לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 7: שורה 7:
משפט זה כתב [[אדמו"ר הריי"צ]] לראשונה ב[[קול קורא]] הראשון שהדפיס ויצא בערב [[ראש חודש]] [[סיון]] [[תש"א]]{{הערה|1=נדפסה ב[[אגרות קודש אדמו"ר הריי"צ]] [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=31601&st=&pgnum=435 חלק ה' אגרת א'תמז].}} בו עורר את עם ישראל לעשיית תשובה לזירוז הגאולה.
משפט זה כתב [[אדמו"ר הריי"צ]] לראשונה ב[[קול קורא]] הראשון שהדפיס ויצא בערב [[ראש חודש]] [[סיון]] [[תש"א]]{{הערה|1=נדפסה ב[[אגרות קודש אדמו"ר הריי"צ]] [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=31601&st=&pgnum=435 חלק ה' אגרת א'תמז].}} בו עורר את עם ישראל לעשיית תשובה לזירוז הגאולה.


הרבי הריי"צ פרסם עוד שלושה "קול קורא" במשך ארבעה חודשים. הם פורסמו בעיתונים 'מארגן זשורנאל', 'טעג' וכן בירחון '[[הקריאה והקדושה]]' ועוד.
הרבי הריי"צ פרסם עוד שלושה "קול קורא" במשך ארבעה חודשים. הם פורסמו בעיתונים '[[מארגן זשורנאל]]', 'טעג' וכן בירחון '[[הקריאה והקדושה]]' ועוד.


בהרבה מאד מאגרות הקודש שכתב [[אדמו"ר הריי"צ]] לאחר תאריך זה, היה זה תוכן האגרת, וכך גם סיים את מכתביו עם המשפט "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה".  
בהרבה מאד מאגרות הקודש שכתב [[אדמו"ר הריי"צ]] לאחר תאריך זה, היה זה תוכן האגרת, וכך גם סיים את מכתביו עם המשפט "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה".  
שורה 15: שורה 15:
[[הרבי]] הדפיס את החלק השני של המשפט "לאלתר לגאולה", על מדבקה וחלקה לבחורים על מנת להדביקם ברחבי [[ניו יורק]], יש מספרים שאף הרבי עצמו הדביק מדבקות אלו{{הערה|נדפס ספר "צדיק למלך" חלק ד' עמ' 152}}.
[[הרבי]] הדפיס את החלק השני של המשפט "לאלתר לגאולה", על מדבקה וחלקה לבחורים על מנת להדביקם ברחבי [[ניו יורק]], יש מספרים שאף הרבי עצמו הדביק מדבקות אלו{{הערה|נדפס ספר "צדיק למלך" חלק ד' עמ' 152}}.


גם החסידים עסקו הרבה בפרסום ההוראה וצירפו אותה למכתבים וכדומה, ואפילו ב[[כתובה]] שכל הוספה בה כרוכה בדיוקים הלכתיים, היו חסידים שהוסיפו את הקריאה{{הערה|1=[https://chabad.info/wp-content/uploads/2021/05/31-05-2021-15-58-29-%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%92%D7%A2%D7%A8%D7%9C%D7%99%D7%A6%D7%A7%D7%99-%D7%A4%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%99%D7%91-%D7%A1%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%AA%D7%A9%D7%A4%D7%90.pdf ראו לדוגמא תצלום מכתובת הרב משה אליהו גרליצקי], תשורה גרליצקי-סופר תשפ"א עמוד 157.}}
גם החסידים עסקו הרבה בפרסום ההוראה וצירפו אותה למכתבים וכדומה, ואפילו ב[[כתובה]] שכל הוספה בה כרוכה בדיוקים הלכתיים, היו חסידים שהוסיפו את הקריאה{{הערה|1=[https://chabad.info/wp-content/uploads/2021/05/31-05-2021-15-58-29-%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%92%D7%A2%D7%A8%D7%9C%D7%99%D7%A6%D7%A7%D7%99-%D7%A4%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%99%D7%91-%D7%A1%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%AA%D7%A9%D7%A4%D7%90.pdf ראו לדוגמא תצלום מכתובת הרב משה אליהו גרליצקי], תשורה גרליצקי-פופר תשפ"א עמוד 157.}}.


