וארו עם ענני שמיא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
(גרסת ביניים אחת של אותו משתמש אינה מוצגת)
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:ענן.jpg|300px|ממוזער|שמאל|עננים מעל [[770]], ועליהם מופיע כיתוב של ייעוד הגאולה: '''"וַאֲרוּ עִם עֲנָנֵי שְׁמַיָּא"''']]
[[קובץ:ענן.jpg|300px|ממוזער|שמאל|עננים מעל [[770]], ועליהם מופיע כיתוב של ייעוד הגאולה: '''"וַאֲרוּ עִם עֲנָנֵי שְׁמַיָּא"''']]
וארו עם [[ענן|ענני שמיא]], נאמר אודות מלך המשיח, שיופיע עם ענני שמיא.
'''"וארו עם [[ענן|ענני שמיא]]"''', נאמר אודות מלך המשיח, שיופיע עם ענני שמיא.


==במקורות==
==במקורות==
=== מלך המשיח ===
ב[[ספר דניאל]]{{הערה|ז, יג.}} נכתב: {{ציטוטון|חזה הוית בחזוי ליליא וארו עם ענני שמיא כבר אנש אתה הוה ועד עתיק יומיא מטה וקדמוהי הקרבוהי}}.
ב[[ספר דניאל]]{{הערה|ז, יג.}} נכתב: {{ציטוטון|חזה הוית בחזוי ליליא וארו עם ענני שמיא כבר אנש אתה הוה ועד עתיק יומיא מטה וקדמוהי הקרבוהי}}.


שורה 9: שורה 11:
וב[[גמרא]]{{הערה|[[מסכת סנהדרין]] מח, א.}} מקשים מהפסוק{{הערה|זכריה ט, ט.}} "עני ורוכב על [[חמור]]", ומתרצים: שאם בני ישראל יהיו במצב שזכו, וכמו כן אם הגאולה יהיה באופן של אחישנה, אז יופיע על ענני שמיא.
וב[[גמרא]]{{הערה|[[מסכת סנהדרין]] מח, א.}} מקשים מהפסוק{{הערה|זכריה ט, ט.}} "עני ורוכב על [[חמור]]", ומתרצים: שאם בני ישראל יהיו במצב שזכו, וכמו כן אם הגאולה יהיה באופן של אחישנה, אז יופיע על ענני שמיא.


===חידוש הרבי===
===בני ישראל===
הרבי אומר שבעצם גם לכל בני ישראל יעשה הקב"ה נס ויתן להם את האפשרות "לעוף" עם העננים שישאו היהודים לקראת הגאולה, על דרך שכתוב וארו עם ענני שמיא בנוגע למלך המשיח. ולא יצטרכו לבא לידי "טריין'ס" או "פליין'ס" ח"ו.
הרבי אומר<ref>כ"א מנ"א תשמ"ט, התוועדויות ס"ע 189. לקו"ש חכ"ג ע' 240.</ref> שבעצם גם לכל בני ישראל יעשה הקב"ה נס ויתן להם את האפשרות "לעוף" עם העננים שישאו היהודים לקראת הגאולה, על דרך שכתוב וארו עם ענני שמיא בנוגע למלך המשיח. ולא יצטרכו לבא לידי "[[רכבת|טריין'ס]]" או "[[מטוס|פליין'ס]]" ח"ו<ref>לקו"ש חל"ז ע' 136.</ref>.


==בכל שבת וראש חודש==
==בכל שבת וראש חודש==
{{להשלים}}
לעתיד לבא בני ישראל יעלו לבית המקדש בירושלים בכל שבת וראש חודש, שנאמר<ref>ישעי' סו, כג.</ref> "וְהָיָה מִדֵּי חֹדֶשׁ בְּחָדְשׁוֹ וּמִדֵּי שַׁבָּת בְּשַׁבַּתּוֹ יָבוֹא כָל בָּשָׂר לְהִשְׁתַּחֲו‍ֹת לְפָנַי אָמַר ה'".


== כבר היה לעולמים ==
והיאך באים בראש חדש ובשבת מסוף העולם? אלא העבים באים וטוענים אותם ומביאים אותם לירושלים, והם מתפללין שם בבקר, והוא שה[[נביא]] מקלסן<ref>ישעי' ס, ח.</ref> מי אלה כעב תעופינה<ref>ילקוט שמעוני רמז תקג.</ref>.
כשם שהיה ביציאת מצרים ענני הכבוד.
== [[כבר היה לעולמים]] ==
כשם שהיה ב[[יציאת מצרים]] [[ענני הכבוד]]<ref>התוועדויות תשמ"ב ח"ג ע' 1312.</ref>.


