שיחת משתמש:א' מחב"ד

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ההודעה האחרונה בדף השיחה של א' מחב"ד התקבלה מהמשתמש/ת שמואל חיים בתאריך כ"ז באלול ה'תש"ף.

ברוך בואך לחב"דפדיה!

שלום א' מחב"ד, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט

חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.

  • בראש ובראשונה, מטרת האנציקלופדיה הינה הפצת תורת חסידות חב"ד, כידוע מענה מלך המשיח להבעל שם טוב כי התגלותו תהיה על ידי הפצת מעיינות החסידות חוצה. בנוסף לזאת, באנציקלופדיה מידע על כל נושא ומושג הקשור לחסידות וחסידים.
  • לתשומת לבך: אין להכניס חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.
  • תקוותנו כי החומר הרב בחב"דפדיה יהיה לך לתועלת, ותרומותיך יהיו השתתפות בזכות להגדיל ולהרחיב את האנציקלופדיה לנחת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.
  • בחב"דפדיה נהוג לחתום בדפי השיחה בסיום כל תגובה. החתימה נעשית באמצעות הוספת ארבע טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון חתימהמעודכן.png (מופיע מעל חלונית העריכה). את חתימתך ניתן לעצב בדף ההעדפות האישיות.
  • בכל שאלה אפשר לפנות כאן, או בכתובת הדואר האלקטרוני: chabadpedia.a@gmail.com
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

לתשומת לבך, חב"דפדיה איננה מקום לאוסף של כתבות, אלא אנציקלופדיה. כוונתי לערךצעל פבזנר.. • כתית למאורבית הבד 19:28, י"ג באייר, ה'תשע"ח (28 באפר' למניינם), ימות המשיח

הערות שוליים[עריכה]

נא להשתמש בתבנית {{הערה}}, ולא באותיות באנגלית. • כתית למאורבית הבד 09:43, י"ט באייר, ה'תשע"ח (4 במאי למניינם), ימות המשיח

נא להעיר בטוב לב ולקבל בסבר פנים יפות אורחים. אפשר כמובן לבקר, אבל מותר גם בין לבין לשבח את ההוספות החשובות שהוא כן הוסיף. כל אחד צריך ללמוד את הסגנון ואת הכללים, והתועלת בצירוף עורכים חדשים למעגל התורמים לשיפור והרחבת חב"דפדיה, עולה על החסרון. להתראות - שיחה 10:06, 4 במאי 2018 (IST)
I LOVE U א' מחב"ד
YY לא הבנתי את מי אתה אוהב. את הכתית (מזוכיזם בלה"ק), או את בעל הניק בדימוס? קריצה.jpg להתראות - שיחה 07:48, 6 במאי 2018 (IST)

תודה![עריכה]

Random Acts of Kindness Barnstar.png
שמתי לב לתרומתך הרבה לחב"דפדיה, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!

בברכה,--חב"ד איז אקטיב - שיחה כ"א אייר ה'תשע"ח 18:24, 6 במאי 2018 (IST)

תודה על התודה, הערכה מתבאת כאשר משפרים מה שאני עושה. היום העלתי ערך שפיץ חב"ד, שהעלתי אחרי שראיתי יהודי'ה לא שומרת תורה ומצוות שואלת: מזה שפיץ חב"ד?
כל הכבוד! מצטרף להבעת הערכה. רק שתי הערות קטנות. 1. נהוג לחתום בדפי שיחה. החתימה מתבצעת ע"י ארבעה טילדות (~~~~) או על ידי האיקון המופיע מעל (בצד ימין) חלונית העריכה. ב. כדאי להשתמש בתצוגה מקדימה לפני שמירת השינויים לוודא שהעריכה יצאה הכן כמו שציפית. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 10:10, כ"ד באייר, ה'תשע"ח (9 במאי למניינם), ימות המשיח
דבר נוסף, ראיתי שאתה מסמן הערה באמצעות התג </ref>. המנהג הוא לציין הערה באמצעות התיבה {{הערה}}, אומנם אין הבדל תכני ביניהם אבל בכל אופן כדאי להשתמש בתבנית. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 14:50, כ"ה באייר, ה'תשע"ח (10 במאי למניינם), ימות המשיח
לא הבנתי איך לציין הערה? ומה המעלה בציון זה? א' מחב"ד - שיחה 19:44, 10 במאי 2018 (IST)
על ידי התבנית {{הערה|את ההערה יש לכתוב כאן}}. בלחיצה על הקישור תמצא הסבר יותר מפורט. המעלה בשיטה הזו, שזו השיטה המקובלת. באופן כללי השיטה נועדה להקל למשתמש שכותב את ההערה, אבל האחידות עוזרת גם למשתמשים אחרים. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 00:16, א' בסיוון, ה'תשע"ח (15 במאי למניינם), ימות המשיח

ברוך הבא[עריכה]

ברכות על תרומותיך לחב"דפדיה. להעיר, שלדעתי הביטוי "התבדח" ביחס לרבי אינו מכבד, ובנוסף עשוי לתת יניקה לחיצונים שמבקרים גם בדפי השיחה שלנו. אולי תרצה לשנות שם. בברכה --שיעשיחה כ"ג באייר ה'תשע"ח 18:46, 8 במאי 2018 (IST)

