לדלג לתוכן

שיחת משתמש:שי מלך

הוספת נושא
מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
תגובה אחרונה: 13 יולי מאת שי מלך בנושא חזרה על עריכה
שי מלך ענה על ההודעה האחרונה בדף שיחתו בתאריך 13/7/2025 בשעה 22:57:25.

ברוך בואך לחב"דפדיה!

שלום שי מלך, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט

חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.

  • בראש ובראשונה, מטרת האנציקלופדיה הינה הפצת תורת חסידות חב"ד, כידוע מענה מלך המשיח להבעל שם טוב כי התגלותו תהיה על ידי הפצת מעיינות החסידות חוצה. בנוסף לזאת, באנציקלופדיה מידע על כל נושא ומושג הקשור לחסידות וחסידים.
  • לתשומת לבך: אין להכניס חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.
  • תקוותנו כי החומר הרב בחב"דפדיה יהיה לך לתועלת, ותרומותיך יהיו השתתפות בזכות להגדיל ולהרחיב את האנציקלופדיה לנחת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.
  • בחב"דפדיה נהוג לחתום בדפי השיחה בסיום כל תגובה. החתימה נעשית באמצעות הוספת ארבע טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון (מופיע מעל חלונית העריכה). את חתימתך ניתן לעצב בדף ההעדפות האישיות.
  • בכל שאלה אפשר לפנות כאן, או בכתובת הדואר האלקטרוני: chabadpedia.a@gmail.com
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

יחי! ♦ נכתב על ידי חב"דפדי פעיל (שיחה) • יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד • בשעה 11:01, ח' באב, ה'תשפ"ג (26 ביולי למניינם), ימות המשיח

יחי המלך המשיח!!!--שי מלך - שיחה, 22:27, א' באלול, ה'תשפ"ג 22:27, 18 באוגוסט 2023 (UTC)

ישר כח גדול![עריכת קוד מקור]

שמתי לב לתרומתך הרבה לערך קטגוריה:ספרי הרב חיים לוי יצחק גינזבורג, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
ישר כח על חמשת הערכים הנפלאים! עלה והצלח. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (09:17, ו' באלול, ה'תשפ"ג)
תודה רבה לך על הפירגון! שנצליח בעז"ה להביא לקיום הבטחת הרבי שליט"א מלך המשיח לבעל שם טוב שבזכות "יפוצו מעיינותך חוצה" אז "אתי מר"! --שי מלך - שיחה, 09:53, ו' באלול, ה'תשפ"ג 09:53, 23 באוגוסט 2023 (UTC)
אמן ואמן. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (10:03, ו' באלול, ה'תשפ"ג)

שמות לתמונות[עריכת קוד מקור]

ישר כח על עבודתך! שים לב לתת שמות לקבצים שאתה מעלה. בהצלחה!. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (05:50, י"א באלול, ה'תשפ"ג)

כמו כן, כשאתה כותב הערה השתדל להוסיף את תבנית:הערה ולא באותיות לועזיות. תודה. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (07:37, י"א באלול, ה'תשפ"ג)
בעזרת ה' אשתדל. אשמח אם תוכל להסביר לי (בבחינת יועץ, כראוי לחסיד שחי את דבר מלכות שופטים דאזלינן מיניה) למה זה בעצם משנה? פשוט יותר נוח להשתמש בלועזי וזה נראה אותו דבר? - יחי המלך המשיח - שי מלך - (09:00, י"א באלול, ה'תשפ"ג)
כדי לשמור על אחידות בכל הערכים. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (22:26, י"א באלול, ה'תשפ"ג)

אימייל[עריכת קוד מקור]

שי מלך יש לך אימייל? בברכה תמים של הרבי - שיחה ~ יחי המלך 23:54, 28 במאי 2024 (IDT)תגובה

כן. למאי נפק"מ? משהו ספציפי? --יחי המלך המשיח! - שיחה, 08:31, ה' בסיוון, ה'תשפ"ד 08:31, 11 ביוני 2024 (IDT)תגובה

כן. תוכל לכתוב כאן? תמים של הרבי - שיחה 09:50, 11 ביוני 2024 (IDT)תגובה
770770abc770770@gmail.com--יחי המלך המשיח! - שיחה, 11:18, י"ג בסיוון, ה'תשפ"ד 11:18, 19 ביוני 2024 (IDT)תגובה

תודה על תרומותיך[עריכת קוד מקור]

שלום שי מלך ותודה על תרומותיך לחב"דפדיה, שים לב לתת שמות לתמונות שאתה מעלה וכן חשוב מאוד לציין מקור לתמונה. יישר כח. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (22:26, י"א באב, ה'תשפ"ד)

יש לך מקור ל(נסיון) השתתפות הרב כדורי בכינוסים?[עריכת קוד מקור]

[1]? --ברכת הגאולה שיחה 00:57, כ"ט בכסלו, ה'תשפ"ה 00:57, 30 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

המנחה אומר את זה בכינוס, הוא עצר את דדי גואכר ששר והודיע את זה. תשמע בוידיאו..--יחי המלך המשיח! - שיחה, 09:51, כ"ט בכסלו, ה'תשפ"ה 09:51, 30 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

התואר של הרבי שליט"א[עריכת קוד מקור]

שי שלום וישר כח על תרומותיך לחב"דפדיה. אנא שים לב שאנו כותבים על הרבי באתר בלי תארים (כגון מלך המשיח ושליט"א), אלא 'הרבי' בלבד. שוב ישר כח. שיעשיחה כ"ט בכסלו ה'תשפ"ה 01:31, 30 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

אהה. אף פעם לא כותבים? או שרק בכל פעם לא? אם זה נוגע לעניין אז אפשר לכתוב?--יחי המלך המשיח! - שיחה, 09:55, כ"ט בכסלו, ה'תשפ"ה 09:55, 30 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
כדי לשמור על אחידות, יש לכנות את הרבי בתואר 'הרבי' בלבד ולא בהוספת תארים נוספים. אם נוגע לעניין ספציפי (כמו הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח), אפשר להוסיף מה"מ באופן חד פעמי. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (00:32, ב' בטבת, ה'תשפ"ה)
חבל מאוד. נראה לי ממש פיספוס. בברכת יפוצו המעיינות עצמם עד לחוצה שאין חוצה ממנו --יחי המלך המשיח! - שיחה, 08:21, ט"ו בטבת, ה'תשפ"ה 08:21, 15 בינואר 2025 (IST)תגובה
וראה בציטוט מתוך הדף משתמש שלי, מתוך ההקדמה להתוועדות חסידותית חלק א' מהרב חיים לוי יצחק גינזבורג --יחי המלך המשיח! - שיחה, 20:56, ט"ו בטבת, ה'תשפ"ה 20:56, 15 בינואר 2025 (IST)תגובה
שי מלך היקר, האמת היא שאני גם בעד לכתיבת כל התארים של הרבי בערכים רק שזה נוגד את מדיניות חב"דפדיה. אם זה לא היה נוגד את מדיניות חב"דפדיה המפעילים כבר היו מוסיפים זאת. מצפים להרבה תרומות שלך לאתר. יחי המלך המשיח!!! חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 21:01, 15 בינואר 2025 (IST)תגובה
מה הפשט? מי קובע את המדיניות? איפה בדיוק היא כתובה? מי מחליט מתי זה בהקשר ומתי לא (לדוגמא: פסק דין שהרבי..)?--יחי המלך המשיח! - שיחה, 10:16, ט"ז בטבת, ה'תשפ"ה 10:16, 16 בינואר 2025 (IST)תגובה
בבקשה שי מלך היקר, אני מצטט לך מתוך מדיניות וכללי כתיבה בחב"דפדיה:"תארי אדמו"רי חב"ד - במרחב הערכים הכללי צריכים להיות אחידים. על הרבי יש לכתוב בתואר -הרבי. ההדגשה בדבר נצחיות חייו של הרבי ותפקידו כמלך המשיח יופיעו בערכים הרלוונטיים. בשאר הערכים לא יתווספו תארים אלו. לגבי שאר אדמו"רי חב"ד, התייחסות במרחב הערכים תהיה בליווי התואר האחיד: 'אדמו"ר' (ולא 'רבי' ואחרים). כינויי ותארי לאישים - הכינויים המתווספים לשמות האנשים (לדוגמא; "כהן", "לוי" ו"ישראל"), מקומם בגוף הערך ולא בשמות הערכים. שאר הכינויים ("שיחי'", "שליט"א" ולהבדיל "ז"ל", "עליו השלום" וכיוצא בזה) - אין מקומם באנציקלופדיה." הבנת? את המדיניות הזאת כתב מנהל האתר שיע.ק עם יש לך עוד טענות תוכל לפנות אליו. בברכה, חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 17:00, 16 בינואר 2025 (IST)תגובה

