יוסף הכט: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 30: שורה 30:
בתקופה שלאחר שיחת [[כ"ח ניסן]] [[תנש"א]] נמנה על הרבנים שקראו להחלשת ההתעוררות בעניני [[משיח]] וזיהויו של [[הרבי כמלך המשיח]]. בעקבות פנייתו לרבי, הורה הרבי שלא להשתמש ב[[תהלוכת ל"ג בעומר]] בשנת [[תשנ"א]] בפלקטים של "אנו רוצים משיח עכשיו" ו"הגיע זמן הגאולה", בשל החשש שהדבר ירחיק וימנע מאנשים להגיע לתהלוכות{{הערה|ילקוט מענות כ"ק אדמו"ר בענייני גאולה ומשיח, מענה נ"ט.}}.
בתקופה שלאחר שיחת [[כ"ח ניסן]] [[תנש"א]] נמנה על הרבנים שקראו להחלשת ההתעוררות בעניני [[משיח]] וזיהויו של [[הרבי כמלך המשיח]]. בעקבות פנייתו לרבי, הורה הרבי שלא להשתמש ב[[תהלוכת ל"ג בעומר]] בשנת [[תשנ"א]] בפלקטים של "אנו רוצים משיח עכשיו" ו"הגיע זמן הגאולה", בשל החשש שהדבר ירחיק וימנע מאנשים להגיע לתהלוכות{{הערה|ילקוט מענות כ"ק אדמו"ר בענייני גאולה ומשיח, מענה נ"ט.}}.


פנייתו של הכט עורר את זעמם של רבים מהבחורים ב-[[770]]  וכשהגיע הרב העכט ל[[770]] לקראת [[חג השבועות]], כמה בחורים מתוך להט הויכוח דחפו מעט את הרב הכט.  
פנייתו של הכט עורר את זעמם של רבים מהבחורים ב-[[770]]  וכשהגיע הרב העכט ל[[770]] לקראת [[חג השבועות]], כמה בחורים מתוך להט הויכוח דחפו מעט את הרב הכט.  


בימים הסמוכים למאורע ב[[חלוקת הדולרים]] של [[יום ראשון]] [[כ"ח אייר]] דיבר הרבי בחריפות רבה עם המנהל הרוחני של [[ישיבת תות"ל המרכזית]] הרב [[דוד רסקין]] שאלו שהשתמשו באלימות לא יכולים ללמוד בישיבה וצריכים לקחת את חפציהם ולעבור למקום אחר או לחילופין שיבקשו ממי שבו פגעו מחילה ב[[בית דין]]{{הערה|על פי ה[https://col.org.il/news/93496 וידיאו מחלוקת הדולרים]}}. כשעבר הרב העכט באותה חלוקה אמר לו הרבי שהורה שיבקשו ממנו מחילה ומצידו בטח ימחל הוא לבחורים.  
בימים הסמוכים למאורע ב[[חלוקת הדולרים]] של [[יום ראשון]] [[כ"ח אייר]] דיבר הרבי בחריפות רבה עם המנהל הרוחני של [[ישיבת תות"ל המרכזית]] הרב [[דוד רסקין]] שאלו שהשתמשו באלימות לא יכולים ללמוד בישיבה וצריכים לקחת את חפציהם ולעבור למקום אחר או לחילופין שיבקשו ממי שבו פגעו מחילה ב[[בית דין]]{{הערה|על פי ה[https://col.org.il/news/93496 וידיאו מחלוקת הדולרים]}}. כשעבר הרב העכט באותה חלוקה אמר לו הרבי שהורה שיבקשו ממנו מחילה ומצידו בטח ימחל הוא לבחורים.  

גרסה מ־14:21, 29 באפריל 2022

הרב יוסף הכט
[[קובץ:|250px]]
לידה י"ד שבט תשי"א
ארצות הברית
מקום פעילות אילת
בת זוג טליא
אב משה יצחק
הרב הכט אצל הרבי בחלוקת דולרים
הרב הכט (קיצוני משמאל) מקבל אות 'יקיר העיר' אילת (אדר ב' תשע"א)

הרב יוסף יצחק הכט (יליד שנת תשי"א, 1951) הוא משלוחי הרבי לארץ הקודש, רבה הראשי של העיר אילת, וחבר בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש.

תולדות חיים

נולד בארצות הברית בי"ד שבט תשי"א לאביו הרב משה יצחק הכט ולאימו, בת ר' שמעיה קרינסקי, ונקרא על-שם אדמו"ר הריי"צ.

בצעירותו למד בתומכי תמימים 770 והיה אחד משבעת הקנים. נמנה על קבוצת החוזרים של הרבי, והיה מחברי ועד הנחות התמימים. המזכיר הראשי הרב חודקוב היה מטיל עליו משימות רבות. כך היה נשלח בראש קבוצת תלמידים לכבד את דרשתו של הרב שמחה עלברג בכל מועד, ולהעביר את תוכנה לרב חודקוב, ועוד.