לא יודע למה אתה חושב שהרבי לא יכול לומר בדיחות, בו בזמן שיש ריבוי בדיחות, וממש על דרך קבע, מה שנקרא באידיש "גלייכע ווערטער", וכידוע שכ"ק אדמו"ר מהר"ש נהג לומר בקביעות גלייכע ווערטער. אך כי ברור שבדיחה של הרבי, זה שאומרים בשם הרבי מהר"ש "גלייך ווערטער -גלייך בכל העולמות", ואין לי צל של ספק שזה קודש הקודשים, אבל הביטוי "גלייכע ווערטער" הרבי בעצמו אמר אותם אפילו על אדמו"ר הזקן! לדוגמא מהרבי הי' מתבדח על הגמטריא של 15 באב בגמטריא שנה טובה ומתוקה, "רק שלא תשלח לי כרטיס", ועוד. ודומני שאינך מכיר מספיק את דברי הרביא' מחב"ד

עזרה בהכנסת לינק!!![עריכה]

בערך על הילמן צריך להוסיף את הלינק שנמצא בדף השיחה בתוך הערה 11 שכעת היא 11 הלינק הוא בענין הקשר בין הילמן לחיים נאה.

ראה כאן *** מכתב מער"ח אדר תשי"ד כאשר הרבה נאה נפטר בתמוז תשי"ד.

א' מחב"ד - שיחה 03:40, 15 במאי 2018 (IST)

קטגורית ספרים[עריכה]

כבר קיימת. לתשומת לבך... קטגוריה:ספרים --שיעשיחה כ"א באב ה'תשע"ח 14:06, 2 באוגוסט 2018 (IST)

קטגוריות[עריכה]

שמתי לב שבערכים שכתבת לא קישרת לקטגוריות. הכי יועיל שיעשה את זה מי שכותב את הערך כי זה יכול לחסוך זמן רב. עם קצת התאמנות והתרגלות נגיע ליעד טוב יותר ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • י"ד באייר ה'תש"ף • 06:39, 8 במאי 2020 (IST)

אני מזכיר ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 22:23 • י"ט בסיוון ה'תש"ף
אני מספיק מסתבך עם כל הקשיים, של העלת תמונות הכנסת לינקים, וכו', אזי הקטגוריות זה עוד פרט שצריך ללמוד, אני ממש משתגע מהתמונות, יש לי ממש דברים יפים,לא פעם שאני בעצמי צלמתי, ואני לא יכול לעלות, הלינקים, פשוט שגעון, כאשר אני עסוק במשהו, אני רוצה לסמן המ"מ, וזה פשוט לא לענין שאי אפשר לקבל אישור להכנסת לינקיםא' מחב"ד - שיחה, 22:31, י"ט בסיוון, ה'תש"ף 22:31, 11 ביוני 2020 (IST)
לגבי תמונות כרגע אין לאף אחד אפשרות להעלות תמונות לאתר עקב תקלה טכנית שאמורה להיפתר בימים הקרובים. לגבי קישורים זה כלל לא מסובך, 99.9% מהערכים מקושרים לאתרים ואתה יכול לראות איך הם מקושרים ולעשות אותו דבר, אתה פשוט מעתיק את הקישור, מכניס אותו לערך בצורה הזאת [כאן_אמור_להיות_הקישור_(כל_הקישור) כאן ניתן לכתוב את תיאור הסרטון] פשוט וקל. לגבי קטגוריות, זה דורש בהתחלה קצת חיפוש לראות איזה סוגי קטגוריות יש ואחר כך זה כבר הרבה יותר פשוט. כל הקטגוריות יוצאים מהדף קטגוריה:קטגוריות וצריך לחשוב מה נושא הערך שאתה כותב עליו ולחפש את הנושא בקטגוריות, לאחר זמן אתה תתחיל לזכור למשל באישים, יש קטגוריה של קבוצה, בוגרי ישיבה, מתקופת איזה רבי, רבנים לפי מקום, סופרים, וכל אחד והמקצוע שלו וכו'. בהצלחה ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 00:20 • כ' בסיוון ה'תש"ף
התקלה של התמונות טופלה וניתן להעלות תמונות. ישר כח על הכנסת הקטגוריה בערך יהודה אריה ליב, המשך כך! ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 17:30 • כ"ד בסיוון ה'תש"ף

בנוגע למהדורת פרנקל[עריכה]

בזמנו כ' ערך את הערך של רמב"ם מהדורת פרנקל בצורה יפה, וייש"כ גדול, אמנם יש פיסקה של 'יחס הרבי' ושם מובאים דברים נפלאים, אך ללא מקורות בכלל, נשמח אם תוסיף את המקורות לכך, זה מאד חשוב לערך. בתודה - - - חב"דניק - שיחה, 11:29, י"ד באייר, ה'תש"ף 11:29, 8 במאי 2020 (IST)

בנוגע לערך אהרן מסטרשלה[עריכה]

אני רואה שב"ה יש לך ידע בעניינים האלה, אם תוכל להוסיף מידעותיך לערך חב"ד סטרשלה - תבורך מן השמים. גוט שבת! חסיד של הרבי - שיחה, 16:03, כ"א באייר, ה'תש"ף 16:03, 15 במאי 2020 (IST)

לנין[עריכה]

מאיפה הבאת חומר זה? אני מקווה כי אתה הולך כעת לערוך אותו בהתאם לחב"דפדיה. בהצלחה!--לוי ק - שיחה, 08:51, י"ב בסיוון, ה'תש"ף 08:51, 4 ביוני 2020 (IST)

הרבה לקחתי מוויקי הרגילה ומעוד כמה מקורות, ועוד כמה דברים שאני חייב להכניס ליצור את המבנה על מנת להביא את הערך ליעדו, בקשר למקורות יש לי בעיא שאני לא מצליח לתת לינקים, המערכת אוסרת אלי להכניס לינקים בתור הערה.

