3,534
עריכות
מ (החלפת טקסט – "{{שכח|אנונימי}}" ב־"{{אנונימי}}") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
הלוחם החסידי (שיחה | תרומות) מ (זינגען א ניגן העביר את הדף חב"דפדיה:א חסידישע פארבריינגען/ארכיון 2 לשם חב"דפדיה:פארבריינגען/ארכיון 2) |
||
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת) | |||
שורה 52: | שורה 52: | ||
;שלב א' - המרגלים | ;שלב א' - המרגלים | ||
המרגלים, נשיאי העדה, ראשי בני ישראל המה{{ | המרגלים, נשיאי העדה, ראשי בני ישראל המה{{הערה|ישנה שמועה שם [[אדמו"ר הצמח צדק]] ש[[נחשון בן עמינדב]] הי' מהם, והי' בזה דיון ואכ"מ (ראה במוסף 'העבודה היחידה' ל[[שבועון בית משיח]], [[תשס"ב]] (כמדומני) ועוד. פעם שמעתי משהו מהררי"י ווילשאנסקי שי', ואיני זוכר בברור.).}}, ובכ"ז נפלו בטעות כה חמורה, עיכבו אותנו ב[[מדבר (בחסידות)|מדבר]] ארבעים שנה, והקב"ה קט בנו במאד. כך של[[ארץ הקודש]] הגיעו רק ב' או ד' איש{{הערה|ממש 'ראש חתול'! איני זוכר דבר הכי פשוט!...}} שראו את גילוי [[הקדוש ברוך הוא]] בזה העולם! וכ"ז בגלל עשרה{{הערה|עדה מישראל! ו[[אדמו"ר הזקן]] מבאר ב[[תניא]] שעל קבוצה כזו - אפי' אם אינם עוסקים ב[[תורה]] - "'''אכל''' בי [[עשרה]] שכינתא שריא", ועאכו"כ נשיאי ישראל.}} מראשי בני ישראל! | ||
ומדוע זה - | ומדוע זה - | ||
מפרש [[הרבי]]{{ | מפרש [[הרבי]]{{הערה|[[לקו"ש]].}}, שהי' זה כיוון שהם היו "עצה", "'''עצת''' המרגלים". אם הם דוחפים השקפות אישיות שלהם ומפרשים בזה את דברי ה[[נשיא]] - [[משה רבינו]] {{הערה|שבדור..}} ע"פ הבנתם, עם פשעטלא'ך וכו', ויש להם יסודות איתנים{{הערה|ראה ב[[שליט"א]] מאת הרב [[שניאור זלמן הרצל]] פרק 'שיטת הדיוק'.}}, וזו ה'נקודה'{{הערה|חב"דית.}} לעשירות-דעתם-הרחבה - | ||
אם הם מכניסים את דעצתם הרחבה הנ"ל לדברי הנשיא - | אם הם מכניסים את דעצתם הרחבה הנ"ל לדברי הנשיא - | ||
שורה 64: | שורה 64: | ||
;שלב ב' - קרח | ;שלב ב' - קרח | ||
קרח! מיוחס! עשיר! ת"ח!{{ | קרח! מיוחס! עשיר! ת"ח!{{הערה|ראה [[שיחה|שיחת]] [[הרבי]] ב[[י"א ניסן]] [[תשל"ו]] (כמדומני), ואכ"מ.}}, ש[[רש"י|רבן של ישראל]] מעיד עליו ש"פיקח הווה" - | ||
חולק על [[משה רבינו]] בצורה כה גסה! האיך? בגלל 'משרה'? הייתכן לומר ש[[אדם]] כזה נעלה, שזכה ש[[פרשה]] בתורה נקראת על-שמו{{ | חולק על [[משה רבינו]] בצורה כה גסה! האיך? בגלל 'משרה'? הייתכן לומר ש[[אדם]] כזה נעלה, שזכה ש[[פרשה]] בתורה נקראת על-שמו{{הערה|ראה גם ההו"א שלי ב[[שיחה:שי"ת]].}}, מ[[דור דעה]], ראה עין בעין את הבורא ית' שמו - | ||
יחלוק על בן-דודו ו[[נשיא הדור]]? | יחלוק על בן-דודו ו[[נשיא הדור]]? | ||
וחשבתי בזה, שזהו שלב ב' של המרגלים{{ | וחשבתי בזה, שזהו שלב ב' של המרגלים{{הערה|עוד על הקשר בין [[קרח]] להמרגלים ראה גם לקו"ש ח"ד לפ' קרח, ועוד.}} - | ||
אם מתחילים לערב דעות אישיות ופשעטלא'ך מבית היוצר '''שלך''' - | אם מתחילים לערב דעות אישיות ופשעטלא'ך מבית היוצר '''שלך''' - | ||
