הבדלים בין גרסאות בדף "תשנ"ד"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 12: שורה 12:
 
*ב[[ר"ח כסלו]] עברו ה[[שלוחים]] מול [[הרבי]] בפעם האחרונה קודם ההעלם ב[[ג' תמוז]] תשנ"ד.
 
*ב[[ר"ח כסלו]] עברו ה[[שלוחים]] מול [[הרבי]] בפעם האחרונה קודם ההעלם ב[[ג' תמוז]] תשנ"ד.
 
*ב[[כ"ז אדר]] עבר הרבי 'סטרוק' שני.
 
*ב[[כ"ז אדר]] עבר הרבי 'סטרוק' שני.
*[[ג' תמוז]] - [[הרבי]] התכסה מעיני הציבור. בקרב [[חסיד]]י [[חב"ד]] ישנם דעות שונות בכל הקשור לאירועי היום, בשאלה כיצד להגדיר את שהתרחש, וכיצד יש לנהוג בעקבות כך. רוב ה[[חסיד]]ים מאמינים, שהרבי [[נצחיות חייו של הרבי|ממשיך לחיות בחיים נצחיים]], והמצב שנוצר הוא שלב נוסף בתהליך התגלותו השלימה של [[הרבי כמלך המשיח]]. זאת בשל דבריו של הרבי כי {{מונחון|דורנו|כלומר דורו של הרבי}}{{הערה|ההגדרה של דורות בשיחות הרבי, היא לפי נשיאי הדור. כך למשל במאמר [[באתי לגני]] מוזכרים שבעה דורות, שהראשון שבהם הוא דורו של [[אדמו"ר הזקן]] והאחרון שבהם הוא דורו של [[הרבי]].}}, הוא "הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה"{{הערה|ראו לדוגמה במאמר [[באתי לגני#באתי לגני תשי"א|באתי לגני תשי"א]]. בשיחה אחרת של הרבי מובאת התייחסות ברורה יותר לנצחיות חייו של נשיא הדור: "מזה מובן החידוש דדורנו - הדור התשיעי לגבי כל הדורות שלפני זה, עד לדור שלפני זה (דור השמיני): מכיון שהגאולה לא באה אז בפועל, ה"בא אל פרעה" (הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" למטה) לא היה בתכלית השלימות כ[[נשמה]] בגוף בריא (הייתה [[הסתלקות]] ה[[נשמה]] מן ה[[גוף]] וגם ה[[נשמה]] בגוף הייתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות" וכו'), מה שאין כן בדורנו זה - הדור האחרון לגלות ודור ראשון לגאולה - נעשה תומ"י "נתלו המאורות", שלא זו בלבד שלא חסר חס ושלום במאורות הגדולים דגילוי [[תורה שבכתב]] ו[[תורה שבעל פה]], אלא אדרבה - מתווספת שלימות נעלית יותר (לא באופן ד"כבד פה מאורייתא שבעל פה וכבד לשון מאורייתא שבכתב", בהיותו למעלה מזה), באופן שכש[[נשמה|נשמות]] בגופים מקבלים בפנימיות "אתפריעו כל נהורין" ש"נתלו" עתה, על ידי זה שמשיח צדקנו בא מיד, "שלח נא ביד תשלח" וילמד תורה את כל העם כולו, עד "תורה חדשה מאיתי תצא".  
+
*[[ג' תמוז]] - [[הרבי]] השביעי של חב"ד ליוובאוייטש הסתלק. בקרב [[חסיד]]י [[חב"ד]] ישנם דעות שונות בכל הקשור לאירועי היום, בשאלה כיצד להגדיר את שהתרחש, וכיצד יש לנהוג בעקבות כך. רוב ה[[חסיד]]ים מאמינים, שהרבי ממשיך לחיות בחיים רוחניים, והמצב שנוצר הוא רק בגשמיות פשוטה. זאת בשל דבריו של הרבי כי {{מונחון|דורנו|כלומר דורו של הרבי}}{{הערה|ההגדרה של דורות בשיחות הרבי, היא לפי נשיאי הדור. כך למשל במאמר [[באתי לגני]] מוזכרים שבעה דורות, שהראשון שבהם הוא דורו של [[אדמו"ר הזקן]] והאחרון שבהם הוא דורו של [[הרבי]].}}, הוא "הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה"{{הערה|ראו לדוגמה במאמר [[באתי לגני#באתי לגני תשי"א|באתי לגני תשי"א]]. בשיחה אחרת של הרבי מובאת התייחסות ברורה יותר לנצחיות חייו של נשיא הדור: "מזה מובן החידוש דדורנו - הדור התשיעי לגבי כל הדורות שלפני זה, עד לדור שלפני זה (דור השמיני): מכיון שהגאולה לא באה אז בפועל, ה"בא אל פרעה" (הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" למטה) לא היה בתכלית השלימות כ[[נשמה]] בגוף בריא (הייתה [[הסתלקות]] ה[[נשמה]] מן ה[[גוף]] וגם ה[[נשמה]] בגוף הייתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות" וכו'), מה שאין כן בדורנו זה - הדור האחרון לגלות ודור ראשון לגאולה - נעשה תומ"י "נתלו המאורות", שלא זו בלבד שלא חסר חס ושלום במאורות הגדולים דגילוי [[תורה שבכתב]] ו[[תורה שבעל פה]], אלא אדרבה - מתווספת שלימות נעלית יותר (לא באופן ד"כבד פה מאורייתא שבעל פה וכבד לשון מאורייתא שבכתב", בהיותו למעלה מזה), באופן שכש[[נשמה|נשמות]] בגופים מקבלים בפנימיות "אתפריעו כל נהורין" ש"נתלו" עתה, על ידי זה שמשיח צדקנו בא מיד, "שלח נא ביד תשלח" וילמד תורה את כל העם כולו, עד "תורה חדשה מאיתי תצא".  
 
