שנה שמלך המשיח נגלה בה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(37 גרסאות ביניים של 21 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
חז"ל מבארים, שהגאולה ממצרים הייתה באות פ' ("פקד פקדתי
[[קובץ:שנה שמלך המשיח נגלה בה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|עיתון בארץ מדווח על בשורת הרבי]]
אתכם"), ולכן [[משה רבנו]] התגלה בגיל פ' ( 80 ), ואילו הגאולה האחרונה היא
'''שנה שמלך המשיח נגלה בה''', הוא כינוי מהמדרש לשנה בה תחל התגלות [[מלך המשיח]], ויתרחשו בו מאורעות כחלק מהכנת העולם ל[[גאולה]]. על פי דברי [[הרבי מליובאוויטש]], שנת [[תנש"א]] (1991), היא השנה בה החלה התגלות משיח המתואר במדרש.
באות צ' (צמח צמחתי לכם, שנאמר "איש צמח שמו ומתחתיו יצמח", "את
צמח דוד עבדך מהרה תצמיח"), ולפי זה מתגלה המלך המשיח בגיל צ'.  


בי"א ב[[ניסן]] בשנת [[תנש"א]] - נכנס כ"ק אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע  לשנת
== מקור המשפט ==
הצדי"ק ( 90 ) להולדתו.
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו, כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה. מלך פרס מתגרה במלך ערבי, והולך מלך ערבי לארם ליטול עצה מהם.. וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה. וישראל מתרעשים ומתבהלים, ואומרים: להיכן נבוא ונלך, להיכן נבוא ונלך? ואומר להם [=[[הקב"ה]] לישראל]: בני, אל תתייראו, כל מה שעשיתי, לא עשיתי אלא בשבילכם. מפני מה אתם מתייראים? אל תיראו, הגיע זמן גאולתכם.|מקור=[[ילקוט שמעוני]] ישעיה רמז תצט}}


לקראת שנת ה'תנש"א הורה הרבי נשיא דורנו לפרסם קטע
==נבואת הרבי==
ממדרש ילקוט שמעוני המתאר את מאורעות השנה שמלך המשיח נגלה
ב[[ט"ז באב]] [[תש"נ]], תלה ר' [[יוסף יצחק קייזן]] פתק, בקיר בית המדרש ב-[[770]], ובו צילום קטע המדרש האמור. כשיצא הרבי מבית המדרש עצר על יד המודעה והביט בה מספר שניות. באותו ערב התקשרו ממזכירות הרבי לאותו א' ובקשו להוסיף גם את סיום הקטע במדרש: {{ציטוטון|שנו רבותינו: בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג [[בית המקדש]] והוא משמיע להם לישראל ואומר: ענוים, הגיע זמן גאולתכם!}}
בה. הרבי הסביר שהמאורעות במפרץ הפרסי תואמים בדיוק לנאמר
במדרש, והסביר שזוהי אכן השנה בה מלך המשיח כבר מתחיל להתגלות.


את התגלות זו הגדיר הרבי  מאוחר יותר כ'התגלות
באותה תקופה החלה דריכות בעולם בעקבות פלישת צבא עיראק לכוויית, ימים מספר קודם השיחה החל מבצע "מגן במדבר" בו חברו 34 מדינות לפעולה נגד עיראק, מה שהוביל בהמשך לפריצת [[מלחמת המפרץ]].
מציאותו של מלך המשיח '.  


את פעולותיו הוא עדיין לא השלים - כי עליו עוד לבנות את בית המקדש ולקבץ את נדחי ישראל - אך מציאותו התגלתה והיא מוכרת לכולם.
ב[[שבת]] פרשת ראה, כ"ז באב תש"נ, הביא הרבי לראשונה את דברי המדרש. והרגיע את הלחצים באומרו שמלחמה זו היא התגשמות דברי המדרש, ואלו חלק מהסימנים לכך שעומדים על [[סף הגאולה]].


וכפי שכתוב שבכל דור ישנו אותו אחד הראוי להיות גואל, אך כל עוד
במשך השבועות והחודשים שחלפו, השווה הרבי כיצד רואים את המאורעות התואמים בין הנאמר במדרש למתרחש באותם ימים, וכיצד אנו נמצאים כעת בשנה שמלך המשיח מתגלה בה:
הוא לא קבל את ההוראה לגאול את ישראל הוא עצמו אינו יודע שהוא
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=המאורעות במפרץ הפרסי - מסימני הגאולה כמאמר רז"ל בנוגע ל"מלכיות מתגרות כו'", ובפרטיות יותר - "מלך פרס (דקאי בפשטות על השטח שכולל עירק) מתגרה במלך ערבי כו' וכל אומות העולם מתרעשין ומתבהלים כו', ואומר (הקב"ה) להם (לישראל).. אל תיראו הגיע זמן גאולתכם", וממשיך ומסיים "בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג [[בית המקדש]] והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם|מקור=שיחת שבת פרשת בראשית תנש"א}}.
המשיח, אך כשהגיע אותו זמן וה' יגלה אליו ושלחו לגאול את ישראל הוא
יודע בעצמו וכל אחד מאיתנו יכול לדעת ולהצביע עליו 'הנה זה מלך המשיח
בא'. ידיעה זו נקראת 'התגלות מציאותו' וזהו האירוע החשוב של שנת
ה'תנש"א.