הערה על הערות[עריכת קוד מקור]

כשאתה כותב הערות שוליים בסוף ערך תקפיד להשתמש עם תבנית:הערות שוליים. בברכה, יחי המלך המשיח מ. רובין - שיחה 16:12, 16 בינואר 2025 (IST)תגובה

תודה והערה[עריכת קוד מקור]

שלום שי מלך, תודה על תרומותיך הנכבדות לחב"דפדיה וישר כח עצום. הערה לגבי קטגוריות: כשיוצרים קטגוריה, משייכים אותה לקטגורית אב שקיימת כבר, לדוגמא: קטגוריה:המשכים תשוייך ל:קטגוריה:מאמרי רבותינו נשיאינו, קטגוריה:כותבים בשיחת הגאולה תשוייך ל:קטגוריה:סופרים חב"דיים. את כלל הקטגוריות תוכל למצוא כאן אם אתה מסתפק לאיזו קטגוריה לשייך, תוכל לשאול משתמשים ותיקים. בהצלחה. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (22:15, כ"ב בטבת, ה'תשפ"ה)

יש"כ, ותודה מיוחדת על הנימה המעריכה. אשתדל להקפיד בהנ"ל. יחי המלך המשיח!--יחי המלך המשיח! - שיחה, 13:49, כ"ג בטבת, ה'תשפ"ה 13:49, 23 בינואר 2025 (IST)תגובה

מה קורה?[עריכת קוד מקור]

שי היקר, נשמח שתצביע בערך יוסף נימוטין. חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 23:07, 15 במרץ 2025 (IST)תגובה

"גיוס קולות: שבו מזמינים באופן אקטיבי וסלקטיבי להצבעה או לדיון, עורכים שהפונה מאמין שצפויים לתמוך בצד מסוים של הדיון – נוגד את ערכי המיזם, ולכן אסור בהחלט. הזמנת עורכים לדיון או הצבעה, ניתן לבצע במידת הצורך אך ורק בשקיפות מלאה, באופן כוללני ושווה, לדוגמה באמצעות תיוג כל משתתפי הדיון שלקחו בו חלק או פרסום בלוח המודעות." (חב:הצ)--בברכה, מענדל סופר - שיחה, 23:17, ט"ו באדר, ה'תשפ"ה 23:17, 15 במרץ 2025 (IST)תגובה

מדוע[עריכת קוד מקור]

מחקת את הוספתי?--בברכה, מענדל סופר - שיחה, 19:25, ט"ז באדר, ה'תשפ"ה 19:25, 16 במרץ 2025 (IST)תגובה

אני חושב שכל הקטע על התבטאותו על חב"ד מיותר במקום שנקרא על ידי החוצה (בשונה כמובן ממה שאמר על הרבי). בטח שלא כותבים עפ"ל. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 19:28, ט"ז באדר, ה'תשפ"ה 19:28, 16 במרץ 2025 (IST)תגובה
ובערך ר' יחזקאל סופר כן אפשר לכתוב דברים כאלו?--בברכה, מענדל סופר - שיחה, 19:31, ט"ז באדר, ה'תשפ"ה 19:31, 16 במרץ 2025 (IST):תגובה
נא לא לערבב. אם יש לך תלונות, תפנה למנהל המערכת. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 19:40, ט"ז באדר, ה'תשפ"ה 19:40, 16 במרץ 2025 (IST)תגובה
האם כשמצטטים דברים חמורים על חב"ד והרבי אינך מרגיש צורך להוסיף 'עפ"ל'? באמת?!--בברכה, מענדל סופר - שיחה, 19:44, ט"ז באדר, ה'תשפ"ה 19:44, 16 במרץ 2025 (IST)תגובה
אני לא מתכוון להלחם ולנסות להסביר לך, מכיוון שאינני מכירך. אם אתה רוצה להכנס למלחמת עריכה, אפשרי. אני מאמין שמפעילי המערכת ישמיטו את הביטוי. בכל אופן, הוא לא דיבר נגד הרבי, ולהיפך. הוא דיבר נגד זה שחב"ד נהייתה פוליטית ולענ"ד יש משהו נכון בדבריו, ראה ערך בחירות תשנ"ו. וכו' וכו' --יחי המלך המשיח! - שיחה, 19:51, ט"ז באדר, ה'תשפ"ה 19:51, 16 במרץ 2025 (IST)תגובה
הוא אמר שחב"ד לא יצליחו לקרב יהודים. ואדרבה, אם בערכים אחרים כן ישנם ביטויים מעין אלו אזי חובת ההוכחה היא עליך, ולא עלי (ומה הקשר בין זה שאינך מכירי לבין ויכוח על הנושא?)--בברכה, מענדל סופר - שיחה, 19:53, ט"ז באדר, ה'תשפ"ה 19:53, 16 במרץ 2025 (IST)תגובה
למה על ביטוי כזה (שחב"ד נהייתה פוליטית ולכן לא תצליח לקרב, שזה הרי אחד הסיבות שחב"ד התעקשה שלא לתפוס צד פוליטי) מגיע לו הביטוי עפ"ל? ובמקום שעניינו הפצת המעיינות? (מנסיון, קשה לנהל דיון אמיתי מאחורי מסכות ועוד בפומבי, והמפורסמות א"צ ראיה). --יחי המלך המשיח! - שיחה, 20:03, ט"ז באדר, ה'תשפ"ה 20:03, 16 במרץ 2025 (IST)תגובה

מה פשר עריכתך התמוהה בערך אבינועם תעיזי? באמת שאיני רוצה להתחיל מלחמת עריכה, אבל אתה מבטל שוב ושוב ללא סיבה--בברכה, מענדל סופר - שיחה, 20:49, ט"ז באדר, ה'תשפ"ה 20:49, 16 במרץ 2025 (IST)תגובה

כתבתי בדף שיחתך, והאמת והשלום אהבו --יחי המלך המשיח! - שיחה, 20:51, ט"ז באדר, ה'תשפ"ה 20:51, 16 במרץ 2025 (IST)תגובה

יחי[עריכת קוד מקור]

תודה רבה על כל עריכותיך והוספותיך בערכים השונים באתר!! ובעיקר על יצירת הערך החשוב פסק הדין שהרבי חי וקיים בגוף גשמי אשר מחזק את דעת האתר בנושא!!! אשריך וטוב לך. עלה והצלח! המוקיר ומעריך מאוד: חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 22:18, 16 במרץ 2025 (IST)תגובה

תודה, לגבי ביטול העריכה שנעשה מחשבוני על העריכות בערך דובי ציק ועוד מס' עריכות, אני מבקש את סליחתך, מישהו נכנס לחשבון שלי וביצע ממנו כמה עריכות שממש לא על דעתי ואף הופכיות מהם. בברכת ההתגלות תומ"י ממש! --יחי המלך המשיח! - שיחה, 23:20, ט"ז באדר, ה'תשפ"ה 23:20, 16 במרץ 2025 (IST)תגובה

אתה רציני?? זה מישהו ממשפחתך או מישהו חיצוני השתלט על חשבונך? כי צריך להגיד את זה בדחיפות לשיע עם השאלות לך על החשבון. חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 23:30, 16 במרץ 2025 (IST)תגובה