הענין שאני חותר אליו, זה לתת רקע כללי על הרשע לנין, איך הגיע לאיפה שהגיע, ואחריו מירכוז הקשר שלו עם העם היהודי, ועם חב"ד., הענין הוא שכל מה שמתעסקים ערכים רחבים כמו וויקי וכיוצ"ב לא עוסקים כלל או כמעט ולא, בכל הקשר של רשע זה והעם היהודי, בו בזמן, שאף שאפשר לומר שהי' רק קצת פחות רשע מסטלין, צריך להדגיש את הענין שהאיש הי'ה רשע רוצח המונים, אפילו גויים, וכ"ש יהודים, כאשר הכל הי' תחת אידאולגיא של "שווין" כמנהג הסובייטים.א' מחב"ד - שיחה, 08:58, י"ב בסיוון, ה'תש"ף

שוב, בהצלחה!--לוי ק - שיחה, 08:59, י"ב בסיוון, ה'תש"ף 08:59, 4 ביוני 2020 (IST)
א. ויקי הרגילה זה חב"דפדיה. ב. אם לקחת חומרים מויקי אחרת יש צורך בנתינת קרדיט בתקציר העריכה או בדף השיחה. ג. יש שם מלא פרטים שלא קשורים לחב"דפדיה ולא יוכלו להישאר במצב העכשווי. ד. ניתן לפתוח קישורים ע"י בקשה בדף חב"דפדיה:בקשות ממפעילים. ה. במצב כזה שהערך עדין לא תואם את חב"דפדיה נהוג לעבוד עליו במרחב הפרטי ורק לאחר השלמת העבודה להעביר אותו למרחב הראשי. תודה. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 00:05 • ט"ו בסיוון ה'תש"ף
א. ח"ו, כמו שאתה מבין להבדיל, שנגלה זה לא חסידות, כ"ש וק"ו. ב. לקחת חומר מכמה וכמה מקומות, והענין של חוסר אפשרות אפילו לשים באופן זמני ליניקים, על מנת שאני יכול לסדרם בסיום העבודה, מאוד מקשה, ג. אני מסכים איתך, פשוט התחלתי לערוך, ועייפתי, צריך בקיצור לכתוב איך המנוול הגיע לשלטון, ואת מעשיו בקיצור בשלטון, והעיקר להתמקד בדרך שבא טיפל ביהודים, ואח"כ הנקודה החב"דית, אי אפשר להיות שחסידי חב"ד נרפדים על ידי השלטון הקומנסטי, כאשר אין שום ערך ביאור והסבר מזה השלטון הקומנסטי ימ"ש, ה. לא הבנתי איך לערוך דף משנהא' מחב"ד - שיחה, 18:21, י"ח בסיוון, ה'תש"ף 18:21, 10 ביוני 2020 (IST)
הפיתרון לכל בעיותיך הוא סעיף ה'. במקום לפתוח את הדף על השם 'ולדימיר לנין' אתה פותח אותו בשם 'משתמש:א' מחב"ד/ולדימיר לנין' כך הערך נמצא במרחב הפרטי שלך ואף אחד לא ישגע אותך או ישנה לך דברים בערך וכאשר תסיים לעבוד עליו תוכל להעבירו למרחב הערכים. הייתי מציע שתעביר כבר עכשיו את הערך למרחב הפרטי שלך כדי למנוע מצב שהוא ימחק, אם אין לך עדין את האפשרות להעביר אני יוכל לעזור לך בעזרת ה'. שים לב שהחומר שאתה מוסיף היום לאתר עלול להימחק בגלל שידרוג אז כדאי שתגבה אותו גם מחוץ לאתר ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 20:26 • י"ח בסיוון ה'תש"ף
Random Acts of Kindness Barnstar.png
שמתי לב לתרומתך הרבה לערך משתמש:א' מחב"ד/ולדימיר לנין, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!

בברכה, חסיד של הרבי - שיחה, 23:28, י"ח בסיוון, ה'תש"ף 23:28, 10 ביוני 2020 (IST)

ספרי תורה ב-770[עריכה]

ברוך בואך וישר כוחך על פועליך הרבים, רק הצצתי והתרשמתי והתפעלתי. רק מעדכן שהעברתי את הערך שכתבת לספרי תורה ב-770, כיון שעל פי כללי הפיסוק יש להוסיף מקו בין אות למספר לדוגמה ל-770 מ-770 ב-770 וכו'. --שיעשיחה ח' בתמוז ה'תש"ף 20:22, 30 ביוני 2020 (UTC)

כתיבת שנים[עריכה]

מאחר והאתר נועד לאנשים מבחוץ נא להשתדל שלא לכתוב בשנות הסמכ'ס, עיינ'ס, נונ'ס וכד', ולהשתדל לכתוב את השנה המדוייקת עם קישור ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 07:32 • י"א בתמוז ה'תש"ף

תמים יקר![עריכה]

