ר.ז. (שיחה | תרומות)
Mdafula (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
 
שורה 11: שורה 11:
==בחסידות==
==בחסידות==
===באדם קדמון===
===באדם קדמון===
{{להשלים|סיבה=חסר הנושא}}
אומר הזוהר הקדוש{{הערה|ח"ב קס"א סע"א.}} "קודשא בריך הוא אסתכל באורייתא וברא עלמא". מסבירה תורת החסידות{{הערה|ביאורי הזהר לרבי האמצעי רסא-ג, דרך מצוותיך 114 ואילך, אגה"ק להבין מ"ש בפרע"ח ועוד.}} שא"ק הוא ה"מחשבה הכללית" על בריאת העולמות, הכוללת את כל העולמות - ובכללות יש בה שני עניינים: שורש העולמות ושורש הנשמות. שורש הנשמות הוא מאור אין סוף השורה בא"ק (והיינו - הקב"ה), ואילו העולמות נבראו (בעיקר) מהאור כפי שמצומצם ויוצא דרך "נקבי העיניים". היינו, ממשילים את א"ק לראש האדם שכולל (בעיקר) את המוח שבתוכו, ואת נקבי העיניים (וכן האוזן החוטם והפה) דרכם "יוצא" המוח להתגלות לזולתו. ובנמשל: המוח שבפנים הוא אור אין סוף (הקב"ה), ומה שיוצא דרך נקבי העיניים היא התורה שעל ידה בורא הקב"ה את העולם.


===בעקודים===
===בעקודים===
שורה 22: שורה 22:
===עיני ה' משוטטים/ משוטטות===
===עיני ה' משוטטים/ משוטטות===
{{להשלים|סיבה=חסר כאן ביאור לשונות פסוקים אלו על דרך החסידות, ועניינם בעבודת ה'.}}
{{להשלים|סיבה=חסר כאן ביאור לשונות פסוקים אלו על דרך החסידות, ועניינם בעבודת ה'.}}
== שני עיניים ==
פעם אדמו"ר הריי"ץ בקטנותו שאל למה ברא הקב"ה אדם עם שני עיניים וענה לו אביו אם למד א-ב, וכמה [[ש]] ישנם, אחד ש ימינית ואחד שין שמאלית, כמו כן העניים, עין ימין עליו להסתכל על מעלות הזולת (יהודי שני, וסידור), ובשמאל - על חסרונות עצמו (ממתק){{הערה|שיחת שמחת תורה תרצ"א, לקוטי דיבורים ח"ד ע' 1412. נדפס בספר התולדות (גליצנשטיין) אדמו"ר הריי"ץ כרך א, ע' 8.}}.


==ראו עוד==
==ראו עוד==
*[[ראיה]]
*[[ראיה]]
*[[בכיה]] / [[דמעות]]
*[[שמירת העיניים]]
*[[משקפיים]]
== קישורים חיצונים ==
* [https://chabad.info/video/rebbe/dailyvideo/1181828/ בריאות העיניים? עין טובה על יהודי] • [[רבי יומי]]
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
{{אדם}}
{{אדם}}
[[קטגוריה:אברי הגוף]]
[[קטגוריה:אברי הגוף]]