רציני, מישהו מבחוץ. החלפתי קוד. הוא לא הספיק לערוך הרבה.מקווה שלא נגלה עוד נזק בהמשך --יחי המלך המשיח! - שיחה, 23:36, ט"ז באדר, ה'תשפ"ה 23:36, 16 במרץ 2025 (IST)תגובה

וואו!! אם ככה זה חמור! אין ברירה אלא אני מתייג שיע.ק אולי הוא ידע לפתור את זה. חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 00:05, 17 במרץ 2025 (IST)תגובה

אני חושב שזה מיותר. החלפתי סיסמא. יש"כ עכ"פ. אגב הערך, יש לך כח ליצור אליו הפניות? זה יעזור מאוד.. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 00:11, י"ז באדר, ה'תשפ"ה 00:11, 17 במרץ 2025 (IST)תגובה

אשמח אם תוכל להוסיף לדף משתמש:מ. רובין/משימות בחב"דפדיה, זה כבר עבר כל גבול. בברכה,

עריכות שהן השחתות[עריכת קוד מקור]

שלום לך שי מלך, לא עקבתי מקרוב אחר פועליך בחב"דפדיה. ואני רוצה להניח ולקוות שהנך תורם ומועיל למיזם. נתקלתי לאחרונה בפסקה הבאה שהוספת (כמדומני) לעשרות ערכים. "גם אחרי ג' תמוז המשיך בפירסום האמונה הטהורה בנצחיות חייו של הרבי מלך המשיח שליט"א והתגשמות נבואת הגאולה, ואף השתתף בכינוסי גאולה ומשיח שהתקיימו בשנת תשנ"ה על ידי הרב זמרוני ציק."

זו עריכה שמהווה השחתה רבתי. למרות שאני רוצה לקוות שלא זו הייתה כוונתך.

אני מוכן לקבל את העניין שהשתתפותם של האישים הנ"ל בכינוסים הנפלאים הנ"ל אכן ראויה לאזכור בערך (למרות שעל פניו זה פרט שולי בחייהם, וכידוע זה היה אז צעד שאינו יוצא דופן). אך ענייני גאולה ומשיח הם כמובן עניין מרכזי באתר.

מה שאיני מבין, כיצד אתה חושב שלכתוב על עשרות האנשים הנ"ל שהם פרסמו את 'האמונה הטהורה בנצחיות חיי הרבי' מועיל במשהו. א. זה לא אמת ולא שייך לכתוב כך. אם בן גביר השתתף בכנס י"א ניסן דשנה זו, הוא מפרסם את ה'אמונה הטהורה'?! באותה שנה השתתפו בכנס רבים שלא סברו כמו הרב זמרוני והשתתפותם לא מעידה על דעתם. ב. זה מגחיך את האתר כאשר כל מי שמכיר את האנשים הנ"ל עשוי להשליך מכך על כל האתר - שהמידע בו מומצא ומנותק מהמציאות.

בברכה שיעשיחה ל' בניסן ה'תשפ"ה 18:09, 28 באפריל 2025 (IDT)תגובה

אני בהחלט מתכוון לתרום ולא להשחית, אם כי אודה על האמת שבתחום מסוים דווקא (גאולה ומשיח והמסתעף). אבל מכאן ועד השחתה רבתי.. בכל אופן תודה על הנימה המכבדת.

לגופו של עניין:

העירוני כבר בנושא בדף השיחה של נתן וולף. עיי"ש.

לגבי מרכזיות כינוסים הנ"ל אין חולק. ראה בגליונות בית משיח. וראה בגליון שיצא ע"י התאחדות בשנה שעברה (כמדומני) במה שאמר הרב עופר שכל המוסד של התאחדות והמוסדות המשיחיסטים בכלל (שאין צורך לדבר על חשיבותם..) הגיעו בעקבותיו. וראה בערך עצמו..

השתתפות הרבנים בכינוסים בהחלט הראתה עמדה של אמונה בנצחיות חייו של הרבי שליט"א ולא רק על האמונה בהתגלותו כמשיח (ראה במשיח עכשיו ח"ד, על רב שלא רצה לבוא בגלל זה, והמענה שקיבל מהרבי באג"ק ע"ז), ולכן חשוב מאוד (לענ"ד) לציין זאת. זה היה הקו של הכינוסים כולם ואפשר לראות זאת בוידיאו.

לגבי ההשוואה לבן גביר. בן גביר מגיע לכינוס חסידי חב"ד לא כדי להזדהות עם דעת מארגני הכינוס. אולי כדאי לכבד את הרבי. לעומת זאת (לא רק הרבנים, לא רק האדמו"רים (ראה בערכם) אפילו) חברי הכנסת שהגיעו לכינוסים הגיעו כדי לחזק את האמונה בהנ"ל, הם אפילו הכריזו שם יחי אדוננו! הם דיברו על האמונה שהרבי איתנו! ומדובר גם באנשים שרחוקים משמירת תומ"צ.. (הרב יעקב לנצ'נר ערך קטע שבו שומעים את חברי הכנסת מכריזים יחי ושם זאת תקופה ארוכה בפתיחה לנחייג ונשמע).

ההשתתפות בכינוס ממש לא הייתה מובנת מאליה. ממש לא צעד שלא יוצא דופן. היה טרור ממש (...) שאסור להשתתף וכו'. הרב גינזבורג כתב על זה בהתוועדות חסידותית בבית משיח. היו רבנים משיחיסטים שנמנעו מלהגיע. ואינני מפרט מפני כבודם ובעיקר בשביל שלא כל אחד שמשוטט באינטרנט יוכל לראות זאת, אבל אם תחפש תמצא..

היו לצערנו רבנים ומשפיעים שלא הגיעו, אם אתה רוצה לעמוד עד כמה תשווה לכינוס שנערך שנה אח"כ בג' תמוז..

בעיני, אז כשהאמונה הייתה פשוט במשפטים שכתבתי (נצחיות חייו של הרבי מלך המשיח שליט"א והתגשמות נבואת הגאולה) ולא בתוצאות ובהסתעפיות (...) באמת כולם סברו ככה, ממש כמו שהרב זמרוני כתב בכותרת לעיתון הגאולה, מיד אחרי ג' תמוז: הרבי מלך המשיח חי וקיים! ככה פשוט.

אלא מה, (וכאן מגיעים לשאלת ההגחכה) לא כל מי שהאמין ופרסם אז שגם אחרי ג' תמוז הרבי הוא משיח וחי וקיים לא מפרסם כך היום. לצערנו הרב. מסיבות גלותיות. אבל דווקא לכן חשוב לציין עובדה זאת. כדי שידעו שרוב מניין ובניין של רבני ומשפיעי אנ"ש אכן מאמינים שהרבי הוא מלך המשיח גם אחרי ג' תמוז. גם היום. אולי רק בשביל זה שווה כל האתר הזה. במיוחד שהמידע הזה לא יהיה כתוב באף מקום אחר (לשם השוואה, במקומות אחרים השמיטו אפילו שהרב אשכנזי חתם שהרבי משיח.. אז בשביל מה קיימת חב"דפדיה אם לא כדי לתקן את העוול הזה?) אדרבא, שיבוא מקורב וישאל מדוע גם אחרי ג' תמוז האמנתם פרסמתם וכו' והיום קול דממה דקה? אולי זה יעשה משהו.. ובכל מקרה, המידע הזה חשוב מאוד.