על פי דברי חז"ל, להתגלות [[משיח]] יהיה סימן מקדים של מלחמת פרס בערב הגוררת את כל העולם. חז"ל מתארים כיצד על רקע המבוכה העולמית והישראלית נשמעת בשורת הגאולה "[[הגיע זמן גאולתכם]]".  קובע שסימנים אלו נתקיימו ב[[מלחמת המפרץ]] בשנת [[תנש"א]].
הרבי הסביר אשר דברי המדרש אודות בשורתו של משיח מעל גג בית המקדש מכוונים על התקופה הנוכחית, ומשמעותו של גג בית המקדש היא ה'מקדש מעט' העיקרי של הגלות - בית מדרשו של מלך המשיח המכונה כ'גג' משום שגג המקדש ביחס למקדש עצמו אינו קדוש, כמו ה'מקדש מעט' של הגלות ביחס לבית המקדש שבירושלים. ממקדש מעט זה מבשר המשיח שהגיע זמן הגאולה.  


ואכן, באותה תקופה יצא אדמו"ר זי"ע בהכרזה 'הגיע זמן גאולתכם', וקבע ש"המינוי דדוד מלכא משיחא הרי כבר היה", ובמשך השנה (בפרט מאז [[כ"ח ניסן תנש"א]]) החלה תקופת ההכרה והפרסום וההכרזה ש[[נשיא הדור|נשיא דורנו]] הוא ראש הדור, על ידי פסק דין שהרבי  פסק הדין המפורסם '[[חזקת משיח|בחזקת שהוא משיח]]', חתימות על שטר קבלת המלכות, וההכרזה  – כל זה בעידודו הנמרץ.
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=מלך המשיח עומד (מכבר) על גג [[בית המקדש]] והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם", וכידוע דגגין לא נתקדשו, והרי זה בדוגמת חוץ לארץ שלא נתקדש (על כל פנים - לא כמו ארץ ישראל). ולזה באה ההכרזה (כפי שהכריזו גם בהתוועדויות שלפני זה) - "הגיע זמן גאולתכם" תיכף ומיד ממש, ממש ממש ממש...|מקור=שיחת שבת פרשת חיי שרה תנש"א}}


על שנה זו נתן אדמו"ר זי"ע את הסימן "תהא שנת אראנו נפלאות" (או "נפלאות אראנו") – נפלאות הגאולה השלימה. וכן קישר זאת עם הפסוק "ותנשא מלכותו", המדבר אודות מלכות דוד ושלמה עד למלך המשיח, שמתגלה בשנת תנש"א.
ב[[שבת]] פרשת בלק מגדיר הרבי באופן סופי את שנה זו כשנה שמלך המשיח נגלה בה:
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=שנה זו היא "(תהא) שנת נפלאות אראנו", השנה שבה יקויים היעוד "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", וכבר ראו בפועל "נפלאות" המעידים שזוהי ה"שנה שמלך המשיח נגלה בו", ועד ל"שעה שמלך המשיח בא.. והוא משמיע להם לישראל ענוים הגיע זמן גאולתם" (כדברי הילקוט שמעוני) ועד להכרזה ש"הנה זה (המלך המשיח) בא" שכבר בא, היינו, שעומדים כבר על סף התחלת ימות המשיח, על סף התחלת הגאולה, ותיכף ומיד המשכתה ושלימותה}}


[[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]]
על שנה זו נתן הרבי את הסימן "תהא שנת [[אראנו נפלאות]]" - נפלאות הגאולה השלימה. וכן קישר זאת עם הפסוק "ותנשא מלכותו", המדבר אודות מלכות [[דוד]] ו[[שלמה]] עד ל[[מלך המשיח]], שמתגלה בשנת [[תנש"א]].
 
==ראו גם==
*[[בשורת הגאולה]]
*[[טעימה מהגאולה בדורנו]]
 
{{גאולה ומשיח}}
{{הערות שוליים}}
 
[[קטגוריה:הגאולה בדורנו]]
[[קטגוריה:התגלות מלך המשיח]]

גרסה אחרונה מ־08:22, 2 בנובמבר 2023

עיתון בארץ מדווח על בשורת הרבי

שנה שמלך המשיח נגלה בה, הוא כינוי מהמדרש לשנה בה תחל התגלות מלך המשיח, ויתרחשו בו מאורעות כחלק מהכנת העולם לגאולה. על פי דברי הרבי מליובאוויטש, שנת תנש"א (1991), היא השנה בה החלה התגלות משיח המתואר במדרש.

