יואל כהן: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(מקור?)
שורה 22: שורה 22:
בשנת [[תשנ"ג]] שימש כחבר ב[[המטה העולמי להבאת המשיח|מטה העולמי להבאת המשיח]]. בתקופה זו עסק בלהט בנושא ה[[משיח]], [[גאולה]] ו[[יחי אדוננו]], בהתוועדויות, שיעורים, הרצאות וראיונות ב[[שבועון כפר חב"ד]]{{הערה|1=ראה דוגמאות ב'קישורים חיצוניים' להלן}}.
בשנת [[תשנ"ג]] שימש כחבר ב[[המטה העולמי להבאת המשיח|מטה העולמי להבאת המשיח]]. בתקופה זו עסק בלהט בנושא ה[[משיח]], [[גאולה]] ו[[יחי אדוננו]], בהתוועדויות, שיעורים, הרצאות וראיונות ב[[שבועון כפר חב"ד]]{{הערה|1=ראה דוגמאות ב'קישורים חיצוניים' להלן}}.


לאחר [[ג' תמוז תשנ"ד]], שינה את דעותיו (היפך דעת רוב רבני חב"ד דאז והביע התנגדות נחרצת לפעילות [[פרסום זהות המשיח]]‏‏{{הערה|בשנת [[תשס"ו]] התראיין ל[[כפר חב"ד (שבועון)|כפר חב"ד]] ובין הדברים נאמר בראיון כי פעילות מהסוג הנ"ל היא פגיעה ברבי החמורה ממלחמות ה[[יבסקציה]] בשעתו.}}. הרב כהן סבור כי אין ספק שהרבי עתיד להיות המשיח, למרות שאין מקום לנהל תעמולה על כך, לא בתוך חב"ד ולא מחוצה לה, ויציא בהכרזת "יהי אדונינו מורינו ורבינו נר לרגלינו לעולם ועד." {{הערה|הרב [[יואל כהן]], [http://chabadlibrary.org/books/pdf/mug2.pdf קובץ משיח וגאולה – ב], עמוד 12, 19-20}}.
לאחר [[ג' תמוז תשנ"ד]], שינה את דעותיו (היפך דעת רוב רבני חב"ד דאז והביע התנגדות נחרצת לפעילות [[פרסום זהות המשיח]]‏‏{{הערה|בשנת [[תשס"ו]] התראיין ל[[כפר חב"ד (שבועון)|כפר חב"ד]] ובין הדברים נאמר בראיון כי פעילות מהסוג הנ"ל היא פגיעה ברבי החמורה ממלחמות ה[[יבסקציה]] בשעתו.}}. הרב כהן סבור כי אין ספק שהרבי עתיד להיות המשיח, למרות שאין מקום לנהל תעמולה על כך, לא בתוך חב"ד ולא מחוצה לה.{{הערה|הרב [[יואל כהן]], [http://chabadlibrary.org/books/pdf/mug2.pdf קובץ משיח וגאולה – ב], עמוד 12, 19-20}}.


== ספריו ==
== ספריו ==

גרסה מ־23:58, 18 בנובמבר 2015

הרב יואל כהן

הרב יואל כהן, נודע כהחוזר הראשי של הרבי, כיהן כמשפיע בישיבת תומכי תמימים המרכזית - 770, נודע כאחד המשפיעים המוכרים של חב"ד בעולם.

הוא נודע מיוחד בכח הזיכרון שניחן בו, וביכולת ההעמקה וחוש ההסברה שיש לו. מבוקש לשיעורי חסידות והתוועדויות, גם אצל חסידי פולין. שיעוריו מפורסמים ויצאו לאור בספרים שונים.

תולדות חיים

ר' יואל נולד בשנת תר"צ ברוסיה, לאביו הרב רפאל נחמן כהן. בשנת תרצ"ו עלה עם משפחתו לארץ ישראל והתגורר ברמת גן. בשנות צעירותו חי בקהילות החסידיות שהתפתחו בארץ הקודש, בתל אביב ורמת גן.

במשך השנים למד בישיבת אחי תמימים בתל אביב אצל המשפיע ר' חיים שאול ברוק ובגיל שמונה עשרה, בשנת תש"י, נסע ללמוד בישיבת תומכי תמימים המרכזית - 770. כשהגיע לארצות הברית נודע לו מהסתלקותו של הרבי הריי"צ, והחליט בכל זאת להישאר - בעקבות הוראה שקיבל מהרבי, והתקשר בכל עוזו ונפשו לרבי.

ימים ספורים לאחר קבלת הנשיאות של הרבי, בהתוועדות י"א שבט תשי"א פנה אליו הרבי וביקשו להכין "הנחה" ממאמר "באתי לגני" שנאמר בהתוועדות. זו ההנחה הראשונה שהכין, ומכאן ואילך התחיל לחזור על התוועדויותיו של הרבי.

בחג השבועות תשי"ב לפנות בוקר, הרבי התוועד והמתין עם אמירת המאמר עד לשובו של ר' יואל מהמקווה.

בשנת תשי"ד התחתן עם מרת לובא לאה, בת ר' שניאור זלמן בוטמן.

בתחילת שנות הל"מדים (שנות השבעים) הורה הרבי לר' יואל להתחיל בכתיבת אנציקלופדיה מקיפה לתורת חסידות חב"ד, אותה התחיל יחד עם הרב חיים שלום דובער ליפסקר. כיום הוא עובד על עריכת הסדרה יחד עם הרב שלום חריטונוב, גם הוא מה'חוזרים' של הרבי מלך המשיח.

ר' יואל שימש כמשפיע ראשי בישיבת תומכי תמימים המרכזית - 770, בשנים האחרונות הצהיר שאינו כבר בהנהלת הישיבה. אך עדיין ממשיך למסור שיעורים ב770. מוסר שיעורי חסידות רבים לקהלים מחסידי פולין. לעתים יוצא למסעות להפצת החסידות בארצות הברית, אירופה וארץ הקודש.

בשנת תשנ"ג שימש כחבר במטה העולמי להבאת המשיח. בתקופה זו עסק בלהט בנושא המשיח, גאולה ויחי אדוננו, בהתוועדויות, שיעורים, הרצאות וראיונות בשבועון כפר חב"ד[1].

לאחר ג' תמוז תשנ"ד, שינה את דעותיו (היפך דעת רוב רבני חב"ד דאז והביע התנגדות נחרצת לפעילות פרסום זהות המשיח‏‏[2]. הרב כהן סבור כי אין ספק שהרבי עתיד להיות המשיח, למרות שאין מקום לנהל תעמולה על כך, לא בתוך חב"ד ולא מחוצה לה.[3].

ספריו

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ראה דוגמאות ב'קישורים חיצוניים' להלן
  2. בשנת תשס"ו התראיין לכפר חב"ד ובין הדברים נאמר בראיון כי פעילות מהסוג הנ"ל היא פגיעה ברבי החמורה ממלחמות היבסקציה בשעתו.
  3. הרב יואל כהן, קובץ משיח וגאולה – ב, עמוד 12, 19-20