גילוי אלקות לעתיד לבוא: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
|||
שורה 7: | שורה 7: | ||
א. יתגלה כח הפועל בנפעל, וידע כל פעול כי אתה פעלתו. | א. יתגלה כח הפועל בנפעל, וידע כל פעול כי אתה פעלתו. | ||
ב. יתגלה כוח המהווה, [[כח העצמות]] | ב. יתגלה כוח המהווה, [[כח העצמות]]{{הערה|ש"פ נשא תנש"א.</ref>. | ||
ג. יתגלה כח המחיה (כל נברא פרטי, עשרה מאמרות) | ג. יתגלה כח המחיה (כל נברא פרטי, עשרה מאמרות){{הערה|לקו"ש חכ"ט ע' 22.</ref>. | ||
ד. יתגלה איך ש[[אין עוד מלבדו]] | ד. יתגלה איך ש[[אין עוד מלבדו]]{{הערה|סה"ש תשמ"ח ח"ב ע' 514.</ref>. | ||
ה. גילוי [[עתיק|פנימיות עתיק]] - [[רישא דלא אתיידע|רדל"א]] | ה. גילוי [[עתיק|פנימיות עתיק]] - [[רישא דלא אתיידע|רדל"א]]{{הערה|הביאור בזה, ד"ה פדה בשלום תשכ"ו, סה"מ מלוקט ו', אות יא.</ref>. | ||
ו. אור שלמעלה מהעולמות, ומצד שני יהיה בפנימיות | ו. אור שלמעלה מהעולמות, ומצד שני יהיה בפנימיות{{הערה|לקו"ש ח"א ע' 235.</ref>. | ||
=== אופן הגילוי === | === אופן הגילוי === | ||
ז. אופן הגילוי יהיה באופן של פשיטות | ז. אופן הגילוי יהיה באופן של פשיטות{{הערה|לקו"ש חי"ז ע' 93. חי"א ע' 69. </ref>. | ||
{{הערה|לקו"ש חכ"ה ע' 263.</ref>. | |||
על דרך שעתה היד נכווה ב[[אש]], כמו כן בענינים רוחניים לעתיד לבוא, וראו כל בשר אפילו חיות ובהמות | על דרך שעתה היד נכווה ב[[אש]], כמו כן בענינים רוחניים לעתיד לבוא, וראו כל בשר אפילו חיות ובהמות{{הערה|אחש"פ תשי"ט, שיחו"ק החדש ע' 292.</ref>. | ||
'''ח'''. ולא יכנף עוד מוריך והיו עיניך ראות את מוריך - הוא יהיה בגלוי ללא שום לבושים | '''ח'''. ולא יכנף עוד מוריך והיו עיניך ראות את מוריך - הוא יהיה בגלוי ללא שום לבושים{{הערה|[[ליקוטי אמרים - פרק ל"ז|תניא פרק ל"ז]]. ואין זה סתירה לכך מזה ש"המלך אין רואין אותו כשהוא ערום" (סנהדרין כב, א), כי האדם יהיה בתחלית הביטול לעצמותו יתברך, ולכן לא יהיה שום מציאות לעצמו, כי כל מציאותו אינה אלא מציאותו של המלך, ולכן לא שייך לומר "'''רואין אותו'''" (כשני דברים נפרדין), מכיון שנעשה חלק מן העצם (שיחת עשרה בטבת תשמ"ז, התוועדויות ע' 230 הע' 94).</ref>. | ||
== [[כבר היה לעולמים]] == | == [[כבר היה לעולמים]] == | ||
במתן תורה, אך אז היה רק מצד למעלה, ועל כן חזרה זוהמתן, לעתיד לבא הגילוי יהיה מצד העולם | במתן תורה, אך אז היה רק מצד למעלה, ועל כן חזרה זוהמתן, לעתיד לבא הגילוי יהיה מצד העולם{{הערה|סה"מ מלוקט ח"א ע' שעא. לקו"ש חי"א ע' 10.</ref>. | ||
ולכן אף שכבר היה במתן תורה, יהיה חידוש לעתיד לבא | ולכן אף שכבר היה במתן תורה, יהיה חידוש לעתיד לבא{{הערה|(תניא רפל"ז) התוועדויות תנש"א ח"ג ע' 311…</ref>. | ||
== [[מעשינו ועבודתינו|מעשינו ועבודתנו]] == | == [[מעשינו ועבודתינו|מעשינו ועבודתנו]] == | ||
