משתמש:ברכת הגאולה/ארגז חול
כאן כתובים יעדים שבתכנון:
בעקבות הפיגוע בבית חב"ד מומבאי הוקם בשנת תשס"ט על ידי הרב שלמה חיים פלס ארגון CWA ארגון הפועל מטעם המרכז לעניני חינוך
הרב חיים יצחק פופקו (בכתיב מסורתי: פופקא) (תרס"ט, 1909 - ה' אייר תש"ס, 10 במאי 2000) היה חבר אגודת הרבנים בארצות הברית וקנדה ורב בפלטבוש.
תולדות חיים
נולד לרב אליעזר בראדין.
בשנת תרח"צ נשא את הרבנית שפרא פריידא בת רבי משה חיים יהושע שניאורסון טברסקי.
בשנות השי"ן העמיד את בית הכנסת בו כיהן כרב בשכונת איסט לטובת מוסדות בית רבקה, כשנכס ליחידות אצל אדמו"ר הריי"צ אמר לו אדמו"ר הריי"צ: "יש לי ממך הרבה נחת רוח".
לאחר פטירת חמיו בי"א אלול תשי"ט ניחמו הרבי, בעת שנכנס הרבי לבית האבלים היו הם במהלך לימוד משניות, הרבי אמר לרב פופקו שאינו רוצה להטריחם אך מעוניין להשתתף עימם בלימוד, לכך ביקש הרבי שלמדו הם משניות נוספות לפני התפילה, הרב פופקו קיים לאחר מכן את דברי הרבי[1]. בעת הניחום שאל הרבי את הרב פופקו לגילו של חמיו, גיסו - בן הרב טברסקי השיב[2].
נכח לעיתים בהתוועדויותיו של הרבי ושהה זמן רב ביחידויות אצל הרבי.
בהתוועדות ט"ו בשבט תשל"ז הזכיר הרבי את מאמר חז"ל "כל מה שתלמיד ותיק עתיד לחדש הכול ניתן למשה מסיני", בסיום השיחה בעת שפנה הרבי לאחור שאל הרב פופקו את הרבי לפשר הלשון 'לחדש', הרבי השיב לו כי אמר בלשון בה הוא מורגל וכי הוא יעיין במקור הדברים, יום לאחר מכן שיגר הרבי מכתב לרב פופקו והסביר שאמר את הלשון 'לחדש' משום שכך מובא בדרושי חסידות.
בכ"ח תשרי תשמ"ה שוחח עם הרבי כ-20 דקות במעלית{{הערה|
בכ"ה חשון תשמ"ט שוחח עם הרבי בצאתו מתפילת מנחה במשך כ-10 דקות, כשבסיום קרא הרבי לרב יהודה קלמן מרלו ואמר שמכיוון שהרב מרלו מכירו יוכלו להתדיין יחדיו (בנושא עליו שוחח הרב פופקו עם הרבי)[3], בסיום שיחתם מסר הרב פופקו מעטפה חומה לרבי אותה לקח הרבי לחדרו, בשיחה ביקש מהרבי עזרה בקשר לבית דין התעכבים מלתת סכום כסף ליהודי, הרבי בתגובה הפנהו לרב מרלו[4].
לפני פטירתו ביקש מבנו מספר פעמים שהליך קבורתו יתבצע על ידי אנשי חברא קדישא חסידי חב"ד, ושלא יספידוהו - כמנהג חב"ד.
נפטר בה' אייר תש"ס ונטמן בהר הזיתים.
לקריאה נוספת
- מענדי קורטס, יש לי ממך הרבה נחת רוח, שבועון כפר חב"ד, גיליון מוסף 'אורחים' גליון 2081 עמוד 42 (תשפ"ה)
הרב אלירן אילוז הוא מקים ומייסד כולל מעייני הישועה בלוד.
תולדות חיים
נולד בביריה במשפחה מסורתית.
בתקופת הבר מצוה התחזק והחל לשמור שבת ולהניח תפילין.
למד בפנימייה הצבאית לפיקוד בחיפה ושירת במשך חמש שנים בצה"ל.
עם תום שירותו הצבאי דר בדירה שכורה בשכונת פלרונטין שבתל אביב, במלת חבר במקורב לחב"ד החל להתפלל בית חב"ד בשכונה של הרב ניר גבריאל, בבית חב"ד השתתף גם בשיעורי תניא שנמסרו על ידי חיים אשכנזי, בהשפעתם ובהשפעת איתי גבאי ויהודה ברויטמן שינה את אורח חייו והפך לחסיד חב"ד.
