גילוי אלקות לעתיד לבוא: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}") |
||
(5 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 2: | שורה 2: | ||
== במקורות == | == במקורות == | ||
פסוקים רבים מתארים גילוי זה. ורק מעין גילוי כזה הקב"ה התגלה ב[[מתן תורה]].{{ציטוט|תוכן=וְנִגְלָה כְּבוֹד ה' וְרָאוּ כָל בָּשָׂר יַחְדָּו כִּי פִּי ה' דִּבֵּר|מקור=ישעי' מ, ה}}{{ציטוט|תוכן=כִּי עַיִן בְּעַיִן יִרְאוּ בְּשׁוּב יְהוָה צִיּוֹן|מקור=ישעי' נב, ח}}{{ציטוט|תוכן=וְלֹא יִכָּנֵף עוֹד מוֹרֶיךָ וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת אֶת מוֹרֶיךָ|מקור=ישעי' ל, כ}} | |||
=== מה יתגלה === | |||
א. יתגלה כח הפועל בנפעל, וידע כל פעול כי אתה פעלתו. | |||
ב. יתגלה כוח המהווה, [[כח העצמות]]{{הערה|ש"פ נשא תנש"א.}}. | |||
ג. יתגלה כח המחיה (כל נברא פרטי, עשרה מאמרות){{הערה|לקו"ש חכ"ט ע' 22.}}. | |||
ד. יתגלה איך ש[[אין עוד מלבדו]]{{הערה|סה"ש תשמ"ח ח"ב ע' 514.}}. | |||
ה. גילוי [[עתיק|פנימיות עתיק]] - [[רישא דלא אתיידע|רדל"א]]{{הערה|הביאור בזה, ד"ה פדה בשלום תשכ"ו, סה"מ מלוקט ו', אות יא.}}. | |||
ו. אור שלמעלה מהעולמות, ומצד שני יהיה בפנימיות{{הערה|לקו"ש ח"א ע' 235.}}. | |||
=== אופן הגילוי === | |||
ז. אופן הגילוי יהיה באופן של פשיטות{{הערה|לקו"ש חי"ז ע' 93. חי"א ע' 69. }}. | |||
על דרך שעתה היד נכווה ב[[אש]], כמו כן בענינים רוחניים לעתיד לבוא, וראו כל בשר אפילו חיות ובהמות | {{הערה|לקו"ש חכ"ה ע' 263.}}. | ||
על דרך שעתה היד נכווה ב[[אש]], כמו כן בענינים רוחניים לעתיד לבוא, וראו כל בשר אפילו חיות ובהמות{{הערה|אחש"פ תשי"ט, שיחו"ק החדש ע' 292.}}. | |||
'''ח'''. ולא יכנף עוד מוריך והיו עיניך ראות את מוריך - הוא יהיה בגלוי ללא שום לבושים{{הערה|[[ליקוטי אמרים - פרק ל"ז|תניא פרק ל"ז]]. ואין זה סתירה לכך מזה ש"המלך אין רואין אותו כשהוא ערום" (סנהדרין כב, א), כי האדם יהיה בתחלית הביטול לעצמותו יתברך, ולכן לא יהיה שום מציאות לעצמו, כי כל מציאותו אינה אלא מציאותו של המלך, ולכן לא שייך לומר "'''רואין אותו'''" (כשני דברים נפרדין), מכיון שנעשה חלק מן העצם (שיחת עשרה בטבת תשמ"ז, התוועדויות ע' 230 הע' 94).}}. | |||
== [[כבר היה לעולמים]] == | == [[כבר היה לעולמים]] == | ||
במתן תורה, אך אז היה רק מצד למעלה, ועל כן חזרה זוהמתן, לעתיד לבא הגילוי יהיה מצד העולם | במתן תורה, אך אז היה רק מצד למעלה, ועל כן חזרה זוהמתן, לעתיד לבא הגילוי יהיה מצד העולם{{הערה|סה"מ מלוקט ח"א ע' שעא. לקו"ש חי"א ע' 10.}}. | ||
ולכן אף שכבר היה במתן תורה, יהיה חידוש לעתיד לבא{{הערה|(תניא רפל"ז) התוועדויות תנש"א ח"ג ע' 311…}}. | |||
