פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 1,886 בתים ,  20:47, 26 ביולי 2022
אין תקציר עריכה
{{בעבודה}}
{{ציטוט צף|דוקא בתשעה באב מחפשים עצות כיצד להיפטר מכל עניני תשעה באב, ועד להפיכתו ל"ששון ושמחה ולמועדים טובים והאמת והשלום אהבו", כפי שהי' בתשעה באב האחרון|משיחת ליל ב' דחג הסוכות תשנ"ב, אות ה'. בלתי מוגה}}
'''דבר מלכות דברים''' הינה [[שיחה]] [[מוגה|מוגהת]] המורכבת משיחות שאמר [[הרבי]] בשבת פרשת דברים, [[שבת חזון]], [[תשעה באב]] (נדחה), יום א', עשירי באב (לפני תפלת ערבית) ויום ב', י"א באב (לאחרי תפלת ערבית) [[תנש"א]]{{הערה|השיחה הוגהה על ידי הרבי ב[[אידיש]].}}.
השיחה עוסקת בביאור עניינו של תשעה באב שחל בשבת, המדגיש את העניין החיובי של היום - יום לידת משיח צדקנו {{הערה|כדברי חז"ל שביום תשעה באב (יום שחרב הבית) "יליד מלכא משיחא". ירושלמי ברכות פ"ב ה"ד. איכ"ר פ"א, נא. וראה במדב"ר פי"ג, ה (בסופו).}} והתגברות מזלו{{הערה|שביום הולדתו של אדם "מזלו גובר". ראה ירושלמי ר"ה פ"ג ה"ח ובקה"ע ופני משה שם.}}, ואשר לכן "ימים אלו הם ימים מסוגלים ביותר לביאת משיח צדקנו"{{הערה|פתיחת השיחה המוגהת.}}.
שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]].
==רקע==
בשנת [[תנש"א]] תשעה באב חל בשבת קודש, והצום נדחה למחרתו. במהלך השבת הרבה הרבי בדיבורים אודות הוודאות שהנה נפתחת הדלת, והנה מנחם משיח צדקנו בא, ובמילא במקום צום יהיה ששון ושמחה בחנוכת [[בית המקדש השלישי]]. והאוירה ב-[[770]] התרוממה לגבהים חדשים{{הערה|תיאור האווירה ב-770 בגיליון [https://drive.google.com/file/d/0B2k04CfIOmXwV3NMSk9sTkxTU1k/view?usp=drivesdk&resourcekey=0-yHX97Gmcgg-W3isceNSHQg חדור בד"ם].}}.
במוצאי שבת קודש ומשיח עדיין לא בא, החל הצום. במהלך 24 השעות של הצום חלק הרבי 3 פעמים (!) [[חלוקת דולרים|דולרים לצדקה]], לאחר [[ערבית]], לאחר [[מנחה]], ושוב לפני ערבית של צאת הצום אמר שיחה וחילק דולרים (כידוע סגולת הצדקה לפעול הגאולה, כמבואר גם כן בשיחה). ומיד בצאת הצום לאחר תפלת ערבית של יום ראשון ו[[הבדלה]], פתח הרבי ב[[ניגון הקפות]] של [[שמחת תורה]].
==תוכן השיחה==
{{ציטוט צף|וכל זה מחזק עוד יותר את ענין הצפי' לגאולה – "אחכה לו בכל יום שיבוא", כולל שני הפירושים שבזה: "אחכה לו בכל יום" – "שיבוא" בזמן שיבוא; ו"אחכה לו" – שיבוא "בכל יום", תיכף ומיד, ובפשטות – שביום הש"ק זה, שבת חזון תשיעי בחודש מנחם אב שנת תנש"א, בא משיח צדקנו! ובפרט שבשנה זו יש את מעלת הר"ת שהיא נקראת "הי' תהא שנת אראנו נפלאות"
 
..וכנהוג (בהוראות השייכות לזמן הגלות), מוסיפים לזה את ההקדמה – שכל זה הוא רק באם משיח ח"ו יתעכב ("וועט זיך ח"ו אָפּהאַלטן"), ויהי רצון שלא נצטרך יותר לומר הקדמה זו ד"חס ושלום", כיון שתיכף ומיד (ע"י השלימות במעשינו ועבודתנו, כנ"ל) בא משיח צדקנו עוד בש"ק זה קודם תפילת מנחה וכו'|משיחת ש"פ דברים תנש"א, ס"ב וס"ה. בלתי מוגה}}
 
;ימי סגולה לגאולה (סעיפים א-ב).
מבאר שאחכה לו בכל יום שיבוא, בפרט בעת הזאת, בפרט בחודש מנחם-אב (כשמו של משיח) (ס"א). בפרט בתשעה באב עצמו שבו נולד משיח ומזלו גובר, גם כשחל בשבת, ובפרט [[שבת חזון]] (ס"ב).
;מעלת האכילה בשבת תשעה באב (סעיפים ג-ה).
מדגיש את מעלת האכילה בתשעה באב שחל בשבת, שהצום נהפך לשמחה ותענוג, מעין [[סעודת שור הבר והלויתן]] (ס"ג).
מקשר את האכילה בתשעה באב למאמר חז"ל בנוגע ל[[יום כיפור]] {{הערה|יומא פרק, ב.}} "כל האוכל ושותה בתשיעי, מעלה עליו הכתוב כאילו התענה תשיעי ועשירי".
לשם כך מקדים ומראה את הקשר בין תשעה באב ליום כיפור, הן בחומרתו, ובעיקר, יום כיפור הוא שלימות התיקון והנחמה על החורבן של תשעה באב. וכאשר ט' באב חל בשבת – שענינה גאולה – הרי היא כיום כיפור עצמו (ס"ד).
ולכן כל האוכל ושותה בתשיעי – שבת תשעה באב, מעלה עליו הכתוב כאילו התענה תשיעי ועשירי. זוכה לגילוי של [[עולם הבא]] שאין בו לא אכילה ולא שתיה, ויתבטל הצום ויהפך לששון ושמחה (ס"ה).
==קישורים חיצוניים==
*'''[https://drive.google.com/file/d/0B91KHRkDr3SAa1diVUZVaXpVNDQ/view?usp=drivesdk&resourcekey=0-gvN6reL0Qs7aAKsy9G-K8g שיחת שבת פרשת דבריםבלה"ק]''' {{*}} '''[https://drive.google.com/file/d/1TtvCJKnCd3d3yxT9fxBBU7kflwSuuzBz/view?usp=drivesdk באידיש]''' {{PDF}}
*'''[https://docs.google.com/document/d/0B91KHRkDr3SAUXBldDNMZzYyeEk/edit?usp=drivesdk&ouid=114462190290367402824&resourcekey=0-eLhZqSY7-TCbfmLvvADs7A&rtpof=true&sd=true השיחה - בלתי מוגה בתוספת יומן מההתוועדות]'''
*'''[https://drive.google.com/file/d/0B2k04CfIOmXwbEdHaWdlNE5mcW8/view?usp=drivesdk&resourcekey=0-SQ6_9-biGfMXRqLYKYa84g תשעה באב - יהפך לשמחה]''' - דף עזר ללימוד הדבר מלכות {{PDF}}
10,403

עריכות