והיה אור הלבנה כאור החמה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "{{ציטוט|תוכן=וְהָיָה אוֹר הַלְּבָנָה כְּאוֹר הַחַמָּה וְאוֹר הַחַמָּה יִהְיֶה שִׁבְעָתַיִם כְּאוֹר שִׁבְעַת הַיָּמִים|מקור=ישעי' ל, כו}} ====== התיקון והשלימות דהחסרון של שני מאורות הגדולים ====== הלבנה תאיר מעצמה<ref>לקו"ש ח"ט ע' 64. התוועדויות תשנ"ב ח"א ע' 225, 364....")
 
מ (החלפת טקסט – "דוגמא " ב־"דוגמה ")
 
(6 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
אחד מהייעודים לעתיד לבא הוא שה[[ירח|לבנה]] תאיר אור כמו ה[[שמש]] (ויותר ממנה), וכמו כן מהלך הלבנה תהיה כמו מהלך השמש,  והאור של השמש תהיה גם בהרבה יותר חזק.
== מקור היעוד ==
{{ציטוט|תוכן=וְהָיָה אוֹר הַלְּבָנָה כְּאוֹר הַחַמָּה וְאוֹר הַחַמָּה יִהְיֶה שִׁבְעָתַיִם כְּאוֹר שִׁבְעַת הַיָּמִים|מקור=ישעי' ל, כו}}
{{ציטוט|תוכן=וְהָיָה אוֹר הַלְּבָנָה כְּאוֹר הַחַמָּה וְאוֹר הַחַמָּה יִהְיֶה שִׁבְעָתַיִם כְּאוֹר שִׁבְעַת הַיָּמִים|מקור=ישעי' ל, כו}}
== מהות היעוד ==


====== התיקון והשלימות דהחסרון של שני מאורות הגדולים ======
====== התיקון והשלימות דהחסרון של שני מאורות הגדולים ======
הלבנה תאיר מעצמה<ref>לקו"ש ח"ט ע' 64. התוועדויות תשנ"ב ח"א ע' 225, 364. וראה התוועדויות תשד"מ ח"ג ע' 1528, איך והאם יהיה מצות קידוש החודש לעתיד לבא.</ref>.  
בתחילת הבריאה הקב"ה ברא שני מאורות הגדולים, שהשמש והירח היו שווים, אבל עכשיו כתוצאה מתערומת הלבנה בששת ימי בראשית ששני מלכים אינם יכולים להשתמש בכתר אחד, הקב"ה מיעט את הלבנה, המיעוט התבטע הן באורה שאין לה אור משל עצמה רק ממה שמקבלת מהשמש, והן בגודלה כתוצאה מכך גם מהלך הלבנה היא פחות ממהלך השמש במשך שנה, וכתוצאה מכך לוח היהודי היא חשבונות גדולים מאוד.
 
לעתיד לבא יתוקן החסרון של הלבנה, ואז הלבנה תאיר מעצמה ויהיה שוב שני מאורות הגדולים{{הערה|לקו"ש ח"ט ע' 64. התוועדויות תשנ"ב ח"א ע' 225, 364. וראה התוועדויות תשד"מ ח"ג ע' 1528, איך והאם יהיה מצות קידוש החודש לעתיד לבא.}}. ובמילא גם שנת הלבנה תהיה כמו של השמש, כי הכל תחזור [[כבר היה לעולמים|כמו שהיתה בתחילת הבריאה]].  


====== מעלת השמש ======
====== מעלת השמש ======
שבעתיים מאור של ששת ימי בראשית.
שהשמש תהיה "שבעתים כאור שבעת הימים" - שבעתים שבע שבעיות כאור של שבעת הימים הרי ארבעים ותשע שביעיות העולים לשלש מאות וארבעים ושלשה{{הערה|רש"י על הפסוק.}}.


