הבדלים בין גרסאות בדף "כ"ד בתשרי"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (removed Category:ימי חב"ד using HotCat)
שורה 3: שורה 3:
  
 
==אירועים ביהדות==
 
==אירועים ביהדות==
[[קובץ:ריבניץ.jpg|שמאל|ממוזער|250px|ציון האדמו"ר מריבניץ]]
+
[[קובץ:ריבניץ.jpg|שמאל|ממוזער|250px|ציון רבי [[חיים זאנוויל אברמוביץ]]]]
 
*ג'תיד - [[עם ישראל]] התאסף בצום ושק ונשבע ללכת בדרך ה[[תורה]].
 
*ג'תיד - [[עם ישראל]] התאסף בצום ושק ונשבע ללכת בדרך ה[[תורה]].
 
*[[תקנ"ה]] - רבי יום טוב ליפמן הלפרין, מחבר הבפרים 'קדושת יום טוב' ו'מלאכת יום טוב', נפטר.
 
*[[תקנ"ה]] - רבי יום טוב ליפמן הלפרין, מחבר הבפרים 'קדושת יום טוב' ו'מלאכת יום טוב', נפטר.
שורה 9: שורה 9:
 
*[[תק"ס]] - רבי יוסף אבן חסון מסלוניקי, מחבר ספר 'בית המלך', נפטר.
 
*[[תק"ס]] - רבי יוסף אבן חסון מסלוניקי, מחבר ספר 'בית המלך', נפטר.
 
*[[תרמ"ד]] - רבי אברהם יהודה לייב הכהן שוורץ, אב"ד מאד, מחבר ספר 'קול אריה', נפטר.
 
*[[תרמ"ד]] - רבי אברהם יהודה לייב הכהן שוורץ, אב"ד מאד, מחבר ספר 'קול אריה', נפטר.
*[[תשנ"ו]] - רבי חיים זנויל אברמוביץ' מריבניץ, נפטר.
+
*[[תשנ"ו]] - רבי [[חיים זאנוויל אברמוביץ|חיים זנויל אברמוביץ']] מריבניץ, נפטר.
 
*[[תרנ"ח]] - רבי שמואל ישראל, רבה של טיטואן–[[מרוקו]], נפטר.
 
*[[תרנ"ח]] - רבי שמואל ישראל, רבה של טיטואן–[[מרוקו]], נפטר.
  

גרסה מ־19:19, 7 ביוני 2018

<< >> חודש תשרי

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

כ"ד בתשרי הוא היום העשרים וארבעה בחודש תשרי ואיסרו חג הסוכות בחוץ לארץ.

אירועים ביהדות

ימי חב"ד


הפתגם היומי - כ"ד בתשרי - מלוח היום יום
התוועדות - 'פארבריינגען' - ברבים בכלל, ובשבת או במוצאי שבת בפרט, היא אחת היסודות בדרכי החסידים והחסידות, ופתח ומבוא למצוה היסודית דאהבת ישראל.

רובא דרובא, הנה בכל התוועדות הרי ראשי המדברים תובעים מאת המסובים שיטיבו הנהגותיהם ודרכיהם, שיקבעו עתים ללמוד דא"ח ושישמרו הקביעות, ואשר הלימוד יהיה על מנת ללמוד ולקיים. - והנה כללות ענין ואופן התוכחה מבואר היטב בד"ה "ואם רוח המושל" (קונטרס למ"ד) אשר ראוי לכל אחד ואחד מאנ"ש ללמדו היטב אדעתא דנפשיה [כדבר ה"נוגע" לעצמו], אמנם הוכחה זו בעת ההתוועדות היא רק על דברים וענינים שאין בהם משום הלבנת פנים ולא כלום, כמו שהיה מאז ומקדם, אשר איש את רעהו הוכיחו באהבה ובחיבה גדולה.