דבר מלכות וירא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(קרדיט לסיכום:'מדקדקים')
(הסרת קישורים עודפים)
 
(27 גרסאות ביניים של 6 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
[[קובץ:לחם.JPG|ממוזער|250px|{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=ויש להוסיף בנוגע לענין הגאולה, שהשלימות ד"ושבעת וברכת" תתכן אך ורק בגאולה העתידה, שהרי איך יתכן לומר "ושבעת", בה בשעה שהיהודי רעב לסעודת הלוויתן ושור הבר ויין המשומר!|מקור=סעיף ט"ז [[בלתי מוגה]].}}]]
'''דבר מלכות וירא''' היא ה[[שיחה]] שאמר [[הרבי]] ב[[שבת]] [[פרשת וירא]], [[ח"י חשון]] [[תשנ"ב]], ו[[מוגה|הוגהה]] על ידי הרבי ב[[לשון הקודש]].
'''דבר מלכות וירא''' היא ה[[שיחה]] שאמר [[הרבי]] ב[[שבת]] [[פרשת וירא]], [[ח"י חשון]] [[תשנ"ב]], ו[[מוגה|הוגהה]] על ידי הרבי ב[[לשון הקודש]].


במהלך השיחה אומר הרבי, שכבר יש לנו את ה[[גילוי]] של "וירא", של מ[[ימות המשיח]] וגם הגילוי של [[מלך המשיח]]. ולכן מה שנשאר לנו לעשות הוא, להפנים את ידיעה זו ולהשתוקק לזה, ועל יד כך, לפעול ב[[מעשה]] בשביל להיות [[כלי]] לגילוי.
במהלך השיחה אומר הרבי, שכבר יש לנו את ה[[גילוי]] של "וירא", של [[ימות המשיח]] ושל [[מלך המשיח]]. ולכן מה שנשאר לנו לעשות, הוא להפנים את ידיעה זו ולהשתוקק לזה, ועל יד כך, לפעול ב[[מעשה]] בשביל להיות [[כלי]] לגילוי.


שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]].
שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]].


==רקע==
==אודות השיחה==
בשיחה זו, הודיע הרבי הודעה מיוחדת שכמוה לא נשמעה מעולם: {{ציטוטון|ישנה לא רק המציאות דמשיח אלא גם ההתגלות דמשיח, ועכשיו צריכים רק לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש}}. במילים פשוטות: מלך המשיח כבר קיבל מהקב"ה את השליחות להביא את הגאולה, ועכשיו כל מה שנותר הוא רק שהעם יקבלו את פניו!


==סיכום==
הודעה זו, היא בהמשך לכל השיחות של הרבי מאז שנת [[תש"נ]] שמדגישים כל פעם יותר ויותר שאחנו נמצאים קרוב לימות המשיח, ועד לעיצומם של [[ימות המשיח]].
'''אותיות א' - ב':''' צריך ללמוד את ההוראה אלינו מ: [[פרשת וירא]], [[ח"י חשון]] ו[[כ' חשון]]. מביא את הסיפור מ[[אדמו"ר הרש"ב]] שבכה שלא ראה את ה' כ[[אברהם אבינו]], וענה לו ה[[הצמח צדק|צמח צדק]] שכשיוהודי בן 99 מחליט לעשות [[ברית מילה]] - מגיע לו שה' יתגלה אליו. ומהי ההוראה מזה '''אלינו?'''


'''אותיות ג' - ז':''' בגילוי של "וירא" שבעקבות המילה 2 קצוות, [[גילוי]] נעלה ביותר, ולאידך, שחדר ב[[פנימיות]]. וזו מעלת מצות [[ברית מילה|מילה]] - שהיא מצוה גדולה, שחודרת ב[[גוף]] ה[[גשמי]]. וזאת כי [[רצון|נתאווה]] [[הקב"ה]] ל[[דירה בתחתונים]], ולכן דוקא בהמשכה הכי בתחתונים, מתגלית הדרגא הכי נעלית ב[[אלוקות]]. הענין של "וירא"{{הערה|הגילוי הכי נעלה, שחודר הכי למטה.}} קיים אצל כל [[יהודי]]: בכל יהודי ישנו ענין המילה, שאז נכנסת בו [[נפש אלוקית]] נעלית החודרת בגוף הגשמי. ולכן, כבר אצל [[ילד]] יהודי רואים בגלוי את ה[[נשמה]] המתבטאת בפועל בחייו, ב[[גוף|גופו]], [[בית]]ו, וחלקו ב[[עולם]].
יומיים לאחר שיחה זו, ב[[כ' מר חשון]], הוציא הרבי את ה[[קונטרס בית רבינו שבבבל]], שמדגיש עוד יותר את [[זהות משיח]], ובהמשך את [[דבר מלכות חיי שרה]], שבו מודגשת עוד יותר [[השליחות היחידה]] שנותרה לגאולה - [[קבלת פני משיח]].