תבנית:בוכה אני מתחנן בפניך, אנא עבור והגה את כתיבתך החשובה לפני הפירסום!!! שגיאות כתיב, טעויות הקלדה, מקורות, וכו' וכו'. אם אינך יכול, אנא תן לבחור לידך לעבור ע"ז, למען היות הדברים ראויים לפרסום לעין כל. והלא "כ"ק אאזמו"ר הרה"ק בעל צ"צ זצוקללה"ה אמר פעם אחת אשר איש ישראל כאשר הוא מדבר צריך לדעת אשר מלה הבאה בדבור הוא ברבים. ומלה שבכתב הוא לפני העולם. ומלה שבדפוס הוא לדורי דורות. וסיים דבריו - אם על החכמים באמת אמרו רז"ל הזהרו בדבריכם, בינונים ובפרט כו' לא כל שכן." --אגרות קודש אדמו"ר הריי"צ ח"ב, ע' שפ"ב. וכל שכן וק"ו בנדו"ד. וק"ל. בברכה והערכה על פועלך הרב ותרומת הידע הנפלא שלך לחב"דפדיה, קודש לנשיא הדור! - שיחה, 23:32, י"ב בתמוז, ה'תש"ף.

התעוררתי בעניין הנ"ל בעקבות ראותי את הערך המכתב הארוך. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 23:34, י"ב בתמוז, ה'תש"ף.

אשמח לדעת מדוע מחקת את מה שכתבתי בך שיחה של משה גוראריה. ודבר שני תסדר את הקישור בצורה קצת יותר נורמלית. בהצלחה רבה לנו[עריכה]

--יחי המלך המשיח ד.ר - שיחה, 21:28, ט"ו בתמוז, ה'תש"ף 21:28, 7 ביולי 2020 (UTC)

החזרתי דברך. 21:38, 7 ביולי 2020 (UTC)

אח יקררר אתה. הכח טוב נשמה שלי --יחי המלך המשיח ד.ר - שיחה, 21:39, ט"ו בתמוז, ה'תש"ף 21:39, 7 ביולי 2020 (UTC)

יישר כח[עריכה]

יישר כח גדול על ההשתתפות בערך החשוב על נחלת בנימין! באמת כל הכבוד.

אני לא יודע איך השגת את הטקסט של הכתבה.. אולי תצליח להביא לנו משם באיכות טובה את התמונה של חזית בית הכנסת?

אגב, מה העניין להשמיט את עיריית תל אביב בקטע האחרון? אליהו ב. - שיחה, 12:30, י"ח בתמוז, ה'תש"ף 12:30, 10 ביולי 2020 (UTC)

משפחת אשכנזי אמרו לי שזה החלטה של הבעלים של הבנין. א' מחב"ד - שיחה, 12:33, י"ח בתמוז, ה'תש"ף 12:33, 10 ביולי 2020 (UTC)
יפה. לא ידעתי. הבית כנסת היה שם בשכירות כל השנים או דמי מפתח או שהערייה שילמה שכירות? אליהו ב. - שיחה, 12:34, י"ח בתמוז, ה'תש"ף 12:34, 10 ביולי 2020 (UTC)
הוספתי בערך נחלת בנימין פסקה שלבי בניית בית הכנסת. שם אמור להיכתב מתי שמו רצפת לבנים. מתי הרחיבו אותו ובני את עזרת הנשים . בניית הארון קודש. וכו'. העברתי לשם העניין של המדרחוב. אליהו ב. - שיחה, 17:00, י"ח בתמוז, ה'תש"ף 17:00, 10 ביולי 2020 (UTC)
אין צורך ל"דווח" על העריכות, אני נהנה כאשר עורכים את הערכים של אני מעורב בהם. א' מחב"ד - שיחה, 17:17, י"ח בתמוז, ה'תש"ף 17:17, 10 ביולי 2020 (UTC)

ראה[עריכה]

בקשר להוספה שלך בערך ישראל ברוך פוזנר ראה את שני הקישורים שהכנסתי בערך אדמו"ר הזקן הערה 29 ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 03:15 • ב' באב ה'תש"ף

למה שלא תתן הפני' לדבר בערל לוין, שציינתי, בשני מקומות, אני לא חושב שבכלל צריך לתת כבוד לדעה הנ"ל, דעה שכתוב אותה עוד בחיי אדמה"ז, ברור שיש לה על מה שיסמכו, יותר משאלות של איזה חוקר משעומם בימנו, שצריך לעשות "חשיפה", וכו'ו, לא כל מחקר מודרני צריך להיות מוזכר, בטח לא בתור "יש מפקפקים", אולי בתור "ואף שיש ששאלו על יחוס זה", אך נענו על ידי כמה מחוקרי חב"ד, ובכלל יש להעיר כנודע שכמה "מחוקרי חב"ד", הם רוחים לקבל כל מה שכתוב, ואם הם הגיעו למסקנא לדחות את הטענות הנ"ל, ברור שיש להם על מה שיסמכו. וראה אצל בעל לוין, שאפילו הוא פרך בקלות את ה"שאלות הקשות"...א' מחב"ד - שיחה, 03:38, ב' באב, ה'תש"ף 03:38, 23 ביולי 2020 (UTC)
כל מה שחוקר הזה כותב הוא רק בנוגע לאפשרות של בית רבי ולא מדבר על הרבי הריי"צ. בפועל הוא מביא את המקורות הקדמונים ופחות סברות שלו לכן יש מקום להביא אותו בערך. אפשר באמת גם לציין לרב לוין. כשאתה כותב "חקר משועמם בימינו, שצריך לעשות חשיפה" אתה מתכוון שיש בו משהו שונה מהרב לוין? ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 06:15 • ב' באב ה'תש"ף
אגב, לא מצאתי את מה שציינת שם ושארית עמוד 45, תוכל להביא קישור? ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 06:17 • ב' באב ה'תש"ף