==מטרת הפרסום==
==מטרת הפרסום==
שורה 39: שורה 39:


==ראו גם==
==ראו גם==
*[[הקריאה והקדושה]]
*[[הקריאה והקדושה]]
*[[פרסום גאולה ומשיח]]
*[[פרסום גאולה ומשיח]]



גרסה מ־19:53, 11 ביוני 2021

צילום ה"קול קורא" מתוך ירחון הקריאה והקדושה מס' 9
המדבקה "לאלתר לגאולה"
אגרת של הרבי משנת תש"ד בה חותם "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה" כפי שנהג בשנים ההם

לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה הוא פתגם שטבע הרבי הריי"צ בשנת תש"א והורה לפרסמו, שתרגומו המילולי הוא: מיד לתשובה (לעשיית תשובה) ומיד לגאולה - שעל ידי התעוררות לתשובה תזורז ביאת המשיח והגאולה.

פעולת הפרסום

משפט זה כתב אדמו"ר הריי"צ לראשונה בקול קורא הראשון שהדפיס ויצא בערב ראש חודש סיון תש"א[1] בו עורר את עם ישראל לעשיית תשובה לזירוז הגאולה.

הרבי הריי"צ פרסם עוד שלושה "קול קורא" במשך ארבעה חודשים. הם פורסמו בעיתונים 'מארגן זשורנאל', 'טעג' וכן בירחון 'הקריאה והקדושה' ועוד.

בהרבה מאד מאגרות הקודש שכתב אדמו"ר הריי"צ לאחר תאריך זה, היה זה תוכן האגרת, וכך גם סיים את מכתביו עם המשפט "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה".

במסגרת פעולה זאת נוסד הארגון מחנה ישראל.

הרבי הדפיס את החלק השני של המשפט "לאלתר לגאולה", על מדבקה וחלקה לבחורים על מנת להדביקם ברחבי ניו יורק, יש מספרים שאף הרבי עצמו הדביק מדבקות אלו[2].

גם החסידים עסקו הרבה בפרסום ההוראה וצירפו אותה למכתבים וכדומה, ואפילו בכתובה שכל הוספה בה כרוכה בדיוקים הלכתיים, היו חסידים שהוסיפו את הקריאה[3].

מטרת הפרסום

במכתב מראש חודש סיון תש"ב, הבהיר הרבי הריי"צ את מטרת פרסום הכרוזים:

מטרת הכרוזים להודיע: א. כי הזמן הוא ערב הגאולה השלימה המיועדה על ידי הנביאים הקדושים.
ב. הגאולה על ידי משיח צדקנו הבא בקוב ממש.
ג. הצרות והיסורים חבלי משיח המה.
ד. הגאולה השלמה היא על ידי תשובה כמאמרם, אין ישראל נגאלין אלא בתשובה.
ה. חבלי משיח הם הוראה מן השמים על התשובה
ו. בכח התשובה להקל את חבלי משיח.
ז. לידע נאמנה, אשר כל האומרים וכותבים, אשר הזמן אינו אלא כדרך הרגיל בזמני מלחמות, הם כופרים בגאולת ישראל בכלל, ובגאולה על ידי משיח צדקנו בפרט, והם שלוחי הבעל-דבר להדיח את ישראל מד' ומתורתו בהטחות ישועות ונחמות של שקר אחר כלות המלחמה

קיום ההכרזה

שנים רבות לאחר מכן, המשיך הרבי לדבר על כך שקץ זה עדיין קיים וגם אם עדיין הגאולה לא הגיעה, הכרזה זו עומדת בתוקפה:

"לאלתר לגאולה" פירושו - תיכף ומיד ממש, ופשיטא, שזו הייתה כוונתו של נשיא דורנו בהכריזו בשעתו "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה", אלא שבעוונותינו הרבים לא זכינו לכך...

ולכן, גם לאחרי שעברה שנה שלמה מאז שהכריז נשיא דורנו "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה" ועדיין לא בא - המשיך להכריז ולפרסם שצריך להיות "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה", וכן המשיך והכריז לאחרי שעברו כמה שנים, ובהדגשה - "לאלתר" ממש!

וכמו כן בימים אלו - מכריזים "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה", "משיח נאו", תיכף ומיד ממש!

שבת פרשת פינחס תשמ"ה, התוועדויות תשמ"ה כרך ה, עמ' 2617

על דורנו העיד הרבי[4] כי כבר בני ישראל עשו תשובה ועל כן הסתיימה עבודת הגלות.

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. נדפסה באגרות קודש אדמו"ר הריי"צ חלק ה' אגרת א'תמז.
  2. נדפס ספר "צדיק למלך" חלק ד' עמ' 152
  3. ראו לדוגמא תצלום מכתובת הרב משה אליהו גרליצקי, תשורה גרליצקי-פופר תשפ"א עמוד 157.
  4. שיחת שבת פרשת בלק ה'תנש"א, סעיף ז'