== [[מעשינו ועבודתינו|מעשינו ועבודתנו]] == | == [[מעשינו ועבודתינו|מעשינו ועבודתנו]] == | ||
עבודתינו | עבודתינו בזמן הגלות היא להמשיך גילוי אלקות, הא' בגולה{{הערה|התוועדויות תשמ"ה ח"ב ע' 840.}}. וע"כ משה + אחד = משיח{{הערה|לקו"ש חי"א ע' 9.}}. ג' שלבים בגילוי אלקות - אלף - בגולה, ועבודתינו לכל אחד מהג' שלבים{{הערה|שיחת ש"פ אמור תנש"א.}}. | ||
כיון שיהיה גילוי שם הוי' בכל העולם | כיון שיהיה גילוי שם הוי' בכל העולם{{הערה|קונט' ענינה של תורת החסידות ס"ד.}}, השם יהיה נקרא ככתבו בכל העולם, לא רק בבית המקדש כבבית ראשון, על ידי מעשינו{{הערה|התוועדויות תשמ"ג ח"ג ע' 1530, 1536.}}. | ||
ב. ע"י שלילת השיתוף, יהיה גילוי העצמות | ב. ע"י שלילת השיתוף, יהיה גילוי העצמות{{הערה|ד"ה מים רבים תשי"ז, סה"מ מלוקט א', אות ח.}}. | ||
ד. עבודתינו לגילוי איך שאין עוד מלבדו, הוא העבודה דאני לא נבראתי אלא לשמש את קוני | ד. עבודתינו לגילוי איך שאין עוד מלבדו, הוא העבודה דאני לא נבראתי אלא לשמש את קוני{{הערה|שמח"ת תשנ"ב.}}. | ||
ה. ע"י עבודתינו דפנימי' הנשמה, יתגלה פנימי' עתיק | ה. ע"י עבודתינו דפנימי' הנשמה, יתגלה פנימי' עתיק{{הערה|סוף ד"ה כימי צאתך תשל"ט, סה"מ מלוקט ג'.}}. | ||
הכנה לגילויים לעת"ל, פנימי' עתיק, לימוד חסידות (פנימי' התורה) | הכנה לגילויים לעת"ל, '''פנימי'<nowiki/>''' עתיק, לימוד חסידות ('''פנימי'''' התורה){{הערה|לקו"ש חי"ט ע' 246.}}. | ||
ז. על ידי מעשינו בזמן הגלות, על ידי שמגלים הכוונה פנימית דהירידה, שהירידה צורך עליה, ומגלים זה על ידי [[מסירות נפש|מסירת נפש]] | ז. על ידי מעשינו בזמן הגלות, על ידי שמגלים הכוונה פנימית דהירידה, שהירידה צורך עליה, ומגלים זה על ידי [[מסירות נפש|מסירת נפש]]{{הערה|ד"ה ונחה תשכ"ה, סה"מ מלוקט ב, אות ח-ט.}}. | ||
הכנה לוראו כל בשר, שיתנהג על פי תורה ומצוות (באמונה, והתאמתות כמו שהיה רואה), מבלי לחכות עד שיבין | הכנה לוראו כל בשר, שיתנהג על פי תורה ומצוות (באמונה, והתאמתות כמו שהיה רואה), מבלי לחכות עד שיבין{{הערה|אג"ק ח"ה ע' שג.}}. | ||
(ע"י נתינת צדקה) | (ע"י נתינת צדקה){{הערה|אג"ק חי"א ע' תיז.}}. | ||
== [[טעימה מהגאולה בדורינו|טעימה, מעין, והתחלה]] == | == [[טעימה מהגאולה בדורינו|טעימה, מעין, והתחלה]] == | ||
א. אצל רבותינו נשיאינו גם עתה כח הפועל בנפעל בגלוי, לעת"ל יהי' בגלוי לכל | א. אצל רבותינו נשיאינו גם עתה כח הפועל בנפעל בגלוי, לעת"ל יהי' בגלוי לכל{{הערה|ש"פ דברים תשד"מ, התוועדויות ע' 2305-2306.}}. | ||
ב. בצדיקים כח המחי' בגלוי{{הערה|לקו"ש חכ"ט ע' 22.}}. | |||