'''אותיות ח' - י':''' וזוהי '''ההוראה מהסיפור''': המציאות של "וירא" קיימת '''אצל כל יהודי''', והרבי הרש"ב בכה כי רצה לראות זאת בהתגלות; תשובת הצמח צדק מדברת על העבודה הנדרשת, של ידה יכולים לקבל גם את ההתגלות. וזו ההוראה מ"וירא" אלינו: לכל יהודי ישנה מציאות של "וירא", נשמתו. בזכותה הוא מתעורר ומשתוקק לראות זאת בהתגלות; ועובד להחדיר אלוקות בעצמו ובעולם. וזוהי משמעות התאריך ח"י מרחשון, החדרת החיות האלקית - ח"י, בעניני העולם - מרחשון.
==השיחה בקצרה==
{{ציטוט-צף|ועוד ועיקר – שכבר לא נשאר פנאי לדבר עוד משהו בכל זה ("ס'ניטא קיין צייט צו רעדן"), כיון שצריכים ללכת לקבל פני משיח צדקנו, כ"ק מו"ח אדמו"ר – תיכף ומיד, ממש ממש ממש!|סעיף כ"א, בלתי מוגה.}}
צריך ללמוד את ההוראה אלינו מ: [[פרשת וירא]], [[ח"י חשון]] ו[[כ' חשון]]. ידוע הסיפור עם ה[[אדמו"ר הרש"ב]] שבכה על שלא ראה את ה' כ[[אברהם אבינו]], וענה לו ה[[הצמח צדק|צמח צדק]] שכאשר יהודי בן 99 מחליט [[ברית מילה|למול]] את עצמו - מגיע לו שה' יתגלה אליו. ומהי ההוראה מזה אלינו?


'''אותיות י"א - י"ד:''' בדיוק אותו תהליך של "וירא", קיים גם לגבי היחס שלנו ל[[גאולה]]: לכל יהודי ישנה מציאות ה"וירא" של [[ניצוץ המשיח]] שבתוכו. בזכותו הוא מתעורר ומשתוקק לראות בגילוי את ה[[משיח]]; ועובד להחדיר את הגאולה בכל פרטי חייו. הענין ניכר בעבודתו של הרבי הרש"ב - שייסד את [[ישיבת תומכי תמימים]], שבה לומדים [[חסידות]] מעין הגאולה ונלחמים להבאתה; ומודגש בדור זה, בשנה זו ובשבת זו, לאחר שנסתיימה ונשלמה כל העבודה ואוחזים בתקופה השייכת ל[[בית המקדש השלישי]]. ובדיוק אותו תהליך של גאולה אצל כל אחד, קיים גם לגבי המשיח הכללי: בכל דור ישנה מציאות של משיח. בדורנו, ישנה גם ההתגלות של משיח, ומה שנשאר הוא לקבל את פניו - להחדיר את התשוקה לגאולה בכל פרט וענין. ותיכף ומיד ממלא הקב"ה את התשוקה ומגלה בפועל את משיח צדקנו, נשיא דורנו ו"אלקינו זה".
בגילוי שהיה בעקבות המילה 2 קצוות: [[גילוי]] נעלה ביותר; ולאידך, גילוי שחדר ב[[פנימיות]]. וזו מעלת מצות [[ברית מילה|מילה]] - שהיא מצוה גדולה, שחודרת ב[[גוף]] ה[[גשמי]]. וזאת כי [[רצון|נתאווה]] [[הקב"ה]] ל[[דירה בתחתונים]], ולכן דוקא בהמשכה הכי בתחתונים, מתגלית הדרגא הכי נעלית ב[[אלוקות]]. הענין של "וירא"{{הערה|הגילוי הכי נעלה, שחודר הכי למטה.}} קיים אצל כל [[יהודי]]: בכל יהודי ישנו ענין המילה, שאז נכנסת בו [[נפש אלוקית]] נעלית החודרת בגוף הגשמי. ולכן, כבר אצל [[ילד]] יהודי רואים בגלוי את ה[[נשמה]] המתבטאת בפועל בחייו, בגופו, [[בית]]ו, וחלקו ב[[עולם]].
 
