משתמש:חסיד של הרבי/עיצוב דף משתמש 2: הבדלים בין גרסאות בדף
(←{{גופן|4|וילנא|ערכים שיצרתי}}: בינוויקי) |
חסיד של הרבי (שיחה | תרומות) מאין תקציר עריכה |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
<div id="stub" style="background-color:;#1a9176 border-color:#E5E5FF; border-style:double; border-width:2px; clear:both; padding-top:2px; padding-bottom:0px; padding-right:0px; margin:0.5em 0 0.5em 0;vertical-align:middle;"><CENTER>[[קובץ:דגל משיח 2.jpg|27px|קישור=דגל משיח]] '''<big><big>יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!</big></big> [[קובץ:דגל משיח 2.jpg|27px|קישור=דגל משיח]]'''</CENTER></div> | <div id="stub" style="background-color:;#1a9176 border-color:#E5E5FF; border-style:double; border-width:2px; clear:both; padding-top:2px; padding-bottom:0px; padding-right:0px; margin:0.5em 0 0.5em 0;vertical-align:middle;"><CENTER>[[קובץ:דגל משיח 2.jpg|27px|קישור=דגל משיח]] '''<big><big>יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!</big></big> [[קובץ:דגל משיח 2.jpg|27px|קישור=דגל משיח]]'''</CENTER></div> | ||
{{כפתור לחיץ|צבע=כחול|רוחב=300px|לדף שיחתי [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|לחץ כאן]]}} {{כפתור לחיץ|צבע=כחול|רוחב=300px|למעבר ל'''ערכים מומלצים''' [[חב"דפדיה:ערכים מומלצים|לחץ כאן]]}} {{כפתור לחיץ|צבע=כחול|רוחב=300px|למעבר ל'''ערכים מובחרים''' [[חב"דפדיה:ערכים מובחרים|לחץ כאן]]}} | {{כפתור לחיץ|צבע=כחול|רוחב=300px|לדף שיחתי [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|לחץ כאן]]}} {{כפתור לחיץ|צבע=כחול|רוחב=300px|למעבר ל'''ערכים מומלצים''' [[חב"דפדיה:ערכים מומלצים|לחץ כאן]]}} {{כפתור לחיץ|צבע=כחול|רוחב=300px|למעבר ל'''ערכים מובחרים''' [[חב"דפדיה:ערכים מובחרים|לחץ כאן]]}} | ||
{{דמות | {{דמות | ||
|שם=חסיד של הרבי | |שם=חסיד של הרבי |
גרסה מ־21:00, 14 במאי 2024
שלום רב לכל באי האתר היקרים מכל, חסידים מקושרים לרבינו משיחנו שליט"א, הנכם נמצאים בדף המשתמש של חסיד של הרבי. מי שרוצה לשאול או לכתוב לי משהו - בכל עניין שהוא - שיכתוב לי בדף השיחה ואשמח לענות לו בעז"ה. גם אם למישהו יש ביקורת על משהו שאני כותב או לא, מוזמן לכתוב לי ע"כ בדף השיחה ובעז"ה אתקן זאת. אני מייחל לייחל(..) להיות מעשרה העקשנים שיביאו את התגלותו המידית של הרבי שליט"א מה"מ. אני אוהד במיוחד את הרה"ח ר' שלמה מיידנצ'יק ע"ה היו"ר הנצחי של אגודת חסידי חב"ד בארה"ק ושגרירו של הרבי שליט"א מה"מ בארה"ק
יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד! קצת עליינרשמתי לחב"דפדיה בי"ב אייר תש"פ, בזמן שהקורונה ז"ל השתוללה בעולם. הישיבות נסגרו (לא חשבו עדיין על קפסולות..), סגרים הוטלו, וקלגסים חיפשו עבריינים מתפללים בבמנייני חצרות (עוד לפני שזה היה חוקי להתפלל, זוכרים?) ואני מצאתי את עצמי מובטל יותר מאיי פעם.. ואז גיליתי את חב"דפדיה, נשביתי בקסמה. עשיתי קצת פדיחות בהתחלה, טעיות בהמשך, עד שעליתי על הגל (מקווה שעל הגל הנכון).. וכל השאר? - היסטוריה.. תחום התעניינותי הוא: היסטוריה חסידית (ראה לדוגמא ערכים שיצרתי בנושא היסטוריה