סגנון אנציקלופדי[עריכה]

התחלתי לתקן קצת שגיאות בערך ברוך יעקב ריזברג-פבזנר עד שהתייאשתי באמצע. פלא על משתמש כמוך, שאינו טירון, שלא ידע כיצד צריך להיראות ערך אנציקלופדי: ניסוחים אנציקלופדיים (ולא ציטוטים ספרותיים), קטגוריה, וכמובן ללא שגיאות כתיב - בטח לא בכל שורה (ודרך אגב, אין שם כמעט פרטים ביוגרפיים עליו, מתי חי וכד' - אבל ייתכן שחיפשת ולא מצאת, ואולי זה כל מה שידוע עליו באמת).

ודאי ידועות לך הוראות אד"ש על חשיבות ההגהה בחומר המתפרסם לציבור (ע"ע ביטאון חב"ד שנסגר מסיבה זו), קח אותם כמוטו הן בשיפוץ ערך הנ"ל והן בשאר כתיבתך החשובה בשלל ערכים בחב"דפדיה. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 17:57, ב' באב ה'תש"ף

רגע...
ותערוך חופשי. א' מחב"ד - שיחה, 18:00, ב' באב, ה'תש"ף 18:00, 23 ביולי 2020 (UTC)
וזאת לא הסיבה שנסגר בטאון חב"ד. ואכמ"ל. א' מחב"ד - שיחה, 18:00, ב' באב, ה'תש"ף 18:00, 23 ביולי 2020 (UTC)
אכן, לאחרונה שמתי לב לעשרות שגיאות כתיב בערכים חדשים שנוצרים (פשוט כלאחר יד, לא שמים לב מה כותבים, מקלידים וזהו), וכאן המקום להמליץ למנות לאתר מגיה (כמדומני שזה תפקידו של המנטר עד כמה שהבנתי נכון???) ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 18:04, ב' באב, ה'תש"ף
הסיבה שכתבתי את זה היתה כי כבר התחלתי לערוך חופשי וראיתי שזה יותר מידי... למה שלא תנסה אתה לערוך חופשי את כתיבתך? אפשר למשל לקרוא פעם שניה ולתקן ניסוחים ושגיאות כתיב.
נ.ב. אם ידוע לך משהו אחר על בטאון חב"ד מהנכתב בערך בטאון חב"ד, אשמח לשמוע (ואולי תערוך גם בערך). -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 19:04, ב' באב ה'תש"ף
בקשר לבטאון חב"ד, זה נקודה עמוקה יותר מאשר שכתוב וטעיות הדפוס. זה נקודה של כבוד ליובאוויטש, וכאן בחב"דפדיא, לצערי נותנים יותר מדי מקום ודרך ארץ ל"חוקרים",
לענ"ד כל דעה שנגד דברים מפורשים וברורים בחב"ד, או שלא צריך להזכיר אותה כלל, או שצריך להזכיר אותה בצורה אגבית ובעיקר את הפירכה שלה, ומי שלא יודע לפרוך את מה שכותבים נגד חב"ד לא צריך לכתוב.
אני מבין שהרבה מהצעירים כאן (כמוני בעבר), יש לו דרך ארץ עמוק, למי שכותב שלא כמסורת חב"דית, הם לא מבינים שבשביל להיות "חוקר" נחשב, הדבר הראשון זה לנגח את המסכמות הברורות, ואפשר גם בטענות של שקר גלוי.
ענינים של שכתוב זה דבר חשוב, אבל הבעיא הנ"ל, חשובה יותר. ב) דומה לראשונה, שיש כאן ערכים שנכתבו או נעתקו במלאום מאנשים לא חב"דיים שכותבים דברים כמו "האחים ר' אלימלך ור' זושא התפעלו מהאיש" ככה כותבים על המגיד ממזריטש? באתר חב"די? ג) בעיה נוספת לא חמורה כהראשונות זה בורות משוואת פעם אחרי פעם, על דברים פשוטים, כמו שחטא המרגלים, במקום לכתוב דבר שכל ילד יודע שהם לא רצו לרדת לעולם הזה ורצו להישאר עם משה במדבר, וכו', שזה יסוד חטא המרגלים בחסידות, אזי עד לפני שבוע לא הי' כתוב, זה בושה. שכתוב וטעיות דפוס, זה חשוב אבל לא מגיע ל-ג' הראשונות. א' מחב"ד - שיחה, 20:30, ב' באב, ה'תש"ף 20:30, 23 ביולי 2020 (UTC)
למעשה מה הסיבה לטענתך שנסגר ביטאון חב"ד? (נשמע מעניין...)--מה עם ההתגלות? - שיחה, 14:57, ט' באב, ה'תש"ף 14:57, 30 ביולי 2020 (UTC)
מה קשה להבין? הם כתבו שאדמו"ר הזקן שינה פסק דין בהלכה, בשביל לקבל מתנה רוחנית מהש"ך. זה נשמע לך הגיוני? - מבהיל. נגד כל חינוך חב"די בסיסי
ובשביל להרגיז את הרבי, פלוני הוציא ארבעים שנה אחרי. קונטרס שלם להוכיח שהם צדקו נגד מה שהרבי כותב, וט' באב וכו', וכשניסו לתקן דפקו עוד יותר. וכאשר המשיכו וכו'. סגר. זה לא הזמן לדבר על זה.
עכ"פ מה שיש ללמוד מזה, שלא משנה כמה אתה צודק היסטורית, אתה לא מוציא תחת ידך דבר, שאינו בתכלית כבוד ליובאוויטש, ולא כמו שכתוב כאן בחבדפדיא שיש מי שמעורר נגד הרבי הרייצ על היחוס של הרבי הקודם. על הגניזה וכו', אין בושה? יש לחב"ד בעל הבית? וזה רק דוגמא אחת ועוד ועוד.
ידוע לכל אחד, שכל העיתונים בארץ מלאים שקרים לטובת בעל הבית של העיתון. כ"ש כאן שאין ספק ספק בעולם שהרביים הם תכלית האמת.
ומסיימים בטוב, טוב הנראה והנגלה א' מחב"ד - שיחה, 15:45, ט' באב, ה'תש"ף 15:45, 30 ביולי 2020 (UTC)