עבודתינו בזמן הגלות היא להמשיך גילוי אלקות, הא' בגולה | עבודתינו בזמן הגלות היא להמשיך גילוי אלקות, הא' בגולה{{הערה|התוועדויות תשמ"ה ח"ב ע' 840.</ref>. וע"כ משה + אחד = משיח{{הערה|לקו"ש חי"א ע' 9.</ref>. ג' שלבים בגילוי אלקות - אלף - בגולה, ועבודתינו לכל אחד מהג' שלבים{{הערה|שיחת ש"פ אמור תנש"א.</ref>. | ||
כיון שיהיה גילוי שם הוי' בכל העולם | כיון שיהיה גילוי שם הוי' בכל העולם{{הערה|קונט' ענינה של תורת החסידות ס"ד.</ref>, השם יהיה נקרא ככתבו בכל העולם, לא רק בבית המקדש כבבית ראשון, על ידי מעשינו{{הערה|התוועדויות תשמ"ג ח"ג ע' 1530, 1536.</ref>. | ||
ב. ע"י שלילת השיתוף, יהיה גילוי העצמות | ב. ע"י שלילת השיתוף, יהיה גילוי העצמות{{הערה|ד"ה מים רבים תשי"ז, סה"מ מלוקט א', אות ח.</ref>. | ||
ד. עבודתינו לגילוי איך שאין עוד מלבדו, הוא העבודה דאני לא נבראתי אלא לשמש את קוני | ד. עבודתינו לגילוי איך שאין עוד מלבדו, הוא העבודה דאני לא נבראתי אלא לשמש את קוני{{הערה|שמח"ת תשנ"ב.</ref>. | ||
ה. ע"י עבודתינו דפנימי' הנשמה, יתגלה פנימי' עתיק | ה. ע"י עבודתינו דפנימי' הנשמה, יתגלה פנימי' עתיק{{הערה|סוף ד"ה כימי צאתך תשל"ט, סה"מ מלוקט ג'.</ref>. | ||
הכנה לגילויים לעת"ל, '''פנימי'<nowiki/>''' עתיק, לימוד חסידות ('''פנימי'''' התורה) | הכנה לגילויים לעת"ל, '''פנימי'<nowiki/>''' עתיק, לימוד חסידות ('''פנימי'''' התורה){{הערה|לקו"ש חי"ט ע' 246.</ref>. | ||
ז. על ידי מעשינו בזמן הגלות, על ידי שמגלים הכוונה פנימית דהירידה, שהירידה צורך עליה, ומגלים זה על ידי [[מסירות נפש|מסירת נפש]] | ז. על ידי מעשינו בזמן הגלות, על ידי שמגלים הכוונה פנימית דהירידה, שהירידה צורך עליה, ומגלים זה על ידי [[מסירות נפש|מסירת נפש]]{{הערה|ד"ה ונחה תשכ"ה, סה"מ מלוקט ב, אות ח-ט.</ref>. | ||
הכנה לוראו כל בשר, שיתנהג על פי תורה ומצוות (באמונה, והתאמתות כמו שהיה רואה), מבלי לחכות עד שיבין | הכנה לוראו כל בשר, שיתנהג על פי תורה ומצוות (באמונה, והתאמתות כמו שהיה רואה), מבלי לחכות עד שיבין{{הערה|אג"ק ח"ה ע' שג.</ref>. | ||
(ע"י נתינת צדקה) | (ע"י נתינת צדקה){{הערה|אג"ק חי"א ע' תיז.</ref>. | ||
== [[טעימה מהגאולה בדורינו|טעימה, מעין, והתחלה]] == | == [[טעימה מהגאולה בדורינו|טעימה, מעין, והתחלה]] == | ||
א. אצל רבותינו נשיאינו גם עתה כח הפועל בנפעל בגלוי, לעת"ל יהי' בגלוי לכל | א. אצל רבותינו נשיאינו גם עתה כח הפועל בנפעל בגלוי, לעת"ל יהי' בגלוי לכל{{הערה|ש"פ דברים תשד"מ, התוועדויות ע' 2305-2306.</ref>. | ||
ב. בצדיקים כח המחי' בגלוי | ב. בצדיקים כח המחי' בגלוי{{הערה|לקו"ש חכ"ט ע' 22.</ref>. | ||