חסידית על: התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו), חסידות חב"ד - סטרשלה, חסידות חב"ד - ניעז'ין, קבלת הנשיאות של אדמו"ר הצמח צדק, גזירת הלבוש, וכו').. וריכוזי חב"ד בארץ ובעולם (ראה לדוגמא ערכים שיצרתי על קהילות חב"ד בקינגסטון (עיירה), פיטסבורג, מיאמי, מלבורן, לונדון, בולטימור, לוס אנג'לס, שיקגו, נחלת מנחם, ועוד חזון למועד..). בנוסף אני מאמין שצריך להשקיע בערכי החסידות בחב"דפדיה להרחיב אותם ולהוסיף כמה שיותר ערכים בנושאים חסידיים (ראה לדוגמא הערכים שיצרתי אהבה כרשפי אש, אהבה כמים, מזמור לתודה, אין ערוך, ועוד חזון למועד).. חלום (שאולי יהפוך עוד יום אחד למציאות, מי יודע?) זהו " יצא לכם לבקר בערך שאהבתם או כתבתם? לי זה יצא.. הנה הסיפור: בחודש ניסן תשפ"ג במהלך נסיעה מ-770 לוושינגטון בעקבות אירוע משפחתי, עצרתי להתפלל מנחה בבית כנסת צמח צדק בבולטימור (על עיירה זו יצרתי ערך ותמיד עניין אותי להיות שם..) ועל הדרך צלמתי במיוחד עבור חב"דפדיה מספר תמונות מבית הכנסת כדי להכניס לערך תמונה יותר עדכנית ממקור הכי טוב שיש. (בעצירה זו גילתי שלא כמו שנכתב אז בערך בחב"דפדיה בית כנסת זה הוא "לא בידיוק" בית הכנסת המרכזי של הקהילה החב"דית שם, למעשה הוא כלל לא פעיל.. וכמובן עדכנתי את הערך ). בנוסף, מאז יצירתו דף המשתמש שלי - בכל גרסאותיו השונות - היווה ומהווה השראה להמוני משתמשים צעירים ברחבי האתר. לאחר 3 שנות ניסיון, בחודש תשרי תשפ"ד הגשמתי משאלה: בקשיים מרובים ובדרך לא דרך אורגנה התוועדות אחדות למשתמשי חב"דפדיה לדורותיהם הראשונה בהיסטוריה המתועדת שהתקיימה בחצרות קדשנו בה השתתפו כ-15 משתמשים בעבר ובהווה שנמשכה למעלה מ-5 שעות של התעלות רוחנית בניחוח חב"דפדי! ובעז"ה כולי תקווה שהתוועדות זו תהפוך למסורתית ותתקיים מדי שנה בשנה במשרדי חב"דפדיה שישכנו להם לבטח בבית המקדש השלישי סמוך ונראה לחדר היחידות של המלך המשיח. להתראות שם עוד היום! עוד משהו שאם אתם חדשים כנראה לא ידעתם ואם אתם ותיקים לא תופתעו : אני די בטוח שאם יעשו סקר בשאלה "מי הוא המשתמש הכי פרובוקטיבי בחב"דפדיה" אני יזכה לרוב קולות! ממש ה'בן גביר' של חב"דפדיה.. ואני דווקא חובב את זה, זה מרתיע משחיתים ונותן קצת 'רגש' בעריכות באתר. לא התחברתם? - מצוין, סימן שזה עובד! סך הכל הוספתי לחב"דפדיה למעלה מ80 ערכים, למעלה מ5,000 עריכות שבהם למעלה מ400,000 בתים. (להרחבה ראה כאן) סיפור (עם מסר) למשתמש המשועמםהיה היה פעם חסיד של הרבי הצמח צדק בשם יענק'ל, יענק'ל, חוץ מהיותו חסיד היה גם סוחר גדול, ומפאת עיסוקו היה נודד בדרכים ומגיע לכל מיני ערים מרכזיות ברחבי אירופה הגדולה. בתחילה היה מגיע בלבושו החסידי לכל מקום ולכל פגישה חשובה, אך עם הזמן החל לחוש במבטים שמלבושיו החסידיים מושכים והוא חש אי נעימות הולכת וגוברת, עם הזמן הוא שינה את מלבושיו מלבוש חסידי אותנטי ללבוש מודרני שיתאים יותר לסוחר ברמה כמו שלו, ומאז יענק'ל הסוחר הלך לכל פגישותיו ולכל מסעותיו עם לבושי סוחר וזנח את לבושו החסידי. אך עם זאת, בכל פעם בו יענק'ל היה מגיע לליובאוויטש להתראות עם הרבי הצמח-צדק הוא היה זונח את לבושי הסוחר ומחליפם בלבוש החסידי הישן והטוב, כיאה לחסיד לפני רבו. אך פעם אחת יענק'ל שינה ממנהגו ונסע לליובאוויטש כשהוא לבוש בבגדי