תפילת ערבית: הבדלים בין גרסאות בדף
מ החלפת טקסט – "תפילת שחרית " ב־"תפילת שחרית " |
אין תקציר עריכה תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
| (14 גרסאות ביניים של 7 משתמשים אינן מוצגות) | |||
| שורה 1: | שורה 1: | ||
'''תפילת ערבית''' היא ה[[תפילה]] הראשונה שביום, לפי הסדר של [[יום]] הולך אחר ה[[לילה]]. | {{מפנה|ערבית}}{{פירוש נוסף|נוכחי=תפילת ערבית ל[[יום חול|חול]]|אחר=תפילת ערבית של [[שבת]]|ראו=[[תפילת ערבית של שבת]]}} | ||
'''תפילת ערבית''' היא ה[[תפילה]] הראשונה שביום, לפי הסדר של [[יום]] הולך אחר ה[[לילה]]. בשונה משאר התפילות, אין בה חזרת הש"ץ. | |||
תפילה זו תיקן [[יעקב אבינו]], ובסדר ה[[קרבנות]] היא מכוונת כנגד הקרבת איברים ופדרים שלא נתעכלו, שקריבים כל הלילה. | תפילה זו תיקן [[יעקב אבינו]], ובסדר ה[[קרבנות]] היא מכוונת כנגד הקרבת איברים ופדרים שלא נתעכלו, שקריבים כל הלילה. | ||
| שורה 7: | שורה 8: | ||
== תפילת ערבית היא סיום ושלימות ה[[עבודה]] == | == תפילת ערבית היא סיום ושלימות ה[[עבודה]] == | ||
בעבודת | בעבודת התפילה ישנם: היגיעה לגלות אור [[נשמה|נשמתו]], על ידי התעוררות [[אהבה|אהבת ה']] [[יראה|ויראתו]] [[לב|בלבו]] (וזוהי ה"עבודה שבלב" שבתפילה); ואחר כך ישנו הדיבור דתפילה, שאין כוונת הלב מספיקה, אלא צריך לבטא את תיבות התפילה בשפתים הגשמיים, וכמבואר בארוכה ב[[ספר התניא]], שזהו לפי שתכלית התפילה היא לזכך את ה[[גוף]] וה[[נפש הבהמית]] שבאדם, שלזה צריכים (גם) ה[[דיבור]] דתפילה. | ||
והם שני הסדרים שבג' | והם שני הסדרים שבג' התפילות: | ||
בענין דביקות | בענין [[דביקות]] ה[[נשמה]] ב[[אלקות]], הרי התחלת עבודת היום היא ב[[תפילת שחרית]], יום ו[[אור]]; והסיום ושלימות ד[[דביקות]] זו הם בתפילת ערבית, שאז מגיע האדם לאור הסתום שלמעלה מגדר הנבראים, הפועל בו מצב של [[ביטול]] מוחלט להקב"ה. | ||
ונמצא, שמצד גדר זה שבתפילה, תפילת ערבית היא למעלה מ[[תפילת שחרית]] ומנחה; וזה מתאים עם הא דדוקא יעקב אבינו תיקן תפילת ערבית, כי יעקב הוא בחיר שבאבות. | ונמצא, שמצד גדר זה שבתפילה, [[תפילת ערבית]] היא למעלה מ[[תפילת שחרית]] ומנחה; וזה מתאים עם הא דדוקא יעקב אבינו תיקן תפילת ערבית, כי יעקב הוא בחיר שבאבות. | ||
== סדר התפילות להלכה == | == סדר התפילות להלכה == | ||
אף על פי כן, בהלכה נפסק, שסדר ג' התפילות הוא [[ערבית]] [[שחרית]] ומנחה. | |||
הסיבה לכך היא, מכיון שתכלית הכוונה של [[בריאת העולם]] וירידת ה[[נשמה]] למטה היא לעשות לו יתברך [[דירה בתחתונים]] דוקא, כמבואר בארוכה ב[[ספר התניא]], דהיינו ב[[עולם הזה]] [[גשמיות|הגשמי]] שהוא "תחתון.. שאין תחתון למטה ממנו, בענין [[צמצום|הסתר אורו ית']] וחושך כפול ומכופל"{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/lkus/35/maftechot/2/4/1&search=%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%AA+%D7%A2%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%AAלקוטי שיחות פרשת ויצא]}} | |||
== מנהגים == | |||
העובר לפני התיבה ב[[מעריב]] ומנחה - אינו מתעטף בטלית{{הערה|ספר המנהגים.}}. | |||
{{תפילה}} | {{תפילה}} | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:תפילה]] | [[קטגוריה:תפילה]] | ||