דבר מלכות אחרון של פסח (ב'): הבדלים בין גרסאות בדף
חב"דפדי פעיל (שיחה | תרומות) |
חב"דפדי פעיל (שיחה | תרומות) |
||
שורה 17: | שורה 17: | ||
ויהי רצון שתקויים התפילה "הרחמן הוא יחזיר לנו עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו" ולא רק כתקנת חכמים "זכר למקדש" אלא נקיים המצווה "כתיקונה" (גם כמשיח צדקנו יבוא באמצע ימי הספירה) ויהיה שלימות משולשת בגאולה השלישית ובבית המקדש השלישי{{הערה|סיכום הדבר מלכות ע' 59.}}. | ויהי רצון שתקויים התפילה "הרחמן הוא יחזיר לנו עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו" ולא רק כתקנת חכמים "זכר למקדש" אלא נקיים המצווה "כתיקונה" (גם כמשיח צדקנו יבוא באמצע ימי הספירה) ויהיה שלימות משולשת בגאולה השלישית ובבית המקדש השלישי{{הערה|סיכום הדבר מלכות ע' 59.}}. | ||
== ראו גם == | |||
* [[דבר מלכות אחרון של פסח (א')]] | |||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== |
גרסה מ־11:42, 28 ביוני 2023
" | ויה"ר שתקויים התפלה שמתפללים מיד לאחרי ספה"ע: "הרחמן הוא יחזיר לנו את עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו" – "לפי שעכשיו אין אנו סופרין אלא זכר למקדש . . לפיכך מתפללין שיבנה בית המקדש ונקיים המצוה כתיקונה". | " |
דבר מלכות אחרון של פסח (ב') הינה חלק משיחה שאמר הרבי בהתוועדות אחרון של פסח (בסעודת משיח) תנש"א, והגיהה במיוחד כהשתתפות ב"כינוס תורה" באסרו חג.
שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות דבר מלכות.
תוכן השיחה
מצוות עשה מן התורה שיספור כל אחד מישראל "ממחרת היו"ט" של פסח שבעה שבועות ימים "תמימות תהיינה", כהכנה לקבלת התורה בחג השבועות.
במילה "תמימות" ישנם ג׳ פירושים שבעצם הם ענין אחד רק שמגיע בג' שלבים:
קודם כל "מעשה" המצווה (לעיכובא) שהימים יהיו "תמימים במניינם" - היינו לספור מהלילה במשך 50 יום שלמים. ובגלל צווי התורה, האדם (גברא) פועל שספירת הימים תהיה "מציאות" בעולם (ונפקא מיניה לעבד שנשתחרר, קטן שהגדיל וגדולים כשיבוא משיח).
ואח"כ נוספת שלימות ב'תוכן' המצווה (שאינה מחייבת בכל שנה) - שהשבתות עצמם יהיו שלמים כ"ימי בראשית" – כאשר היו"ט חל בשבת וסופרים מתחילת השבוע, שהעניין בזה, שמציאות הזמן (חפצא) שהינו אחד מגדרי העולם (מקום וזמן) יהיה ניכר ל"מציאות חשובה" בגלל צווי התורה.
תכלית השלימות תהיה "בזמן שישראל עושין רצונו של מקום" - בזמן שבית המקדש קיים, שנקיים את מצות ספירת העומר בפועל ובשלימות ביחד עם הקרבת העומר, שאז קיום המצווה פועל שגם גדר העולם (ספירת הזמן) נעשה בתכלית השלימות והימים נעשים קדושים "חפצא דקדושא".
ויהי רצון שתקויים התפילה "הרחמן הוא יחזיר לנו עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו" ולא רק כתקנת חכמים "זכר למקדש" אלא נקיים המצווה "כתיקונה" (גם כמשיח צדקנו יבוא באמצע ימי הספירה) ויהיה שלימות משולשת בגאולה השלישית ובבית המקדש השלישי[1].
ראו גם
קישורים חיצוניים
- השיחה: מוגה (לשון הקודש) • גרסת טקסט • בצירוף שיחה א'
שיחות הדבר מלכות | ||
---|---|---|
בראשית
|
בראשית • נח • לך לך • וירא • חיי שרה • תולדות (א'), תולדות (ב') • ויצא • וישלח • י"ט כסלו • וישב • חנוכה • מקץ • ה' טבת • ויגש • ויחי | |
שמות
|
שמות • וארא (א'), וארא (ב') • בא • נשי ובנות ישראל • בשלח • חמשה עשר בשבט • יתרו • כ"ב שבט • משפטים (א'), משפטים (ב') • תרומה • תצווה (א'), תצווה (ב') • כי תשא • ויקהל | |
ויקרא
|
ויקרא • צו • י"א ניסן • ערב פסח (א'), ערב פסח (ב') • אחרון של פסח (א'), אחרון של פסח (ב') • כ"ו ניסן • כ"ח ניסן • שמיני • תזריע מצורע • אחרי קדושים • אמור • בהר בחוקותי | |
במדבר
|
במדבר • שבועות (א'), שבועות (ב') • נשא • בהעלותך (א'), בהעלותך (ב') • שלח • כ"ח סיון • קרח (א'), קרח (ב') • חוקת • בלק • פינחס • מטות מסעי | |
דברים
|
דברים • ואתחנן • עקב • ראה • שופטים • כי תצא • כי תבוא • ערב ראש השנה (א'), ערב ראש השנה (ב') • נצבים וילך וראש השנה • ראש השנה, סוכות ושמחת תורה • שמחת תורה | |
הוספות
|
יחידות עם הרב מרדכי אליהו (ו' מרחשוון תשנ"ב) • קונטרס בענין מקדש מעט זה בית רבינו שבבבל • שיחת ב' ניסן תשמ"ח |
הערות שוליים
- ↑ סיכום הדבר מלכות ע' 59.