בשולי הדברים: הארכתי, אשמח למענה ענייני. אני רק רוצה להעיר שלאחרונה האתר נוטה לכיוון לא כ"כ חיובי. משתמש אחד כותב במרחב האישי ערך שמבטא הפך משיחת הרבי שליט"א מלך המשיח על מקומו הניצחי ועל היותו כאבן השתיה, ניצחי ללא שינוי, משתמש אחר כותב (בדף שיחה) חושך כשמבהיר שמתכוון לאמונה ברבי כמלך המשיח, משתמש אחר (בעל דף השיחה) מוסיף קישורים לא מתאימים בערך של הרב זמרוני ומחק קטעים בערך הרב אשכנזי לאחרי עריכות דומות בעבר ולאחרי שהוזהר וכו' וכו'. אבל עבודתינו היא עבודת האור, פרסום האמונה ברבי שליט"א מלך המשיח (וכמו שאמר הרב אשכנזי בכינוס ביד אליהו: אין הדבר תלוי בעבודתינו רק באמונתינו) והתחזקות בפרסום בשורת הגאולה, גם דרך אתר זה, גם כשיש מונעים ומעכבים. ועד שכל העולם יכריז: יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!--יחי המלך המשיח! - שיחה, 12:17, א' באייר, ה'תשפ"ה 12:17, 29 באפריל 2025 (IDT)תגובה

אם בכל זאת תחליט שצריך לחסום אותי, או לבטל את העריכות וכו', לפחות אני ידע שעשיתי מה שיכולתי כדי לקדם את האתר ובאמצעותו את העולם כולו לאמונה ברבי שליט"א מלך המשיח. מקווה שאלפיים העריכות שעשיתי היו לנחת רוח. נמשיך להתעקש ונביא את התגלות הרבי שליט"א מלך המשיח בפועל ממש. וראה בציטוטים בדף המשתמש שלי (זה הצוואה שלי..) --יחי המלך המשיח! - שיחה, 12:22, א' באייר, ה'תשפ"ה 12:22, 29 באפריל 2025 (IDT)תגובה
שי שלום, קראתי בעניין את תגובתך המנומקת.
אגיב ראשית באופן כללי על האתר, יש להבדיל בין מרחב משתמש ודפי שיחה לערכים במרחב הראשי. אמנם גם בהם יש גבול, אך הגבול הוא רחב יותר ויש יותר מקום לביטוי אישי ולדעות שונות גם אם נראות לי או לך כשגויות או אפילו חמור מכך. לגבי בעיות במרחב ראשי כגון קישורים בערך על זמרוני, או מחיקות בערך על אשכנזי אשמח שתפנה אותי אם עדיין צריך טיפול בעניין. האמונה שהרבי חי וקיים ולפרסם שהוא מלך המשיח זה בהחלט חלק מקווי היסוד של האתר.
לגבי העובדה שיש כאן משתמשים אם דעות שונות אני לגמרי מברך על כך.
לגופו של דיון, לגבי המשפט (שהוכנס לערך של כל המשתתפים המכובדים בכינוס) ש"עסקו 'בפירסום האמונה הטהורה'", גם אם אכן היו לחצים להשתתף וכו', זה עדיין הטעיה וסילוף לטעון שכל מי שהשתתף עסק בפרסום האמונה. זה היה ברור לאנשים גם בזמן אמת וגם כיום. אני בגיל שאני זוכר את התקופה... היה בלבול גדול, בית משיח פרסם על האוהל, ואנשים אנטים המשיכו לומר 'יחי'. במילים אחרות, רוב האנטים היו פחות אנטים מהיום ורוב המשיחיסטים היו פחות משיחיסטים מהיום. ולכן היו אנטים שלא הייתה להם בעיה ללכת לכנס משיחיסטי והיה גם להפך. הכל היה פחות מקוטב. לכן בפועל לכל היותר ניתן לכתוב את העובדה שהשתתף. אני סבור שזו עובדה שולית, אתה סבור שפחות. בכל אופן השארתי את זה בערכים.
אתה טוען שאז כולם האמינו בנצחיות החיים, אבל אם תדייק ותבדוק מה כתבו ואמרו אז, אז רבים מאותם מאמינים, לא רק מאלו הנקראים היום אנטים, אלא גם מאלו הנקראים היום משיחיסטים, סברו שהחיים נצחיים אבל במובן הדומה לזה של יעקב אבינו או באופנים רוחניים אחרים בעוד הגוף חלילה. לעומת זאת כשאנשים קוראים את המשפט שכתבת, מתקבל הרושם שהם מאמינים בנצחיות החיים במובן המקובל אצלנו היום, כלומר חי וקיים בגוף גשמי מחלק דולרים ב-770.
לא הזהרתי בחסימה, משום שזה קורה רק אם המשתמש פועל במכוון ובניגוד לכללי האתר, וכמו שכתבתי ואני מתרשם גם כעת כוונתך טובה וזו לא הייתה השחתה מכוונת.
נ.ב. באנציקלופדיה אנחנו לא כותבים 'אמונה טהורה', כמו שלא נכתוב 'אמונה איתנה' או 'כנס אדיר' ושאר תארים. 19:23, 29 באפריל 2025 (IDT)

עריכתי בערך הרב אשכנזי הייתה בהתאם לדברי שיע (והשינויים דהבוט). לא שייך לכתוב על אדם בכלליות ש'המשיך כו בפרט באדם שעניין זה אינו מובהק וברור לגביו. אם רוצים אפשר לכתוב ולקשר באופן ספציפי לכינוס שנאם וביטוי שאמר וכו'. לגבי הרב זמרוני, כבר נכתב שעל האתר להציג גם דעות אחרות, ובנדו"ד - לו רק בקישור. לבד מזה שהכתבה הנ"ל לא מתחה ביקורת עליו בקשר לענייני גאומ"ש וכה"ג אלא לגבי הנהגות מסוימות אחרות שעליהם נמתחה ביקורת גם מהצד המכונה 'משיחיסטי'. בברכה, מענדל סופרתיבת התלונות 19:38, 29 באפריל 2025 (IDT)תגובה