לפרנסתו עבד בבנק השקעות ולשם כך למד מנהל עסקים.
בהוראת רבו הרב חיים אשכנזי נכנס ללמוד בישיבת תומכי תמימים נווה צדק במתכונת של חצי יום ובחצי היום השני למד לימודי חול, כעבור תקופת מה נטש את לימודיו ונכנס למסגרת מלאה בישיבה.
לאחר חתונתו המשיך לעבוד בבנק כשנתיים ולאחר מכן למד בכולל אברכים בלוד מספר שנים סמיכה לרבנות של 'היכל שלמה' וקיבל זכאות לכושר לרב מושב.
בחשוון תשע"ז הקים את כולל מעייני הישועה בלוד בעידודם של הרבנים ברוך בועז יורקוביץ, נפתלי גרינברג, מנחם מענדל דערען, אריאל מדר, אריק מלכיאלי, זושא פויזנר, אריה קדם, נחום קפלן, ודוד תעיזי, הכולל עומד תחת הכוונתו של הרב יורקוביץ[5]. בתחילה עמד בראשות הכולל הרב מנחם מענדל סגל ובהמשך הרב אליהו כהן.
בכולל מתקיימת מסגרת סדרי לימוד חסידות בבקרים, ומערך יציאה למבצע תפילין, הקהלת קהילות, ומסיבות שבת.
בסמיכות לחגים מתקיימים בכולל כינוסי תורה בהם נמסרים שיעורי עיון על ידי רבני הכולל ורבנים אורחים[6][7].
חברי הכולל מוציא לאור קובץ חידושי תורה חודשי בשם הארות מבית המדרש לוד[8].
בשבט תשפ"ד ערך ערב התרמה לביסוס הכולל ופתיחת סניף נוסף בירושלים[9].
קישורים חיצוניים
- שליחות חיים מגזין דרך המלך גליון 136 עמ' 34, מדור זוית אישית
קישורים
- קישורים לערוצי היוטיוב של שיעורי רבנים ומשפיעים באתר סינון חב"ד
- קישורים לשיעורים.
- להוסיף מידע על ניגונים מאשכול אידישע וועלט פארומס
- להכניס מידע מתגיות חב"ד באתרים ברסלב סנטר וברסלב שלי במקומות הרלוונטים לכך, בעקבות הניגוני חב"ד שלו והקשר שלו עם חב"ד)[10].
- מילון חסידי: חסיד אוצ'וק [1]
- בי"מ כסלו ע"ז, טבת תש"פ. בוצע
האדמו"ר מסקולען מונסי
באדר א' תשפ"ד ביקר בבית חב"ד של הרב שמואל קפלן במרילנד[11].
אישים
- רייזל שושנה הלפרין (נולדה בשנת תשכ"א) היא אשת חינוך המשמשת כסגנית מנהלת מכללת בית רבקה, וכפעילת מסיבות שבת בכפר חב"ד ב',
נולדה בירושלים לרב טוביה בלוי ומרת חנה פרומט. בנעוריה למדה במוסדות בית חנה. נשאה את ר' אהרון הלפרין. משמשת כסגנית מנהלת מכללת בית רבקה, ופעילה בעריכת מסיבות שבת לילדי כפר חב"ד ב'.
- הרב ניר דן הוא שליח הרבי בשכונת האקליפטוס בבאר יעקב, בעל תפילה ובעל מיזם מוזיקלי ייחודי המשמש כחזן בבית הכנסת בית מנחם בכפר חב"ד, בעבר מאנשי החסד ובעל שימוש אצל זקני החסידים בכפר.
נולד בחברון.
בבחרותו למד בישיבות תומכי תמימים בני ברק וישיבת הבוכרים. לקראת שנת הלימודים תשס"א נסע ללמוד בישיבת תומכי תמימים המרכזית בחצר הרבי ב-770 במסגרת שנת ה'קבוצה'.
שימש במשך מספר שנים כשומר בבית ספר בראשון לציון, במקביל לשמירה אייש דוכן תפילין במקום.
כעבור מספר שנים ביצע הסבת מקצוע לטובת עזרה בתשלום לקשישי כפר חב"ד, הוא הספיק לשמש מספר זקנים מזקני ההוד של כפר חב"ד לפני פטירתם.
משמש כבעל תפילה בבית הכנסת בית מנחם בכפר, נודע בהקפדתו על דברי הרבי בדבר מלכות בשלח לשיר בתפילה, הוא נוהג לשלב נעימות מזרחיות וקטעי נגינה משלו בתפילה, בעיקר בפסוקי דזמרה וקדושה.
