הבדלים בין גרסאות בדף "ליקוטי אמרים - הסכמה ג'"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
(7 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 2: שורה 2:
 
בהסכמת בני [[אדמו"ר הזקן]] הם מספרים על הצורך והסיבה באיחוד ד' חלקי [[ספר התניא]] לספר אחד.
 
בהסכמת בני [[אדמו"ר הזקן]] הם מספרים על הצורך והסיבה באיחוד ד' חלקי [[ספר התניא]] לספר אחד.
 
==הקדמה==
 
==הקדמה==
 
+
{{להשלים}}
  
 
==טקסט==
 
==טקסט==
שורה 9: שורה 9:
 
==סיכום==
 
==סיכום==
  
==צילום דפוס התניא==
+
==לקריאה נוספת==
 +
*הרב [[יוסף ויינברג]], [https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/535537 ביאור משולב להסכמות התניא], מתוך הספר [[שיעורים בספר התניא]]
  
 
==מושגים יסודיים==
 
==מושגים יסודיים==
  
{{סדרה|הקודם=[[ליקוטי אמרים - הסכמה ב'|הסכמה ב']]|הבא=[[ליקוטי אמרים - הקדמת המלקט|הקדמת המלקט]]}}
+
{{סדרה|הקודם=[[ליקוטי אמרים - הסכמה ב'|הסכמה ב']]|הבא=[[ליקוטי אמרים - הקדמת המלקט]]|רשימה=הסכמה ג'|הקדמת המלקט]]}}
 
[[קטגוריה:דף השער וההקדמה - תניא]]
 
[[קטגוריה:דף השער וההקדמה - תניא]]

גרסה אחרונה מ־16:07, 27 ביולי 2023

ספר התניא
דף השער וההקדמה
דף השער · הסכמה א' · הסכמה ב' · הסכמה ג' · הקדמת המלקט
ליקוטי אמרים
א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב · י"ג · י"ד · ט"ו · ט"ז · י"ז · י"ח · י"ט · כ' · כ"א · כ"ב · כ"ג · כ"ד · כ"ה · כ"ו · כ"ז · כ"ח · כ"ט · ל' · ל"א · ל"ב · ל"ג · ל"ד · ל"ה · ל"ו · ל"ז · ל"ח · ל"ט · מ' · מ"א · מ"ב · מ"ג · מ"ד · מ"ה · מ"ו · מ"ז · מ"ח · מ"ט · נ' · נ"א · נ"ב · נ"ג
שער היחוד והאמונה
הקדמה - חינוך קטן
א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב
אגרת התשובה
א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב
אגרת הקודש
א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב · י"ג · י"ד · ט"ו · ט"ז · י"ז · י"ח · י"ט · כ' · כ"א · כ"ב · כ"ג · כ"ד · כ"ה · כ"ו · כ"ז · כ"ח · כ"ט · ל' · ל"א · ל"ב
קונטרס אחרון
א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט'

בהסכמת בני אדמו"ר הזקן הם מספרים על הצורך והסיבה באיחוד ד' חלקי ספר התניא לספר אחד.

הקדמה[עריכה]

פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.

טקסט[עריכה]

הסכמה ג'
הסכמת הרבנים שי' בני הגאון המחבר ז"ל נ"ע.

היות שהוסכם אצלינו ליתן רשות והרמנא להעלות על מכבש הדפוס לזכרון לבני ישראל כתוב דברי יושר ואמת דברי אלקים חיים של אדונינו אבינו מו"ר ז"ל כתובים בכתב ידו הקדושה בעצמו ולשונו הקדוש שכל דבריו כגחלי אש בוערות ילהיבו הלבבות לקרבן לאביהן שבשמים. ובשם אגרת הקדש נקראו שרובם היו אגרת שלוח מאת כבוד קדושתו להורות לעם ה' הדרך ילכו בה והמעשה אשר יעשון. ומחמת שבכמה מקומות הציב לו ציונים בספר לקוטי אמרים שלו ודברי תורה עניים במקום אחד ועשירים במקום אחר ומה גם בשביל דבר שנתחדש בו קונטרס אחרון על איזה פרקים אשר כתב בעת חיברו הספר לקוטי אמרים פלפול ועיון עמוק על מאמרי זהר ועץ חיים ופרי עץ חיים שנראים כסותרים זה את זה וברוח מבינתו מישבם כל דיבור על אופניו שכתב בלקוטי אמרים ראו ראינו שראוי ונכון לחברם עם ספר לקוטי אמרים ואגרת התשובה של כ"ק אדונינו אבינו מו"ר ז"ל. אי לזאת באנו להטיל גודא רבה וגזרת נח"ש דרבנן דלית לה אסוותא שלא ירים איש את ידו להדפיס כתבניתם או זה בלא זה משך חמשה שנים מיום דלמטה ברם כגון דא צריך לאודועי שבעוונותינו הרבים ספו תמו כתבי ידו הקדושה בעצמו אשר היו בדקדוק גדול לא חסר ולא יתר אות אחת ולא נשאר כי אם זה המעט מהרבה אשר נלקטו אחד לאחד מהעתקות המפוזרים אצל התלמידים ואם המצא תמצא איזה טעות שגיאות מי יבין ימצא הטעות דמוכח מטעות סופר והכוונה תהיה ברורה:

נאום דוב בער בא"א מו"ר הגאון החסיד קדוש ישראל מרנא ורבנא שניאור זלמן ז"ל נבג"מ.

ונאום חיים אברהם בא"א מו"ר הגאון החסיד מרנא ורבנא שניאור זלמן זצ"ל נבג"מ.

ונאום משה בא"א מו"ר הגאון החסיד שניאור זלמן ז"ל נבג"מ.

סיכום[עריכה]

לקריאה נוספת[עריכה]

מושגים יסודיים[עריכה]

הקודם:
הסכמה ב'
הסכמה ג' הבא:
ליקוטי אמרים - הקדמת המלקט