ברוך כבוד ה' ממקומו: הבדלים בין גרסאות בדף

סיימתי. יעס!!!
(סיימתי. יעס!!!)
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
{{מלאכים}}
{{מלאכים}}
{{ציטוט|תוכן=ותשאני רוח ואשמע אחרי קול רעש גדול  
{{ציטוט|תוכן=ותשאני רוח ואשמע אחרי קול רעש גדול  
שורה 11: שורה 10:
'''כבוד הוי'''' - {{הדגשה|פי' כבוד ה' היינו בחינת ממכ"ע כבודו היינו זיו יקריה. שהיא בחי' מדת מלכותו ית' שנקר א ג"כ חכמה תתאה שהיא מקור דבי"ע. אך שרשה ומקורה מבחינת חכמה עילאה (<small>כבוד עילאה - ל"ב נתיבות החכמה</small>) שהיא הנק' כבוד עילאה; ובה הוא השראת אור א"ס ב"ה ממש, שעל זה נאמר הראני נא את כבודך}}{{הערה|לקוטי תורה ויקרא דף א, עמ' א.}}.
'''כבוד הוי'''' - {{הדגשה|פי' כבוד ה' היינו בחינת ממכ"ע כבודו היינו זיו יקריה. שהיא בחי' מדת מלכותו ית' שנקר א ג"כ חכמה תתאה שהיא מקור דבי"ע. אך שרשה ומקורה מבחינת חכמה עילאה (<small>כבוד עילאה - ל"ב נתיבות החכמה</small>) שהיא הנק' כבוד עילאה; ובה הוא השראת אור א"ס ב"ה ממש, שעל זה נאמר הראני נא את כבודך}}{{הערה|לקוטי תורה ויקרא דף א, עמ' א.}}.


'''ממקומו''' - מהיכן שהוא נמצא, מאחר שמלמטה אין ניכר מקומו.
'''ממקומו''' - מהיכן שהוא נמצא, מאחר שמלמטה אין ניכר מקומו. כ"ק אדמו"ר הזקן כותב ש"ממקומו, פי' ממקור חוצבו בעצמות".
{{ערך מורחב|ערכים=[[כבוד עליון]] * [[כבוד תחתון]].}}


==שירת האופנים==
==שירת האופנים==
שורה 21: שורה 21:


===פעולתה===
===פעולתה===
האדמור הזקן מסביר ש"מה שהמלאכים מקדישים ומעריצים ואומרים ברוך כבוד ה' ממקומו", ושממשיך את גילוי כבוד ה' לבי"ע, הוא "כמ"ש ואתה קדוש יושב. פי', בחי' ישיבה - השפלה, שמשפיל א"ע בחי' קדוש להיות יושב ונמשך למטה ע"י תהלות ישראל דוקא". והוא ע"י פרסה דוקא, והאור בוקע אותה{{הערה|לקוטי תורה צו דף ט, עמ' ב.}}.
מבאר האדמו"ר הזקן :ש{{הדגשה|הענין הוא כי מקור מקום כבוד ה' שהוא בחי' אנא אמלוך הנ"ל שעלה במח' ורצה"פ הנה הוא מיוחד וכלול כבר בהעלם בהעצמות אור א"ס ממש, רק שיצא מן ההעלם לגילוי במחשבה זו כו' . . ולזה אומרים ברוך כבוד ה' ממקומו ממקור מקומה של בחי' גילוי מח' זו מן ההעלם העצמות}}{{הערה|ד"ה ואולם חי אני תקס"ט.}}. כלומר, שפעולת האמירה היא גילוי והמשכת כללות הרצון בעולמות.


וממשיך: ש"מה שהמלאכים מקדישים ומעריצים ואומרים ברוך כבוד ה' ממקומו", הוא שממשיכים את גילוי כבוד ה' לבי"ע, הוא "כמ"ש ואתה קדוש יושב. פי', בחי' ישיבה - השפלה, שמשפיל א"ע בחי' קדוש להיות יושב ונמשך למטה ע"י תהלות ישראל דוקא". והוא ע"י פרסה דוקא, והאור בוקע אותה{{הערה|לקוטי תורה צו דף ט, עמ' ב.}}.


ההמשכה שנעשית על ידה היא המשכה מאור הסובב, כיון שלפי אופן העבודה היא ההמשכה, וכפי שבקדוש נמשך לפי סדר ההשתשלשלות, כך כאן שהוא באופן של עיגול - סובב, לכן נמשך מאור הסובב.


אומר הצמח צדק: ש"כדי להיות ברוך כבוד ה' ממקומו, הוא ע"י את כל הארץ (דהיינו העלאת אותיות שבירת הכלים שבארץ, שעי"ז וימלא כבוד הנ"ל), ועי"ז סר צלם (של החיצונים כי בהתברר מהם האותיות שנפלו בשבה"כ הרי סר צלם וכו'..)"{{הערה|ד"ה ואולם חי אני בדרך מצותיך.}}. כלומר, שבכדי שיוכל להתפשט הכבוד, צריך להעלאת האותיות ע"י דיבורים בעניני קדושה, ובפרט אמירת שירה זו.
{{הדגשה|מכבי}}
השם [[מכב"י]] הוא יוצא מהר"ת של הפסוק "מי כמוכה באלים ה'", וגם של הפסוק "ברוך כבוד ה' ממקומו".
אלים הוא כמו שם אלקים, ובשם אלקים ישנם מאה ועשרים צירופים של השם. ומי כמוכה באלים ה', הוא יחודם של השמות הוי' ואלקים. כלומר, שממשיכים את האור א"ס גם במדריגות הכי תחתונות של מלכות, כי כל צירוף הוא ענין של ירידה, וק"כ צירופים הוא ירידה על לדרגות התחתונות שבמלכות, וגם בהן מתאחד שם הוי'.
וזהו ג"כ הענין של "ברוך כבוד ה' ממקומו", שכבוד ה' זוהי בחינת מלכותו ית', וממקומו הוא השורש העצמי של החיות, דהיינו עצמות א"ס ב"ה. וזה נמשך - ברוך - למטה.
==ראה גם==
*[[מים תחתונים]]
*[[אופנים]]




{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
{{תפילה}}
{{תפילה}}