באייר תשפ"ד יצא לשליחות בשכונת האקליפטוס בבאר יעקב, במקביל לפעילותו בבאר יעקב מבקר תכופות בכפר חב"ד ומשמש כבעל תפילה בבית הכנסת בית מנחם.
ר' נפתלי חייבין הוא איש חינוך ותיק תושב רחובות, שימש בעבר כמנהל רוחני במתיבתא לישיבת תומכי תמימים קרית גת.
תולדות חיים
נולד בתוחלת.
למד בישיבת תומכי תמימים לוד ובישיבת תומכי תמימים כפר חב"ד.
לקראת שנת הלימודים תשל"ז נסע ללמוד בישיבת תומכי תמימים המרכזית בחצר הרבי ב-770 במסגרת שנת ה'קבוצה'.
עד לתשס"ד הוא שימש כמנהל רוחני במתיבתא לישיבת תומכי תמימים קרית גת (קטנה).
- הרב יוסף שוגרמן ע"ה בי"מ בהעלותך תשס"ו [2]
- [3] 571 - הרב אליהו תמם, הערת ר' פיניע על תקופת הנשיאות של הרבי המהר"ש...
- DVAR MALCHUS HILCHOS MOSHIACH דבר מלכות משיח קשר של רבנים לחב"ד
רבי שרגא פייביש הגר (ביידיש: האגער; כ"ו טבת תשי"ח 18 בינואר 1958 – כ"ג סיוון תשפ"ד, 29 ביוני 2024) היה האדמו"ר מקוסוב בארצות הברית.
קשריו עם חב"ד
ביקר מספר פעמים ב-770 - מרכז חב"ד העולמי[12].
בתשפ"ב השתתף בכינוס שערך ארגון לימוד התניא בבורו פארק ונשא שבחים בהכרח לימוד החסידות[13].
באב תשפ"ב במהלך פגישתו עם הרב דב קוק העניק לו הרב קוק חוברת שער האיחוד והאמונה באמרו: "זהו פלא פלא פלא פלא חייבים לקרוא אותו", הרב הגר עלעל בחוברת במשך זמן רב[14].
נפגש פעמיים עם הרב יצחק גינזבורג ושוחח עמו בענייני חסידות[15].
*שירמן בי"מ חיי"ש נ"ח, תבוא ס"ו. ת"ת א"י. א'. שנ"ז י' מ' ר' חב"ד א' ל'
גרונר כפ"ח. (בוצע חלקית) תבנית בולטון. פיטסבורג. (בוצע חלקית) גולדברג. בן עמי. ש"מ.
בי"מ א' אלול נ"ט. ד"מ שלום דוכמן. כפ"ח מבצעים. בי"מ משפטים ע"ד. חסידות פיטסבורג, שמן ששון מחבריך ח"ב.
בניסן תשע"ב קיבל במעונו את הרבנים החב"דיים שלום דובער כהן ויצחק מאיר הלפרין, הם הזמינו אותו למעמד סיום הרמב"ם וקיבלו את ברכתו[16].
בשבט תשע"ד השתתף בסיום הרמב"ם שנערך במרכז תפארת ניצוצות בקרית גת[17][18]. ר' י' ו'. הרב נ' א'. גב' רבני ב'.
ליסון יו"ר מטה הקהלת קהילות העולמי - 770.
למד בישיבת בית הר"מ נחלת הר חב"ד ובישיבת חסידי חב"ד ליובאוויטש צפת (גדולה).
נשא את רעייתו לבית ליפש.
י"א ניסן מ"ד.
הרנטגן חב"ד.
ר' גרשון אלפרוביץ (ט' תשרי תרפ"ג - י' אלול תשנ"ט.) היה פקיד חברא קדישא בתל אביב
נולד במוסקבה שברוסיה לר' חיים משה ולמרת דאבע גיטל. בי"ג אייר תרצ"ה עלתה המשפחה לארץ ישראל.
למד בבחרותו בישיבות אחי תמימים ותורת אמת.
לאחר נישואיו עם מרת ציפורה[19]
משפחתו בנו, יוסף - [20]
הרב לוי יצחק קופצ'יק הוא עסקן ציבורי המשמש כסוכן מכון מלכות שבתפארת בכפר חב"ד, פעיל במבצעי הרבי ובענייני גאולה ומשיח, ומשפיע בבית הכנסת קלמנסון שול צעירים בכפר.
תולדות חיים
נולד לרב קלונימוס שליח הרבי בחדרה.
