משתמש:די העכסטע צייט/ארגז חול: הבדלים בין גרסאות בדף
די העכסטע צייט (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
די העכסטע צייט (שיחה | תרומות) (עריכה) |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
[[עזרה:ברוכים הבאים|ברוכים הבאים]] - [[חב"דפדיה:תבנית דף|הקש לקבלת תבנית דף]] | [[עזרה:ברוכים הבאים|ברוכים הבאים]] - [[חב"דפדיה:תבנית דף|הקש לקבלת תבנית דף]] | ||
ל[[פורטל:אישי חב"ד]] בעז"ה כאשר יהי' פה מתכנת והתבנית תתחיל לעבוד.... | |||
---- | |||
<center>{{גודל|3|'''בחרו ערך מהרשימה וצפו בתוכן הנטען'''}}</center> | |||
'''<center>{{קישור לתוכן נטען|מיקום התוכן=moshiachnow|קישור=פורטל:אישי חב"ד/חסידי אדמו"ר הזקן|כותרת=חסידי אדמו"ר הזקן|ברירת מחדל=כן}} {{*}} {{קישור לתוכן נטען|מיקום התוכן=moshiachnow|קישור=פורטל:אישי חב"ד/חסידי אדמו"ר האמצעי|כותרת=חסידי אדמו"ר האמצעי|ברירת מחדל=כן}} {{*}} {{קישור לתוכן נטען|מיקום התוכן=moshiachnow|קישור=פורטל:אישי חב"ד/חסידי אדמו"ר הצמח צדק|כותרת=חסידי אדמו"ר הצמח צדק|ברירת מחדל=כן}} {{*}} {{קישור לתוכן נטען|מיקום התוכן=moshiachnow|קישור=פורטל:אישי חב"ד/חסידי אדמו"ר המהר"ש|כותרת=חסידי אדמו"ר המהר"ש|ברירת מחדל=כן}} {{*}} {{קישור לתוכן נטען|מיקום התוכן=moshiachnow|קישור=פורטל:אישי חב"ד/חסידי אדמו"ר הרש"ב|כותרת=חסידי אדמו"ר הרש"ב|ברירת מחדל=כן}} {{*}} {{קישור לתוכן נטען|מיקום התוכן=moshiachnow|קישור=פורטל:אישי חב"ד/חסידי אדמו"ר הריי"צ|כותרת=חסידי אדמו"ר הריי"צ|ברירת מחדל=כן}} {{*}} {{קישור לתוכן נטען|מיקום התוכן=moshiachnow|קישור=פורטל:אישי חב"ד/חסידי אדמו"ר שליט"א|כותרת=חסידי אדמו"ר שליט"א|ברירת מחדל=כן}} </center>''' | |||
---- | |||
{{תוכן נטען|מיקום התוכן=moshiachnow|ברירת מחדל=כן}} | |||
זמני עד לסוף העריכה של הפורטל- | זמני עד לסוף העריכה של הפורטל- |
גרסה מ־15:41, 4 בספטמבר 2016
ברוכים הבאים - הקש לקבלת תבנית דף
לפורטל:אישי חב"ד בעז"ה כאשר יהי' פה מתכנת והתבנית תתחיל לעבוד....
שגיאות פרמטריות בתבנית:תוכן נטען
פרמטרים [ ברירת מחדל ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
זמני עד לסוף העריכה של הפורטל-
פורטל אישי חב"ד |
---|
כשהתגלה מורנו הבעש"ט וגילה את אור החסידות, התקבצו סביבו תלמידים רבים. כל תלמידיו, ובפרט מקורביו היו ענקי-רוח כשלעצמם, גאונים אדירים בתורה ועובדי ה' גדולים. לאחרי הסתלקות המגיד ממעזריטש, הפכו גדולי תלמידיו להיות בעצמם אדמו"רים, כל אחד במקומו – עובדה המעידה על שיעור קומתם הטמיר.
תלמידים אלו הלכו בדרך החסידות הכללית, בה הושם הדגש על האמונה והביטול לצדיק בלבד, ולכן לא היה מקובל אצלם לדבר על דמויות של חסידים וללמוד מהם, וכל תשומת הלב הופנתה אך אל האדמו"ר. שונה הדבר בחסידות חב"ד, אשר דרכה הוא שכל חסיד צריך לעבוד את עבודתו בעצמו, לעלות ולהתעלות בכוחות עצמו בעבודת ה' ובמעלות הקדושה, על ידי לימוד החסידות ועבודת התפלה. זוהי הסיבה לכך שבחסידות חב"ד בכל הדורות תפסו מקום של כבוד דמויותיהם של חסידים גדולים בתורה ובעבודת ה', שמותיהם שגורים בפי חסידי הדורות הבאים, וסיפורים מתהלכים סביבם מדור לדור. גם אמרות שנאמרו בפקחות חסידית, ואף ניגונים שחברו חסידים בעלי מנגנים, עולים בהתוועדויות חסידים ומעוררים לעבודת ה'. ישנם חסידים שאף זכו לעלות על שולחן מלכים, ורבותינו נשיאנו עצמם הזכירו אותם ודיברו על מעלתם. תשומת-לב רבה נתונה לסיפורי החסידים, על גדולתם בתורה וביראת ה', על הדרך בה התקרבו לחסידות חב"ד, על היחס שקיבלו מהרבי ועל דרכם בעבודת ה' על-פי דרך החסידות. זה היה משכיל וזה היה עובד, זה היה שד"ר וזה הי' מקושר. הרבי אמר פעם ביחידות שישנה מעלה בסיפורי חסידים על סיפורים מרבותינו-נשיאינו, שכן רבי הוא באין ערוך לחסיד, והסיפור אינו מעורר לעבודה בפועל כמו סיפור מחסיד כערכנו. בדורנו זה, דור הגאולה, ניתן דגש רב על הביטול וההתקשרות לרבי, הטעם הפנימי לכך הוא כיון שדורנו הוא כנגד ספירת המלכות שענינה הגבהה והתנשאות, ולכן לא נרגשת מעלתם הפרטית של העם אלא ביטולם למלך. |
תלמידי הבעל שם טוב:
|
תלמידי המגיד ממעזריטש:
|
ידידי חב"ד:
• לרשימה המלאה • |
רבני חב"ד בעבר:
• לרשימה המלאה • |
רבני חב"ד בהווה:
• לרשימה המלאה • |
רבנים החתומים על הפסק דין:
|
נשי ובנות חסידים:
• לרשימה המלאה • |
חסידי קאפוסט:
• לרשימה המלאה • |
|