שורה 78: | שורה 78: | ||
ויש עוד להרחיב בזה, ו[[יסוד העפר]] בצירוף לשעה מכבידים עלי כרגע. | ויש עוד להרחיב בזה, ו[[יסוד העפר]] בצירוף לשעה מכבידים עלי כרגע. | ||
[כל הדברים נכתבו על-דעת הכותב בלבד ללא כל כוונה של היפך [[אהבת ישראל]] ח"ו{{ | [כל הדברים נכתבו על-דעת הכותב בלבד ללא כל כוונה של היפך [[אהבת ישראל]] ח"ו{{הערה|ואיני [[גנב]] ואין לי כרגע [[כובע]]...וד"ל.}}. | ||
[[לחיים]] [[חסיד]]ים! ---משיח עכשיו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]''' | [[לחיים]] [[חסיד]]ים! ---משיח עכשיו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]''' | ||
שורה 93: | שורה 93: | ||
אבל מה נעשה אם פתאום מגיע משה, [[הרבי]] האהוב שלנו, ופתאום זורק 'בומבה' לאויר - [[פרה אדומה]]. | אבל מה נעשה אם פתאום מגיע משה, [[הרבי]] האהוב שלנו, ופתאום זורק 'בומבה' לאויר - [[פרה אדומה]]. | ||
זה, עפעס, נראה קצת לא מובן. מה הטעם? ועונה משה: '[[חוק]]'! בלי טעם!{{ | זה, עפעס, נראה קצת לא מובן. מה הטעם? ועונה משה: '[[חוק]]'! בלי טעם!{{הערה|ראה בארוכה בקונטרס [[גדרן של מצוות]] של [[הרבי]], וש"נ.}}. בלי סיבה! | ||
הזהו משה? הלא אתה לימדתנו שה'ונפלנו' שלנו, שאנו שואלים, מתבוננים, לא סומכים על ה[[צדיק]] לבדו. הלא אתה זה שדאגת להטעמינו בים תורתך: "וביאור העניין". אתה הסברתנו - על ידי [[משפיע]]ינו-שלוחיך - שם נסתפק ב[[אמונה]] פשוטה נוכל לסגור את ה[[גמרא|גמרות]]. לשם מה לשאול "מנא הני מילי?", נענה "כך מקובלנו מפי [[חז"ל]] שקיבלו מפי [[משה רבינו]] שקיבל מפי [[הקדוש ברוך הוא|הגבורה]]", ושלום על ישראל{{ | הזהו משה? הלא אתה לימדתנו שה'ונפלנו' שלנו, שאנו שואלים, מתבוננים, לא סומכים על ה[[צדיק]] לבדו. הלא אתה זה שדאגת להטעמינו בים תורתך: "וביאור העניין". אתה הסברתנו - על ידי [[משפיע]]ינו-שלוחיך - שם נסתפק ב[[אמונה]] פשוטה נוכל לסגור את ה[[גמרא|גמרות]]. לשם מה לשאול "מנא הני מילי?", נענה "כך מקובלנו מפי [[חז"ל]] שקיבלו מפי [[משה רבינו]] שקיבל מפי [[הקדוש ברוך הוא|הגבורה]]", ושלום על ישראל{{הערה|ראה בארוכה בס' [[נשמה עם עצמה]] לר' [[מנחם מענדל ברוד]].}}!. עלינו להבין, להשכיל, להתבונן. ומי אם לא [[הרבי שליט"א|אתה]] חזרת אינספור פעמים על דברי [[אדמו"ר הזקן]] ב[[שולחן ערוך הרב|שולחנו]] כי צריך ללמוד "הלכות '''בטעמיהם'''" דווקא{{הערה|[[הלכות תלמוד תורה]].}}, ודאגת 'להתאים' את [[הרמב"ם]] ז"ל לזה{{הערה|ראה ב[[רמב"ם חזק]] בהקדמה.}} - | ||
אז ריבונו של עולם, מה נשתנה?! | אז ריבונו של עולם, מה נשתנה?! | ||
ועוד, דהרי [[פרה אדומה]] (צהובה?...) הזו, סותרת במפורש לדברים אחרים שאמרת{{ | ועוד, דהרי [[פרה אדומה]] (צהובה?...) הזו, סותרת במפורש לדברים אחרים שאמרת{{הערה|[ל[[אברהם פריז]] ב[[תשכ"ה]], ל[[שלום דובער וולפא]] ב[[תשמ"ה]], לכלל הציבור ב[[תשנ"ב]], ועוד (:].}} - | ||