ארון קודש[עריכה]

מחכה בקוצר רוח להוספותיך המועילות במיוחד בפיסקת הארון קודש ב770. אליהו ב. - שיחה, 20:11, ה' באב, ה'תש"ף 20:11, 26 ביולי 2020 (UTC)

רק אנא, קרא את הערך לפני שאתה מוסיף בו. העניין עם הפרוכת הובא כבר בערך עם ציון מראה מקום וקישור וכו'. אליהו ב. - שיחה, 21:11, ה' באב, ה'תש"ף 21:11, 26 ביולי 2020 (UTC)
ישר כח, אבל א) פרכת ענין לעצמו. ב) ענין החזן והסטנדרט רואים עכ"פ פיסקה לעצמם, 1) חילוק בין אשכנזים לספרדים. 2) מנהג חב"ד שיהי' דווקא מימין. מנהג אחרים באמצע. - להעיר שיש תקנה שיהי' 4 ספסלים בין הבימה של קריאת התורה (אשכנזי) לבין ארון הקודש, ויש על זה ג"כ באג"ק שלפעמים לא מדייקים, אבל זה תקנה נגד הרפורמים, שאצלם הבימה של קריאת התורה במזרח עם פנים לקהל, וככה הם תקנו גם החזן עומד עם הפנים לקהל. י"ה, אני לא יודע בדיוק מי המתקן, אבל החת"ס, הוא מהעוסקים בזה. א' מחב"ד - שיחה, 21:26, ה' באב, ה'תש"ף 21:26, 26 ביולי 2020 (UTC)
התחלתי לכתוב בערך של סדרי התפלה ב 770 בקשר שאחרי מ"ח אחרי התוועדות דאגו לרבי למקום להתפלל על הבימה, בהתחלה הרבי לא קיבל את זה, והם שיערו שזה בגלל שהסדרק צריך להיות ארון קודש מזרח, חזן ימין, ובימה מאחורי החזן והמקום של הרבי, שבוע אחרי הם הזיזו הבימה שתיהי' מאוחר יותר והרבי קיבל, כן קיבלתי מיהודה מיכאל זירקינד (האיש ראוי לערך, הוא לא יסכים לדבר אבל ראוי ביותר), עדין לא ממש הבנתי את כל הפרטים של הקריאת התורה שהי' אז, אני יברר ואני ישתדל לכתוב. א' מחב"ד - שיחה, 21:26, ה' באב, ה'תש"ף 21:26, 26 ביולי 2020 (UTC)
אני חושב שכל הדברים החשובים הנ"ל צריכים להיכתב בערך בית כנסת. הפרוכת אפשר לשים כותרת על הקטע שמדבר עליה. ויש קטע כזה. אני ראיתי באגרת שלפחות ספסל אחד בין הארון לבימה. אפשר להרחיב בהעניין. תמצא בבקשה את המקורות של חזן בימין. אליהו ב. - שיחה, 21:32, ה' באב, ה'תש"ף 21:32, 26 ביולי 2020 (UTC)
אין לי סבלנות כעת, זה נמצא בשיחה של הרבי הקודם, ואח"כ נזכר עם קצת ביאור בשיחה אני חושב בתשמ"ט. א' מחב"ד - שיחה, 21:33, ה' באב, ה'תש"ף 21:33, 26 ביולי 2020 (UTC)
זה אמור להיות גם בבית כנסת בקצרה וגם בכל ערך לעצמו בארוכה ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 10:08 • ו' באב תש"פ

ברכות[עריכה]

ברכות ותושועות מעומק לבי מוענקות לך לרגל עריכתך האלפיים וחמש מאות. יש כח גדול! חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 15:05, 28 ביולי 2020 (UTC)

משפחת פוזנר[עריכה]

אולי אתה יודע פרטים על סדר השתלשלות השם פעווזנער פויזנר וכו' הרי כולם נקראים על שם העיירה פוזנא וכולם שם בן אחר בן מנכד המהר"ל עם אותו שם משפחה אז מה בדיוק הולך. אליהו ב. - שיחה, 22:52, ז' באב, ה'תש"ף 22:52, 28 ביולי 2020 (UTC)