(ש"פ בא תשנ"ב (ספר השיחות [[תשנ"ב]] חלק א' עמ' 294), בתרגום מאידיש).}}. בהקשר לכך, מזכירים החסידים את האמור{{הערה|[[רש"י]] בסוף ספר דניאל, פרק י"ב פסוק י"ב, המדבר על [[מלך המשיח]].}}: "אשרי המחכה ויגיע" וגו': "שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה", כלומר, ש[[מלך המשיח]] [[נכסה וחוזר ונגלה]].
 
(ש"פ בא תשנ"ב (ספר השיחות [[תשנ"ב]] חלק א' עמ' 294), בתרגום מאידיש).}}. בהקשר לכך, מזכירים החסידים את האמור{{הערה|[[רש"י]] בסוף ספר דניאל, פרק י"ב פסוק י"ב, המדבר על [[מלך המשיח]].}}: "אשרי המחכה ויגיע" וגו': "שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה", כלומר, ש[[מלך המשיח]] [[נכסה וחוזר ונגלה]].
 
:עם זאת מעורר היום את [[ציפיה לגאולה|הציפיה]] ו[[עד מתי|התביעה]] לראות את הרבי בהתגלותו המושלמת ב[[הגאולה השלימה|גאולה השלימה]].
 
:עם זאת מעורר היום את [[ציפיה לגאולה|הציפיה]] ו[[עד מתי|התביעה]] לראות את הרבי בהתגלותו המושלמת ב[[הגאולה השלימה|גאולה השלימה]].

גרסה מ־13:49, 9 ביוני 2023

ניווט שנים
ה'תש"נ - ה'ת"ת

ה'תשמ"ח  •  ה'תשמ"ט  
  ה'תש"נ  •  ה'תשנ"א  
  ה'תשנ"ב  •  ה'תשנ"ג  

  ה'תשנ"ד  

  ה'תשנ"ה  •  ה'תשנ"ו  
  ה'תשנ"ז  •  ה'תשנ"ח  
  ה'תשנ"ט  •  ה'תש"ס  

ה'תשנ"ד (5754) ובקיצור תשנ"ד היא שנה עברית אשר החלה ביום א' בתשרי (אור ל-16 בספטמבר 1993), והסתיימה ביום כ"ט באלול (5 בספטמבר 1994).

מניין השנה

  • בשנה זו ראש השנה יוצא בימים חמישי ושישי ומיד לאחריהם יום שבת קודש, כך שישנם ישנם שלושה ימי קדושה רצופים.
  • קביעות שנה זו היא הש"א, היות והיא מתחילה ביום חמישי (ה), היא שלימה (ש) ועל כן יש בה 30 ימים בחשוון ו-30 ימים בכסלו, וחג הפסח חל בשנה זו ביום ראשון (א).
  • שנה זו היא שנה פשוטה, אורכה 355 ימים שבהם 51 שבתות.
  • זו שנת שמיטה, ושנה 16 מתוך 19 במחזור העיבור ה-303.
  • בשנה זו מציינים 220 שנים להולדת אדמו"ר האמצעי, בשנת תקל"ד.
  • בשנה זו מציינים 160 שנים להולדת אדמו"ר המהר"ש, בשנת תקצ"ד.

