דבר מלכות תזריע מצורע: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(הרחבה)
שורה 6: שורה 6:
שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]].
שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]].
==רקע==
==רקע==
{{להשלים}}
השיחה נאמרה כהמשך ל[[השיחה הידועה]] שנאמרה כשבוע לפני מה זעק הרבי ש"עשו ככול אשר ביכולתכם", כמה ימים לפני אמירת השיחה הוציאו מספר בחורים חוברת של "מפתח עניינים" של שיחותיו של הרבי בענייני גאולה ומשיח שזכה להסכמה מהרבי. לשלוחים רבים שאלו את הרבי לאחר אמירת השיחה מה יש עוד לעשות שלח להם הרבי את השיחה הזאת.
 
לאחר אמירת השיחה החל הרבי לחלק משקה והתבטא שאלו שהכינו את המשקה ופרסמו אותו הם יקחו את המשקה, ופרסום זה נעשה פרסום ב[[סדר ההשתלשלות]]. לאחר מכן עלו [[דוד נחשון]], [[אבי טאוב]] ו[[שמריהו הראל]] וקיבלו "לחיים", ולאחר מכן הכריז דוד נחשון:"משקה זה יחולק בכל המטות והוועדים הקשורים עם ביאתו והתגלותו של המשיח, בקשר עם התגלותו והכתרתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א למלך המשיח! וזאת בקשר עם זה שכבר פסקו הבתי-דינים שהרבי צריך להתגלות ולכן [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]!", ולאחר מכן החל הקהל לשיר "יחי אדונינו" במנגינת "[[חיילי אדונינו]]" כאשר הרבי מעודד בפעם הראשונה את השירה בפומבי{{הערה|'''מאחורי השיחות''', עמ' 63, בהוצאת [[חדר בד"ם]].}}.
 
==תוכן השיחה==
==תוכן השיחה==
הרבי בתחילת השיחה הקשה על צירוף שני הפרשיות "[[פרשת תזריע]] ו"[[פרשת מצורע]]" יחד, בעוד תזריע מסמל על הולדה ו[[גאולה]], ומצורע מסמל על [[גלות]] וכיצד יתכן שפרשה על גלות באה אחרי פרשה של גאולה?, הרבי גם הקשה על שמם של הפרשה הרי פרשת תזריע ששמה הוא קשור לגאולה מדברת על נגעים, בעוד פרשת מצורע ששמה מסמל על גלות, מתאר דווקא כיצד איך לטהר את הנגעים.
הרבי בתחילת השיחה הקשה על צירוף שני הפרשיות "[[פרשת תזריע]] ו"[[פרשת מצורע]]" יחד, בעוד תזריע מסמל על הולדה ו[[גאולה]], ומצורע מסמל על [[גלות]] וכיצד יתכן שפרשה על גלות באה אחרי פרשה של גאולה?, הרבי גם הקשה על שמם של הפרשה הרי פרשת תזריע ששמה הוא קשור לגאולה מדברת על נגעים, בעוד פרשת מצורע ששמה מסמל על גלות, מתאר דווקא כיצד איך לטהר את הנגעים.
שורה 15: שורה 18:
==בעקבות השיחה==
==בעקבות השיחה==
{{ערך מורחב|לימוד ענייני גאולה ומשיח}}
{{ערך מורחב|לימוד ענייני גאולה ומשיח}}
בעקבות הוראתו של הרבי בשיחה שלימוד ענייני גאולה ומשיח הוא הדרך הישרה לביאת המשיח, החלו שיעורים ברחבי העולם בענייני גאולה ומשיח, וכמו החל לצאת קובץ שבועי בשם "[[קונטרס דבר מלכות י"ב]]" המלקט את שיחותיו של הרבי מתוך ה[[ליקוטי שיחות]] בענייני גאולה ומשיח ואף חולק על ידי הרבי. הוראה זו (של לימוד ענייני גאולה ומשיח) חזרה על ידי הרבי גם בשיחות שלאחר מכן{{הערה|[[דבר מלכות בלק]], [[דבר מלכות חיי שרה]].}}.
הרבי בשיחה ציין גם מספר הוראות בקשר ללימוד ענייני גאולה ומשיח שהם:
==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
*[https://abc770.org/article_node_916/ השיחה באתר אור אין סוף].
*[https://abc770.org/article_node_916/ השיחה באתר אור אין סוף].
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
{{שיחות הדבר מלכות}}
{{שיחות הדבר מלכות}}

גרסה מ־14:34, 18 באפריל 2021

הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה אתם מתבקשים שלא לערוך ערך זה בטרם תוסר הודעה זו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניחי התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך רצוי לתת קודם תזכורת בדף שיחת הכותבים.