בבחרותו למד בישיבות תומכי תמימים לוד וישיבת חסידי חב"ד ליובאוויטש צפת ולקראת שנת הלימודים תשנ"ז נסע ללמוד בישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770 במסגרת שנת ה'קבוצה'.
נשא את בת הרב חיים שלמה רייניץ וקבע את מקום מגוריו בכפר חב"ד.
משמש כסוכן מכון מלכות שבתפארת בכפר חב"ד, בחצר ביתו שוכן מחסן עם ספרי המכון.
פעיל במבצעי הרבי, מדי סיום קבוצת הלכות במסלול תקנת הרמב"ם הוא עורך סיום והתוועדות בבית הכנסת בית מנחם, לעיתים עורך ריקודי שמחה ברחבת בית הכנסת.
נמנה על מארגני מניין תפילת המנחה בשבת בבית הכנסת בבניין 770, הוא אף עורך במקום פעילות מסיבות שבת ומעמד הבדלה למתפללים.
עם הקמתו של בית הכנסת לצעירים בכפר על ידי הרב יוסף יצחק פרידמן החל לשמש כמשפיע במקום.
נושא במגוון תפקידי חסד, ומבצע התנדבויות שונות לגופים מסחריים וליחידים, הוא מקדיש זמן לסיוע וסיעוד זקני החסידים בכפר[21].
משמש גם כסופר סת"ם וכבעל קורא.
האדמו"ר ממז'יבוז'
בתשפ"ג ערך טיש יארצייט לרגל כ"ד טבת. בטיש נשא דברים אודות מסירות נפשו של אדמו"ר הזקן, סיפר מספר סיפורים על אדמו"ר הזקן, ניגן ניגוני חב"ד והורה לקהל להתחזק ללמוד חסידות ובפרט ללמוד מתורותיו של אדמו"ר הזקן.
הוא התבטא במעלתו במעלותיו של ספר התניא, אמר שאין ספר המעורר לתשובה כמו ספר התניא. אמר שדרגת בינוני שייכת לצדיקים ואמר שלדעתו עצם הלימוד בספר התניא הינו סגולה להצלחה.
התבטא במעלת מסירות נפשו של אדמור הזקן על הפצת החסידות ומתבטא עליה באופן של "להבות אש", ואמר שמסירות נפש זו נמשכת עד היום בבחינת "אש תמיד תוקד לא תכבה" בתורת חסידות חב"ד ובמודל מפעל השליחות של הרבי דרכו בכל מקום בעולם מצויים חסידי חב"ד המפיצים את מעיינות החסידות, הוא הגדיר את הכוח מסירות הנפש ככוח נצחיות תמידי שימשך עד ביאת המשיח.
הוא הגדיר את מהותה של תורת החסידות כדבקות תמידית שאינה נפסקת כנאמר על הסנה "הסנה בוער באש איננו איננו אוכל", וחזר על מאמרו של אדמו"ר הזקן" "איני רוצה בעולם הבא שלך איני רוצה בגן עדן שלך, חפץ אני במהותך בך בעצמך" והתבטא שמאמר זה מתבטאת מהותה של תורת החסידות. הפליא במעלת ספריו את מעלת תורתו של אדמור הזקן והתבטא "אפשר להיות שיכור מ מכל מאמר בליקוטי תורה מכל מאמר בתורה אור" (דקה: 08:27)
סיפר את שהתרחש בעת ביקורו של רבי שלמה מקרלין אצל אדמו"ר הזקן, בני ביתו של אדמו"ר הזקן המליחו כל את התבשיל ללא תיאום האחד עם השני. בעת הסעודה אכל אדמו"ר הזקן מהמאכל אך רבי שלמה טעם מעט מהמאכל והוזיזו לצד, אדמו"ר הזקן שאל את רבי שלמה למעשהו ונענה בשאלה נגדית על מעשהו הוא, בתגובה השיב אדמו"ר הזקן: "מאז שהגעתי למזריטש אינני מרגיש טעם באוכל"[22].
סיפר את הסיפור אודות הוויכוח שחל בין אדמור הזקן לבין קבוצת רבנים וגאונים ליטאים באומרו שסיפור שעל סיפור זה כבר חזר מספר הפעמים הוא חזר על טענות המתנגדים ששאלו מדוע עף בכל את עמי הארץ נתקרב לחסידות ולא רק תלמידי החכמים ושאלתם הנוספת מדוע החסידים תמיד מדגישים את מעלת התשובה ודבקים בדרכי החסידיות ולא ולא מסתפקים בידיעת התורה ומענה אדמור הזקן על זה את תורת הרב המגיד על הפסוק והסנה בוער באש איננו הוא קל שהתגלות הקדוש ברוך הוא ינע לעמי הארץ מכיוון שהם משתוקקים לקדוש ברוך הוא שלא כתלמידי החכמים שמרבים את תשוקתם בתורה.
