אכילת מצה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (הגהה, פתיח) |
(לא אנציקלופדי וגם אין כאן מקומו) |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
את הכזית הראשון של המצה חל חיוב לאכול בהסיבה - יושב מוטה על צד שמאלו, ואם אכל בלא הסיבה צריך לחזור ולאכלה בהסיבה.{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15864&hilite=4eb0f675-3ab7-44e8-aa7f-744673a405cd&st=%D7%90%D7%9B%D7%99%D7%9C%D7%AA+%D7%9E%D7%A6%D7%94&pgnum=76 שערי המועדים פסח עמ' פא (76)]}} | את הכזית הראשון של המצה חל חיוב לאכול בהסיבה - יושב מוטה על צד שמאלו, ואם אכל בלא הסיבה צריך לחזור ולאכלה בהסיבה.{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15864&hilite=4eb0f675-3ab7-44e8-aa7f-744673a405cd&st=%D7%90%D7%9B%D7%99%D7%9C%D7%AA+%D7%9E%D7%A6%D7%94&pgnum=76 שערי המועדים פסח עמ' פא (76)]}} | ||
== ראו גם == | == ראו גם == |
גרסה מ־08:58, 17 במרץ 2017
מצוות אכילת מצה, הינה חובה בליל הסדר, הלילה הראשון של פסח, לאכול לפחות כזית מצה. המצווה היא לזכר המצות שאכלו בני ישראל ביציאתם ממצרים.
גדר המצווה
המצווה היא לאכול כזית מצה בלילה הראשון של פסח. יש האומרים כי אף בכל ימי הפסח, מקיימים מצווה באכילת המצה, על אף שאין הדבר חובה. זו מצווה דאורייתא, וגם בזמן הזה.[1] הן לאנשים הן לנשים[2].
אופן קיום המצווה
את הכזית הראשון של המצה חל חיוב לאכול בהסיבה - יושב מוטה על צד שמאלו, ואם אכל בלא הסיבה צריך לחזור ולאכלה בהסיבה.[3]
ראו גם
הערות שוליים
- ↑ פסחים קכ, א.
- ↑ שם מג, ב.
- ↑ שערי המועדים פסח עמ' פא (76)