תומכי תמימים בית שמש (גדולה): הבדלים בין גרסאות בדף
מה עם ההתגלות? (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
מה עם ההתגלות? (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 44: | שורה 44: | ||
בכל העת נעשים שיפוצים מאסיביים להמשך הרחבת המתחם. | בכל העת נעשים שיפוצים מאסיביים להמשך הרחבת המתחם. | ||
== | ==מאפייני הישיבה== | ||
הישיבה שמה דגש על שמירת האופי החסידי של הבחורים וניתוקם מהוויות העולם, וישנו סינון משמעותי בקבלת הבחורים לישיבה{{מקור}} | הישיבה שמה דגש על שמירת האופי החסידי של הבחורים וניתוקם מהוויות העולם, וישנו סינון משמעותי בקבלת הבחורים לישיבה{{מקור}}. | ||
בישיבה ישנו דגש על לימוד הלכה בעיון, כך שבשונה מכל ישיבות חב"ד לומדים בסדר אחר הצהריים במשך שעתיים הלכות שבת מהגמרא והראשונים עד פסיקת ההלכה ב[[שולחן ערוך אדמו"ר הזקן]] וספרי ה[[אחרונים]], כשמידי שבוע נמסר שיעור כללי על החומר הנלמד על ידי הרב משה קורנוויץ. | בישיבה ישנו דגש על לימוד הלכה בעיון, כך שבשונה מכל ישיבות חב"ד לומדים בסדר אחר הצהריים במשך שעתיים הלכות שבת מהגמרא והראשונים עד פסיקת ההלכה ב[[שולחן ערוך אדמו"ר הזקן]] וספרי ה[[אחרונים]], כשמידי שבוע נמסר שיעור כללי על החומר הנלמד על ידי הרב משה קורנוויץ. | ||
===כתיבה תורנית=== | |||
הישיבה מעודדת את הבחורים להתעסק בכתיבה תורנית בפרוייקטים של הישיבה: קובץ [[הערות וביאורים - תומכי תמימים בית שמש (גדולה)|הערות וביאורים]]. [[גיליון היכל ליובאוויטש]]. [[ספר המאמרים מלוקט עם פענוח המראי מקומות]] הלכה למעשה - כתיבת שאלות ותשובות בגאולה ומשיח כתשתית להקמת מערכת שתענה לאנשים על שאלות בנושא בסמס ובאתר יעודי (בדוגמת [[סמס לרב]]). ועוד. | |||
==צוות הישיבה== | ==צוות הישיבה== | ||
*הרב [[ישראל נחמן לרנר]] - [[ראש הישיבה]] ומשפיע דשיעור א' | *הרב [[ישראל נחמן לרנר]] - [[ראש הישיבה]] ומשפיע דשיעור א' |
גרסה מ־05:05, 6 ביוני 2024
ישיבה גדולה ליובאוויטש בית שמש | |
---|---|
קובץ:שיעור בישיבה מפי הרב דוד יוסף.jpg שיעור בהיכל הישיבה מפי הרב הגאון רבי דוד יוסף - אדר תשפ"ג | |
אפיון | ישיבה גדולה |
תאריך יסוד | אלול תשע"ט |
מיקום | בית שמש |
ראש הישיבה | הרב ישראל נחמן לרנר |
משפיע ראשי | הרב יצחק אקסלרוד |
מספר תלמידים | 110 (נכון לשנת תשפ"ד) |
קובץ הערות | הערות וביאורים |
ישיבה גדולה ליובאוויטש - 'תומכי תמימים' בית שמש הוקמה לקראת שנת הלימודים תש"פ על ידי ראש הישיבה הרב ישראל נחמן לרנר.
תולדות הישיבה
הישיבה הוקמה לקראת שנת הלימודים תש"פ על ידי הרב ישראל נחמן לרנר לאחר ששימש כר"מ בישיבה קטנה בצפת.
בכ"ז ניסן תשע"ט נערכה אסיפת התוועדות של צוות ההנהלה בהשתתפות רבנים ומשפיעים בארה"ק[1], אסיפה זו הייתה התוועדות היסוד של הישיבה[2] והרבנים המשתתפים בה קיבלו תשורה מיוחדת[3].
לפני הקמת הישיבה חל עיכוב בקבלת התקציבים המגיעים לישיבה מהרשויות, אך ביום בו התקיימה התוועדות היסוד קיבלו את התקציבים[4].
זמן קצר קודם תחילת שנת הלימודים פתחה הישיבה בקמפיין נרחב על מנת לממן את בניית מבנה הישיבה ושאר עלויות הייסוד, והקמפיין נחתם בהצלחה.
הישיבה התמקמה במתחם גדול, ובו זאל, חדר אוכל ומטבח, כיתות לימוד, ופנימיה. במתחם זה נמצאת גם הישיבה הקטנה.
הישיבה מוציאה לאור מדי תקופה קובץ הערות וביאורים וגיליון היכל ליובאוויטש. כמו כן תלמידי הישיבה מסייעים בעריכת הספרים שבהוצאת 'מכון פענוחים'.
נכון לשנת תשפ"ד מונה הישיבה כ-115 תמימים.
