|<font size=4>'''ברוכים הבאים לחב"דפדיה'''!</font><br><br><div style="top:+0.2em; font-size:110%;">[[חב"דפדיה]] הינה אנציקלופדיה [[חב"ד|חב"דית]], חופשית לקריאה, [[עזרה:כתיבה בחב"דפדיה|כתיבה]] ו[[עזרה:איך לערוך דף|עריכה]]. מטרתנו היא [[הפצת המעיינות|הפצת]] תורת [[חסידות חב"ד]] בשפה פשוטה וברורה.<br>בחב"דפדיה יש כעת: '''{{NUMBEROFARTICLES}} ערכים''' [[מיוחד:כניסה לחשבון/signup|הצטרפו למיזם]]!
|<font size=4>'''ברוכים הבאים לחב"דפדיה'''!</font><br><br><div style="top:+0.2em; font-size:110%;">[[חב"דפדיה]] הינה אנציקלופדיה [[חב"ד|חב"דית]], חופשית לקריאה, [[עזרה:כתיבה בחב"דפדיה|כתיבה]] ו[[עזרה:איך לערוך דף|עריכה]]. מטרתנו היא [[הפצת המעיינות|הפצת]] תורת [[חסידות חב"ד]] בשפה פשוטה וברורה.<br>בחב"דפדיה יש כעת: '''{{NUMBEROFARTICLES}} ערכים''' [[מיוחד:כניסה לחשבון/signup|הצטרפו למיזם]]!
אחת הפעולות הממוסדות הראשונות תחת המרכז לעניני חינוך הייתה מסיבות שבת, שנוהלה תחת הדרכתו הצמודה של הרבי, ששימש באותה שעה כיו"ר הארגון. הרבי חיבב מאוד פעילות זו, ואף ענד על דש בגדו הפנימי סיכת בטחון עליה הודפס סמל הפעילות.
סמל זה הינו יוצא דופן, בכך שמשולב בו ציור של לוחות עגולים, אף שהרבי עצמו דיבר בשנים מאוחרות יותר בשלילת ציור זה, כיון שהוא מנוגד לדברי חז"ל בנוגע לצורתם של הלוחות.
דער בעל שם טוב פלעגט לערנען מיט זיינען תלמידים א שיעור גמרא. דער אופן פון דעם לערנען איז געווען מיט גרויס חריפות און גאונות, און מ'האט געלערענט דעם רמב"םאלפסרא"ש און אנדערע מפרשים פון די ראשונים וועלכע זיינען שייך געווען צו דער גמרא וואס מ'האט געלערענט. דער בעש"ט פלעגט אפטייטשען די ווערטער אין אידיש. אז מ'האט געלערענט ערכין און געקומען צום מארז"ל (טו ב) לשון תליתאי קטיל תליתאי, האט דער בעש"ט אויסגעטייטשט: לשון הרע הרג'ט אלע דריי: דעם אויסטראכטער דעם דערציילער און דעם צוהערער, נאר דאס איז אין לבושים רוחנים, וואס דאס איז שווערער, ווי רציחה אין גשמיות.
תרגום מאידיש: הבעל שם טוב היה לומד עם תלמידיו שיעור בגמרא. אופן הלימוד היה עם חריפות גדולה וגאונות, ולמדו את הרמב"ם, אלפס, רא"ש ומפרשים אחרים מהראשונים שהיו שייכים לגמרא הנלמדת. הבעל שם טוב היה נוהג לתרגם המילים לאידיש. אם למדו ערכין והגיעו למאמררז"ל (דף ט"ו עמוד ב') "לשון תליתאי קטיל תליתאי" (= לשון שלושה הורגת שלושה), תירגם הבעל שם טוב: "לשון הרע הורג את כל השלושה: את הממציא[1], את המדבר ואת השומע. רק שזהו בלבושים רוחניים, הקשה מרציחה גשמית.