ישראל יוסף הנדל: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 18: שורה 18:
בשנת [[תש"פ]] התמנה לחבר [[בית דין רבני חב"ד באה"ק]]{{הערה|1=[https://col.org.il/news/121805 חבר חדש בבית דין רבני חב"ד], כסלו תש"פ {{COL}}}}.
בשנת [[תש"פ]] התמנה לחבר [[בית דין רבני חב"ד באה"ק]]{{הערה|1=[https://col.org.il/news/121805 חבר חדש בבית דין רבני חב"ד], כסלו תש"פ {{COL}}}}.


== פסקיו ==
== חלק מפסקיו ==
הרב הנדל אסר את מוצרי חברת "פריגת"{{הערה|כיום חלק ממוצריה הינם תחת כשרותו של הרב [[חיים יצחק אייזיק לנדא|לנדא]], ואינם בכלל זה.}} ו"ספרינג" מחשש ערלה. התיר מצות שנעשו בעבודת יד, אך המערוך מחובר ואינו כפי שנהגו עד עתה במערוך פשוט. בנוסף, פסק שבחור ישיבה מחו"ל הלומד בארץ חייב לחגוג יום טוב שני של גלויות.
הרב הנדל אסר את מוצרי חברת "פריגת" ו"ספרינג" מחשש ערלה, אך היום הם תחת כשרות של [[הרב לנדא]] ואינם בכלל זה. התיר מצות שנעשו בעבודת יד, אך המערוך מחובר. בחודש אדר תש"ע, הבהיר (בראיון ל[[שבועון כפר חב"ד]]), כי הנוהג שהתקבל לא לאכול מהכשר של [[סאטמר]] ו[[בעלז]], בעינו עומד, כי איש לא שינה את הפסקי דין הקודמים. בנוסף, פסק שבחור ישיבה מחו"ל הלומד בארץ חייב לחגוג יום טוב שני של גלויות (כפי הוראת ה[[רבי]]).


==משפחתו==
==משפחתו==

גרסה מ־17:58, 23 במאי 2021

הרב הענדל
הרב הענדל

הרב ישראל יוסף הכהן הנדל (יליד שנת תשי"ב, 1952) הינו מקבוצת שלוחי הרבי לארץ הקודש, רב קהילת חב"ד במגדל העמק, משגיח בישיבת תומכי תמימים מגדל העמק וחבר בבית דין רבני חב"ד בארץ הקודש.

תולדות חיים

הרב הנדל נולד במונטריאול שבקנדה בו' חשוון תשי"ב, לאביו הרב יצחק הנדל ולאמו מרת שיינא חוה.

בצעירותו למד בישיבת תומכי תמימים מונטריאול ותומכי תמימים כפר חב"ד.

בשנת תש"ל נסע ללמוד בישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770 במסגרת שנת ה'קבוצה'.

בשנת תשל"ד נשא את רעייתו טויבא פרידא, לבית ר' שמואל אייזיק פופאק.

בשנת תשל"ו נשלח על ידי הרבי לצפת שבארץ הקודש כחלק מקבוצת השלוחים לארץ הקודש.

בסוף שנת תשל"ח עבר לגור במגדל העמק, שם התמנה למשגיח ראשי בישיבת תומכי תמימים מגדל העמק ולרב הקהילה.

בשנת תש"פ התמנה לחבר בית דין רבני חב"ד באה"ק[1].

חלק מפסקיו

הרב הנדל אסר את מוצרי חברת "פריגת" ו"ספרינג" מחשש ערלה, אך היום הם תחת כשרות של הרב לנדא ואינם בכלל זה. התיר מצות שנעשו בעבודת יד, אך המערוך מחובר. בחודש אדר תש"ע, הבהיר (בראיון לשבועון כפר חב"ד), כי הנוהג שהתקבל לא לאכול מהכשר של סאטמר ובעלז, בעינו עומד, כי איש לא שינה את הפסקי דין הקודמים. בנוסף, פסק שבחור ישיבה מחו"ל הלומד בארץ חייב לחגוג יום טוב שני של גלויות (כפי הוראת הרבי).

משפחתו

בניו
חתניו

ספריו

הערות שוליים