דבר מלכות תזריע מצורע הינה שיחה שאמר הרבי בשבת קודש ו' אייר תשנ"א.

השיחה עוסקת בכך שהדרך הטובה ביותר להביא את המשיח הוא על ידי לימוד ענייני גאולה ומשיח.

שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות דבר מלכות.

רקע

השיחה נאמרה כהמשך להשיחה הידועה שנאמרה כשבוע לפני מה זעק הרבי ש"עשו ככול אשר ביכולתכם", כמה ימים לפני אמירת השיחה הוציאו מספר בחורים חוברת של "מפתח עניינים" של שיחותיו של הרבי בענייני גאולה ומשיח שזכה להסכמה מהרבי. לשלוחים רבים שאלו את הרבי לאחר אמירת השיחה מה יש עוד לעשות שלח להם הרבי את השיחה הזאת.

לאחר אמירת השיחה החל הרבי לחלק משקה והתבטא שאלו שהכינו את המשקה ופרסמו אותו הם יקחו את המשקה, ופרסום זה נעשה פרסום בסדר ההשתלשלות. לאחר מכן עלו דוד נחשון, אבי טאוב ושמריהו הראל וקיבלו "לחיים", ולאחר מכן הכריז דוד נחשון:"משקה זה יחולק בכל המטות והוועדים הקשורים עם ביאתו והתגלותו של המשיח, בקשר עם התגלותו והכתרתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א למלך המשיח! וזאת בקשר עם זה שכבר פסקו הבתי-דינים שהרבי צריך להתגלות ולכן יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!", ולאחר מכן החל הקהל לשיר "יחי אדונינו" במנגינת "חיילי אדונינו" כאשר הרבי מעודד בפעם הראשונה את השירה בפומבי[1].

תוכן השיחה

הרבי בתחילת השיחה הקשה על צירוף שני הפרשיות "פרשת תזריע ו"פרשת מצורע" יחד, בעוד תזריע מסמל על הולדה וגאולה, ומצורע מסמל על גלות וכיצד יתכן שפרשה על גלות באה אחרי פרשה של גאולה?, הרבי גם הקשה על שמם של הפרשה הרי פרשת תזריע ששמה הוא קשור לגאולה מדברת על נגעים, בעוד פרשת מצורע ששמה מסמל על גלות, מתאר דווקא כיצד איך לטהר את הנגעים.

הרבי עונה[2] שהגלות (כמו נגעים) היא דבר מאוד גבוה אך בשל העלם וההסתר השרוי בעולם הם נראים דבר לא טוב, אך עם זאת הדבר הזה הוא רק בחיצוניות בלבד ולא בפנימיות, והדרך לתקן את זה זה על ידי הבאת הגאולה, ולכן פרשה של גאולה ("תזריע") מדברת על גלות שהוא דבר גבוה שיתגלה וימשך בגאולה, ופרשה של גלות ("מצורע") מדברת על גאולה שהוא העניין שמתגלה על ידי תיקון הגלות.

הרבי אמר שהדרך הטובה ביותר לתקן את הגלות היא על ידי לימוד תורה, ובמיוחד לימוד ענייני גאולה ומשיח, הרבי גם קישר זאת עם המידה שחלה ביום שבו נאמרה השיחה - מלכות שבתפארת, "מלכות"- ענייני משיח, "תפארת" - כינוי לתורה.

בעקבות השיחה

ערך מורחב – לימוד ענייני גאולה ומשיח

בעקבות הוראתו של הרבי בשיחה שלימוד ענייני גאולה ומשיח הוא הדרך הישרה לביאת המשיח, החלו שיעורים ברחבי העולם בענייני גאולה ומשיח, וכמו החל לצאת קובץ שבועי בשם "קונטרס דבר מלכות י"ב" המלקט את שיחותיו של הרבי מתוך הליקוטי שיחות בענייני גאולה ומשיח ואף חולק על ידי הרבי. הוראה זו (של לימוד ענייני גאולה ומשיח) חזרה על ידי הרבי גם בשיחות שלאחר מכן[3].

הרבי בשיחה ציין גם מספר הוראות בקשר ללימוד ענייני גאולה ומשיח שהם:

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. מאחורי השיחות, עמ' 63, בהוצאת חדר בד"ם.
  2. תשובה שעונה גם על השאלה איך יתכן שמשיח נקרא "מצורע".
  3. דבר מלכות בלק, דבר מלכות חיי שרה.