ארץ ישראל בגאולה

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
גרסה מ־06:15, 18 בנובמבר 2024 מאת חלוקה בוט (שיחה | תרומות) (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|")
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

הכניסה לארץ בגאולה העתידה לא תהיה באופן של כיבוש ומלחמה, כבכניסה לארץ בפעם הראשונה, אלא מתוך מנוחה.

בגאולה העתידה אדמת ירושלים וקדושתה תתפשט בכל ארץ ישראל{{הערה|לקוטי תורה פר' מסעי.</ref>, ואדמת ארץ ישראל תתפשט בכל העולם, והעולם עצמו יתפשט לאין קץ{{הערה|תורת חיים פר' שמות.</ref>.

במקורות

עתידה ירושלים להיות כארץ ישראל וארץ ישראל ככל העולם כלו

ילקוט שמעוני ישעיהו רמז תקג [1]

חלוקת ארץ ישראל

חידוש דכיבוש וחלוקת ארץ ישראל לעתיד לבא יהיה בהרבה ענינים:

א. החלוקה יהיה על ידי הקב"ה, ובאופן שווה, שאין לך אחד מישראל שאין לו בהר ובשפלה,

ב. ארץ ישראל תתחלק לשלושה עשר חלקים.

י"ב השבטים (שבט יוסף - מנשה ואפרים - אחד, וגם שבט לוי (מכיון שכולם יהיו כמו שבט לוי, לכו גם שבט לוי יקבל חלק)), וחלק השלושה עשר יהיה למלך המשיח{{הערה|ש"פ שלח תנש"א, אות יא, והע' 129, 139.</ref>.

ג. בני ישראל ירשו כל אשר הארצות, גם ארץ קיני קניזי וקדמוני.

ד. יהיה "כל יושביה עליה" בתכלית השלימות, כל בני ישראל של כל הדורות.

ה. הכיבוש והחלוקה יהיה מיד [ובמילא יביאו גם ביכורים מיד, כיוון שונגש חורש בקוצר]{{הערה|ש"פ ואתחנן תנש"א, סה"ש ח"ב ע' 743 ובהע' 70-74.</ref>.

מעשינו ועבודתנו

  • ע"י התחזקות בטהרת המשפחה וכשרות, כמו שהיה לפני הכניסה לארץ ישראל בפעם הראשונה{{הערה|לקו"ש חי"ג ע' 297.</ref>.
  • ע"י שלימות הארץ, שמחזיקים בשטחים, זוכים לירחיב ה' אלקיך את גבולך{{הערה|התוועדויות תשמ"ב ח"ב ע' 1995. תשמ"ג ח"ג ע' 1431. ש"פ חוקת תש"נ.</ref>.
  • כי אלקים יושיע ציון ויבנה ערי יהודה וישבו שם וירשוה, מדה כנגד מדה, עבודה בתורה עבודה וגמילות חסדים{{הערה|לקו"ש ח"ח ע' 342, ובהע' ד"ה וזה גם יקרב היעוד.</ref>.
  • על ידי העבודה של "עשה כאן (בחוץ לארץ) ארץ ישראל", שענין זה נעשה לכל לראש על ידי בנין בתי כנסיות ובתי מדרשות ("מקדש מעט"), ומהם נמשכת הקדושה בכל ארץ העמים.

ועל ידי זה ממהרים ומזרזים ופועלים קיום היעוד "עתידה ארץ ישראל שתתפשט בכל הארצות", "שיהיה כל העולם כולו אז במדרגת ארץ ישראל דעכשיו, ואז יהיה ארץ ישראל במדרגת ירושלים דעכשיו, וזהו שאמרו שירושלים תתפשט על כל ארץ ישראל כולו", שבה יקבעו בתי כנסיות ובתי מדרשות שבבבל מחובר למקדש{{הערה|קונטרס בית רבינו שבבבל.</ref>.

טעימה, מעין, והתחלה

יישוב בני גד וראובן מעבר לירדן, הוא מעין לחלוקת ארץ עשר ארצות לעתיד לבוא{{הערה|ש"פ חוקת תש"נ. ש"פ דברים תשמ"ט. לקו"ש חכ"ח ע' 214.</ref>.

כל זמן שבני ישראל לא זכו עדיין לגאולה שלימה - יריחו - מורח ודאין, הם עדיין בהמ"ב מסעות{{הערה|אחש"פ תשמ"ב, התוועדויות ח"ג ע' 1281.</ref>. אך הרבי קובע שעומדים כבר על ירדן יריחו{{הערה|ש"פ מטו"מ תנש"א.</ref>.

‏‏

ראו גם

  1. וראה ספרי דברים בתחלתו. פסיקתא רבתי פ' שבת וראש חודש.