הבדלים בין גרסאות בדף "המלך במסיבו (ספר)"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(שמעתי זאת גם מדמויות נוספות, דוגמת המשפיע דקק חבד עפולה מלפנים ועוד)
שורה 15: שורה 15:
 
נוסף לכך, אופי הדיבורים בסעודה לא היה מסודר, כאשר הרבי ענה באופן אישי לחסידים ששאלו אותו שאלות, לעיתים כהמשך לדברים שנאמרו או נשאלו קודם לכן בכתב וכדומה, ולא נשא דברים בפני הנוכחים כפי שהדברים נאמרו בשעת ההתוועדויות וכדומה, ובשל כך היה קשה פעמים רבות להבין את ההקשר המלא של הדברים ולהעביר אותם לכתב בצורה מסודרת.
 
נוסף לכך, אופי הדיבורים בסעודה לא היה מסודר, כאשר הרבי ענה באופן אישי לחסידים ששאלו אותו שאלות, לעיתים כהמשך לדברים שנאמרו או נשאלו קודם לכן בכתב וכדומה, ולא נשא דברים בפני הנוכחים כפי שהדברים נאמרו בשעת ההתוועדויות וכדומה, ובשל כך היה קשה פעמים רבות להבין את ההקשר המלא של הדברים ולהעביר אותם לכתב בצורה מסודרת.
  
בשל סיבות אלו ונוספות, הרב [[טוביה בלוי]] טוען שאין לדייק וללמוד מהדברים המובאים בספר כיצד יש לקבוע את מנהג חסידי חב"ד באופן חד משמעי.
+
בשל סיבות אלו ונוספות, יש חסידים הטוענים{{הערה|הרב [[טוביה בלוי]] בספרו 'על מנהגים ומקורותיהם', ועוד.}} שאין לדייק וללמוד מהדברים המובאים בספר כיצד יש לקבוע את מנהג חסידי חב"ד באופן חד משמעי.
 
 
  
 
{{תורת הרבי}}
 
{{תורת הרבי}}
 
[[קטגוריה:ספרי אדמו"ר שליט"א]]
 
[[קטגוריה:ספרי אדמו"ר שליט"א]]

גרסה מ־20:14, 16 באוגוסט 2020

סט הספרים 'המלך במסיבו'

הספר המלך במסיבו הינו ספר המתעד את שיחות הרבי עם המסובים בעת סעודות החגים בדירת הרבי הריי"צ, שהרבי סעד שם בימים טובים אצל חמותו הרבנית נחמה דינה עם זקני וחשובי החסידים עד הסתלקותה בשנת תשל"א.

את הספר ערך הרב מרדכי מנשה לאופר מתוך תיחקור הנוכחים בסעודות ומתוך ראשי דברים שכתבו התמימים שלמדו בישיבה באותם שנים.

יצא לאור על ידי הוצאת קה"ת בכפר חב"ד בשנת תשנ"ג בב' כרכים.

בשנת תשע"א פירסם הרב לאופר במספר בימות כי הוא באמצע עריכת קונטרס מילואים לספר.

מאוחר יותר שולבו השיחות בסדרת תורת מנחם - התוועדויות.

אמינות

ספר זה היה פורץ דרך בכך שקיבץ והוציא לאור את דברי הרבי שנערכו על ידי מי שלא היה ממונה על עריכת דברי הרבי, והסתמך פעמים רבות אף על רשימות וזכרונות דברים עם רמת אמינות שונה, שנכתבו על ידי אנשים שונים בזמנים שונים.

נוסף לכך, אופי הדיבורים בסעודה לא היה מסודר, כאשר הרבי ענה באופן אישי לחסידים ששאלו אותו שאלות, לעיתים כהמשך לדברים שנאמרו או נשאלו קודם לכן בכתב וכדומה, ולא נשא דברים בפני הנוכחים כפי שהדברים נאמרו בשעת ההתוועדויות וכדומה, ובשל כך היה קשה פעמים רבות להבין את ההקשר המלא של הדברים ולהעביר אותם לכתב בצורה מסודרת.

בשל סיבות אלו ונוספות, יש חסידים הטוענים[1] שאין לדייק וללמוד מהדברים המובאים בספר כיצד יש לקבוע את מנהג חסידי חב"ד באופן חד משמעי.

  1. הרב טוביה בלוי בספרו 'על מנהגים ומקורותיהם', ועוד.