המשפט כשלעצמו הוא נכון. ההשתתפות ביטאה את האמונה. ופרסמה את העבודה שהרבי הוא מלך המשיח. מה גם שיש כאלו שממשיכים בקו זה עד היום (הרב יורקוביץ', הרצל, פרנק, מידובניק, לבקיבקר, ורבים מזקני החסידים) וללא המשפט מידע בסיסי זה לא יהיה כתוב בערכם..
חשוב לי לציין בפתיחת הדברים, זה לא שאני רוצה שיכתב על הכינוס ובדרך אגב גם על האמונה, להיפך, המטרה במשפט הוא שידעו שגם אחרי ג' תמוז המשיכו וממשיכים רבנים ומשפיעים רבים באמונה שהרבי שליט"א הוא מלך המשיח. דבר שלא מופיע באתר.
ההשתתפות בהחלט ביטאה את האמונה (וכפי שהודגש פעמים רבות במהלכם ובערך עצמו), שאכן הייתה טהורה, הם האמינו שהרבי שליט"א חי וקיים. איפה? עד כמה? לא מוגדר וברור. ראה במשיח עכשיו ח"ד שנכתב אז 7 (כמדומני) רמות בחי וקיים. אבל ודאי שהאמינו. ודאי שההשתתפות ביטאה זאת. ודאי שצריך לציין בערכם. אדרבא, יכנס המבקר לערכים נצחיות חייו של הרבי שליט"א מלך המשיח הרבי כמלך המשיח או לערך הכינוסים ויחכים..
הכינוסים גם נקטו קו ברור שנשמע לראשונה מאז ג' בתמוז, שהרבי הוא מלך המשיח ויש לפרסם זאת. עצם ההשתתפות חד משמעית חיזקה ופרסמה זאת, והם ידעו על זה ובכל זאת בחרו להגיע פעם אחרי פעם. הכינוסים (בעיקר בכיכר) פורסמו רבות בחוצה (ראה בערך, ואם אתה מסתכל גם במקומות חיצוניים תראה עד כמה הכעיס את (...) הכינוסים ובעיקר הפרסום אליו הוא זכה), האמונה מאז נהייתה מנחלת יחידים לעובדה מצוקה ומעובדה זו אנחנו נהנים עד היום (וראה מה שכתב הרב זמרוני על הכינוסים בשיחת הגאולה, י"ל בספרו כפשוטו ממש).
אני קורא בתי משיח מאותה תקופה, וברור לי למה הכוונה, אבל דווקא לכן חשוב שעניין זה יהיה מודגש באתר העובדה הפשוטה הזאת. אי אפשר להפריד בין האמונה לבין ההשתתפות בכינוס!
חשוב מאוד שמבקר באתר ידע שפלוני ופלוני מאמינים בכך, לא מספיק שאתה יודע שכל חסידי חב"ד מאמינים בכך.. כשאדם רואה שהעבודה שגם אחרי ג' תמוז מאמין מופיעה רק בערכים מסוימים (ציק, גינזבורג ווילשאנסקי וכו') מבין פשוט שהשאר לא מאמינים, לא ברבי כמשיח ולא בכך שהוא נצחי. ופוק חזי מאי עמא דבר. ההשתתפות בכינוס היא הביטוי לכך ש(מה שאנחנו רוצים לכתוב ממילא) מאמין שהרבי הוא מלך המשיח והוא נצחי גם היום. כל אחד בשלב בו אוחז. אם לא כאן איפה זה יהיה כתוב?
מאז אכן לצערנו הרב כמות נכבדה הורידה הילוך בנושא חשוב זה, אולי בגלל ההגדרות, אולי בגלל הגלות פנימי, 30 שנה וכו' (וכמו שהסביר הרב גינזבורג כבר אז בכינוס פעילים לפני הכיכר, מופיע בואביטה שבערך הכינוס), אבל דווקא לכן חשוב מאוד שגם עליהם יכתב מידע חשוב זה. איך ידע העולם שהרבנים גולדברג סגל וגורביץ ממגדל העמק היו בשנים אלה ממש משיחיסטים? וזו רק דוגמא בעלמא..
המשפט הוא מדויק. לשם השוואה, אני לא כותב עליהם שהם משיחיסטים (לא רק בגלל שזה לא אינציקלופדי אלא בעיקר) בגלל שאפשר להתווכח על זה. משאין כן על משפט הנ"ל.
לסיכום, אי אפשר להפריד את האמונה מההשתתפות בכינוס, תוצאה של כזאת מדיניות תהיה המחיקה האחרונה בערך הרב אשכנזי (הפרדת האמונה (שהושמטה) מהמעשים, שהרי עובדתית השתתף ונאם (אגב, בצורה קיצונית ביותר)) לפי זה מעולם אף אחד לא האמין, גם אם אומר שמאמין ונואם בנושא (גם לא הרב משה יעקב וויס, שגם בערכו נמחק המשפט ונשאר שדיבר, וראה בעיתון הגאולה השני שי"ל אחרי ג' תמוז דבריו בכינוס שהסביר שהרבי משיח, וראה דבריו בכינוס ביד אליהו, גם לא הרב פראנק, שהשתתפותו ודבריו בכינוסי האגודה עד היום כבר לא מבטאים את אמונתו, לפחות מאז העריכה האחרונה, לבטח אתה מכיר את סיפורו על האמונה לאחרי ג' תמוז, מצוין בקישורים החיצוניים בערכו) אנשים רק אומרים שמאמינים ועושים פעולות שמבטאות את זה אבל לא ניתן לכתוב עליהם חלילה שמאמינים..
בקשר לנ. ב. שכתבת, קיבלתי. אבל שאר המשפט צריך לחזור.. לגבי מקור להשתתפות, מצוין בערך עצמו ובקישוריים החיצוניים.
נ. ב. אני מקבל את זה שאפשר לחלוק על הפרסום, אבל ברור שהאמונה חייבת להשאר (הן בהיות הרבי מלך המשיח (ששוב, ללא המשפט לא יהיה אזכור לעובדה הפשוטה הזאת), והן בנצחיות חייו.
מבקש שהמשפט יחזור לערכים הרלוונטים. ודאי שאפשר לדייק את המסר אבל שיחזור. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 07:02, ב' באייר, ה'תשפ"ה 07:02, 30 באפריל 2025 (IDT)תגובה
ההשתתפות בכנס היא עובדה. הפרשנות והמשמעות שאתה נותן לאותה השתתפות, הן ספקולציות שמנותקות מהמציאות.
ההשוואה בין אישיות שנואם בפומבי ומביע דעתו, לאישיות ציבורית שמשתתף באירוע היא מופרכת.
אנציקלופדיה נועדה להציג עובדות. העובדות הן שחלק מאותם אנשים (למשל הרב גולדברג) - הם אנשים ציבוריים, הכל ידעו את דעתם גם באותם שנים, הם לא אמרו 'יחי' גם אז, וכו' וכו' (אני לא רוצה לפרט בדיוק מה חשבו אבל הדברים ידועים). לטעמי גם המשפט שמופיע בערך, עדיף שלא היה מופיע, השארתי אותו מתוך כבוד ורצון לאפשר דעות אחרות שונות משלי. מעבר לזה, להבנתי (ובהשגח"פ גם באחריותי) לא שייך להכניס לאתר. שיעשיחה ג' באייר ה'תשפ"ה 23:20, 1 במאי 2025 (IDT)תגובה
לגבי הרב פראנק, הרב משה יעקב וויס, ואחרים שדיברו בכנסים, כמובן שמה שאמרו בפומבי ראוי להכנס בערך. שיעשיחה ג' באייר ה'תשפ"ה 23:23, 1 במאי 2025 (IDT)תגובה
לא הבנתי את התשובה, איך אפשר להפריד בין האמונה להשתתפות, כמדומה ש(בשונה מההודעה הקודמת בנושא) פשוט לא קראת מה שכתבתי. לא קיבלתי תשובה עניינית האם אפשר לכתוב על כל מי שהאמין שהאמין. לכתוב ספקולציה מנותקת בלי להסביר זה לא חכמה. הרב גולדברג (אני משתמש בדוגמא שהבאת) ורבים שכמותו הכריזו יחי כמה וכמה פעמים גם בשנים האלו, והדברים מתועדים בוידיאו. למה לא לתעד את אמונתם גם כאן? קל מאוד בהינף הבוט (שנוהג לבטל באופן סדרתי את המילים מלך המשיח מהחתימה על הפסק דין, ומגחיך עד מאוד את האתר..) לבטל עריכות. אבל לצערי כאן לא קיבלתי תשובה. ודאי שלא עניינית. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 07:19, ד' באייר, ה'תשפ"ה 07:19, 2 במאי 2025 (IDT)תגובה
ובקיצור, מדוע ההשתתפות לא ביטאה את האמונה, או לנסח בצורה אחרת. אבל הרי ברור שביטאה את האמונה (כפי שהייתה אז, אחרי ג' תמוז)? למה שלא יהיה כתוב בערכים המתאימים במה אנשים מאמינים? ובמיוחד כשמתבטא בפעולות אקטיביות.. ולהעיר מגל של ביטולים (שלום חסקינד, נתן וולף מאז הוכרזה המדיניות הלא ברורה (האנשים רק הגיעו לכינוס לחיזוק האמונה, לא האמינו, רק עושים פעולות ולא באמת מאמינים) גם למשפט שעוד השארת. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 07:27, ד' באייר, ה'תשפ"ה 07:27, 2 במאי 2025 (IDT)תגובה
פשוט מאוד. כמו שאתה מפריד יפה בין השתתפותו של בן גביר לאמונתו, כך תוכל לעשות גם אצל חב"דניקים. כפשוט, אדם שהכריז יחי, אפשר לכתוב בערך שלו שהכריז יחי. אדם שהשתתף בכנס אפשר לכתוב שהשתתף בכנס. אבל אי אפשר לכתוב על אדם שהשתתף בכנס שהגיע לחזק את האמונה כי זו פרשנות שלך, פרשנות אחרת יכולה להיות שהגיע כדי להביע את אחדותו. אגב בכנס י"א ניסן של מטה משיח / צבאות השם, לפני שנתיים כמדומני, הגיעו כמה מחבר בי"ד באופן חד פעמי (כלומר למרות שבשנים קודם לכן לא השתתפו בכנסים אלו. במקרה זה, לפי הידוע לי הם הגיעו כדי לחזק האחדות), כאן באנציקלופדיה, אנו נכתוב רק עובדות עם מקורות. אם יהיה לך מקור שמברר את המניע להשתתפות תוכל לכתוב, אם לא תסתפק בעובדות בלי פרשנות. לגבי ערכים אחרים, שבהם יש מחיקות, תוכל להפנות אותי או משתמשים אחרים כדי להכריע בכל נושא. שיעשיחה ו' באייר ה'תשפ"ה 03:00, 4 במאי 2025 (IDT)תגובה
ישר כח על ההסבר.
לגופם של דברים: אני מבין את הטענה, למרות שלא כ"כ מסכים איתה (עוד לא היה מפלגות כמו היום, שיהיה צורך להראות אחדות כמו היום.. (להגיד שהפרשנות שאני מוסיף זה ספקולציה מעיד על מנותקות מהמציאות כפי שהייתה אז, כפי שהרבי שליט"א מסביר לגבי מחלוקת במציאות). המשפט העובדתי שנשאר מגוחך, ומזמין עריכות בסגנון העריכות האחרונות בערך יהודה בוטמן, או ביטול כל המשפט כלא רלוונטי כמו בערך נתן וולף. בנוסף כל אחד יודע שאז האמונה בנצחיות חייו של הרבי והתגלותו הייתה נפוצה יותר, וכפי שנכתב באריכות, ועוד ועוד), אבל אם כך, א. אני מחזיר את המידע בערכים של אנשים שמחזיקים כך עד היום (או להבל"ח עד פטירתם), במיוחד אנשים שנאמו וכו'. ב. אנשים שיוכח ממקומות אחרים (נאומיהם, ראיונות בבית משיח וכו') שאכן זאת הייתה הסיבה שהגיעו (ולא אחדות..) האם אפשר לתת איזה משפט יותר נורמלי? איך אפשר לציין זאת? --יחי המלך המשיח! - שיחה, 09:40, ו' באייר, ה'תשפ"ה 09:40, 4 במאי 2025 (IDT)תגובה
אולי, כדי שיהיה ברור חשיבות המשפט, כדאי לנסח השתתף בכינוסים שנערכו בשנת תשנ"ה לחיזוק האמונה בנצחיות חייו של הרבי מלך המשיח והאמונה בהתגלותו כמלך המשיח, או משהו בסגנון. זה הרי משפט שגם תוכל להסכים איתו (התיאור מבטא את הכינוס ולא את אמונתו של נשוא הערך, למרות שלדעתי נכון גם לגביו) וגם יתן מעט יותר חשיבות למשפט? לשם השוואה, בערכו של שלום בער בוטמן מופיע שהיה סמל לאחדות והשתתף בכינוסי מטה משיח וצא"ח --יחי המלך המשיח! - שיחה, 19:28, ח' באייר, ה'תשפ"ה 19:28, 6 במאי 2025 (IDT)תגובה
אני חושב ששלא ניתן לקבוע כללים כי יש שוני רב בין האישים השונים. לכן הדיון צריך להתקיים בכל ערך בדף שיחתו. (כמובן למעט מקרים בהם הדברים ידועים וברורים). שיעשיחה ט"ז באייר ה'תשפ"ה 00:41, 14 במאי 2025 (IDT)תגובה
ישר כח. כפי שכתבתי למעלה, האם אפשר לשנות את המשפט ל"השתתף בכינוסי משיח בשנת תשנ"ה לחיזוק האמונה בנצחיות חייו של הרבי והתגשמות נבואת הגאולה"? או סגנון אחר שיוחלט עליו. ככה יהיה ברור יותר חשיבות המשפט (המשפט מבטא את הכנס ולא את אמונת נשוא הערך, אף שודאי שמאמין וכו') --יחי המלך המשיח! - שיחה, 02:09, ט"ז באייר, ה'תשפ"ה 02:09, 14 במאי 2025 (IDT)תגובה