====== מעלת הלבנה ======
====== מעלת הלבנה ======
השמש תהיה משפיעה להחמה "אשת חיל עטרת בעלה"<ref>התוועדויות תשד"מ ח"ד ע' 2490. </ref>.
השמש תהיה משפיעה להחמה "אשת חיל עטרת בעלה"{{הערה|התוועדויות תשד"מ ח"ד ע' 2490. }}.
 
== [[מעשינו ועבודתנו]] ==
אצל בני ישראל שהם עתידים להתחדש כמותה{{הערה|נוסח קידוש לבנה.}}, צריך להיות מעין ודוגמה לזה עתה, התגלות עצם של ישראל [גם בענינים פשוטים ע"י נתינת צרכים גשמיים ליהודי]{{הערה|ש"פ תולדות תשנ"ב.}}.


<sup>[3]</sup>.
== [[טעימה מהגאולה בדורינו|טעימה, ומעין]] ==


-כבר היה לעולמים:
=== אור שנברא ביום הראשון גנזו לצדיקים לעתיד לבא, גנזו בתורה, עתה בפנימיות התורה ===
אודות האור כי טוב שנברא ביום ראשון – אמרו חז"ל ש"גנזו לצדיקים לעתיד לבוא", וידוע מאמר הבעש"ט "והיכן גנזו – בתורה", היינו, שבתורה גנוז עכשיו האור שיהיה לעתיד לבוא. ומזה מובן שעל ידי התורה יכולים להגיע גם עכשיו לגילוי האור דלעתיד לבוא.


שני מאורות הגדולים<sup>[4]</sup>
כי נכון שזה אור שזה יתגלה רק בעתיד, אך אצל הקב"ה העתיד אחד עם העכשיו "היה, הווה ויהי כאחד", ומכיון שבני ישראל אחד עם התורה והקב"ה, אז כך גם גם בתורה, ובני ישראל (בצדיקים – שהענין דישראל וקוב"ה כולא חד הוא אצלם בגלוי) שכבר עכשיו, כי הם למעלה מהגבלות הזמן.


-מעשינו ועבודתנו:
האור דלעתיד לבוא ש"''גנזו'' בתורה" – הוא ''בפנימיות'' התורה, "אילנא דחיי".


אצל בני ישראל שהם עתידים להתחדש כמותה<ref>נוסח קידוש לבנה.</ref>, צריך להיות מעין ודוגמא לזה עתה, התגלות עצם של ישראל [גם בענינים פשוטים ע"י נתינת צרכים גשמיים ליהודי]<ref>ש"פ תולדות תשנ"ב.</ref>.
ועד"ז בנוגע ל"גנזו לצדיקים" – שאמיתת ענין הצדיק (יסו"ע שלמעלה ממלכות) הוא ע"י פנימיות התורה דוקא, ועי"ז נעשים למעלה מהגבלות הזמן.


-טעימה, מעין, והתחלה:
כלומר: ע"י פנימיות התורה ("גנזו בתורה") נעשה הענין דצדיקים, ועי"ז מגיעים לגילוי האור דלעתיד לבוא.{{הערה|ש"פ בראשית תשי"א.}}.
<references />{{גאולה ומשיח}}


גנזו לצדיקים לעתיד לבא, גנזו בתורה, עתה בפנימיות התורה<ref>ש"פ בראשית תשי"א.</ref>.
[[קטגוריה:יעודי הגאולה]]

גרסה אחרונה מ־21:01, 11 בדצמבר 2024

אחד מהייעודים לעתיד לבא הוא שהלבנה תאיר אור כמו השמש (ויותר ממנה), וכמו כן מהלך הלבנה תהיה כמו מהלך השמש, והאור של השמש תהיה גם בהרבה יותר חזק.

