אוירו של משיח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
אין תקציר עריכה
 
(28 גרסאות ביניים של 14 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''אוירו של משיח''' הינו מושג שחודש על יסוד לשון חז"ל 'רוחו של [[מלך המשיח]]' (רוח = אויר).  
'''אוירו של משיח''' הינו מושג על יסוד לשון חז"ל '{{מונחון|רוחו|אוויר}} של [[מלך המשיח]]'{{הערה|על הפסוק (בראשית א, ב): "והארץ הייתה תוהו ובוהו, וחושך על פני תהום, ורוח אלוקים מרחפת על פני המים". דרשו חז"ל (בראשית רבה, ב, ד): "רוח אלוקים" - זה רוחו של מלך המשיח}}.


על פי המבואר בחסידות [[אויר]] מבטא את עצם החיות, ולכן 'אוירו של משיח' משמעותו עצם נשמת משיח, דרגה עליונה מאד (ראה '[[עצם הנשמה]]').
== הסבר ==


'אויר של משיח' מקביל גם למושג 'התגלות מציאותו בתור מלך המשיח', שמשמעותו התגלות נשמת משיח באישיותו של ה'ראוי להיות משיח' - [[נשיא הדור]] שבכל דור, על ידי מינויו מאת ה' ושליחתו לתפקיד הגאולה.
בשלבי התגלותו של [[מלך המשיח]], ישנם שני שלבים: א. אוירו של משיח. ב. [[אורו של משיח (מושג)|אורו של משיח]]{{הערה|זהר ח"ג דף לד עמוד ב.}}. אוירו של משיח, רומז על עצם מציאותו של משיח, מכיוון שאויר הוא הנותן את החיות לאדם, על כן אויר מורה על ה'עצם' ומהות הדבר עצמו. אורו של משיח מצביע על השלב השני בו המשיח מתחיל לפעול בעולם - להתגלות ([[אור]]).


כדוגמה לכך ניתן לציין – בדרך אפשר – ל[[שיחה]] שאמר [[הרבי]] ב[[שבת]] פרשת וירא בשנת [[תשנ"ב]] בה נקבע "ישנה לא רק המציאות דמשיח, אלא גם ההתגלות דמשיח" – התגלות מציאותו בתור מלך המשיח. ואכן זו השיחה [[מוגה|המוגהת]] הראשונה בה נקבעה העובדה שנשיא דורנו הוא המשיח שבדורנו.
שני עניינים אלו מתבטאים במלכותו של משיח שעצם מלכותו אינה תלויה בפעולותיו לפי שהוא 'מלך בעצם' ודבר זה מתגלה בעצם זה שיעמוד מלך מבית דוד{{הערה|ראה גם בשיחת הרבי הנ"ל:"ההפטרה דשבוע שעבר מסתיימת בהכרזה "יחי אדוני המלך דוד לעולם".. שתוכנה של הכרזה זו הוא התגלות מציאותו דמלך המשיח. ועל ידי זה ואחרי זה באה התגלותו לעין כל על ידי פעולותיו כו'}}. אולם לאחריה בא פעולות מלכותו בעולם (כמו "ילחם מלחמות ה'" עד ש"נצח", וכיוצא בזה) וזה עניינו של 'אור' שהוא גילוי.
 
וזהו ש'אוירו' של משיח נעלה יותר מ'אורו' שבאוירו מתגלה העצם של משיח מה שאין כן באורו{{הערה|שיחת הרבי, [[שבת]] פרשת תולדות [[תשנ"ב]] - התוועדויות [[תשנ"ב]] כרך א עמוד 320.}}.
 
ולכן התגלות האויר של משיח הוא בעצם קבלת מלכותו של משיח שבעצם היעמוד מלך מתגלה מציאות המשיח.


==ראו גם==  
==ראו גם==  
*[[אורו של משיח]].
*[[אורו של משיח (מושג)|אורו של משיח]]


[[קטגוריה:נושאים בגאולה ומשיח]]
{{גאולה ומשיח}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:התגלות מלך המשיח]]

גרסה אחרונה מ־17:25, 30 באוקטובר 2024

אוירו של משיח הינו מושג על יסוד לשון חז"ל '
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון

לא נמצא templatedata תקין
רוחו של מלך המשיח'[1].

הסבר[עריכה | עריכת קוד מקור]

בשלבי התגלותו של מלך המשיח, ישנם שני שלבים: א. אוירו של משיח. ב. אורו של משיח[2]. אוירו של משיח, רומז על עצם מציאותו של משיח, מכיוון שאויר הוא הנותן את החיות לאדם, על כן אויר מורה על ה'עצם' ומהות הדבר עצמו. אורו של משיח מצביע על השלב השני בו המשיח מתחיל לפעול בעולם - להתגלות (אור).

שני עניינים אלו מתבטאים במלכותו של משיח שעצם מלכותו אינה תלויה בפעולותיו לפי שהוא 'מלך בעצם' ודבר זה מתגלה בעצם זה שיעמוד מלך מבית דוד[3]. אולם לאחריה בא פעולות מלכותו בעולם (כמו "ילחם מלחמות ה'" עד ש"נצח", וכיוצא בזה) וזה עניינו של 'אור' שהוא גילוי.

וזהו ש'אוירו' של משיח נעלה יותר מ'אורו' שבאוירו מתגלה העצם של משיח מה שאין כן באורו[4].

ולכן התגלות האויר של משיח הוא בעצם קבלת מלכותו של משיח שבעצם היעמוד מלך מתגלה מציאות המשיח.

ראו גם[עריכה | עריכת קוד מקור]


הערות שוליים

  1. על הפסוק (בראשית א, ב): "והארץ הייתה תוהו ובוהו, וחושך על פני תהום, ורוח אלוקים מרחפת על פני המים". דרשו חז"ל (בראשית רבה, ב, ד): "רוח אלוקים" - זה רוחו של מלך המשיח
  2. זהר ח"ג דף לד עמוד ב.
  3. ראה גם בשיחת הרבי הנ"ל:"ההפטרה דשבוע שעבר מסתיימת בהכרזה "יחי אדוני המלך דוד לעולם".. שתוכנה של הכרזה זו הוא התגלות מציאותו דמלך המשיח. ועל ידי זה ואחרי זה באה התגלותו לעין כל על ידי פעולותיו כו'
  4. שיחת הרבי, שבת פרשת תולדות תשנ"ב - התוועדויות תשנ"ב כרך א עמוד 320.