ראשי התיבות של השנה הם "תהא שנת נפלאות דגולות"

ימי חב"ד

אירועים

עם זאת מעורר היום את הציפיה והתביעה לראות את הרבי בהתגלותו המושלמת בגאולה השלימה.

נפטרו


הערות שוליים

  1. י"ד חשוון תשנ"ד: כשהוילון נסגרסי או אל סמליל.jpg
  2. ההגדרה של דורות בשיחות הרבי, היא לפי נשיאי הדור. כך למשל במאמר באתי לגני מוזכרים שבעה דורות, שהראשון שבהם הוא דורו של אדמו"ר הזקן והאחרון שבהם הוא דורו של הרבי.
  3. ראו לדוגמה במאמר באתי לגני תשי"א. בשיחה אחרת של הרבי מובאת התייחסות ברורה יותר לנצחיות חייו של נשיא הדור: "מזה מובן החידוש דדורנו - הדור התשיעי לגבי כל הדורות שלפני זה, עד לדור שלפני זה (דור השמיני): מכיון שהגאולה לא באה אז בפועל, ה"בא אל פרעה" (הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" למטה) לא היה בתכלית השלימות כנשמה בגוף בריא (הייתה הסתלקות הנשמה מן הגוף וגם הנשמה בגוף הייתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות" וכו'), מה שאין כן בדורנו זה - הדור האחרון לגלות ודור ראשון לגאולה - נעשה תומ"י "נתלו המאורות", שלא זו בלבד שלא חסר חס ושלום במאורות הגדולים דגילוי תורה שבכתב ותורה שבעל פה, אלא אדרבה - מתווספת שלימות נעלית יותר (לא באופן ד"כבד פה מאורייתא שבעל פה וכבד לשון מאורייתא שבכתב", בהיותו למעלה מזה), באופן שכשנשמות בגופים מקבלים בפנימיות "אתפריעו כל נהורין" ש"נתלו" עתה, על ידי זה שמשיח צדקנו בא מיד, "שלח נא ביד תשלח" וילמד תורה את כל העם כולו, עד "תורה חדשה מאיתי תצא". (ש"פ בא תשנ"ב (ספר השיחות תשנ"ב חלק א' עמ' 294), בתרגום מאידיש).
  4. רש"י בסוף ספר דניאל, פרק י"ב פסוק י"ב, המדבר על מלך המשיח.

לוח שנה

►► ה'תשנ"ד ◄◄

להלן לוח שנה עברי - לועזי. יש ללחוץ על התאריך שבכל משבצת יומית בכדי לעבור למידע על היום.