ז. אלקות בפשיטות אצל רבותינו נשיאינו, עד שצריכים להתייגע שיש מציאות העולם{{הערה|ד"ה ונגלה כבוד הוי' תשט"ו, אות ז.}}. | |||
- | מעין וראו כל בשר, שע"י הרדיו אפשר לשמוע (לראות{{הערה|חנוכה לייב - ליל א' דחנוכה תשנ"ב???}}) חסידות בגשמיות בכל העולם{{הערה|לקו"ש חט"ו ע' 42…}}. | ||
ח. {{הערה|סןף ד"ה ולא יכנף תשכ"א ('''הישן''').}}. | |||
ע"י מס"נ בגילוי הבאה מגילוי היחידה ללא לבוש | ע"י מס"נ בגילוי הבאה מגילוי היחידה ללא לבוש{{הערה|תו"מ חכ"ג ע' 193.}}. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
{{תבנית:גאולה ומשיח}} | {{תבנית:גאולה ומשיח}} | ||
[[קטגוריה:לעתיד לבוא]] | [[קטגוריה:לעתיד לבוא]] |
גרסה אחרונה מ־06:20, 18 בנובמבר 2024
לעתיד לבוא תושלם תכלית כוונת הקב"ה בבריאת העולם, ותתממש תאותו ורצונו שיהיה לו יתברך דירה בתחתונים (בית כאן בעולם הזה). והקב"ה יתגלה כאן בעולם, וכל הבריאה יראו אותו עם העיניים הגשמיים באופן גלוי, וזה יהיה דבר הכי טבעי.
במקורות[עריכה | עריכת קוד מקור]
פסוקים רבים מתארים גילוי זה. ורק מעין גילוי כזה הקב"ה התגלה במתן תורה.
וְנִגְלָה כְּבוֹד ה' וְרָאוּ כָל בָּשָׂר יַחְדָּו כִּי פִּי ה' דִּבֵּר
— ישעי' מ, ה
כִּי עַיִן בְּעַיִן יִרְאוּ בְּשׁוּב יְהוָה צִיּוֹן
— ישעי' נב, ח
וְלֹא יִכָּנֵף עוֹד מוֹרֶיךָ וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת אֶת מוֹרֶיךָ
— ישעי' ל, כ
מה יתגלה[עריכה | עריכת קוד מקור]
א. יתגלה כח הפועל בנפעל, וידע כל פעול כי אתה פעלתו.
ב. יתגלה כוח המהווה, כח העצמות[1].
ג. יתגלה כח המחיה (כל נברא פרטי, עשרה מאמרות)[2].
ד. יתגלה איך שאין עוד מלבדו[3].
ה. גילוי פנימיות עתיק - רדל"א[4].
ו. אור שלמעלה מהעולמות, ומצד שני יהיה בפנימיות[5].
אופן הגילוי[עריכה | עריכת קוד מקור]
ז. אופן הגילוי יהיה באופן של פשיטות[6].
[7].
על דרך שעתה היד נכווה באש, כמו כן בענינים רוחניים לעתיד לבוא, וראו כל בשר אפילו חיות ובהמות[8].
ח. ולא יכנף עוד מוריך והיו עיניך ראות את מוריך - הוא יהיה בגלוי ללא שום לבושים[9].
כבר היה לעולמים[עריכה | עריכת קוד מקור]
במתן תורה, אך אז היה רק מצד למעלה, ועל כן חזרה זוהמתן, לעתיד לבא הגילוי יהיה מצד העולם[10].
ולכן אף שכבר היה במתן תורה, יהיה חידוש לעתיד לבא[11].
מעשינו ועבודתנו[עריכה | עריכת קוד מקור]
עבודתינו בזמן הגלות היא להמשיך גילוי אלקות, הא' בגולה[12]. וע"כ משה + אחד = משיח[13]. ג' שלבים בגילוי אלקות - אלף - בגולה, ועבודתינו לכל אחד מהג' שלבים[14].
כיון שיהיה גילוי שם הוי' בכל העולם[15], השם יהיה נקרא ככתבו בכל העולם, לא רק בבית המקדש כבבית ראשון, על ידי מעשינו[16].
ב. ע"י שלילת השיתוף, יהיה גילוי העצמות[17].