ז. אלקות בפשיטות אצל רבותינו נשיאינו, עד שצריכים להתייגע שיש מציאות העולם | ז. אלקות בפשיטות אצל רבותינו נשיאינו, עד שצריכים להתייגע שיש מציאות העולם{{הערה|ד"ה ונגלה כבוד הוי' תשט"ו, אות ז.</ref>. | ||
מעין וראו כל בשר, שע"י הרדיו אפשר לשמוע (לראות | מעין וראו כל בשר, שע"י הרדיו אפשר לשמוע (לראות{{הערה|חנוכה לייב - ליל א' דחנוכה תשנ"ב???</ref>) חסידות בגשמיות בכל העולם{{הערה|לקו"ש חט"ו ע' 42…</ref>. | ||
ח. | ח. {{הערה|סןף ד"ה ולא יכנף תשכ"א ('''הישן''').</ref>. | ||
ע"י מס"נ בגילוי הבאה מגילוי היחידה ללא לבוש | ע"י מס"נ בגילוי הבאה מגילוי היחידה ללא לבוש{{הערה|תו"מ חכ"ג ע' 193.</ref>. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
{{תבנית:גאולה ומשיח}} | {{תבנית:גאולה ומשיח}} | ||
[[קטגוריה:לעתיד לבוא]] | [[קטגוריה:לעתיד לבוא]] |
גרסה מ־06:14, 18 בנובמבר 2024
לעתיד לבוא תושלם תכלית כוונת הקב"ה בבריאת העולם, ותתממש תאותו ורצונו שיהיה לו יתברך דירה בתחתונים (בית כאן בעולם הזה). והקב"ה יתגלה כאן בעולם, וכל הבריאה יראו אותו עם העיניים הגשמיים באופן גלוי, וזה יהיה דבר הכי טבעי.
במקורות
פסוקים רבים מתארים גילוי זה. ורק מעין גילוי כזה הקב"ה התגלה במתן תורה.
וְנִגְלָה כְּבוֹד ה' וְרָאוּ כָל בָּשָׂר יַחְדָּו כִּי פִּי ה' דִּבֵּר
— ישעי' מ, ה
כִּי עַיִן בְּעַיִן יִרְאוּ בְּשׁוּב יְהוָה צִיּוֹן
— ישעי' נב, ח
וְלֹא יִכָּנֵף עוֹד מוֹרֶיךָ וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת אֶת מוֹרֶיךָ
— ישעי' ל, כ
מה יתגלה
א. יתגלה כח הפועל בנפעל, וידע כל פעול כי אתה פעלתו.
ב. יתגלה כוח המהווה, כח העצמות{{הערה|ש"פ נשא תנש"א.</ref>.
ג. יתגלה כח המחיה (כל נברא פרטי, עשרה מאמרות){{הערה|לקו"ש חכ"ט ע' 22.</ref>.
ד. יתגלה איך שאין עוד מלבדו{{הערה|סה"ש תשמ"ח ח"ב ע' 514.</ref>.
ה. גילוי פנימיות עתיק - רדל"א{{הערה|הביאור בזה, ד"ה פדה בשלום תשכ"ו, סה"מ מלוקט ו', אות יא.</ref>.
ו. אור שלמעלה מהעולמות, ומצד שני יהיה בפנימיות{{הערה|לקו"ש ח"א ע' 235.</ref>.
אופן הגילוי
ז. אופן הגילוי יהיה באופן של פשיטות{{הערה|לקו"ש חי"ז ע' 93. חי"א ע' 69. </ref>.
{{הערה|לקו"ש חכ"ה ע' 263.</ref>.
על דרך שעתה היד נכווה באש, כמו כן בענינים רוחניים לעתיד לבוא, וראו כל בשר אפילו חיות ובהמות{{הערה|אחש"פ תשי"ט, שיחו"ק החדש ע' 292.</ref>.
ח. ולא יכנף עוד מוריך והיו עיניך ראות את מוריך - הוא יהיה בגלוי ללא שום לבושים{{הערה|תניא פרק ל"ז. ואין זה סתירה לכך מזה ש"המלך אין רואין אותו כשהוא ערום" (סנהדרין כב, א), כי האדם יהיה בתחלית הביטול לעצמותו יתברך, ולכן לא יהיה שום מציאות לעצמו, כי כל מציאותו אינה אלא מציאותו של המלך, ולכן לא שייך לומר "רואין אותו" (כשני דברים נפרדין), מכיון שנעשה חלק מן העצם (שיחת עשרה בטבת תשמ"ז, התוועדויות ע' 230 הע' 94).</ref>.