הסתעפות[עריכת קוד מקור]

בפסקא בפ"ע, כי לא קשור באמת לנושא, רק רציתי להסב את תשומת ליבך לתהליך שעובר האתר. הדעות (בחזרה לנושא..) מתבטאות במעשים אקטיבים. ומדובר בעשרות כאלה בחודשים האחרונים. לא רק בדפי שיחה אלא בערכים (יש רק משתמש אחד שפעם אחרי פעם מבטל השחתות בנושא ובאמת מגיע לו יש"כ. אבל גם הוא מפספס לפעמים). לא אמרתי שצריך לחסום אלא רק לצאת ידי חובת המחאה. במיוחד על הדברים שנכתבו בדף השיחה הנ"ל ולא הובעה עליהם שום מחאה. גם לא מצד בעל הדף ומדאשתיק ש"מ ניחא ליה.. ושוב, עבודתינו היא עבודת האור. להפיץ האמונה ברבי שליט"א מלך המשיח ובהתגלותו המיידית. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד! --יחי המלך המשיח! - שיחה, 07:11, ב' באייר, ה'תשפ"ה 07:11, 30 באפריל 2025 (IDT)תגובה
לר' מענדל סופר, עניתי לך בערכו של הרב אשכנזי, לגבי הרב זמרוני, עיין בדף שיחתו. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 07:14, ב' באייר, ה'תשפ"ה 07:14, 30 באפריל 2025 (IDT)תגובה
שוב, הביקורת אינה בנושאי חי וקיים וכו' כך שאינה מנוגדת למדיניות. לגבי זה שאינה מדויקת כו' - אחליף לכתבה המכילה בתוכה את דברי הרב אקסלרוד לגבי הנ"ל (או שגם הוא ביקר רק בצורה פוליטית וכו'?) בברכה, מענדל סופרתיבת התלונות 07:44, 30 באפריל 2025 (IDT)תגובה
זה לא קשור לדף השיחה שלי, אם אתה מאוד מאוד מאוד רוצה להכניס ביקורת על הרב זמרוני תפתח דיון בדף שיחתו. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 07:49, ב' באייר, ה'תשפ"ה 07:49, 30 באפריל 2025 (IDT)תגובה
ולהעיר שוב בנושא ההשחתות, וכמה וכמה במהלך השעות האחרונות. ועד למחיקה האחרונה בערך חסידות חב"ד, וראה תגובת המוחק למחאתי בדף שיחתו. ומכאן אני קורא למשחיתים שלא להשחית ולכל אחד ואחד לתרום יותר ויותר בנושאי אמונה בהתגלות מלכנו משיחינו שליט"א וחשיבות הכרזת יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 09:40, ו' באייר, ה'תשפ"ה 09:40, 4 במאי 2025 (IDT)תגובה
אל תערב עניין בעניין, בערך ח"ח מחקתי משפט לא מובן ולא הגיוני, 'כמו כן מאות פעמים את ההכרזה של קבלת מלכותו: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.'. יישר כח על הבהרת המשפט, אבל אתה לא יכול להציג מצג שווא ולהאשים אותי בהשחתה, והאמת והשלום אהבו. בברכה, מענדל סופרתיבת התלונות 13:36, 4 במאי 2025 (IDT)תגובה
סליחה על שחשדתי בכשרים, אם תרצה אני מוכן למחוק טענה זו מדף השיחה. להבא תשתדל להסביר משפטים לא מובנים ולא למחוק אותם. בטח משפטים חשובים כמו המשפט שמחקת.. בברכת התגלות מלכותו של הרבי מלך המשיח שליט"א. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד --יחי המלך המשיח! - שיחה, 20:03, ו' באייר, ה'תשפ"ה 20:03, 4 במאי 2025 (IDT)תגובה

הסתעפות 2[עריכת קוד מקור]

שיע.ק מדוע שייל'ה היקר שלנו מתעקש שלא להוסיף ברבנים ששינו כיום את דעתם 'בשעתו'? הרי כיום שינה את דעתו, מדוע להציג את הנושא בצורה שיקרית ואינטרסנטית? בברכה, מענדל סופרתיבת התלונות 07:54, 7 במאי 2025 (IDT)תגובה
ומדוע כבודו מכניס זאת פה ולא בדף שיחתו של נשוא המחלוקת (יוסף יצחק תעיזי) בו כבר דנו יחדיו בהרחבה בנושא? למה לא להמשיך את הדיון שם ואז לשנות? --יחי המלך המשיח! - שיחה, 08:06, ט' באייר, ה'תשפ"ה 08:06, 7 במאי 2025 (IDT)תגובה

