דבר מלכות ויצא: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 549 בתים ,  28 באוקטובר 2020
שורה 12: שורה 12:


==סיכום==
==סיכום==
* באדמו״ר האמצעי מצינו החידוש שאצלו נתקיים בפועל בגשמיות מה ש״הקב״ה ממלא שנותיהם של צדיקים מיום ליום״, שיום הסתלקותו הוא ביום הולדתו (ט׳ כסלו), אשר זה מורה על שלימות המשכת הרוחניות בגשמיות העולם.
* '''א - ג:''' אצל [[אדמו"ר האמצעי]] התקיים מאמר חז"ל:{{ציטוטון|ללמדך שהקב"ה יושב וממלא שנותיהם של צדיקים מיום ליום ומחודש לחודש}}, שהצדיקים נפטרים ביום שהם נולדים, כמו כן דבר זה מראה על שלמות רוחנית.
ובהדגשה בחודש כסלו – חודש השלישי של ימי הגשמים, המורה על עבודת האדם (״ואד יעלה מן הארץ והשקה את כל פני האדמה״. ו״כסלו״ אותיות ״כס לו״, שהענינים רוחניים שהם בכסה, מתגלים עד בתכלית הגילוי של ״לו״ (שלימות גילוי המדות, ו׳ פעמים ו׳). ובהדגשה כשחל ט׳ כסלו ביום השבת – שממשיך רוחניות בגשמיות העולם (אכו״ש ושינה).  
* '''ד - ה:''' הפסוק {{ציטוטון|״ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה״}} מורה על ירידת הנשמה למטה, ב{{ציטוטון|״חרון אף של מקום״}}, ושמה הוא צריך לפעול גילוי ה'.  
* ״ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה״ מורה על ירידת הנשמה (מספירת הבינה) למטה, ב״חרון אף של מקום״, ושם פועל גילוי הה׳ (״חרנה״), שבה״א נברא עוה״ז.  
* תורת החסידות של אדהאמ״צ באופן של ״רחובות הנהר״. משא״כ אצל הצ״צ הוא בעיקר החידוש שמשוה תורת החסידות עם תורת הנגלה.  
* תורת החסידות של אדהאמ״צ באופן של ״רחובות הנהר״. משא״כ אצל הצ״צ הוא בעיקר החידוש שמשוה תורת החסידות עם תורת הנגלה.  
* ״וישלח יעקב מלאכים לפניו אל עשו״ כי חשב שעשו כבר נתברר. ובפועל הי׳ זה קודם הבירור. משא״כ עתה – לאחרי ריבוי העבודה ובפרט ע״י רבותינו נשיאינו, כולל בבירור האומות, ומלכות של חסד וכו׳ – כבר נגמרו כל הבירורים, והכל מוכן, וישנו כבר גם ה״שולחן ערוך״ דלויתן ושור הבר ויין המשומר וכו׳, וצריכים רק לפתוח העינים (״מ׳דארף נאר אויפעפענען די אויגן״) כדבעי, ולראות זה בפועל!  
* ״וישלח יעקב מלאכים לפניו אל עשו״ כי חשב שעשו כבר נתברר. ובפועל הי׳ זה קודם הבירור. משא״כ עתה – לאחרי ריבוי העבודה ובפרט ע״י רבותינו נשיאינו, כולל בבירור האומות, ומלכות של חסד וכו׳ – כבר נגמרו כל הבירורים, והכל מוכן, וישנו כבר גם ה״שולחן ערוך״ דלויתן ושור הבר ויין המשומר וכו׳, וצריכים רק לפתוח העינים (״מ׳דארף נאר אויפעפענען די אויגן״) כדבעי, ולראות זה בפועל!