העם<ref>סוף שיחת ש"פ עקב תנש"א. התוועדויות תנש"א ח"ד ע' 174. | "כשיבוא (הקב"ה) לרפאות העולם אינו מרפא תחילה אלא העוורים", באופן שהם נעשים "[[סגי נהור|סגי־נהור]]" למעליותא, יש להם ריבוי אור בפשטות (באופן שאין זה ממעט ח"ו מכח ה[[ראייה|ראי']] הגשמי), ובמילא יש באפשרותם לקרוא וללמוד תורה גם מ[[אותיות הכתב]] הרגילות – כאחד העם<ref>סוף שיחת ש"פ עקב תנש"א. התוועדויות תנש"א ח"ד ע' 174.}}. | ||
אלו שיקומו ב[[תחיית המתים]] [[תחיית המתים#אופנה|יקומו כמו שנפטרו]], ואחר כך יתרפאו. | אלו שיקומו ב[[תחיית המתים]] [[תחיית המתים#אופנה|יקומו כמו שנפטרו]], ואחר כך יתרפאו. |
גרסה מ־23:40, 11 בדצמבר 2024
בזמן הגאולה כולם יהיו בריאים לחלוטין, כל החולים יתרפאו, לא יהיה יותר סומין, חרשים, פסחים ואלמים.
מקור הייעוד
אָז תִּפָּקַחְנָה עֵינֵי עִוְרִים וְאָזְנֵי חֵרְשִׁים תִּפָּתַחְנָה. אָז יְדַלֵּג כָּאַיָּל פִּסֵּחַ וְתָרֹן לְשׁוֹן אִלֵּם
— ישעי' לה, ה-ו
בשלבים
בתחילה הקב"ה מרפא את העוורים
"כשיבוא (הקב"ה) לרפאות העולם אינו מרפא תחילה אלא העוורים", באופן שהם נעשים "סגי־נהור" למעליותא, יש להם ריבוי אור בפשטות (באופן שאין זה ממעט ח"ו מכח הראי' הגשמי), ובמילא יש באפשרותם לקרוא וללמוד תורה גם מאותיות הכתב הרגילות – כאחד העם<ref>סוף שיחת ש"פ עקב תנש"א. התוועדויות תנש"א ח"ד ע' 174.}}.
אלו שיקומו בתחיית המתים יקומו כמו שנפטרו, ואחר כך יתרפאו.
גם לרופאים יהיה פרנסה, מזה שכולם יהיו בריאים[1].
יוצא מן הכלל
אָמַר רַבִּי לֵוִי לֶעָתִיד לָבוֹא הַכֹּל מִתְרַפְּאִין חוּץ מִנָּחָשׁ וְגִבְעוֹנִים, נָחָשׁ שֶׁנֶּאֱמַר [2] "וְנָחָשׁ עָפָר לַחְמוֹ, לֹא יָרֵעוּ וְלֹא יַשְׁחִיתוּ וגו'", גִּבְעוֹנִים, "וְהָעֹבֵד הָעִיר יַעַבְדוּהוּ מִכֹּל שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל[3]".
— בראשית רבה פ"כ, ג
הנחש יהיה שמש גדול[4], כמו לפני חטא עץ הדעת, אבל אחד מן ה(עשרה[5]) קללות שהנחש קיבל ש(הכל מה ש)יאכל (יהיה בטעם של) עפר, ישאר גם לעתיד לבא (שנאמר "ועפר תאכל כל ימי חייך" - להביא לימות המשיח).
כבר היה לעולמים
ערך מורחב – כבר היה לעולמים |
- בעת במתן תורה נתרפאו כל החולים, אך בשונה מכך בזמן הגאולה יהיה ריפוי החולים באופן נצחי[6].
- ריפוי משה רבינו מצרעתו[7].
- ריפוי נעמן שר צבא מלך ארם על ידי אלישע הנביא[8].
ועוד.