ד. עבודתינו לגילוי איך שאין עוד מלבדו, הוא העבודה דאני לא נבראתי אלא לשמש את קוני[18].
ה. ע"י עבודתינו דפנימי' הנשמה, יתגלה פנימי' עתיק[19].
הכנה לגילויים לעת"ל, פנימי' עתיק, לימוד חסידות (פנימי' התורה)[20].
ז. על ידי מעשינו בזמן הגלות, על ידי שמגלים הכוונה פנימית דהירידה, שהירידה צורך עליה, ומגלים זה על ידי מסירת נפש[21].
הכנה לוראו כל בשר, שיתנהג על פי תורה ומצוות (באמונה, והתאמתות כמו שהיה רואה), מבלי לחכות עד שיבין[22].
(ע"י נתינת צדקה)[23].
טעימה, מעין, והתחלה[עריכה | עריכת קוד מקור]
א. אצל רבותינו נשיאינו גם עתה כח הפועל בנפעל בגלוי, לעת"ל יהי' בגלוי לכל[24].
ב. בצדיקים כח המחי' בגלוי[25].
ז. אלקות בפשיטות אצל רבותינו נשיאינו, עד שצריכים להתייגע שיש מציאות העולם[26].
מעין וראו כל בשר, שע"י הרדיו אפשר לשמוע (לראות[27]) חסידות בגשמיות בכל העולם[28].
ח. [29].
ע"י מס"נ בגילוי הבאה מגילוי היחידה ללא לבוש[30].
הערות שוליים
- ↑ ש"פ נשא תנש"א.
- ↑ לקו"ש חכ"ט ע' 22.
- ↑ סה"ש תשמ"ח ח"ב ע' 514.
- ↑ הביאור בזה, ד"ה פדה בשלום תשכ"ו, סה"מ מלוקט ו', אות יא.
- ↑ לקו"ש ח"א ע' 235.
- ↑ לקו"ש חי"ז ע' 93. חי"א ע' 69.
- ↑ לקו"ש חכ"ה ע' 263.
- ↑ אחש"פ תשי"ט, שיחו"ק החדש ע' 292.
- ↑ תניא פרק ל"ז. ואין זה סתירה לכך מזה ש"המלך אין רואין אותו כשהוא ערום" (סנהדרין כב, א), כי האדם יהיה בתחלית הביטול לעצמותו יתברך, ולכן לא יהיה שום מציאות לעצמו, כי כל מציאותו אינה אלא מציאותו של המלך, ולכן לא שייך לומר "רואין אותו" (כשני דברים נפרדין), מכיון שנעשה חלק מן העצם (שיחת עשרה בטבת תשמ"ז, התוועדויות ע' 230 הע' 94).
- ↑ סה"מ מלוקט ח"א ע' שעא. לקו"ש חי"א ע' 10.
- ↑ (תניא רפל"ז) התוועדויות תנש"א ח"ג ע' 311…
- ↑ התוועדויות תשמ"ה ח"ב ע' 840.
- ↑ לקו"ש חי"א ע' 9.
- ↑ שיחת ש"פ אמור תנש"א.
- ↑ קונט' ענינה של תורת החסידות ס"ד.
- ↑ התוועדויות תשמ"ג ח"ג ע' 1530, 1536.
- ↑ ד"ה מים רבים תשי"ז, סה"מ מלוקט א', אות ח.
- ↑ שמח"ת תשנ"ב.
- ↑ סוף ד"ה כימי צאתך תשל"ט, סה"מ מלוקט ג'.
- ↑ לקו"ש חי"ט ע' 246.
- ↑ ד"ה ונחה תשכ"ה, סה"מ מלוקט ב, אות ח-ט.
- ↑ אג"ק ח"ה ע' שג.
- ↑ אג"ק חי"א ע' תיז.
- ↑ ש"פ דברים תשד"מ, התוועדויות ע' 2305-2306.
- ↑ לקו"ש חכ"ט ע' 22.
- ↑ ד"ה ונגלה כבוד הוי' תשט"ו, אות ז.
- ↑ חנוכה לייב - ליל א' דחנוכה תשנ"ב???
- ↑ לקו"ש חט"ו ע' 42…
- ↑ סןף ד"ה ולא יכנף תשכ"א (הישן).
- ↑ תו"מ חכ"ג ע' 193.