דבר מלכות ראה: הבדלים בין גרסאות בדף
מ ויקיזציה, הגהה |
אין תקציר עריכה |
||
| שורה 10: | שורה 10: | ||
פרשת ראה קוראים לעולם לפני חודש [[אלול]], שבה עושים [[חשבון נפש]] על כל השנה שעברה, כולל חודשי הקיץ שעניינם עבודה מלמעלה למטה כמו פרשת "ראה", אך למרות זאת עדיין אינו מובן, הרי עיקר אופן עבודת האדם בחודש אלול היא "[[אני לדודי]]" מלמטה למעלה דווקא, ההיפך מפרשת ראה. | פרשת ראה קוראים לעולם לפני חודש [[אלול]], שבה עושים [[חשבון נפש]] על כל השנה שעברה, כולל חודשי הקיץ שעניינם עבודה מלמעלה למטה כמו פרשת "ראה", אך למרות זאת עדיין אינו מובן, הרי עיקר אופן עבודת האדם בחודש אלול היא "[[אני לדודי]]" מלמטה למעלה דווקא, ההיפך מפרשת ראה. | ||
ויש לומר הביאור בזה, בחודש אלול ישנם ב' אופני עבודה המודגש בר"ת "אני לדודי ודודי לי": התעוררות התחתון והעליון, ושלימות העבודה היא בחיבורם יחד, לתיבה אחת "אלול", היינו, שעבודת האדם תהיה באופן של בלי גבול ולמעלה ממדידה והגבלה. והכוח לזה מגיע מההכנה והברכה "ראה אנוכי נותן לפניכם היום ברכה", מכיון שהיא דרגה ובחינה נעלית שלמעלה מגדר מעלה ומטה, שעל ידה נעשה הכוח לחיבור שניהם יחד. | ויש לומר הביאור בזה, בחודש אלול ישנם ב' אופני עבודה המודגש בר"ת "[[אני לדודי ודודי לי]]": התעוררות התחתון והעליון, ושלימות העבודה היא בחיבורם יחד, לתיבה אחת "אלול", היינו, שעבודת האדם תהיה באופן של בלי גבול ולמעלה ממדידה והגבלה. והכוח לזה מגיע מההכנה והברכה "ראה אנוכי נותן לפניכם היום ברכה", מכיון שהיא דרגה ובחינה נעלית שלמעלה מגדר מעלה ומטה, שעל ידה נעשה הכוח לחיבור שניהם יחד. | ||
והדגשה מיוחדת כאשר חלים שני ימי ר"ח אלול בשבת ויום ראשון, שמתוך המעמד ומצב הנעלה של [[שבת]], שלמעלה לגמרי מהעולם, מתחיל היהודי עבודתו בחודש אלול, ומזה נמשך וחודר לאחר מכן גם לעבודתו בימות החול, שעבודתו בעולם תהיה באופן שלמעלה ממדידה והגבלה. | והדגשה מיוחדת כאשר חלים שני ימי ר"ח אלול בשבת ויום ראשון, שמתוך המעמד ומצב הנעלה של [[שבת]], שלמעלה לגמרי מהעולם, מתחיל היהודי עבודתו בחודש אלול, ומזה נמשך וחודר לאחר מכן גם לעבודתו בימות החול, שעבודתו בעולם תהיה באופן שלמעלה ממדידה והגבלה. | ||