נפילת אפיים
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
סוד נפילת אפים שאחר שמונה עשרה, נרמז בפסוק ובו תדבקון.
מדריגה נעלה זו, הינה למעלה מבחינת הביטול במציאות דשמונה עשרה, וגם למעלה ממדריגת המסירות נפש שבקריאת שמע.
שמונה עשרה הברכות של שמונה עשרה הנשמה האלקית היא רק בבחינת ביטול במציאות, שהיא כלי מוכן לביטול האמיתי של נפילת אפים.[1]
בעוד שבתפילת שמונה עשרה הדביקות היא רק מצד התענוג שבנפש אלוקית, דבר החולף ונחלש עם החלשות התענוג, הרי הדביקות שבנפילת אפים הינה דביקות מוחלטת, הבאה מצד העלאת כל הכוחות שבנפש הטבעית עם הנשמה האלוקית, ולכן אין הגוף החומרי מפריע עוד לדביקות מכיון שגם הוא התעלה.
זהו הטעם שאמרו בספרי הקבלה שבשעת נפילת אפים הוא זמן עיקר בירור והעלאת הרע של קליפת נוגה שבגופו.[2]
לקריאה נוספת[עריכה | עריכת קוד מקור]
- הרב אברהם אלאשווילי, טעם כיסוי הפנים בנפילת אפיים, הערות וביאורים אהלי תורה פרשת קרח ג' תמוז תשפ"ב עמוד 121
- גיליון כפר חב"ד מס' 1965 ע' 97. גיליון מס' 1966 ע' 18. גיליון מס' 1967 ע' 18.
קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]
הערות שוליים
- ↑ אדמו"ר האמצעי, שערי תשובה, שער התפילה. אחרי ה"א תלכו. מג"פ מד, א.
- ↑ שערי תשובה, שער התפילה. אחרי ה"א תלכו. מג"פ מז, א.