אני מנסה להבין למה אדמה"ז שינה לברכוביץ, לכאו' היה יכול להשתמש בשם משפחת אביו, כמו אחיו., השינוי בין פויזנער לפעווזנער לדעתי זה שינוי במבטא, בין איזורים שונים ברוסיא, ואם אני לא טועה, אצל הרביים אין שיטה אחידה ויש פויזנער בתקופה מאוחרת גם.א' מחב"ד - שיחה, 23:08, ז' באב, ה'תש"ף 23:08, 28 ביולי 2020 (UTC)
להזכיר, שעד היום יש 'פויזנר' - שלום פויזנר, יצחק זלמן פויזנר וכו' ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח 06:26, ח' באב, ה'תש"ף
עולה בדעתי זה נובע מב' דברים. ראשית פוזנא עברה כיבושים שונים וקיבלה שינויי ביטוי לפי השליט. נוסף לזה אלו שעזבו או ברחו נשתנה שמם לפי המקום שאליו הגיעו.
להעיר שקבלה אצל הפוינער שיש שייכות משפחתית לאדמה"ז אך לא יודעים לומר הקשר. כשנסדר הקטגוריות בעז"ה נוסיף זאת. א' מחב"ד - שיחה, 07:11, ח' באב, ה'תש"ף 07:11, 29 ביולי 2020 (UTC)
זושא אומר שזה בגלל שאביו לא רצה להבליט זאת, כי לא ראה בכך מעלה. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 03:35, י' באב, ה'תש"ף.
ח"ו שלא ראה מעלה להיות ממשפחת אדמה"ז. אלא שאצל התמימים בליובאוויטש לא עשו מזה עיקר. גם בענצע שמטוב מהמשפחה. אך לא מבליטים זאת. ואכמ"ל. א' מחב"ד - שיחה, 16:50, י' באב, ה'תש"ף 16:50, 31 ביולי 2020 (UTC)

קישורים חיצוניים[עריכה]

כששמים קישור חיצוני לא צריך לעשות קו מפריד- | בין הקישור לכיתוב, זה גורם למילה הראשונה להיעלם ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 23:46 • ח' באב תש"פ

ואת פסקת הערות שוליים לא עושים עם = כמו כותרת רגילה אלא כמו תבנית - {{הערות שוליים}}. בהצלחה! ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 00:14 • ט' באב תש"פ

אצל הרבי[עריכה]

אתה נמצא עכשיו ב770?--ווי וואנט משיח נאו! - שיחה, 17:31, ט' באב, ה'תש"ף 17:31, 30 ביולי 2020 (UTC)

בהמשך לדבריך[עריכה]

"לענ"ד כל דעה שנגד דברים מפורשים וברורים בחב"ד, או שלא צריך להזכיר אותה כלל, או שצריך להזכיר אותה בצורה אגבית ובעיקר את הפירכה שלה", מדוע מובאים כל מיני בלבולי שכל בערכים המהר"ל אדה"ז והמסתעף, ולפי הרושם שלי אתה לא מתנגד גדול לעניין? אם טעיתי, ה' יכפר. ומה דעתך בנידון זה? בברכה, קודש לנשיא הדור! - שיחה, 03:18, י' באב, ה'תש"ף.

אני מתנגד בתוקף גדול!! ואם יהי' כאן הסכמה מחלוקת קונטרסים אני יתקן מייד. א' מחב"ד - שיחה, 03:30, י' באב, ה'תש"ף 03:30, 31 ביולי 2020 (UTC)
ייש"כ גדול על ההתנגדות הגדולה. ויה"ר שיתמו חטאים מן הארץ. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 03:34, י' באב, ה'תש"ף.
בקשר לזה, אשמח לשמוע את דעת א' מחב"ד ביחס לערך שאני עורך על המהרש"ל, בעצם חצי מתולדותיו מובאים בספר הזכרונות, וזה שונה מהמקובל (מהמקורות האחרים המובאים במכלול), כמובן שערכתי לפי אדמו"ר הריי"צ, והבאתי בהערות שוליים גם את הדעות הנוספות, הענין הוא שהדעות הללו הן ללא מקור, והכל בהשערות, כמו שאפשר לראות בקישורים החיצוניים במכלול (וויקי קליפה...) ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 10:05, י' באב, ה'תש"ף
אם תרצה לתייג אותי תשתמש בתבנית {{א}}. בנוגע למהר"ל לא הבנתי מה הבעיה בערך. בנוגע לאדמו"ר הזקן, אם התכוונת לחוקרים ביחוסו אז כמו שכתבתי בדף השיחה יש סתירה בין אדמו"ר הריי"צ לבית רבי ולכן זה פחות מפריע אם יש חוקרים שטוענים שמה שכותב בית רבי לא מסתדר כ"כ. כך גם נכתב במבוא לאג"ק שהבאת. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 12:34 • י' באב תש"פ
דברי הבית רבי אינם קודש קדשים, כדברי אדמו"ר הריי"צ, כמו שאפשר לראות שהרבה פעמים החוקרים החב"דיים דוחים אותם... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 12:43, י' באב, ה'תש"ף
בית רבי נחשב מוסמך. אך בריבוי דברים כעת יודעים יותר, אם מרבותנו. אם מראיות שונות, ואכמ"ל. א' מחב"ד - שיחה, 16:53, י' באב, ה'תש"ף 16:53, 31 ביולי 2020 (UTC)
ודאי, אך לא קודש קדשים. הם אמנם מוסמכים יותר מהרבה מאד מקומות אחרים, אבל כמו שכתבת וכתבתי... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 21:01, י"א באב, ה'תש"ף