מקור היעוד[עריכה | עריכת קוד מקור]

וְהָיָה אוֹר הַלְּבָנָה כְּאוֹר הַחַמָּה וְאוֹר הַחַמָּה יִהְיֶה שִׁבְעָתַיִם כְּאוֹר שִׁבְעַת הַיָּמִים

ישעי' ל, כו

מהות היעוד[עריכה | עריכת קוד מקור]

התיקון והשלימות דהחסרון של שני מאורות הגדולים[עריכה | עריכת קוד מקור]

בתחילת הבריאה הקב"ה ברא שני מאורות הגדולים, שהשמש והירח היו שווים, אבל עכשיו כתוצאה מתערומת הלבנה בששת ימי בראשית ששני מלכים אינם יכולים להשתמש בכתר אחד, הקב"ה מיעט את הלבנה, המיעוט התבטע הן באורה שאין לה אור משל עצמה רק ממה שמקבלת מהשמש, והן בגודלה כתוצאה מכך גם מהלך הלבנה היא פחות ממהלך השמש במשך שנה, וכתוצאה מכך לוח היהודי היא חשבונות גדולים מאוד.

לעתיד לבא יתוקן החסרון של הלבנה, ואז הלבנה תאיר מעצמה ויהיה שוב שני מאורות הגדולים[1]. ובמילא גם שנת הלבנה תהיה כמו של השמש, כי הכל תחזור כמו שהיתה בתחילת הבריאה.

מעלת השמש[עריכה | עריכת קוד מקור]

שהשמש תהיה "שבעתים כאור שבעת הימים" - שבעתים שבע שבעיות כאור של שבעת הימים הרי ארבעים ותשע שביעיות העולים לשלש מאות וארבעים ושלשה[2].

מעלת הלבנה[עריכה | עריכת קוד מקור]

השמש תהיה משפיעה להחמה "אשת חיל עטרת בעלה"[3].

מעשינו ועבודתנו[עריכה | עריכת קוד מקור]

אצל בני ישראל שהם עתידים להתחדש כמותה[4], צריך להיות מעין ודוגמה לזה עתה, התגלות עצם של ישראל [גם בענינים פשוטים ע"י נתינת צרכים גשמיים ליהודי][5].

טעימה, ומעין[עריכה | עריכת קוד מקור]

אור שנברא ביום הראשון גנזו לצדיקים לעתיד לבא, גנזו בתורה, עתה בפנימיות התורה[עריכה | עריכת קוד מקור]

אודות האור כי טוב שנברא ביום ראשון – אמרו חז"ל ש"גנזו לצדיקים לעתיד לבוא", וידוע מאמר הבעש"ט "והיכן גנזו – בתורה", היינו, שבתורה גנוז עכשיו האור שיהיה לעתיד לבוא. ומזה מובן שעל ידי התורה יכולים להגיע גם עכשיו לגילוי האור דלעתיד לבוא.

כי נכון שזה אור שזה יתגלה רק בעתיד, אך אצל הקב"ה העתיד אחד עם העכשיו "היה, הווה ויהי כאחד", ומכיון שבני ישראל אחד עם התורה והקב"ה, אז כך גם גם בתורה, ובני ישראל (בצדיקים – שהענין דישראל וקוב"ה כולא חד הוא אצלם בגלוי) שכבר עכשיו, כי הם למעלה מהגבלות הזמן.

האור דלעתיד לבוא ש"גנזו בתורה" – הוא בפנימיות התורה, "אילנא דחיי".

ועד"ז בנוגע ל"גנזו לצדיקים" – שאמיתת ענין הצדיק (יסו"ע שלמעלה ממלכות) הוא ע"י פנימיות התורה דוקא, ועי"ז נעשים למעלה מהגבלות הזמן.

כלומר: ע"י פנימיות התורה ("גנזו בתורה") נעשה הענין דצדיקים, ועי"ז מגיעים לגילוי האור דלעתיד לבוא.[6].

  1. לקו"ש ח"ט ע' 64. התוועדויות תשנ"ב ח"א ע' 225, 364. וראה התוועדויות תשד"מ ח"ג ע' 1528, איך והאם יהיה מצות קידוש החודש לעתיד לבא.
  2. רש"י על הפסוק.
  3. התוועדויות תשד"מ ח"ד ע' 2490.
  4. נוסח קידוש לבנה.
  5. ש"פ תולדות תשנ"ב.
  6. ש"פ בראשית תשי"א.