   א   ב   ג   ד   ה   ו   ש   א   ב   ג   ד   ה   ו   ש   א   ב   ג   ד   ה   ו   ש   א   ב   ג   ד   ה   ו   ש   א   ב   ג   ד   ה   ו   ש   א 
תשרי
‎09‑10/1993‏
א 
16
ב 
17
ג  
18
ד 
19
ה 
20
ו  
21
ז  
22
ח 
23
ט 
24
י  
25
יא 
26
יב 
27
יג 
28
יד 
29
טו 
30
טז 
יז 
יח 
יט 
כ 
כא 
כב 
כג 
כד 
כה 
10
כו 
11
כז 
12
כח 
13
כט 
14
ל 
15
חשוון
‎10‑11/1993‏
א 
16
ב 
17
ג  
18
ד 
19
ה 
20
ו  
21
ז  
22
ח 
23
ט 
24
י  
25
יא 
26
יב 
27
יג 
28
יד 
29
טו 
30
טז 
31
יז 
יח 
יט 
כ 
כא 
כב 
כג 
כד 
כה 
כו 
10
כז 
11
כח 
12
כט 
13
ל 
14
כסלו
‎11‑12/1993‏
א 
15
ב 
16
ג  
17
ד 
18
ה 
19
ו  
20
ז  
21
ח 
22
ט 
23
י  
24
יא 
25
יב 
26
יג 
27
יד 
28
טו 
29
טז 
30
יז 
יח 
יט 
כ 
כא 
כב 
כג 
כד 
כה 
כו 
10
כז 
11
כח 
12
כט 
13
ל 
14
טבת
‎12/1993‑01‏
א 
15
ב 
16
ג  
17
ד 
18
ה 
19
ו  
20
ז  
21
ח 
22
ט 
23
י  
24
יא 
25
יב 
26
יג 
27
יד 
28
טו 
29
טז 
30
יז 
31
יח 
יט 
כ 
כא 
כב 
כג 
כד 
כה 
כו 
כז 
10
כח 
11
כט 
12
שבט
‎01‑02/1994‏
א 
13
ב 
14
ג  
15
ד 
16
ה 
17
ו  
18
ז  
19
ח 
20
ט 
21
י  
22
יא 
23
יב 
24
יג 
25
יד 
26
טו 
27
טז 
28
יז 
29
יח 
30
יט 
31
כ 
כא 
כב 
כג 
כד 
כה 
כו 
כז 
כח 
כט 
10
ל 
11
אדר
‎02‑03/1994‏
א 
12
ב 
13
ג  
14
ד 
15
ה 
16
ו  
17
ז  
18
ח 
19
ט 
20
י  
21
יא 
22
יב 
23
יג 
24
יד 
25
טו 
26
טז 
27
יז 
28
יח 
יט 
כ 
כא 
כב 
כג 
כד 
כה 
כו 
כז 
10
כח 
11
כט 
12
ניסן
‎03‑04/1994‏
א 
13
ב 
14
ג  
15
ד 
16
ה 
17
ו  
18
ז  
19
ח 
20
ט 
21
י  
22
יא 
23
יב 
24
יג 
25
יד 
26
טו 
27
טז 
28
יז 
29
יח 
30
יט 
31
כ 
כא 
כב 
כג 
כד 
כה 
כו 
כז 
כח 
כט 
10
ל 
11
אייר
‎04‑05/1994‏
א 
12
ב 
13
ג  
14
ד 
15
ה 
16
ו  
17
ז  
18
ח 
19
ט 
20
י  
21
יא 
22
יב 
23
יג 
24
יד 
25
טו 
26
טז 
27
יז 
28
יח 
29
יט 
30
כ 
כא 
כב 
כג 
כד 
כה 
כו 
כז 
כח 
כט 
10
סיוון
‎05‑06/1994‏
א 
11
ב 
12
ג  
13
ד 
14
ה 
15
ו  
16
ז  
17
ח 
18
ט 
19
י  
20
יא 
21
יב 
22
יג 
23
יד 
24
טו 
25
טז 
26
יז 
27
יח 
28
יט 
29
כ 
30
כא 
31
כב 
כג 
כד 
כה 
כו 
כז 
כח 
כט 
ל 
תמוז
‎06‑07/1994‏
א 
10
ב 
11
ג  
12
ד 
13
ה 
14
ו  
15
ז  
16
ח 
17
ט 
18
י  
19
יא 
20
יב 
21
יג 
22
יד 
23
טו 
24
טז 
25
יז 
26
יח 
27
יט 
28
כ 
29
כא 
30
כב 
כג 
כד 
כה 
כו 
כז 
כח 
כט 
אב
‎07‑08/1994‏
א 
ב 
10
ג  
11
ד 
12
ה 
13
ו  
14
ז  
15
ח 
16
ט 
17
י  
18
יא 
19
יב 
20
יג 
21
יד 
22
טו 
23
טז 
24
יז 
25
יח 
26
יט 
27
כ 
28
כא 
29
כב 
30
כג 
31
כד 
כה 
כו 
כז 
כח 
כט 
ל 
אלול
‎08‑09/1994‏
א 
ב 
ג  
10
ד 
11
ה 
12
ו  
13
ז  
14
ח 
15
ט 
16
י  
17
יא 
18
יב 
19
יג 
20
יד 
21
טו 
22
טז 
23
יז 
24
יח 
25
יט 
26
כ 
27
כא 
28
כב 
29
כג 
30
כד 
31
כה 
כו 
כז 
כח 
כט 
יום טוב / שבתון חג שאיננו שבתון מיוחד בחסידות חב"ד צום או יום מיוחד אחר