מקור המשפט[עריכה | עריכת קוד מקור]

אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו, כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה. מלך פרס מתגרה במלך ערבי, והולך מלך ערבי לארם ליטול עצה מהם.. וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה. וישראל מתרעשים ומתבהלים, ואומרים: להיכן נבוא ונלך, להיכן נבוא ונלך? ואומר להם [=הקב"ה לישראל]: בני, אל תתייראו, כל מה שעשיתי, לא עשיתי אלא בשבילכם. מפני מה אתם מתייראים? אל תיראו, הגיע זמן גאולתכם.

ילקוט שמעוני ישעיה רמז תצט

נבואת הרבי[עריכה | עריכת קוד מקור]

בט"ז באב תש"נ, תלה ר' יוסף יצחק קייזן פתק, בקיר בית המדרש ב-770, ובו צילום קטע המדרש האמור. כשיצא הרבי מבית המדרש עצר על יד המודעה והביט בה מספר שניות. באותו ערב התקשרו ממזכירות הרבי לאותו א' ובקשו להוסיף גם את סיום הקטע במדרש: "שנו רבותינו: בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר: ענוים, הגיע זמן גאולתכם!"

באותה תקופה החלה דריכות בעולם בעקבות פלישת צבא עיראק לכוויית, ימים מספר קודם השיחה החל מבצע "מגן במדבר" בו חברו 34 מדינות לפעולה נגד עיראק, מה שהוביל בהמשך לפריצת מלחמת המפרץ.

בשבת פרשת ראה, כ"ז באב תש"נ, הביא הרבי לראשונה את דברי המדרש. והרגיע את הלחצים באומרו שמלחמה זו היא התגשמות דברי המדרש, ואלו חלק מהסימנים לכך שעומדים על סף הגאולה.

במשך השבועות והחודשים שחלפו, השווה הרבי כיצד רואים את המאורעות התואמים בין הנאמר במדרש למתרחש באותם ימים, וכיצד אנו נמצאים כעת בשנה שמלך המשיח מתגלה בה:

המאורעות במפרץ הפרסי - מסימני הגאולה כמאמר רז"ל בנוגע ל"מלכיות מתגרות כו'", ובפרטיות יותר - "מלך פרס (דקאי בפשטות על השטח שכולל עירק) מתגרה במלך ערבי כו' וכל אומות העולם מתרעשין ומתבהלים כו', ואומר (הקב"ה) להם (לישראל).. אל תיראו הגיע זמן גאולתכם", וממשיך ומסיים "בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם

שיחת שבת פרשת בראשית תנש"א

.

הרבי הסביר אשר דברי המדרש אודות בשורתו של משיח מעל גג בית המקדש מכוונים על התקופה הנוכחית, ומשמעותו של גג בית המקדש היא ה'מקדש מעט' העיקרי של הגלות - בית מדרשו של מלך המשיח המכונה כ'גג' משום שגג המקדש ביחס למקדש עצמו אינו קדוש, כמו ה'מקדש מעט' של הגלות ביחס לבית המקדש שבירושלים. ממקדש מעט זה מבשר המשיח שהגיע זמן הגאולה.

מלך המשיח עומד (מכבר) על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם", וכידוע דגגין לא נתקדשו, והרי זה בדוגמת חוץ לארץ שלא נתקדש (על כל פנים - לא כמו ארץ ישראל). ולזה באה ההכרזה (כפי שהכריזו גם בהתוועדויות שלפני זה) - "הגיע זמן גאולתכם" תיכף ומיד ממש, ממש ממש ממש...

שיחת שבת פרשת חיי שרה תנש"א

בשבת פרשת בלק מגדיר הרבי באופן סופי את שנה זו כשנה שמלך המשיח נגלה בה:

שנה זו היא "(תהא) שנת נפלאות אראנו", השנה שבה יקויים היעוד "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", וכבר ראו בפועל "נפלאות" המעידים שזוהי ה"שנה שמלך המשיח נגלה בו", ועד ל"שעה שמלך המשיח בא.. והוא משמיע להם לישראל ענוים הגיע זמן גאולתם" (כדברי הילקוט שמעוני) ועד להכרזה ש"הנה זה (המלך המשיח) בא" שכבר בא, היינו, שעומדים כבר על סף התחלת ימות המשיח, על סף התחלת הגאולה, ותיכף ומיד המשכתה ושלימותה

על שנה זו נתן הרבי את הסימן "תהא שנת אראנו נפלאות" - נפלאות הגאולה השלימה. וכן קישר זאת עם הפסוק "ותנשא מלכותו", המדבר אודות מלכות דוד ושלמה עד למלך המשיח, שמתגלה בשנת תנש"א.

ראו גם[עריכה | עריכת קוד מקור]


הערות שוליים