לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
[[קובץ:לאלתר לגאולה1.jpg|שמאל|ממוזער|250px|המדבקה "לאלתר לגאולה"]]
[[קובץ:לאלתר לגאולה1.jpg|שמאל|ממוזער|250px|המדבקה "לאלתר לגאולה"]]
[[קובץ:הרבי חותם לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|אגרת של [[הרבי]] משנת [[תש"ד]] בה חותם "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה" כפי שנהג בשנים ההם]]
[[קובץ:הרבי חותם לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|אגרת של [[הרבי]] משנת [[תש"ד]] בה חותם "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה" כפי שנהג בשנים ההם]]
'''לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה''' פירושו: מיד לתשובה (לעשית תשובה) ומיד ל[[גאולה]].
'''לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה''' הוא פתגם ש{{מונחון|טבע|מלשון מטבע לשון}} [[הרבי הריי"צ]] בשנת [[תש"א]] והורה לפרסמו, שתרגומו המילולי הוא: מיד לתשובה (לעשית תשובה) ומיד ל[[גאולה]] - שעל ידי התעוררות לתשובה תזוורז [[ביאת המשיח]] ו[[הגאולה]].  


==פעולת הפרסום==
==פעולת הפרסום==

גרסה מ־16:07, 23 במאי 2018

צילום ה"קול קורא" מתוך ירחון הקריאה והקדושה מס' 9
המדבקה "לאלתר לגאולה"
אגרת של הרבי משנת תש"ד בה חותם "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה" כפי שנהג בשנים ההם

לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה הוא פתגם ש
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון

לא נמצא templatedata תקין
טבע הרבי הריי"צ בשנת תש"א והורה לפרסמו, שתרגומו המילולי הוא: מיד לתשובה (לעשית תשובה) ומיד לגאולה - שעל ידי התעוררות לתשובה תזוורז ביאת המשיח והגאולה.

פעולת הפרסום

משפט זה כתב אדמו"ר הריי"צ לראשונה בקול קורא הראשון שהדפיס ויצא בערב ראש חודש סיון תש"א[1] בו עורר את עם ישראל לעשיית תשובה לזירוז הגאולה.

הרבי הריי"ץ פרסם עוד שלושה "קול קורא" במשך ארבעה חודשים. הם פורסמו בעיתונים 'מארגן זשורנאל', 'טעג' וכן בירחון 'הקריאה והקדושה' ועוד.

בהרבה מאד מאגרות הקודש שכתב אדמו"ר הריי"צ לאחר תאריך זה, היה זה תוכן האגרת, וכך גם סיים את מכתביו עם המשפט "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה".

במסגרת פעולה זאת נוסד הארגון מחנה ישראל.

הרבי הדפיס את החלק השני של המשפט "לאלתר לגאולה", על מדבקה וחלקה לבחורים על מנת להדביקם ברחבי ניו יורק, יש מספרים שאף הרבי עצמו הדביק מדבקות אלו[2].

מטרת הפרסום

במכתב מראש חודש סיון תש"ב, הבהיר הרבי הריי"צ את מטרת פרסום הכרוזים:

מטרת הכרוזים להודיע: א. כי הזמן הוא ערב הגאולה השלימה המיועדה על ידי הנביאים הקדושים.
ב. הגאולה על ידי משיח צדקנו הבא בקוב ממש.
ג. הצרות והיסורים חבלי משיח המה.
ד. הגאולה השלמה היא על ידי תשובה כמאמרם, אין ישראל נגאלין אלא בתשובה.
ה. חבלי משיח הם הוראה מן השמים על התשובה
ו. בכח התשובה להקל את חבלי משיח.
ז. לידע נאמנה, אשר כל האומרים וכותבים, אשר הזמן אינו אלא כדרך הרגיל בזמני מלחמות, הם כופרים בגאולת ישראל בכלל, ובגאולה על ידי משיח צדקנו בפרט, והם שלוחי הבעל-דבר להדיח את ישראל מד' ומתורתו בהטחות ישועות ונחמות של שקר אחר כלות המלחמה

קיום ההכרזה

שנים רבות לאחר מכן, המשיך הרבי לדבר על כך שקץ זה עדיין קיים וגם אם עדיין הגאולה לא הגיעה, הכרזה זו עומדת בתוקפה:

"לאלתר לגאולה" פירושו - תיכף ומיד ממש, ופשיטא, שזו היתה כוונתו של נשיא דורנו בהכריזו בשעתו "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה", אלא שבעוונותינו הרבים לא זכינו לכך...

ולכן, גם לאחרי שעברה שנה שלמה מאז שהכריז נשיא דורנו "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה" ועדיין לא בא - המשיך להכריז ולפרסם שצריך להיות "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה", וכן המשיך והכריז לאחרי שעברו כמה שנים, ובהדגשה - "לאלתר" ממש!

וכמו כן בימים אלו - מכריזים "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה", "משיח נאו", תיכף ומיד ממש!

שבת פרשת פינחס תשמ"ה, התוועדויות תשמ"ה כרך ה, עמ' 2617

על דורנו העיד הרבי[3] כי כבר בני ישראל עשו תשובה ועל כן הסתיימה עבודת הגלות.

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. נדפסה באגרות קודש אדמו"ר הריי"צ חלק ה' אגרת א'תמז.
  2. נדפס ספר "צדיק למלך" חלק ד' עמ' 152
  3. שיחת שבת פרשת בלק ה'תשנ"א, סעיף ז'