סיפרת לנו על ה[[קרבן|קרבנות]], קירוב החושים להשי"ת{{ | סיפרת לנו על ה[[קרבן|קרבנות]], קירוב החושים להשי"ת{{הערה|ראה בכל [[ספר המאמרים באתי לגני]], ובמיוחד ב[[ד"ה]] זה [[השי"ת]] ו[[תש"ל]].}}, הגיוני, מובן. ופתאום הפרה הזו, אינה קרבן{{הערה|ראה פרשתינו י"ט ה'.}}, עשייתה בכל פרטי'צריכה להיות דווקא בחוץ{{הערה|ראה ס' החינוך על מצווה זו}}, מצוותה בסגן{{הערה|[[רש"י]] פרשתינו י"ט ה'.}}(כן! לא ברשכבה"גים הגדולים, ה[[צדיק]]ים והחשובים, דווקא בסגנים הפיצקלא'ך{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=40479 5 ראה (גם) פה].}} האלו...{{הערה|(נדמה לי שיש ל)עיין ב[[ביאורים לפרקי אבות]] על משנת [[רבי חנינא סגן הכהנים]].}}, מזים אותה אל פתח [[אוהל מועד]], ובכלל - '''היא כקדשים'''{{הערה|[[רש"י]] י"ט, ט'}}. (ולכן היא נחשבת ב[[יהדות]] כחוק הכי גדול שיש{{הערה|לכל הנושא הזה ראה ב[[לקוטי שיחות]] ח"ח שיחה א' לפ' חוקת.}}.) בקיצור - כלום פה לא מובן. | ||
ופה מלמדת אותנו [[תורת חיים]], שם נקרא אותה למפרע - לא נצא: "אל תהיו כמרגלים"! אל תתחילו עם פרשנויות, דקדוקים ודיוקים! משה אמר להאמין - האמינו! משה אמר לפרסם - פרשמו. משה אמר "לחיות את זה" - תחיו! - | ופה מלמדת אותנו [[תורת חיים]], שם נקרא אותה למפרע - לא נצא: "אל תהיו כמרגלים"! אל תתחילו עם פרשנויות, דקדוקים ודיוקים! משה אמר להאמין - האמינו! משה אמר לפרסם - פרשמו. משה אמר "לחיות את זה" - תחיו! - | ||
אז מה אם הוא אמר פעם להיפך...{{ | אז מה אם הוא אמר פעם להיפך...{{הערה|על אלו אמרו שכשיבוא [[משיח]], הם יעמדו במרכז ה[[עזרה]] ויזעקו "עד מתי?!", וכאשר יבוא אליהם [[מלך המשיח]] בכבודו ובעצמו, הם יגידו לו: הלא אתה דיברת וזעקת על חשיבות ההכרזה הזו...}}., '''עכשיו''' הוא אומר ככה - קיימו בלי פשעטלאך! | ||
[כל הערות הסיום - הן בעניין ההמשך וה בעניין ה[[אהבת ישראל]] וכו' - רלוונטיות גם לפה]. | [כל הערות הסיום - הן בעניין ההמשך וה בעניין ה[[אהבת ישראל]] וכו' - רלוונטיות גם לפה]. | ||
שורה 161: | שורה 161: | ||
משיח נאו--[[משתמש:יוספי21|יוסי]] ([[שיחת משתמש:יוספי21|שיחה]]). 15:50, 2 ביולי 2010 (UTC) | משיח נאו--[[משתמש:יוספי21|יוסי]] ([[שיחת משתמש:יוספי21|שיחה]]). 15:50, 2 ביולי 2010 (UTC) | ||
::דומני כי מעולם לא הוסברה טוב יותר צעקתו של הרבי '''"טוט וואס איר קענט"!'''{{ | ::דומני כי מעולם לא הוסברה טוב יותר צעקתו של הרבי '''"טוט וואס איר קענט"!'''{{הערה|איני זוכר הנוסח המדויק.}} --מחכים ל'''ביאת משיח, היום כ' בתמוז ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יהודים משוחחים]] 16:23, 2 ביולי 2010 (UTC) | ||
"און טוט אַלץ וואָס איר קענט" משיחת [[כ"ח ניסן תנש"א]]--[[משתמש:יוספי21|יוסי]] ([[שיחת משתמש:יוספי21|שיחה]]). 18:32, 3 ביולי 2010 (UTC) | "און טוט אַלץ וואָס איר קענט" משיחת [[כ"ח ניסן תנש"א]]--[[משתמש:יוספי21|יוסי]] ([[שיחת משתמש:יוספי21|שיחה]]). 18:32, 3 ביולי 2010 (UTC) |
עריכות