הבדלים בין גרסאות בדף "נפילת אפיים"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 13: שורה 13:
 
זהו הטעם שאמרו בספרי [[הקבלה]] שבשעת נפילת אפים הוא זמן עיקר בירור והעלאת הרע של [[קליפת נוגה]] שבגופו.{{הערה|1= שערי תשובה, שער התפילה. אחרי ה"א תלכו. מג"פ מז, א.}}
 
זהו הטעם שאמרו בספרי [[הקבלה]] שבשעת נפילת אפים הוא זמן עיקר בירור והעלאת הרע של [[קליפת נוגה]] שבגופו.{{הערה|1= שערי תשובה, שער התפילה. אחרי ה"א תלכו. מג"פ מז, א.}}
  
 +
==לקריאה נוספת==
 +
*הרב אברהם אלאשווילי, '''טעם כיסוי הפנים בנפילת אפיים''',  הערות וביאורים אהלי תורה פרשת קרח ג' תמוז תשפ"ב עמוד 121
 
{{הערות שוליים}}
 
{{הערות שוליים}}
 
{{תפילה}}
 
{{תפילה}}
 
[[קטגוריה:תפילה]]
 
[[קטגוריה:תפילה]]

גרסה מ־14:41, 21 ביולי 2022

Merge-arrows-3.png מתקיים דיון בו מוצע לאחד ערך זה עם הערך תחנון.
אם אין התנגדויות, ניתן לאחד את הערכים שבוע לאחר הצבת התבנית.
הרבי בנפילת אפים

סוד נפילת אפים שאחר שמונה עשרה, נרמז בפסוק ובו תדבקון.

מדריגה נעלה זו, הינה למעלה מבחינת הביטול במציאות דשמונה עשרה, וגם למעלה ממדריגת המסירות נפש שבקריאת שמע.

שמונה עשרה הברכות של שמונה עשרה הנשמה האלקית היא רק בבחינת ביטול במציאות, שהיא כלי מוכן לביטול האמיתי של נפילת אפים.[1]

בעוד שבתפילת שמונה עשרה הדביקות היא רק מצד התענוג שבנפש אלוקית, דבר החולף ונחלש עם החלשות התענוג, הרי הדביקות שבנפילת אפים הינה דביקות מוחלטת, הבאה מצד העלאת כל הכוחות שבנפש הטבעית עם הנשמה האלוקית, ולכן אין הגוף החומרי מפריע עוד לדביקות מכיון שגם הוא התעלה.

זהו הטעם שאמרו בספרי הקבלה שבשעת נפילת אפים הוא זמן עיקר בירור והעלאת הרע של קליפת נוגה שבגופו.[2]

לקריאה נוספת

  • הרב אברהם אלאשווילי, טעם כיסוי הפנים בנפילת אפיים, הערות וביאורים אהלי תורה פרשת קרח ג' תמוז תשפ"ב עמוד 121

הערות שוליים

  1. אדמו"ר האמצעי, שערי תשובה, שער התפילה. אחרי ה"א תלכו. מג"פ מד, א.
  2. שערי תשובה, שער התפילה. אחרי ה"א תלכו. מג"פ מז, א.