הדברים קשורים בקשר הדוק לנכתב כאן (הטעי' בדעתו של נשוא הערך וכו', וזה גם פשר שינויי בדף הנ"ל כעת). בברכה, מענדל סופרתיבת התלונות 09:32, 7 במאי 2025 (IDT)תגובה

הטעיה? הוא חתם אחרי ג' בתמוז, אם יש לך מקור שחזר בו אתה יכול (לדון בדף השיחה, וכפי שהתחילו בזה כבר האם) להוסיף בהמשך לעובדה שחתם יחי המלך המשיח! - שיחה, 19:13, ט' באייר, ה'תשפ"ה 19:13, 7 במאי 2025 (IDT)תגובה
מה הקשר? 'לשעתו' למעט בהווה. אגב במחילה, אבל השאלה לא הופנתה אליך אלא לשיע (באותו עניין ונושא דדף השיחה כו'). בברכה, מענדל סופרתיבת התלונות 22:20, 7 במאי 2025 (IDT)תגובה
שוב, אם יש לך הוכחות שחזר בו, אפשר לדון האם להכניס מידע זה, זה לא סיבה לכתוב בשעתו. (במחילה, אתה פונה לשיע בדף שיחתי מאשים אותי ורוצה שאני לא יגיב, בעוד שכשהתלוננתי פה על דבר שעשית בלי לציין שזה אתה, מיהרת להתגונן..) --יחי המלך המשיח! - שיחה, 18:24, י' באייר, ה'תשפ"ה 18:24, 8 במאי 2025 (IDT)תגובה
שיע.ק אז בערך של תעיזי א"כ אפשר לשנות?
אין קשר. אם אתה רוצה תפתח דיון בערכו. וחבל שלא חתמת. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 08:56, ט"ז באייר, ה'תשפ"ה 08:56, 14 במאי 2025 (IDT)תגובה
פתחתי דיון בערכו. אגב אם אתה רוצה מקור ספציפי (ולא מאמין לי...) שם, ראה בגירסה הקודמת דהאנונימי.09:09, 14 במאי 2025 (IDT)
על איזה תעיזי אנחנו מדברים? כי אני לא רואה דיון בדף השיחה.. אין לי איך לראות את המקור (אני מקפיד משתדל להקפיד על ... וד"ל), אבל נכתב בערך שיצא נגד הפרסום ולא נגד האמונה, ובטח שלא שחזר בו מחתימתו.. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 09:15, ט"ז באייר, ה'תשפ"ה 09:15, 14 במאי 2025 (IDT)תגובה
חזר מהפרסום וממילא חזר מהחתימה, הכוללת בתוכה את עניין הפרסום.13:46, 14 במאי 2025 (IDT)
אני יחזור על מה שכבר כתבתי לך, תפתח דיון בערכו האם להוסיף את הפיסקא שחזר בו, זה לא קשור לכאן. תודה. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 20:12, ט"ז באייר, ה'תשפ"ה 20:12, 14 במאי 2025 (IDT)תגובה

מלחמות עריכה[עריכת קוד מקור]

לגבי השחזורים ההדדיים שהיו לך בערך על הרב אשכנזי עם משתמש מענדל סופר, נא ראה את חב"דפדיה:מלחמת עריכה, וכן את דברי בשיחת משתמש:מענדל סופר#מלחמת עריכה. שיעשיחה ו' באייר ה'תשפ"ה 03:32, 4 במאי 2025 (IDT)תגובה

ניסוח המשפט 'השתתף' וכו' בהמשך להצעתך בפסקה לעיל[עריכת קוד מקור]

השתתף בכינוסי גאולה ומשיח שהתקיימו בשנת תשנ"ה על ידי הרב זמרוני ציק באירגון האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה, אפשר ואף רצוי לדעתי להוסיף את הסיומת, שעסקו באמונה בניצחיות חייו של הרבי ובפרסום זיהוי כמלך המשיח. השאלה היא בכמה מהערכים כבר הוספת סיומת ושינית, כי אם כבר עשית את זה בעוד ערכים חוץ מהרב יורקוביץ שכבר ראיתי, אז זה לא מעשי לעשות את זה באמצעות הבוט. שיעשיחה כ' באייר ה'תשפ"ה 17:39, 18 במאי 2025 (IDT)תגובה

תודה רבה! בנוסף להנ"ל שיניתי (ע"פ דבריך, לאנשים שברורה אמונתם גם היום או עכ"פ עד פטירתם ל"ע) בערכים שמעון רוזנברג זאב וולף קסלמן שמואל פרומר אורי מרדכי ליפש משה יעקב ווייס ושלמה יצחק פראנק. בערכים האלה אין עניין להוסיף זאת, אבל אם יקל עליך אני יכול להוריד מהערך (ומערכים נוספים שפיספסת בבוט) את המשפט. שוב יש"כ. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 06:13, כ"ב באייר, ה'תשפ"ה 06:13, 20 במאי 2025 (IDT)תגובה
שיע, תוכל לשנות ע"פ הנ"ל? או לתת לי הוראות איך לשנות כך שיהיה אחיד? --יחי המלך המשיח! - שיחה, 14:50, כ' בסיוון, ה'תשפ"ה 14:50, 16 ביוני 2025 (IDT)תגובה
תסלח לי אבל כבר התבלבלתי וגם חלף זמן ואני כבר לא זוכר את הפרטים (כמובן זוכר את הנושא בכללות). איזה משפט מופיע כעת ברוב הערכים אותו לדעתך כדאי לשנות. תכתוב בבקשה את המשפט וערך אחד לדוגמה שבו זה מופיע, כדי שאוכל לחשוב איך אפשר וכדאי לשנותו. שיעשיחה כ"א בסיוון ה'תשפ"ה
כתוב בערכים השתתף בכינוסי גאולה ומשיח שהתקיימו בשנת תשנ"ה על ידי הרב זמרוני ציק. בדבריך בתחילת פסקה זו הסכמת לעיקרון שכדאי לשנות ל: השתתף בכינוסי גאולה ומשיח שהתקיימו בשנת תשנ"ה לחיזוק האמונה בנצחיות חייו של הרבי ובפרסום זהותו כמלך המשיח, או סגנון אחר. הנושא נידון בהרחבה בפיסקא עריכות שהם השחתות בדף שיחה זה. ערך לדוגמא: משה מרדכי ארנשטיין . ישר כח! --יחי המלך המשיח! - שיחה, 18:38, כ"א בסיוון, ה'תשפ"ה 18:38, 17 ביוני 2025 (IDT)תגובה
שיע, אשמח שתאשר שקראת (שלא יעבור שוב זמן).. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 22:20, כ"ה בסיוון, ה'תשפ"ה 22:20, 21 ביוני 2025 (IDT)תגובה
בוצע. יחי. שיעשיחה כ"ו בסיוון ה'תשפ"ה 02:21, 22 ביוני 2025 (IDT)תגובה
תודה רבה! בהמשך לדבריך והנחיתך לעיל, לגבי אנשים שאין ספק לגבי אמונתם (כמו בצלאל קופצ'יק, משה מרדכי ארנשטיין, זלמן נוטיק וכהאי גוונא), אני מחזיר את המשפט המלא (בסגנון מזוקק יותר, ע"פ הערותיך הקודמות). שוב יש"כ. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 11:34, כ"ו בסיוון, ה'תשפ"ה 11:34, 22 ביוני 2025 (IDT)תגובה

מצוין. שיעשיחה כ"ו בסיוון ה'תשפ"ה 14:08, 22 ביוני 2025 (IDT)תגובה

"גם אחרי ג' תמוז המשיך בפירסום האמונה בנצחיות חייו של הרבי והתגשמות נבואת הגאולה, ואף השתתף בכינוסי גאולה ומשיח שהתקיימו בשנת תשנ"ה על ידי הרב זמרוני ציק לקבלת פני הרבי מלך המשיח". הנוסח כולל אמונה בגאולה בזהות משיח ונצחיות חייו. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 12:13, כ"ז בסיוון, ה'תשפ"ה 12:13, 23 ביוני 2025 (IDT)תגובה

בושה![עריכת קוד מקור]

מחיקת הביקורת על הרב זמרוני על אף שהובעה בידי גדולים וטובים גדליה אקסלרוד ממך היא מביישת פשוט! בושה שבאתר "חב"ד"פדיה קיימת סתירה שכזאת. אני משיחיסט - אבל אני הוגן!

