משתמש:די העכסטע צייט/ארגז חול: הבדלים בין גרסאות בדף
די העכסטע צייט (שיחה | תרומות) (לוח שנה) |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{פורטל בעבודה}} | |||
__יצירת_הערה__ | __יצירת_הערה__ | ||
[[עזרה:ברוכים הבאים|ברוכים הבאים]] - [[חב"דפדיה:תבנית דף|הקש לקבלת תבנית דף]] | [[עזרה:ברוכים הבאים|ברוכים הבאים]] - [[חב"דפדיה:תבנית דף|הקש לקבלת תבנית דף]] | ||
שורה 61: | שורה 62: | ||
|- | |- | ||
!style="padding-left:15px;padding-right:15px;background:#cccc99; color: #F8F8FF;"|{{שורה אחת|[[אדמו"ר שליט"א]]}} | !style="padding-left:15px;padding-right:15px;background:#cccc99; color: #F8F8FF;"|{{שורה אחת|[[אדמו"ר שליט"א]]}} | ||
|style="padding-left:5px;background:#DDDDBB;" align="right"| [[יהודה חיטריק]] | [[גרשון מענדל גרליק]] | [[חיים זושא וילימובסקי]] | [[זלמן לייב אסטולין]] | [[מיכאל טייטלבוים]] | [[יעקב יהודה הכט]] | [[יואל כהן]] | [[משה לברטוב]] | [[זלמן יהודה דייטש]] | [[ראובן דונין]] • '''[[:קטגוריה:חסידים | |style="padding-left:5px;background:#DDDDBB;" align="right"| [[יהודה חיטריק]] | [[גרשון מענדל גרליק]] | [[חיים זושא וילימובסקי]] | [[זלמן לייב אסטולין]] | [[מיכאל טייטלבוים]] | [[יעקב יהודה הכט]] | [[יואל כהן]] | [[משה לברטוב]] | [[זלמן יהודה דייטש]] | [[ראובן דונין]] • '''[[:קטגוריה:חסידים בתקופת אדמו"ר שליט"א|לרשימה המלאה..]]''' | ||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
שורה 222: | שורה 223: | ||
|} | |} | ||
{{פורטלים|צבע רקע=#cccc99}} | {{פורטלים|צבע רקע=#cccc99}} | ||
[[קטגוריה:פורטלים| | |||
[[קטגוריה:פורטלים בעבודה|אישים]] |
גרסה אחרונה מ־05:35, 19 בנובמבר 2021
ברוכים הבאים - הקש לקבלת תבנית דף
לפורטל:אישי חב"ד בעז"ה כאשר יהי' פה מתכנת והתבנית תתחיל לעבוד....
נסיונות לפרויקט לוח שנה:
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
א' | ב' | ג' | ||||
ד' | ה' | ו' | ז' | ח' | ט' | י' |
י"א | י"ב | י"ג | י"ד | ט"ו | ט"ז | י"ז |
י"ח | י"ט | כ' | כ"א | כ"ב | כ"ג | כ"ד |
כ"ה | כ"ו | כ"ז | כ"ח | כ"ט | ל' |
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
א' | ב' | ג' | ||||
ד' | ה' | ו' | ז' | ח' | ט' | י' |
י"א | י"ב | י"ג | י"ד | ט"ו | ט"ז | י"ז |
י"ח | י"ט | כ' | כ"א | כ"ב | כ"ג | כ"ד |
כ"ה | כ"ו | כ"ז | כ"ח | [[כ"ט בתמוז|תבנית:טולטיפ29תמוזכ"ט ]] |
זמני עד לסוף העריכה של הפורטל-
פורטל אישי חב"ד |
---|
כשהתגלה מורנו הבעש"ט וגילה את אור החסידות, התקבצו סביבו תלמידים רבים. כל תלמידיו, ובפרט מקורביו היו ענקי-רוח כשלעצמם, גאונים אדירים בתורה ועובדי ה' גדולים. לאחרי הסתלקות המגיד ממעזריטש, הפכו גדולי תלמידיו להיות בעצמם אדמו"רים, כל אחד במקומו – עובדה המעידה על שיעור קומתם הטמיר.
תלמידים אלו הלכו בדרך החסידות הכללית, בה הושם הדגש על האמונה והביטול לצדיק בלבד, ולכן לא היה מקובל אצלם לדבר על דמויות של חסידים וללמוד מהם, וכל תשומת הלב הופנתה אך אל האדמו"ר. שונה הדבר בחסידות חב"ד, אשר דרכה הוא שכל חסיד צריך לעבוד את עבודתו בעצמו, לעלות ולהתעלות בכוחות עצמו בעבודת ה' ובמעלות הקדושה, על ידי לימוד החסידות ועבודת התפלה. זוהי הסיבה לכך שבחסידות חב"ד בכל הדורות תפסו מקום של כבוד דמויותיהם של חסידים גדולים בתורה ובעבודת ה', שמותיהם שגורים בפי חסידי הדורות הבאים, וסיפורים מתהלכים סביבם מדור לדור. גם אמרות שנאמרו בפקחות חסידית, ואף ניגונים שחברו חסידים בעלי מנגנים, עולים בהתוועדויות חסידים ומעוררים לעבודת ה'. ישנם חסידים שאף זכו לעלות על שולחן מלכים, ורבותינו נשיאנו עצמם הזכירו אותם ודיברו על מעלתם. תשומת-לב רבה נתונה לסיפורי החסידים, על גדולתם בתורה וביראת ה', על הדרך בה התקרבו לחסידות חב"ד, על היחס שקיבלו מהרבי ועל דרכם בעבודת ה' על-פי דרך החסידות. זה היה משכיל וזה היה עובד, זה היה שד"ר וזה הי' מקושר. הרבי אמר פעם ביחידות שישנה מעלה בסיפורי חסידים על סיפורים מרבותינו-נשיאינו, שכן רבי הוא באין ערוך לחסיד, והסיפור אינו מעורר לעבודה בפועל כמו סיפור מחסיד כערכנו. בדורנו זה, דור הגאולה, ניתן דגש רב על הביטול וההתקשרות לרבי, הטעם הפנימי לכך הוא כיון שדורנו הוא כנגד ספירת המלכות שענינה הגבהה והתנשאות, ולכן לא נרגשת מעלתם הפרטית של העם אלא ביטולם למלך. |
תלמידי הבעל שם טוב:
|
תלמידי המגיד ממעזריטש:
|
ידידי חב"ד:
• לרשימה המלאה • |
רבני חב"ד בעבר:
• לרשימה המלאה • |
רבני חב"ד בהווה:
• לרשימה המלאה • |
רבנים החתומים על הפסק דין:
|
נשי ובנות חסידים:
• לרשימה המלאה • |
חסידי קאפוסט:
• לרשימה המלאה • |
|