הסוחר ולא החליפם בלבוש החסידי כדרכו בנסיעה מעין זאת, כך נכנס יענק'ל הסוחר ליחידות, יענ'ל הסביר לרבי את סיבת הופעתו בבגדי סוחר: "רבי, אני מרגיש צבוע. לפריז ולברלין אני מגיע בלבוש של סוחר ואילו לליובאוויטש אני מגיע בלבוש חסידי, לכן החלטי שאני לא רוצה להיות צבוע וגם לליובאוויטש הלך בלבושי הרגיל". ענה לו הרבי הצמח-צדק: "יענק'ל יענק'ל, חושב אתה שאיני יודע שבמסעותיך אתה לבוש בבגדי סוחר? אלא מה, עד עכשיו חשבתי שמהותך האמיתית היא פה - בליובאוויטש - ולכן לכאן אתה מגיע בלבוש חסידי, ואילו בברלין ובפריז אתה 'מתחזה' ולובש בגדי סוחר, ואילו עתה..." מסיפור זה אנו למדים כלל חשוב מאוד: גם אם ברוב הזמן אנו עסוקים בשטויות, הרבי לא בראש מעיננו, אנו זונחים את המבצעים ובקושי ולומדים שיחות - לא כאן נמדדת מידת ההתקשרות שלנו אל הרבי, לא בזה נמדדת המהות! מהותנו העצמית והאמיתית היא בליובאוויטש! שם, ב770 נמצא ה"אני" האמיתי של כל חסיד! אם ב-770 אנו עסוקים במבצעים, לומדים שיחות, עסוקים כל-כולנו בהתקשרות לרבי סימן שזהו מהותנו וזה ה"אנחנו" באמת! אך מה, ביום יום השגרתי שלנו אנו צריכים רק לגלות את זה ולפעול לפי זה. ויחי המלך... פאר א נייע באניצערדעם עס איך געשרייב פאר אלע באניצערס וואס פארשטיין נישט אידיש רח"ל, און איך וויל געזאג פאר זיי: "אפשר געקומען צייט וואס וועטלערנען שרייבן און רעדן אין אידיש?! דאס איז א אידישער'ס שפראך, דאס איז א רבינ'ס שפראך!" און נאכן וואס איך געשרייב עס, איך וויל וועזאג צו אייך וואס איך וויס וואס געוויסן עס פון "תרגום גוגל", און איך וויס נישט וועוויסן וואס געווען איז געשיין מיט נישט געווען "תרגום גוגל".. און נאכן עפעס, איך ווייס נישט אויב א גוטע געשרייב דא, אפשר וואס איך נישט געשרייב גוט, און אויב אזוי געווען - איך בעט פון אייך מחילה.. אין ברכה, חסיד פון רעבן. ציוני דרך
מדיניותי הקדושה
המעלה של חב"דפדיה זה לא בכמות אלא באיכות ולכן דבר ראשון לפני כתיבת ערכים שגודלם הוא שתי שורות, או אפילו יותר עדיף לעסוק בעריכת הערכים הישנים ובהתאמתם לאתר חב"דפדיה, אם בהוספת קישורים, ואם בהוספת מידע, וכל ערך מה שהוא צריך! אנשים אוהבים יותר את האיכות בחב"דפדיה על-פני הכמות.. עוד משהו מהלב: אני כתבתי את זה בין השאר בשביל עצמי.. ערכים שיצרתי
תבניות
תמונות שצלמתי עבור חב"דפדיה מרחבי העולםכאמור לעיל (בפסקה "מדיניותי הקדושה") אחד מהדברים שהחלטתי להתמקד בהם זה שיפור האמון במקורות של חב"דפדיה. אחד מהדברים שעד לאחרונה לא התמקדו בו כדבעי זהו מקורות לערכים, ומקורות לערכים לא הכוונה רק למקורות לכתוב בהם אלא גם לתמונות שמעלים. המקור המאמן ביותר לתמונות באתרי ויקי אלו תמונות שצולמו על-ידי משתמשים רשומים - שאם לא כן יש בעיה של זכויות יוצרים. ולכן החלטתי שכל מקום שאליו אני יגיע שיש עליו ולו אזכור קלוש בחב"דפדיה אשתדל לצלם תמונה אחת מהמקום הנ"ל ואעלה אותה לערך, אין יותר קל מזה! בעיקר אני משתדל לצלם ממקומות רחוקים שלא מזדמן לכולנו להגיע אליהם. לבינתיים עדכנתי את הערכים הבאים: בית הכנסת צמח צדק (בולטימור), בולטימור, מונסי, ויוון. שצולמו בערים: בולטימור במרילנד, מונסי בניו ג'רזי, ואתונה ביוון. בעז"ה עוד נתפרס על כל העולם בבחינת "וצלמת ימה וקדמה צפונה ונגבה".
שווה קריאההערות שוליים
|