--מוישי גורליק - שיחה, 18:03, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"ה 18:03, 19 ביוני 2025 (IDT)תגובה
קראת את הפיסקאות ביקורת בדף השיחה לפני שכתבת את הביקורת? ראית שכבר דנו בנושא? בפעם הבאה תבדוק לפני שאתה מביא ביקורת אם לא דנו כבר בנושא.. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 18:07, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"ה 18:07, 19 ביוני 2025 (IDT)תגובה
לא מעניין הדיון בנושא,יש לך פה - סתירה - היא עוול וכדאי להכיר בזה,יש פה אדם שאכל בצומות,אין יותר מזה?

למה לקרינסקי כן? ולר' זמרוני לא? אני כמובן נגד קרינסקי,אבל זה לא הגיוני,אולי אני אמחק את הביקורת על יוד'ל? למה יש סתירה? --מוישי גורליק - שיחה, 18:25, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"ה 18:25, 19 ביוני 2025 (IDT)תגובה

מי ביקש ממך להיות נגדו? מה הקשר? קראת את מה שכתבו בדף השיחה של הרב זמרוני? --יחי המלך המשיח! - שיחה, 18:27, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"ה 18:27, 19 ביוני 2025 (IDT)תגובה
הדיון בדף השיחה שם נסב רק על ביקורת פוליטית, ללא קשר לעניין הצומות וכו', עיי"ש (שיוסף בן מלמד אישר את הביקורת על עניין הצומות - בתוספת מקור). בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 21:32, 19 ביוני 2025 (IDT)תגובה
שוב, אם רוצים לדון בנושא, בשביל זה יש את דף השיחה שם, זה לא קשור לפה. אני לא חושב שאני צריך להתבייש במה שעשיתי, במיוחד שהמחיקה נעשתה על פי הכללים (בשונה מהביקורת שנכתבה) --יחי המלך המשיח! - שיחה, 06
03, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 06:03, 20 ביוני 2025 (IDT)
שי היקר אל תתבייש מפני המלעיגים! טוב שהסרת את הביקורת ואני מגבה אותך בהחלט על כך. חב"דפדי גאולתי - שיחה, 12:09, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 12:09, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה

עלילה שקרית ונבזית[עריכת קוד מקור]

אתה מעליל עליי בעלילה מחוצפת שהורדתי את זה - תראה שמי שהוריד את זה לא היה כלל אני! אם אתה מנסה לקדש נגדי מאבק - שיהיה לך בהצלחה! אני סבור שצריכה להיות ביקורת בערך הרב זמרוני ציק ולא יעזור לך כל עלילות שבעולם! --מוישי גורליק - שיחה, 13:23, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 13:23, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה

חלילה מלקדש נגדך מאבק. עיין מה שכתבתי בדף שיחתך בקשר להנ"ל. בברכת דיון ענייני ולא אישי. גוט שבת ויחי המלך המשיח! --יחי המלך המשיח! - שיחה, 13:52, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 13:52, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
יש לך מס טלפון\מייל ליצירת קשר? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 15:24, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 15:24, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
אתה יכול לשלוח לי מייל, כתבתי למעלה (אפשר גם בצד שמאל של הדף: שליחת דוא"ל למשתמש) --יחי המלך המשיח! - שיחה, 15:28, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 15:28, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה

הערך תקופת הקורונה ב-770[עריכת קוד מקור]

אשמח אם תביע את דעתך בדיון החשיבות שמתנהל כעת על הערך. וימאס באהל יוסף - שיחה, 22:03, כ"ו בסיוון, ה'תשפ"ה 22:03, 22 ביוני 2025 (IDT)תגובה

שיע כבר הכריע, ככה שזה מיותר.. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 11:53, כ"ז בסיוון, ה'תשפ"ה 11:53, 23 ביוני 2025 (IDT)תגובה

חזרה על עריכה[עריכת קוד מקור]

כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בדף המעמד הגדול שוחזרה על ידי אחד המשתמשים באתר ולמרות זאת חזרת וביצעת את אותה עריכה פעם נוספת.

חזרה על עריכות ששוחזרו ללא דיון בדף שיחה אינה מקובלת בחב"דפדיה.

  • אם לדעתך ישנה טעות בערך והעריכה שביצעת הייתה נאותה, ניתן לנמק את העריכה בדף השיחה של הערך. ניתן גם להפנות לדיון מלוח המודעות, לקבלת חוות דעת נוספת.
  • אם ערך שכתבת נמחק ולדעתך יש לו מקום בחב"דפדיה, ניתן לברר זאת עם מפעיל המערכת שמחק אותו.

תודה, --~ חיים כ ~ - שיחה - יחי המלך המשיח! י"ז בתמוז 23:10, 13 ביולי 2025 (IDT)תגובה

לא חזרתי על עריכה, ביטלתי את מה שכתבת, החזרתי גירסא יציבה והסברתי בתקציר העריכה, ראית? הבנת מה שכתבתי שם? אתה זה שלא הסביר את הסיבה לשינוי ששינית שם.. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 23:19, י"ז בתמוז, ה'תשפ"ה 23:19, 13 ביולי 2025 (IDT)תגובה
אני חושב שחלה פה מעט אי הבנה מה זה אומר "מלחמת עריכה". מלחמת עריכה נוצרת כאשר מחלוקת בין שני משתמשים או יותר מביאה לכך שכל אחד מהם חוזר ומבטל את עריכתו של האחר.'
ביטלת את גרסתי והחזרת שוב את מה שכתבת או לא? זה נקרא חזרה על עריכה שהיא למעשה מלחמת עריכה. בלי שום קשר ל"גרסא יציבה" או מה שהצדקת בתיאור השינוי, הכלל הוא לאחר שאני עשיתי שינוי בערך אין לך שום יכולת לבטלו ולהחזיר לגרסתך הקודמת מבלי לפתוח ב"מלחמת עריכה".
חבל שאנחנו צריכים להתעסק בדברים כאלה שוליים, בייחוד שהטעם שכתבת בתיאור העריכה מתקבל על הדעת והיה יכול להוביל לאותו התוצאה אם רק היית כותב אותו בדף השיחה ומתייג אותי במקום לפתוח במלחמת עריכה. --~ חיים כ ~ - שיחה - יחי המלך המשיח! י"ז בתמוז 23:47, 13 ביולי 2025 (IDT)תגובה
אכן צריך לערוך את הדיון בדף השיחה ולא במלחמות עריכה. עם זאת, חשוב להבהיר כי החזרה (חד פעמית) לגרסא יציבה אינה מלחמת עריכה. אמנם כדאי לציין זאת בתקציר העריכה, ואז מי שמבטל את הגרסא היציבה נחשב כפותח במלחמת עריכה. שלום עליכם - שיחה, 23:51, י"ז בתמוז, ה'תשפ"ה 23:51, 13 ביולי 2025 (IDT)תגובה
כשאני רואה משהו שמישהו כתב ומבטל אותו, פשוט יותר לכתוב זאת בתקציר העריכה, מאשר לפתוח פיסקא חדשה בדף השיחה. אני לא זכרתי בכלל שהגירסא האחרונה הייתה שלי.. זה היה לפני זמן.. בכל אופן, אני הסברתי בתקציר עריכה, ואתה לא ביטלת את מה שכתבתי, ככה שזה בסדר ולא נכנס לגדר מלחמת עריכה.. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 23:57, י"ז בתמוז, ה'תשפ"ה 23:57, 13 ביולי 2025 (IDT)תגובה