וזוהי '''ההוראה מהסיפור''': המציאות של "וירא" קיימת '''אצל כל יהודי''', והרבי הרש"ב בכה כי רצה לראות זאת בהתגלות; תשובת הצמח צדק מדברת על העבודה הנדרשת, של ידה יכולים לקבל גם את ההתגלות. וזו ההוראה מ"וירא" אלינו: לכל יהודי ישנה מציאות של "וירא", נשמתו. בזכותה הוא מתעורר ומשתוקק לראות זאת בהתגלות; ועובד להחדיר אלוקות בעצמו ובעולם. וזוהי משמעות התאריך ח"י מרחשון, החדרת החיות האלקית - ח"י, בעניני העולם - מרחשון.
 
בדיוק אותו תהליך של "וירא", קיים גם לגבי היחס שלנו ל[[גאולה]]: לכל יהודי ישנה מציאות ה"וירא" של [[ניצוץ המשיח]] שבתוכו. בזכותו הוא מתעורר ומשתוקק לראות בגילוי את ה[[משיח]]; ועובד להחדיר את הגאולה בכל פרטי חייו. הענין ניכר בעבודתו של הרבי הרש"ב - שייסד את [[ישיבת תומכי תמימים]], שבה לומדים [[חסידות]] מעין הגאולה ונלחמים להבאתה; ומודגש בדור זה, בשנה זו ובשבת זו, לאחר שנסתיימה ונשלמה כל העבודה ואוחזים בתקופה השייכת ל[[בית המקדש השלישי]]. ובדיוק אותו תהליך של גאולה אצל כל אחד, קיים גם לגבי המשיח הכללי: בכל דור ישנה מציאות של משיח. ובדורנו, ישנה גם התגלותו, ומה שנשאר הוא לקבל את פניו - להחדיר את התשוקה לגאולה בכל פרט וענין.
 
==קישורים חיצוניים==
* השיחה: '''[https://drive.google.com/file/d/0B6t2zW9zs378bjFUSER3aXotM2M/view?usp=drivesdk&resourcekey=0-vdUOobksAo-t0s0mH18r4Q מוגה (לשון הקודש)] {{*}} [https://docs.google.com/document/d/1BvD9YOXRU39WLa7EH1YoRTI3cI0JexcL1k-3xKilEuY/edit?usp=drivesdk גרסת טקסט] {{*}} [https://docs.google.com/document/d/0B91KHRkDr3SAenBIa2I1TzAyd0E/edit?usp=drive_link&ouid=113047085946654283603&resourcekey=0-MlJ5ko7kWJcvgN9cdfUN0w&rtpof=true&sd=true בלתי מוגה - שיחה ויומן]'''
* ביאורים: '''[https://drive.google.com/file/d/0B2SxIZ_lqqqrVGJuTG5hTm5Qd3hMdzMzbXhJSXpoZHRTYXE0/view?usp=drivesdk השיחה המבוארת]'''.
* גליונות: '''[https://torah4blind.org/hebrew/dmc-vayeira-heb-5767.pdf דבר מלכות לנוער] {{*}} [https://chabad.info/wp-content/uploads/2019/02/18-02-2019-03-02-43-מדקדקים-גליון-ג-וירא-מעודכן.pdf מדקדקים]'''.


{{שיחות הדבר מלכות}}
{{שיחות הדבר מלכות}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:שיחות הדבר מלכות|וירא]]
[[קטגוריה:פרשת וירא]]

גרסה אחרונה מ־21:17, 16 ביולי 2023

ויש להוסיף בנוגע לענין הגאולה, שהשלימות ד"ושבעת וברכת" תתכן אך ורק בגאולה העתידה, שהרי איך יתכן לומר "ושבעת", בה בשעה שהיהודי רעב לסעודת הלוויתן ושור הבר ויין המשומר!
סעיף ט"ז בלתי מוגה.

דבר מלכות וירא היא השיחה שאמר הרבי בשבת פרשת וירא, ח"י חשון תשנ"ב, והוגהה על ידי הרבי בלשון הקודש.

במהלך השיחה אומר הרבי, שכבר יש לנו את הגילוי של "וירא", של ימות המשיח ושל מלך המשיח. ולכן מה שנשאר לנו לעשות, הוא להפנים את ידיעה זו ולהשתוקק לזה, ועל יד כך, לפעול במעשה בשביל להיות כלי לגילוי.

שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות דבר מלכות.