נשא את רעייתו מרת טילא הניה בתו של הרב שלום דובער פופאק.

נבחר בשנת תשל"ז כאחד מקבוצת השלוחים לארץ הקודש על ידי הרבי יחד עם עוד שישה שלוחים לעיר צפת.

בעקבות הוראת הרבי לנסות השיג את משרות הרבנות בארץ, התמודד הרב הכט על משרת הרבנות באילת, ובהשתדלותם של ר' זושא וילימובסקי והרב מרדכי שמואל אשכנזי הוא נבחר בחודש אלול תשל"ט לרבה הראשי האשכנזי של אילת. בהמשך מונה גם לחבר בבית דין רבני חב"ד.

בשנת תש"נ עמד בקשר רציף עם המזכיר הרב לייבל גרונר והיה ממונה מטעם הרבי[דרוש מקור] על פירוק ארגון הגג למוסדות חב"ד והחלפת הנהלת אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש.[דרוש מקור]

בין שאר פעולותיו עמד הרב הכט בראש משלחת רבנים חב"דיים לסיום ספר הרמב"ם במצרים. בקשר לכך זכה להוראות רבות מהרבי. כמו כן, זכה להדפיס את ספר התניא במצרים ואף בקשר לכך זכה להוראות רבות מהרבי. מאורע הדפסת ספר התניא הוזכרה על ידי הרבי בהתוועדות.

בתקופה שלאחר שיחת כ"ח ניסן תנש"א נמנה על הרבנים שקראו להחלשת ההתעוררות בעניני משיח וזיהויו של הרבי כמלך המשיח. בעקבות פנייתו לרבי, הורה הרבי שלא להשתמש בתהלוכת ל"ג בעומר בשנת תשנ"א בפלקטים של "אנו רוצים משיח עכשיו" ו"הגיע זמן הגאולה", בשל החשש שהדבר ירחיק וימנע מאנשים להגיע לתהלוכות[1].

פנייתו של הכט עורר את זעמם של רבים מהבחורים ב-770 וכשהגיע הרב העכט ל770 לקראת חג השבועות, כמה בחורים מתוך להט הויכוח דחפו מעט את הרב הכט.

בימים הסמוכים למאורע בחלוקת הדולרים של יום ראשון כ"ח אייר דיבר הרבי בחריפות רבה עם המנהל הרוחני של ישיבת תות"ל המרכזית הרב דוד רסקין שאלו שהשתמשו באלימות לא יכולים ללמוד בישיבה וצריכים לקחת את חפציהם ולעבור למקום אחר או לחילופין שיבקשו ממי שבו פגעו מחילה בבית דין[2]. כשעבר הרב העכט באותה חלוקה אמר לו הרבי שהורה שיבקשו ממנו מחילה ומצידו בטח ימחל הוא לבחורים.

כיום הרב הכט שינה את דעתו, ונמנה על גדולי הרבנים שמעודדים את פרסום הרבי כמלך המשיח ודואג לכך בפעילותו באילת.

לעומתו, הרבנים ברוך לבקיבקר וישראל צבי גליצנשטיין שהיו שלוחים אז באילת גם, התנגדו לשיטתו ופרסמו על משיח, מה שיצר מחלוקת גדולה שגרמה לעזיבת השלוחים גליצנשטיין ולבקיבקר[3] בתשנ"ה.

בשנת תשנ"ה חתם על פסק הדין הקובע כי אין לכתוב את תוארי ההסתלקות על הרבי[4].

בפעילותו בעיקר אילת הקים בית תבשיל המחלק ארוחות חמות מדי יום לאנשים חסרי בית ואמצעי פרנסה, ודאג להקמת מקוואות ברחבי העיר.

בחודש אדר תשע"א קיבל ממאיר יצחק-הלוי את התואר 'יקיר העיר', על עבודתו המסורה בעיר.

משפחתו

בניו
חתניו
  • הרב יוסף יצחק בורגן - שליח הרבי ורב ישוב ניר צבי.
  • הרב יהודה טייכטל - שליח הרבי לרובע 9 פריז.
  • הרב משה סילמן - מנהל ישיבת אהלי תורה קראון הייטס.
  • הרב דובער פרידמן - שליח ומנהל פעילות חב"ד באזור התיירות באילת.
  • הרב מנחם מענדל סלונים - שליח לדוברי צרפתית באילת.

לקריאה נוספת

  • היום בו נקבע שאנחנו דור הגאולה, ראיון עם הרב הכט, שבועון בית משיח גליון 1199
  • המכתב הפלאי הגיע ליעדו כעבור 21 שנים, שבועון כפר חב"ד גליון 1894 עמוד 54

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ילקוט מענות כ"ק אדמו"ר בענייני גאולה ומשיח, מענה נ"ט.
  2. על פי הוידיאו מחלוקת הדולרים
  3. ע"פ עדות הרב לבקיבקר, בהתוועדות בישיבת חח"ל צפת.
  4. פסק הדין.