בסיום הורה לקהל להתחזק ללמוד חסידות בפרט ללמוד מתורותיו של אדמו"ר הזקן בעל ההילולא.
- ↑ ראיון הרב פופקו לשבועון כפר חב"ד, תשנ"ב.
- ↑ יומן הרב יהודה לייב גרונר, תשורה מנישואי מנחם מענדל ודברושי כהן עמ' 23.
- ↑ יומן הרב מיכאל אהרן זעליגסון תשורה מנישואי יוסף יצחק דבורה שיינגרטן עמ' 23.
- ↑ יומן הרב חיים יוסף גינזבורג תשורה מנישואי שניאור וחנה אלפנביין עמ' 79.
- ↑ chabadinfo editor, בשורה משמחת: כולל אברכים חדש בלוד ט"ו מרחשוון תשע"ז.
- ↑ כינוס תורה בכולל אנ"ש חב"ד לוד י"א ניסן תשע"ז.
- ↑ לוד: כינוס תורה בבית המדרש "מעייני הישועה – ליובאוויטש" כ"ט ניסן תשפ"א.
- ↑ חלק מהקובצים באתר גוגל דרייב.
- ↑ אבריימקה אייזנשטיין, לוד: מעמד מרשים לחיזוק כולל "מעייני הישועה" י"ח שבט תשפ"ד.
- ↑ אם יווצר, לתולדות חיים: את ישיבת תפארת התורה פתח על פי בקשת מוהרא"ש (הוא עצמו לא חפץ בכך בתחילה), וידאו ר' יואל רוטה - א שפאציר - ג' קדושים תשפד - R' Yoel Roth דקה: 9:43.
- ↑ [bechatzros.com/post/876785786 יהדות בולטימור חיה ימי אורה בביקורו המרומם של האדמו"ר מסקולען מונסי שליט"א] באתר בחצרות הקודש (אידיש).
- ↑ ביקור האדמו"ר מקאסוב באתר חב"ד אף אם, האדמו"ר מקוסוב -בורו פארק, בביקור ב-770 באתר חדשות 770 חי, וידאו 'אדמו"ר מקאסוב זצ"ל, ביציאתו מבית חיינו 770, צילום ר' א. עזאגווי' באתר יוטיוב.
- ↑ תורת החסידות מרוממת את האדם מענייני העולם, כ"ק אדמו"ר מקאסוב – שנת תשפ"ב בערוץ היוטיוב חסידות באתר סינון חב"ד לסרטוני יוטיוב.
- ↑ וידאו 'האדמו"ר מקוסוב ארצות הברית במעונו של הרב דב קוק - כז אב תשפ"ב' בערוץ היוטיוב דוד שדה. kolel.org/videos/241508 באתר כולל.
- ↑ חלק מהדברים נדפסו בעלון נפלאות לפרשת חוקת תשפ"ד עמ' 15.
- ↑ לקראת מעמד סיום הרמב"ם: רבני חב"ד מבקרים ומזמינים בבתי האדמו"רים באתר JDN.
- ↑ קריית גת: האדמו"ר מפיסטבורג בסיום הרמב"ם - באתר י"ד שבט תשע"ד
- ↑ מדור חדשות, שבועון בית משיח גליון מס' 912 עמ' 69 כ"ג שבט תשע"ד.
- ↑ נפטרה בו' אדר א' [תשנ"ז]].
- ↑ נפטר י"ב תשרי תשנ"ח.}. בתו, שטערנא שרה סוקניק - נפטרה י"ז אדר ב' תשע"ד.
- ↑ על זקני החסידים אותם הספיק לשמש נמנים חמיו הרב חיים שלמה רייניץ, הרב יוסף בייזר, ועוד.
- ↑ הסיפור מובא בליקוטי שיחות חלק י' עמ' 106 הרב רוזנבוים סיפר את הסיפור בגרסה שונה המובאת בספרים לא חב"דיים, לגרסה זו המאורע התרחש כשחל ויכוח בין רעייתו לבין מבשלת יתומה על תפקיד הכנת המאכלים, אדמו"ר הזקן ייעץ לרעייתו שהיא תכין את התבשיל ואילו המבשלת תמלח אותו, לאחר מכן חל אי תיאום בין בני הבית וכל אחד מלח את התבשיל.