כבר היה לעולמים
במתן תורה, אך אז היה רק מצד למעלה, ועל כן חזרה זוהמתן, לעתיד לבא הגילוי יהיה מצד העולם{{הערה|סה"מ מלוקט ח"א ע' שעא. לקו"ש חי"א ע' 10.</ref>.
ולכן אף שכבר היה במתן תורה, יהיה חידוש לעתיד לבא{{הערה|(תניא רפל"ז) התוועדויות תנש"א ח"ג ע' 311…</ref>.
מעשינו ועבודתנו
עבודתינו בזמן הגלות היא להמשיך גילוי אלקות, הא' בגולה{{הערה|התוועדויות תשמ"ה ח"ב ע' 840.</ref>. וע"כ משה + אחד = משיח{{הערה|לקו"ש חי"א ע' 9.</ref>. ג' שלבים בגילוי אלקות - אלף - בגולה, ועבודתינו לכל אחד מהג' שלבים{{הערה|שיחת ש"פ אמור תנש"א.</ref>.
כיון שיהיה גילוי שם הוי' בכל העולם{{הערה|קונט' ענינה של תורת החסידות ס"ד.</ref>, השם יהיה נקרא ככתבו בכל העולם, לא רק בבית המקדש כבבית ראשון, על ידי מעשינו{{הערה|התוועדויות תשמ"ג ח"ג ע' 1530, 1536.</ref>.
ב. ע"י שלילת השיתוף, יהיה גילוי העצמות{{הערה|ד"ה מים רבים תשי"ז, סה"מ מלוקט א', אות ח.</ref>.
ד. עבודתינו לגילוי איך שאין עוד מלבדו, הוא העבודה דאני לא נבראתי אלא לשמש את קוני{{הערה|שמח"ת תשנ"ב.</ref>.
ה. ע"י עבודתינו דפנימי' הנשמה, יתגלה פנימי' עתיק{{הערה|סוף ד"ה כימי צאתך תשל"ט, סה"מ מלוקט ג'.</ref>.
הכנה לגילויים לעת"ל, פנימי' עתיק, לימוד חסידות (פנימי' התורה){{הערה|לקו"ש חי"ט ע' 246.</ref>.
ז. על ידי מעשינו בזמן הגלות, על ידי שמגלים הכוונה פנימית דהירידה, שהירידה צורך עליה, ומגלים זה על ידי מסירת נפש{{הערה|ד"ה ונחה תשכ"ה, סה"מ מלוקט ב, אות ח-ט.</ref>.
הכנה לוראו כל בשר, שיתנהג על פי תורה ומצוות (באמונה, והתאמתות כמו שהיה רואה), מבלי לחכות עד שיבין{{הערה|אג"ק ח"ה ע' שג.</ref>.
(ע"י נתינת צדקה){{הערה|אג"ק חי"א ע' תיז.</ref>.
טעימה, מעין, והתחלה
א. אצל רבותינו נשיאינו גם עתה כח הפועל בנפעל בגלוי, לעת"ל יהי' בגלוי לכל{{הערה|ש"פ דברים תשד"מ, התוועדויות ע' 2305-2306.</ref>.
ב. בצדיקים כח המחי' בגלוי{{הערה|לקו"ש חכ"ט ע' 22.</ref>.
ז. אלקות בפשיטות אצל רבותינו נשיאינו, עד שצריכים להתייגע שיש מציאות העולם{{הערה|ד"ה ונגלה כבוד הוי' תשט"ו, אות ז.</ref>.
מעין וראו כל בשר, שע"י הרדיו אפשר לשמוע (לראות{{הערה|חנוכה לייב - ליל א' דחנוכה תשנ"ב???</ref>) חסידות בגשמיות בכל העולם{{הערה|לקו"ש חט"ו ע' 42…</ref>.
ח. {{הערה|סןף ד"ה ולא יכנף תשכ"א (הישן).</ref>.
ע"י מס"נ בגילוי הבאה מגילוי היחידה ללא לבוש{{הערה|תו"מ חכ"ג ע' 193.</ref>.