אודות השיחה[עריכה | עריכת קוד מקור]

בשיחה זו, הודיע הרבי הודעה מיוחדת שכמוה לא נשמעה מעולם: "ישנה לא רק המציאות דמשיח אלא גם ההתגלות דמשיח, ועכשיו צריכים רק לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש". במילים פשוטות: מלך המשיח כבר קיבל מהקב"ה את השליחות להביא את הגאולה, ועכשיו כל מה שנותר הוא רק שהעם יקבלו את פניו!

הודעה זו, היא בהמשך לכל השיחות של הרבי מאז שנת תש"נ שמדגישים כל פעם יותר ויותר שאחנו נמצאים קרוב לימות המשיח, ועד לעיצומם של ימות המשיח.

יומיים לאחר שיחה זו, בכ' מר חשון, הוציא הרבי את הקונטרס בית רבינו שבבבל, שמדגיש עוד יותר את זהות משיח, ובהמשך את דבר מלכות חיי שרה, שבו מודגשת עוד יותר השליחות היחידה שנותרה לגאולה - קבלת פני משיח.

השיחה בקצרה[עריכה | עריכת קוד מקור]

" ועוד ועיקר – שכבר לא נשאר פנאי לדבר עוד משהו בכל זה ("ס'ניטא קיין צייט צו רעדן"), כיון שצריכים ללכת לקבל פני משיח צדקנו, כ"ק מו"ח אדמו"ר – תיכף ומיד, ממש ממש ממש! "

– סעיף כ"א, בלתי מוגה.

צריך ללמוד את ההוראה אלינו מ: פרשת וירא, ח"י חשון וכ' חשון. ידוע הסיפור עם האדמו"ר הרש"ב שבכה על שלא ראה את ה' כאברהם אבינו, וענה לו הצמח צדק שכאשר יהודי בן 99 מחליט למול את עצמו - מגיע לו שה' יתגלה אליו. ומהי ההוראה מזה אלינו?

בגילוי שהיה בעקבות המילה 2 קצוות: גילוי נעלה ביותר; ולאידך, גילוי שחדר בפנימיות. וזו מעלת מצות מילה - שהיא מצוה גדולה, שחודרת בגוף הגשמי. וזאת כי נתאווה הקב"ה לדירה בתחתונים, ולכן דוקא בהמשכה הכי בתחתונים, מתגלית הדרגא הכי נעלית באלוקות. הענין של "וירא"[1] קיים אצל כל יהודי: בכל יהודי ישנו ענין המילה, שאז נכנסת בו נפש אלוקית נעלית החודרת בגוף הגשמי. ולכן, כבר אצל ילד יהודי רואים בגלוי את הנשמה המתבטאת בפועל בחייו, בגופו, ביתו, וחלקו בעולם.

וזוהי ההוראה מהסיפור: המציאות של "וירא" קיימת אצל כל יהודי, והרבי הרש"ב בכה כי רצה לראות זאת בהתגלות; תשובת הצמח צדק מדברת על העבודה הנדרשת, של ידה יכולים לקבל גם את ההתגלות. וזו ההוראה מ"וירא" אלינו: לכל יהודי ישנה מציאות של "וירא", נשמתו. בזכותה הוא מתעורר ומשתוקק לראות זאת בהתגלות; ועובד להחדיר אלוקות בעצמו ובעולם. וזוהי משמעות התאריך ח"י מרחשון, החדרת החיות האלקית - ח"י, בעניני העולם - מרחשון.

בדיוק אותו תהליך של "וירא", קיים גם לגבי היחס שלנו לגאולה: לכל יהודי ישנה מציאות ה"וירא" של ניצוץ המשיח שבתוכו. בזכותו הוא מתעורר ומשתוקק לראות בגילוי את המשיח; ועובד להחדיר את הגאולה בכל פרטי חייו. הענין ניכר בעבודתו של הרבי הרש"ב - שייסד את ישיבת תומכי תמימים, שבה לומדים חסידות מעין הגאולה ונלחמים להבאתה; ומודגש בדור זה, בשנה זו ובשבת זו, לאחר שנסתיימה ונשלמה כל העבודה ואוחזים בתקופה השייכת לבית המקדש השלישי. ובדיוק אותו תהליך של גאולה אצל כל אחד, קיים גם לגבי המשיח הכללי: בכל דור ישנה מציאות של משיח. ובדורנו, ישנה גם התגלותו, ומה שנשאר הוא לקבל את פניו - להחדיר את התשוקה לגאולה בכל פרט וענין.

קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]


הערות שוליים

  1. הגילוי הכי נעלה, שחודר הכי למטה.