== מעשינו ועבודתנו ==
== [[מעשינו ועבודתינו|מעשינו ועבודתנו]] ==
העבודה בענינים רוחניים - מלמעל"ט - מביאה לוארו עם ענני שמיא, והעבודה בענינים חומריים - מלמטלמ"ע - מביא לעני ורוחב על החמור.
העבודה בענינים רוחניים - [[מלמעלה למטה|מלמעל"ט]] - מביאה לוארו עם ענני שמיא, והעבודה בענינים חומריים - [[מלמטה למעלה|מלמטלמ"ע]] - מביא ל[[חמורו של משיח|עני ורוחב על החמור]]<ref>לקו"ש ח"א ע' 70.</ref>.


על ידי העבודה של זריזות.
על ידי העבודה של [[זריזות]]<ref>התוועדויות תשמ"ג ח"ג ע' 1616.</ref>.


גם כשיש רוחות המנשבות, יש להפכם לעניני שמיא. דוגמא לדבר שיכולים לנצל כח הפועל, כדי לעשות אור בבית.
גם כשיש רוחות המנשבות, יש להפכם לעניני שמיא. דוגמא לדבר שיכולים לנצל כח הפועל, כדי לעשות אור בבית<ref>התוועדויות תשמ"ו ח"ג ע' 446.</ref>.


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:יעודי הגאולה]]
[[קטגוריה:יעודי הגאולה]]

גרסה אחרונה מ־23:23, 11 בספטמבר 2024

עננים מעל 770, ועליהם מופיע כיתוב של ייעוד הגאולה: "וַאֲרוּ עִם עֲנָנֵי שְׁמַיָּא"

"וארו עם ענני שמיא", נאמר אודות מלך המשיח, שיופיע עם ענני שמיא.

במקורות[עריכה | עריכת קוד מקור]

מלך המשיח[עריכה | עריכת קוד מקור]

בספר דניאל[1] נכתב: "חזה הוית בחזוי ליליא וארו עם ענני שמיא כבר אנש אתה הוה ועד עתיק יומיא מטה וקדמוהי הקרבוהי".

ומפרש רש"י: "כבר אנש אתה - הוא מלך המשיח".

ובגמרא[2] מקשים מהפסוק[3] "עני ורוכב על חמור", ומתרצים: שאם בני ישראל יהיו במצב שזכו, וכמו כן אם הגאולה יהיה באופן של אחישנה, אז יופיע על ענני שמיא.

בני ישראל[עריכה | עריכת קוד מקור]

הרבי אומר[4] שבעצם גם לכל בני ישראל יעשה הקב"ה נס ויתן להם את האפשרות "לעוף" עם העננים שישאו היהודים לקראת הגאולה, על דרך שכתוב וארו עם ענני שמיא בנוגע למלך המשיח. ולא יצטרכו לבא לידי "טריין'ס" או "פליין'ס" ח"ו[5].

בכל שבת וראש חודש[עריכה | עריכת קוד מקור]

לעתיד לבא בני ישראל יעלו לבית המקדש בירושלים בכל שבת וראש חודש, שנאמר[6] "וְהָיָה מִדֵּי חֹדֶשׁ בְּחָדְשׁוֹ וּמִדֵּי שַׁבָּת בְּשַׁבַּתּוֹ יָבוֹא כָל בָּשָׂר לְהִשְׁתַּחֲו‍ֹת לְפָנַי אָמַר ה'".

והיאך באים בראש חדש ובשבת מסוף העולם? אלא העבים באים וטוענים אותם ומביאים אותם לירושלים, והם מתפללין שם בבקר, והוא שהנביא מקלסן[7] מי אלה כעב תעופינה[8].

כבר היה לעולמים[עריכה | עריכת קוד מקור]

כשם שהיה ביציאת מצרים ענני הכבוד[9].

מעשינו ועבודתנו[עריכה | עריכת קוד מקור]

העבודה בענינים רוחניים - מלמעל"ט - מביאה לוארו עם ענני שמיא, והעבודה בענינים חומריים - מלמטלמ"ע - מביא לעני ורוחב על החמור[10].

על ידי העבודה של זריזות[11].

גם כשיש רוחות המנשבות, יש להפכם לעניני שמיא. דוגמא לדבר שיכולים לנצל כח הפועל, כדי לעשות אור בבית[12].

הערות שוליים

  1. ז, יג.
  2. מסכת סנהדרין מח, א.
  3. זכריה ט, ט.
  4. כ"א מנ"א תשמ"ט, התוועדויות ס"ע 189. לקו"ש חכ"ג ע' 240.
  5. לקו"ש חל"ז ע' 136.
  6. ישעי' סו, כג.
  7. ישעי' ס, ח.
  8. ילקוט שמעוני רמז תקג.
  9. התוועדויות תשמ"ב ח"ג ע' 1312.
  10. לקו"ש ח"א ע' 70.
  11. התוועדויות תשמ"ג ח"ג ע' 1616.
  12. התוועדויות תשמ"ו ח"ג ע' 446.