שיחה:זמרוני זליג ציק: הבדלים בין גרסאות בדף
חייל של המלך (שיחה | תרומות) |
חייל של המלך (שיחה | תרומות) |
||
| שורה 200: | שורה 200: | ||
::::ואוו! עיין לעיל, תראה מה אתה כתבת (הביקורת הראשונית), מה שיע כתב (חתיכת הביקורת בשני שליש, וההתעניינות בטעמי "המתנגדים לפיסקאת הביקורת"), ומה אני כתבתי{{הערה|בפיסקא זו ושלפניה}} (בהסברה מדוע ע"פ הכללים הקיימים{{הערה|ולא המושאל ממקומות אחרים, או ע"פ "השכל הפשוט".}}) הביקורת לא שייכת כאן{{הערה|וע"ז גם אתה וגם שיע לא עניתם. גם לא בפיסקא הקודמת. ויש להוסיף בזה טעם עיקרי, ואכ"מ.}}. '''אחרי''' שתקרא תסביר כאן מדוע הביקורת '''כן''' ע"פ כללי חב"דפדיה. ונראה מה יפסוק שיע. --[[משתמש:שי מלך|יחי המלך המשיח!]] - [[שיחת משתמש:שי מלך|שיחה]], 21:33, ט"ז בתמוז, ה'תשפ"ה 21:33, 12 ביולי 2025 (IDT) | ::::ואוו! עיין לעיל, תראה מה אתה כתבת (הביקורת הראשונית), מה שיע כתב (חתיכת הביקורת בשני שליש, וההתעניינות בטעמי "המתנגדים לפיסקאת הביקורת"), ומה אני כתבתי{{הערה|בפיסקא זו ושלפניה}} (בהסברה מדוע ע"פ הכללים הקיימים{{הערה|ולא המושאל ממקומות אחרים, או ע"פ "השכל הפשוט".}}) הביקורת לא שייכת כאן{{הערה|וע"ז גם אתה וגם שיע לא עניתם. גם לא בפיסקא הקודמת. ויש להוסיף בזה טעם עיקרי, ואכ"מ.}}. '''אחרי''' שתקרא תסביר כאן מדוע הביקורת '''כן''' ע"פ כללי חב"דפדיה. ונראה מה יפסוק שיע. --[[משתמש:שי מלך|יחי המלך המשיח!]] - [[שיחת משתמש:שי מלך|שיחה]], 21:33, ט"ז בתמוז, ה'תשפ"ה 21:33, 12 ביולי 2025 (IDT) | ||
:::::לדעתי צריך לעשות הצבעה בין המשתמשים. [[משתמש:חב"דפדי גאולתי|חב"דפדי גאולתי]] - [[שיחת משתמש:חב"דפדי גאולתי|שיחה]], 22:35, ט"ז בתמוז, ה'תשפ"ה 22:35, 12 ביולי 2025 (IDT) | :::::לדעתי צריך לעשות הצבעה בין המשתמשים. [[משתמש:חב"דפדי גאולתי|חב"דפדי גאולתי]] - [[שיחת משתמש:חב"דפדי גאולתי|שיחה]], 22:35, ט"ז בתמוז, ה'תשפ"ה 22:35, 12 ביולי 2025 (IDT) | ||
::::::ההיתממות פה של כמה מהמשתמשים היא משהו-משהו. כל בר בי רב יודע שר' זמרוני ז"ל היה מחד יהודי חסיד פורץ דרך בשליחות והפצה וכו' ומאידך ווילדער מאד | ::::::ההיתממות פה של כמה מהמשתמשים היא משהו-משהו. כל בר בי רב יודע שר' זמרוני ז"ל היה מחד יהודי חסיד פורץ דרך בשליחות והפצה וכו' ומאידך ווילדער מאד ונחפז לבטל ענייני הלכה על סמך הבנה שטחית של אותיות בשיחה פלונית וכו'. לשם דוגמא אציין בעניין זה עצמו שבו עסוקים - הוא סיפר בראיון בכפר חב"ד (י"א ניסן תשנ"ד) על היחידות של בי"ג תמוז שהרבי אמר לו בקשר לחובות של צום שצבר בשירות הצבאי [שבכמה הזדמנויות נדר שאם ייצא בריא ושלם מאירוע פלוני יצום כך וכך זמן] והרבי אמר לו ע"ז ש"'''מבואר בתניא שאין עניין בצומות'''". בראיון הנ"ל הוא מעיד על עצמו: "ברגע ששמעתי את התשובה חלפה בי מחשבה: אם כן, אולי לא צריך לצום בכלל... היחידות התקיימה בי"ג תמוז וחשבתי שאולי לא אצום בי"ז תמוז הקרב, אך הרבי כמו קרא את מחשבתי ומיד המשיך: "'''אלא אותם צומות שקבעו לנו חז"ל כגון י"ז בתמוז'''"" (וראה שם ההמשך שיפדה בצדקה ותוספת יראת שמיים את נדרי הצומות שלקח). כמובן שבתניא זה נכתב בהקשר ספציפי מסויים והסקת המסקנות המהירה (עד למחשבה כבר בפועל!) לבטל צום מדברי חז"ל הוא דבר מופרך ביותר. הלך מחשבה זו של נחפזות לבטל צומות על סמך אותיות הוא דיי מאפיין של ר' זמרוני. עכ"פ כל בר בי רב מודע לעניין זה, עשרות רבנים ומשפיעים מאנ"ש וישיבות תו"ת, כולל משיחסטים, אמרו אומרים ויאמרו שלאיש יש דיעות והתנהגויות עקומות ופראיות ובמיוחד בעניין זה של הסקנת מסקנות על יסוד ענייני משיח וחי וקיים [ביטול אמירת תחנון והצומות, להגיד על אחרי כל יהודי שנפטר שזה שקר וכו' - ואיני נכנס כאן לתוכן העניין כמה שיסודתיו לשינויים אלו בהלכה ומנהג והשקפת היהדות הינם על יסודות רעועים וקלושים שהרוח ישאם כי אכ"מ]. אי כתיבת ביקורת ודווקא עליו זה בוודאי לא מבטא אוביקטיביות ולא מציג תמונה מלאה--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 23:21, ט"ז בתמוז, ה'תשפ"ה 23:21, 12 ביולי 2025 (IDT) | ||