לקראת שנת הלימודים תשפ"ב קיבלה הנהלת הישיבה הקצאה של שטח מעיריית בית שמש שייתן מענה לצמיחה המואצת של הישיבה במתחם חדש ומרווח, באופן שיאפשר גם התפתחותה של הישיבה הקטנה, כאשר תלמידי הישיבה הגדולה יעבור למתחם החדש ויתפנה מקום במתחם הישיבות[5]. מפני סיבות שונות הקשורות בכמה עניינים, הוקפאה ההקצאה, ולאחר מאמצים רבים נמצא מתחם ברחוב אחיה השילוני שברמה ג', אשר אליו עברה הישיבה עם תחילת זמן חורף תשפ"ב.
בכ"ב אלול תשפ"ב עקב הרחבתה של הישיבה התקיים דינר תמיכה למען החזקת הישיבה, בנוכחות מאות ידידים ותומכים, בה גוייסו למעלה ממיליון וחצי שקלים.
לקראת שנת הלימודים תשפ"ד הופשרה ההקפאה והישיבה קיבלה חזרה את ההקצאה עבורה. עקב עיכובים בבניית המתחם בהקצאה החדשה עבור הישיבה, נפתחה שנת הלימודים תשפ"ד באופן זמני בקמפוס הישיבה התיכונית במבשרת ציון הסמוכה לירושלים, בה למדו עד לאחרי שבת סליחות, ולאחר חודש החגים החלו הלימודים בבית מדרש צאנז ברמה ד', בשכונה בה התקבלה ההקצאה עבור הישיבה, עד להשלמת הזאל שבמשכן הקבע. לאחר חנוכה חנכה הנהלת הישיבה את המתחם החדש הכולל מבנה זאל וחדר אוכל, מבנה נוסף המשמש כפנימייה, ושורת קרוואנים המשמשת למשרדים, כיתות, מטבח, ומחסנים. בכל העת נעשים שיפוצים מאסיביים להמשך הרחבת המתחם.
מאפייני הישיבה
הישיבה שמה דגש על שמירת האופי החסידי של הבחורים וניתוקם מהוויות העולם, וישנו סינון משמעותי בקבלת הבחורים לישיבה[דרוש מקור].
בישיבה ישנו דגש על לימוד הלכה בעיון, כך שבשונה מכל ישיבות חב"ד לומדים בסדר אחר הצהריים במשך שעתיים הלכות שבת מהגמרא והראשונים עד פסיקת ההלכה בשולחן ערוך אדמו"ר הזקן וספרי האחרונים, כשמידי שבוע נמסר שיעור כללי על החומר הנלמד על ידי הרב משה קורנוויץ.
כתיבה תורנית
הישיבה מעודדת את הבחורים להתעסק בכתיבה תורנית בפרוייקטים של הישיבה: קובץ הערות וביאורים. גיליון היכל ליובאוויטש. ספר המאמרים מלוקט עם פענוח המראי מקומות הלכה למעשה - כתיבת שאלות ותשובות בגאולה ומשיח כתשתית להקמת מערכת שתענה לאנשים על שאלות בנושא בסמס ובאתר יעודי (בדוגמת סמס לרב). ועוד.
צוות הישיבה
- הרב ישראל נחמן לרנר - ראש הישיבה ומשפיע דשיעור א'
- הרב מנחם מענדל טהאלער - מנהל הישיבה
- הרב נתנאל סוחייק - משגיח ראשי
- הרב משה קלמן וואגעל - משגיח
רבני שיעור א':
- הרב יצחק אהרון אקסלרוד - משפיע
- הרב ישראל נחמן לרנר - משפיע
- הת' יוסף יצחק טריאסטר - משיב בחסידות
- הרב יצחק מאיר ברסקי - ר"מ
- הרב לוי ליטוואק - ר"מ
- הרב מנחם מענדל חדאד - משיב בהלכה
רבני שיעור ב':
- הרב מנחם מענדל פרידמן - משפיע
- הרב חיים דוד וילהלם - ר"מ
- הרב שמואל אבא דינרי - משיב בהלכה
- הרב לוי יצחק גולשמיד ר"מ
- הרב יוסף יצחק מיכאלשוילי - משפיע בחסידות ערב
רבני שיעור ג':
- הרב ברוך בועז יורקוביץ' - משפיע
- הרב משה קורנוויץ – ר"מ בהלכה ומשפיע
- הרב מנחם מענדל גרליק - ר"מ
צוות גשמי :
- הרב מאיר ריבקין - מנהל אדמיניסטרטיבי.
- הת' שלום שניאורסון - מנהל גשמי.
- ר' שלום שישא - מנהל מטבח.
- הת' משה דרחי - מנהל תחזוקה.
- הת' יוסי הלפרן - מזכיר.
צוות הישיבה בעבר
- הרב זושא פויזנר - משפיע.
- הרב הוד דוד אריה - משפיע.
- הרב שמחה בונים אברמוביץ - ר"מ עיונא ש"א.
ראו גם
לקריאה נוספת
- שניאור זלמן לווין, 'נביא הדור' - הזכות שלנו להביא את הבשורה לאנשי הדור שבועון בית משיח מס' 1326 ע' 18-24
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ↑ ההתוועדות קמה על בסיס דברי הרבי הריי"צ, אשר בעת ההכרזה על פתיחת ישיבת תומכי-תמימים שבליובאוויטש, כינס הרבי הרש"ב את זקני החסידים לוועידה מיוחדת בה הכריז על דבר הקמת הישיבה.
- ↑ התוועדות היסוד של הישיבה.
- ↑ קובץ 'צבאו של מלך המשיח'.
- ↑ ראש הישיבה הרב נחמן לרנר מספר זאת בדקה 1:34.
- ↑ דיווח באתר חב"ד אינפו.