עריכותיך בהתפצלות חסידות חב"ד[עריכה]

יש"כ גדול על עריכתוך ועל הוספותך שם! אשמח אם תוסיף ותגדיל את הערך כיאה לערך חשוב והיסטורי כמו הערך הזה. בברכה, אחד שהוא חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 15:27, 2 באוגוסט 2020 (UTC)

זה דבר שדורש הרבה עבודה, אבל דבר ברור שהמגן אבות הוא היוזם של קפוסט.א' מחב"ד - שיחה, 15:34, י"ב באב, ה'תש"ף 15:34, 2 באוגוסט 2020 (UTC)

מרדכי הצדיק[עריכה]

ConstructionClock.PNG
שלום, הצבת תבנית {{בעבודה}} על הערך מרדכי הצדיק ולא ערכת אותו כבר זמן רב. ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה על הערך. אם בכוונתך לסיים את המלאכה, אזי זו תזכורת, ואם החלטת למרבה הצער לזנוח את העבודה על הערך, יש להסיר את התבנית ולהחליפה, במידת הצורך, בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, | נכתב בשעה 08:48 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ז באב תש"פ מגיע משיח.

אמת. כבר גליתי דעתי שלע"ע ירד לי המצ"ר בעבודה. וצריך לשים שמה תבנית לעבודה פתוחה. יש עוד כו"כ מקורות במכתב הארוך ועוד מקומות על חייו. כגון שהיה מבוסס כלכלית. ששימש כמגיד משירים היכן למד שהי' בקי בבלי ירושלמי זהר וכו' איך תיאר לעצמו את הקב"ה לפני שהגיע לחסידות וכו'. וכן צריך לערוך שיהי' יותר בסגנון הנכון. בהצלחה (אולי כאשר אראה אחרים משפרים יהי' לי גם מצ"ר לערך זה). הערך כמו המכתב הארוך, יסוד גדול בחינוך החב"די (חינוך עצמו קודם) א' מחב"ד - שיחה, 09:55, כ"ז באב, ה'תש"ף 09:55, 17 באוגוסט 2020 (UTC)

עריכה[עריכה]

אתה מעתיק פסקה שלימה מהרמב"ם? לפחות מינימום של עריכה... ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 04:15 • י"ג באלול תש"פ

הערך כתוב בצורה איומה ביותר, והדברים של הרמב"ם הם הדברים הכי ברורים שיש בערך המוזר הזה.
כתבתי לך לעיל שאני לא אוהב לכתוב נגלה, אבל היה מוכרח להביא קצת הבהרה קטנה על הענין של 30 קולות.
במחלת כבודך, ברוב הפעמים אתה משתדל לכתוב מה אני עושה לא טוב, לא רואה אותך משתדל לתקן את מה שאני עושה... א' מחב"ד - שיחה, 04:30, י"ג באלול, ה'תש"ף 04:30, 2 בספטמבר 2020 (UTC)
סך הכל עושה את תפקידי. כשיש זמן לתקן גם את זה אני עושה אבל אם אפשר לתקן מהשורש... ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 05:50 • י"ג באלול תש"פ
בלי לפגוע, ראית בערך את תקיעת שופר ?
הערך מתחיל ענין תקיעה הוא קול פשוט היוצא מהבל הלב מפנימיותו. קול זה הוא צעקת הלב, הגבוה הרבה יותר מן החכמה שהיא מקור הדיבור. שענין הצעקה של חיצוניות הלב הוא אהבה לה' הנולדת מן ההתבוננות בהתהוות העולמות מאין ליש, והיא בחינת העבודה של המלאכים. ואהבה זו היא בחיצוניות הלב ולכן מתלבשת בבחינת התחלקות של תיבות ואותיות. אבל הצעקה מפנימיות הלב מבחינת "אני הוי"ה לא שיניתי", שכל העולמות אינם תופסים כלל מקום אצלו. ואהבה זו של פנימיות הלב היא שלא על פי טעם ודעת, ואינה נתפשת בהתחלקות, והיא בחינת תקיעת השופר. והולך ומחמיר...., אם יש שמה משהו ברור, זה השלושה קטעים שכתב הרמב"ם, שהוא מטובי הכותבים של עמנו. ועל זהי' לך מה להעיר.
אני מסכים שצריך לערוך כאשר מעתקים רמב"ם וכו', אבל לפי ערך הערך הזה... זה בחסד וברחמים. א' מחב"ד - שיחה, 05:54, י"ג באלול, ה'תש"ף 05:54, 2 בספטמבר 2020 (UTC)

מייל[עריכה]

לכבודו יש מייל, ואם כן מה הוא?--שמואל חיים 4.pngשיחהבואו לעזור למשתמשים חדשים 09:38, 6 בספטמבר 2020 (UTC)

נעשה הפוך, תכתוב לי כתובת אימל, אני ישתדל ליצור קשר. א' מחב"ד - שיחה, 16:27, י"ז באלול, ה'תש"ף 16:27, 6 בספטמבר 2020 (UTC)
סליחה על האיחור:alon.chabadpedia@gmail.com --שמואל חיים 4.pngשיחההיום בכ"ז באלול ה'תש"ף מגיע משיח! 17:29, 16 בספטמבר 2020 (UTC)