עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים: הבדלים בין גרסאות בדף
מאין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת) | |||
שורה 3: | שורה 3: | ||
==מקורות== | ==מקורות== | ||
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות [[ירושלים]] ואיש משענתו בידו מרוב ימים.|מקור=זכריה, פרק ח, פסוק ד.}} | |||
|תוכן=עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות [[ירושלים]] ואיש משענתו בידו מרוב ימים. | |||
ומפרש המצודת ציון על הפסוק: | ומפרש המצודת ציון על הפסוק: | ||
:{{ציטוט|מרכאות=כן | :{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=עוד יבוא זמן הגאולה העתידה וישבו זקנים וזקנות ברחובות, רצונו לומר לא ישיגם החולשה לשבת בית, כי אם ברחובות ישבו כדרך הבחורים.}} | ||
|תוכן=עוד יבוא זמן הגאולה העתידה וישבו זקנים וזקנות ברחובות, רצונו לומר לא ישיגם החולשה לשבת בית, כי אם ברחובות ישבו כדרך הבחורים.}} | |||
פעם הלכו [[רבי עקיבא]] וחביריו ליד [[הר הבית]] וראו שועלים מהלכים במקום [[קודש הקודשים]], והחלו לבכות על גודל ה[[חורבן]], ורבי עקיבא החל לצחוק, שאלו אותו לפשר הצחוק, ואמר עכשיו שאני רואה שמתקיימת נבואת הנביא אוריה: "לכן בגללכם ציון [[שדה]] תחרש וירושלים עיין תהיה ו[[הר הבית]] לבמות יער"{{הערה|מיכה פרק ג' פסוק י"ב.}}, בטוח אני שתתקיים גם נבואתו של זכריה עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים.{{הערה|סיפור זה מובא בסיום [[מסכת מכות]].}} | פעם הלכו [[רבי עקיבא]] וחביריו ליד [[הר הבית]] וראו שועלים מהלכים במקום [[קודש הקודשים]], והחלו לבכות על גודל ה[[חורבן]], ורבי עקיבא החל לצחוק, שאלו אותו לפשר הצחוק, ואמר עכשיו שאני רואה שמתקיימת נבואת הנביא אוריה: "לכן בגללכם ציון [[שדה]] תחרש וירושלים עיין תהיה ו[[הר הבית]] לבמות יער"{{הערה|מיכה פרק ג' פסוק י"ב.}}, בטוח אני שתתקיים גם נבואתו של זכריה עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים.{{הערה|סיפור זה מובא בסיום [[מסכת מכות]].}} | ||
שורה 19: | שורה 17: | ||
ואדרבה מכיוון שהשכר על המצווה הוא דומה למצווה עצמה, יעוד זה ניתן על פעולתן ועסקנותם של נשות ישראל ב[[הפצת המעיינות]] והפצת היהדות גם ברחובות (כמובן בצורה המותרת על פי ההלכה).{{הערה|שיחות קודש, שיחת [[י' שבט]] [[תשכ"ה]]}} | ואדרבה מכיוון שהשכר על המצווה הוא דומה למצווה עצמה, יעוד זה ניתן על פעולתן ועסקנותם של נשות ישראל ב[[הפצת המעיינות]] והפצת היהדות גם ברחובות (כמובן בצורה המותרת על פי ההלכה).{{הערה|שיחות קודש, שיחת [[י' שבט]] [[תשכ"ה]]}} | ||
==קישורים חיצוניים== | |||
* [https://www.hageula.com/geula_moshiach כל הכתבות בנושא גאולה ומשיח] באתר הגאולה {{הגאולה}} | |||
* [https://www.hageula.com/geula_moshiach/geula_goals/23861.htm צוחקים ברחובות ירושלים] באתר הגאולה {{הגאולה}} | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |
גרסה אחרונה מ־03:42, 29 באוקטובר 2023
אחד מיעודי עידן הגאולה, יעוד זה מבטא את אריכות ואיכות החיים לעתיד לבוא, כחלק משינוי העולם לטוב וביטול הרע והמוות, וזקנים וזקנות ישבו ברחובות כמו הצעירים.
מקורות[עריכה | עריכת קוד מקור]
עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים ואיש משענתו בידו מרוב ימים.
— זכריה, פרק ח, פסוק ד.
ומפרש המצודת ציון על הפסוק:
עוד יבוא זמן הגאולה העתידה וישבו זקנים וזקנות ברחובות, רצונו לומר לא ישיגם החולשה לשבת בית, כי אם ברחובות ישבו כדרך הבחורים.
פעם הלכו רבי עקיבא וחביריו ליד הר הבית וראו שועלים מהלכים במקום קודש הקודשים, והחלו לבכות על גודל החורבן, ורבי עקיבא החל לצחוק, שאלו אותו לפשר הצחוק, ואמר עכשיו שאני רואה שמתקיימת נבואת הנביא אוריה: "לכן בגללכם ציון שדה תחרש וירושלים עיין תהיה והר הבית לבמות יער"[1], בטוח אני שתתקיים גם נבואתו של זכריה עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים.[2]
בחסידות[עריכה | עריכת קוד מקור]
על יעוד זה שואל הרבי, הייתכן, זקנות ברחובות העיר? הרי על פי ההלכה, על בנות ישראל לשמור על צניעות יתר, "כל כבודה בת מלך פנימה", וכמו כן תמוה מה שכתוב "עוד ישמע בערי יהודה ובחוצות ירושלים... קול כלה", הרי ישנו איסור לשמוע קולה של אישה?
בגאולה יעביר ה' את רוח הטומאה מן הארץ, לא יהיה מציאות של רע כלל, וכל הרע יהפך לטוב מושלם, לא יהיו לאדם רצונות ותאוות שליליות. לכן ממילא אין את הבעייתיות של 'קול אישה' ושל ישיבת זקנות ברחובות העיר.
ואדרבה מכיוון שהשכר על המצווה הוא דומה למצווה עצמה, יעוד זה ניתן על פעולתן ועסקנותם של נשות ישראל בהפצת המעיינות והפצת היהדות גם ברחובות (כמובן בצורה המותרת על פי ההלכה).[3]
קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]
- כל הכתבות בנושא גאולה ומשיח באתר הגאולה
- צוחקים ברחובות ירושלים באתר הגאולה
הערות שוליים